Unelmiesi yritys - jos raha ei olisi este, millaisen yrityksen perustaisit?
Otsikossa se tulikin, jos voisit perustaa millaisen vaan yrityksen, ja ei tarvitsisi miettiä alkupääomaa ja sitä, miten tuottava yritys oikeasti on, millaisen perustaisit, ja millainen olisi oma työnkuvasi siinä? Lauantai-illan unelmointia 😊
Kommentit (275)
Ei kiitos lounaskahviloita enää yhtään lisää tähän maahan. Työpaikan vieressä sellainen missä samat ruuat melkein viikosta toiseen. Uunimakkaraa, hernekeittoa jne jne. Ei mitään mielikuvistusta.
"Avaisin taidemaalaamon. Tekisin asiakkaiden tilauksesta maalauksia, joista pyytäisin mukavia summia rahaa. Muotokuvia, asetelmia yms.
Asiakkaat saisivat toivoa värimaailman ja aiheen ja tekisin asiakkaan kodin tyyliin sopivan maalauksen."
Jatkojalostan tätä:
Kotiin voisi tulla maalari, joka maalaisi maisematauluja ikkunaseinille. Niistä näkyisi sama maisema kuin ikkunoistakin mutta juuri niiden taulujen kohdalta. Parhaimmillaan lopputulos olisi silmiä hivelevä sisätiloissa.
No, saahan sitä unelmoida...
kun raja valvonta yksiyyistetään niin erittäin tiukan valvonnan
En perustaisi varsinaista yritystä vaan voittoa tuottamattoman yhdistyksen, joka tarjoaisi erilaisia luontokokemuksia lapsille. Erityisesti sellaisille joilla niihin ei ole muuten mahdollisuutta, vähävaraisia, huostaanotettuja jne. Jonkinlainen leirikeskus tms. Ehkä tuohon voisi yhdistää myös "vanhainkodin" eläimille tai jonkun kotieläinpuiston tapaisen hässäkän.
Tämä taitaa olla AV-historiani kivoin ketju! Hyvää fiilistä täynnä.
Jatketaan unelmointia!
:-)
Vaatekaupan, josta löytäisin itselleni aina sopivat vaatteet. Siellä ei myytäisi kukkakuosia, eikä muodottomia tunikoita tai muita telttoja. Tyylikästä muotia, jossa olisi aina jokin pikkujuttu, mikä tekisi vaatteesta kivan. Olen niin kyllästynyt kauppojen tarjontaan. Kukkakuosi tulee jo korvistakin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vaatekaupan, josta löytäisin itselleni aina sopivat vaatteet. Siellä ei myytäisi kukkakuosia, eikä muodottomia tunikoita tai muita telttoja. Tyylikästä muotia, jossa olisi aina jokin pikkujuttu, mikä tekisi vaatteesta kivan. Olen niin kyllästynyt kauppojen tarjontaan. Kukkakuosi tulee jo korvistakin ulos.
Tervetuloa helsinkiin Fredrikinkadulle.
On muotia rohkealle , xl-naiselle, suomidesignia, kirppiksiä, second handiä, puisia silmälasinkehyksiä.
Me yrittäjät täällä eletään teidän unelmaa:)
Vierailija kirjoitti:
Avaisin kaupan, jossa myytäisiin Suomessa valmistettuja kestäviä, laadukkaita, ajattomia ja minun mielestäni kauniita vaatteita. Kaikki olisi 100% luonnonmateriaaleista tehty, eli laadukasta puuvillaa, pellavaa, villaa jne. Ja valmistettu kestämään vuosikymmeniä.
Löytyy fredalta! Tervetuloa! tunikan hinta 800 eur:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaisin kaupan, jossa myytäisiin Suomessa valmistettuja kestäviä, laadukkaita, ajattomia ja minun mielestäni kauniita vaatteita. Kaikki olisi 100% luonnonmateriaaleista tehty, eli laadukasta puuvillaa, pellavaa, villaa jne. Ja valmistettu kestämään vuosikymmeniä.
Löytyy fredalta! Tervetuloa! tunikan hinta 800 eur:)
Ei mulla oo rahaa..tää on haaveiluketju!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa helsinkiin Fredrikinkadulle.
On muotia rohkealle , xl-naiselle, suomidesignia, kirppiksiä, second handiä, puisia silmälasinkehyksiä.
Me yrittäjät täällä eletään teidän unelmaa:)
Olisihan se ollut ihme, jos tällaistakaan ketjua ei olisi tullut pilaamaan joku katkera omasta mielestään niin vitsikäs yrittäjä
Stina kirjoitti:
Ensinnäkin sanoisin suurin piirtein jokaiselle tänne kirjoittaneelle: mikä estää teitä toteuttamasta noita unelmafirmojanne? Elämä on lyhyt, joten kadutko enemmän sitä, ettet perusta unelmafirmaasi vai sitä, että perustat sen?
Nuo kaikki - tai lähestulkoon- on jo joku muuten toteuttanut!
Monestihan me itse olemme pahiten unelmiemme tiellä.
Terveisin oman unelmayrityksensä jo perustanut!
Perustaa voi mitä vaan.
Mutta suomalainen wish asiakas on aika kova luu
Mitä myyt?
