Elintarvikkeita joiden suosiota et käsitä?
Listataan sellaisia elintarvikkeita, jotka ovat suuressa suosiossa, mutta itse et niistä pidä.
Aloitan: Oltermanni! Kuivaa käkkänää, jossa ei ole mitään aromia.
Kommentit (146)
Vuohenjuusto, maistuu aivan järkyttävän eläimelliseltä. Homejuuston suursuosiota en voi myöskään ymmärtää.
Oltermanni on ihan ok juusto, kun ei osta vähärasvaista.
Omat Inhokit ovat tofu, avokado, persilja ja rakuuna.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakerma
Juuri noin! Kuohua sen pitää olla😁
Vierailija kirjoitti:
Valion jäätelöt. Ihan poskettoman huonoa laatua.
Se perusvanilja ainakin, eihän se edes maistu muulle kuin lähinnä maidolle. Only in Finland, vaniljajäätelö ilman vaniljaa.
Kevyttuotteet, lihajäljitelmät, nuudelit, viinakset...
Tolkuton maidon juonti ruokajuomana. Vähärasvaiset juustot. Pandan juhlapöydän konvehdit. Alkoholittomat oluet, viinit yms. ovat varmaan ok, mutta itse en niitä koskaan ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Nutella
Täysin samaa mieltä.
Sitten kaikki limonadit. En vain voi ymmärtää.
Manhattan- ja Broadway-sipsit. Ja ne Pringlesin sourcream&onion.
Mun mielestä tofun rakenne aika samantapainen kuin esimerkiksi kanan. Tofun maku on aika neutraali, mutta hyvin maustettuna hyvä (oikeastaan samahan se on lihan kanssa, harva sitä pelkiltään syö). Mutta koska tofussa ei ole mitään jänteitä, läskejä, ruotoja, luunsiruja tms. niin sitä on huomattavasti rennompaa syödä, sen kuin mättää vaan suuhunsa.
Itse en tykkää sinapista tai ketsupista.
gfguygj kirjoitti:
maito. miksi suomessa aikuiset ihmiset vetää litra tolkulla päivässä.
Mä en tunne yhtään aikuista joka joisi maitoa. Sitä juodaan korkeintaan kahvin joukossa tai käytetään silloin harvoin kun tehdään kaakaota.
ku kirjoitti:
Makkara. Kaikki jäteliha , ruhot ja kamara jauhetaan tasaiseksi limaksi ja lisätään jauhoja ja mausteita. Epäterveellistä eikä kovin hyvääkään.
Olet surullisen oikeassa.
Paitsi että makkara voi olla hyvääkin.
Esim. bratwursti, raakamakkara, mausteiset makkarat, mitä tehdään esim. Espanjassa ja Italiassa.
Mutta suomalaiset ostavat kiltisti hk.n sinistä ja mitä vaan vaaleaa pötköä, ja lapsillekin opetetaan että hyvää on!😲
Vierailija kirjoitti:
einekset
Ohis: Ja minä aas olen lähes vasakkaista mieltä. - En ymmärrä miksi eineksiä halveksiaan ja ollaan ymmärämättä. - Lähes ainoa harmi einekisssä on minusta se, etteivät neoikein tahdo säilyä e. se tai ne on syötävä verraten pian, kun yritän välttää ruokahävikkiä.
Kyllä minäkin saattaisin haluta elää niin, etä olisi loputtomasti aikaa ja viitseliäisyyttä, josta vois aina tarpeen mukaan osan käytää siihen, että latitaisi ja valmistaisi milloin mitäkin ruokaa tai vastaavasti leipoisi.
Mutta vaikka elän sinkkutaloutta, ellei juuri siksi minusta satunnainen eineksien käyttämien (/ niihin turvautuminen) saattaa pelastaa päivän.
Toki yritän tehdä monesti ruokaa pakkaseen, josta voin vain ottaa ja lämmittää ruokaa itselleni kun en (muka) kiireisenä ennätä päiviäin aikana kokata.
Silti välillä on mukava kun voi ostaa "heti valmiin" eineksen, kuten valmis salaatin ja syödä sen, ilmn huonoa omaatuntoa. Toki olisi hienoa, jos einespakkauksia voisi kierrättää samaan tapaan kuin panttipulloja. (En eriyisesti pidä kertakäyttökulttuurista). Tai jos aikataulu antaisi aina myöten ellei niin, etä ennättäisi kaiken valmistaa itse, niin mahd. käydä syömässä jossain "ulkona".
Kuitenkin minusta välillä on oikein mukava veäytyä ja tulla ja olla vain omassa kodissa ja syödä siellä, omassa rauhassa. -Vakka olenkin havainnut, että useammin ruoka maistuu lähes aina paremmalta hyvässä seurassa kuin yksin).
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Paahtoleipä.
Tai no, onko se suosittua?
Mä en ainakaan tykkää.
Siinähän on sokeriakin.
Juu ihan turha leipä ravintoarvoiltaan. Miksi vetää sellaista höttöä?
Jäävuorisalaatti. Kalpeaa ja turhaa. Syön salaattini tummanvihreänä ja ravinteikkaana, kuten rucola, pinaatti, lehtikaali, jne. Hirvein "salaatti" on jäävuorta, apetinan salaattijuustoa, kirsikkatomaattia ja kurkkua.
Korianteri. Maistuu lähinnä nestesaippualle.
Paahtoleipä.
Tai no, onko se suosittua?
Mä en ainakaan tykkää.
Siinähän on sokeriakin.