I wish kirjoitti:
Stina kirjoitti:
Ensinnäkin sanoisin suurin piirtein jokaiselle tänne kirjoittaneelle: mikä estää teitä toteuttamasta noita unelmafirmojanne? Elämä on lyhyt, joten kadutko enemmän sitä, ettet perusta unelmafirmaasi vai sitä, että perustat sen?
Nuo kaikki - tai lähestulkoon- on jo joku muuten toteuttanut!
Monestihan me itse olemme pahiten unelmiemme tiellä.
Terveisin oman unelmayrityksensä jo perustanut!
Perustaa voi mitä vaan.
Mutta suomalainen wish asiakas on aika kova luu
Mitä myyt?
Olen kampaaja , lisäksi teen kulmien laminointia.
Mainostan instassa.
Perustaisin ympärileikkaamon. Ympärileikkauksia kaikille ilman ajanvarausta tai lähetettä. Slogankin on jo valmiiksi keksittynä: Ympäri leikataan, yhteen tullaan! Ylijääneistä esinahan palasista voisin vaikka jonkun ompelijan palkata tekemään kivoja vaatteita ja kodintekstiilejä.
Vierailija kirjoitti:
Montakin yritysunelmaa. Luksuskukkakauppa, pelkkiä lumoavia leikkokukkia ja kursseja joissa opettaisin erilaisia kukkasidontatöutä. Pieni ja kodikas maalaiskyläkoulu, jossa oma keittäjä/siivooja/kodinhengetär. Koulun yhteydessä pieni maatila eläimineen jota yhdessä oppilaiden kanssa hoitaisimme. Kesällä voisin pitää siellä leirejä köyhille lapsille.
Aha.siellä leirillä sitten lapset rikkois paikkoja ja sylkis sun päälle.
Ovat oppineet kotoa.
Nykyään lapset ovat häiriintyneitä ja moniongelmaisia.
Eivät ne halua maalle vaan pelata pelejä ja esitellä merkkituotteita instassa.
Vierailija kirjoitti:
Perustaisin Keski-Eurooppalaisia premium-tasoisia keittiövälineitä myyvän liikkeen. Tiedän, että täällä Suomessa niitä ei arvostettaisi jo pelkän korkean hinnan perusteella, mutta kuitenkin...
Kyseinen liike sijaitsee jo FREDRIKINKADULLA.
ei tarvi perustaa...et taida olla kokki?
Tulkaa kaikki FREDRIKINKADULLE!!!!!!!
löytyy:
Kissakahvila.
Levykauppax
kirkko
UFF
Relove: vegaanikahvila/käytettyjä vaatteita
garageland: 50 vaatetta ja dickies
goottivaateliike
puisia silmälasinkehyksiä
Hagelstramin antikvariaatti
GRAZY: vaatteita yli 50 vuotiaille
vaateliike XXL kokoisille
R-kioski
Ratsastustarvikeliike
jne
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi, että mikäs estää unelmayrityksen perustamista oikeasti?
No raha ja riskit.
Aika paljon rahoitusta tarvittaisiin moniinkin unelmiin. Lisäksi maksavia asiakkaita ei tässä ajassa paljoa ole, harvalla on rahaa käyttää eli konkurssi uhkaa - ja loppuelämän velkavankeus.
Itse 90-luvun lama-aikana yrityksensä alas ajaneiden vanhempien lapsena en katsokaan yrittämiseen päin. Myös sukulaisten yrityksiä meni kumoon, osa on saanut maksettua firmansa vasta viimeisen vuosikymmenen sisällä.
Yrittäjyys näyttäytyy näissä unelmissa sellaisena mukavana elämäntapana, vapaana hengailuna työssä. Oikeasti yrittäjä tekee pitkää päivää, nukkuu yöt huonosti, miettii raha-asioita, joutuu olemaan ilman lomiakin ja jatkuvasti pitää ravata alan messuilla, tehdä tilauksia ja suunnitella vuotta/vuosia pitkälle. Olet siis naimisissa sen yrityksesi kanssa. Mitään vapaa-aikaa ei ole, ainoastaan se yritys. Se alkaa vttaa.
No, tässähän olikin kyse unelmayrityksestä eikä todellisesta :-)
Olen yrittäjä
Unelmissani ravaan edelleen messuilla.
Tilaan tavarat yritykseen nykyisin netistä
Rahaa ei ole ihaniin shoppailumatkoihin pariisiin tai lontooseen.
On vain työ..
Mutta saan tehdä mitä haluan ...mut kaikki luksus on hävinnyt:(
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa kaikki FREDRIKINKADULLE!!!!!!!
löytyy:
Kissakahvila.
Levykauppax
kirkko
UFF
Relove: vegaanikahvila/käytettyjä vaatteitagarageland: 50 vaatetta ja dickies
goottivaateliike
puisia silmälasinkehyksiä
Hagelstramin antikvariaatti
GRAZY: vaatteita yli 50 vuotiaille
vaateliike XXL kokoisille
R-kioski
Ratsastustarvikeliike
jne
Liiketilaa löytyy!!! joka vuosi UNELMAT KUOLEE FREDRIKINKADULLA!!!!!
tehty suomessa! KUOLEE
tehty käsin /kuolee!!!
palvelu/KUOLEEE
rip..freda dearest
jdhGLIYGFEILYg