Unelmiesi yritys - jos raha ei olisi este, millaisen yrityksen perustaisit?
Otsikossa se tulikin, jos voisit perustaa millaisen vaan yrityksen, ja ei tarvitsisi miettiä alkupääomaa ja sitä, miten tuottava yritys oikeasti on, millaisen perustaisit, ja millainen olisi oma työnkuvasi siinä? Lauantai-illan unelmointia 😊
Kommentit (275)
Perustaisin naisten vaatekaupan joka toimisi showroom-periaatteella, eli "myymälässä" voisi käydä sovittamassa ja tilaamassa vaatteet jotka toimitettaisiin kotiin.
Kaupassani myytäisiin perusvaatteita laajassa koko-ja värivalikoimassa. Materiaalit olisivat laadukkaita joten vaatteet olisivat melko hintavia.
Muutaman vuoden päästä kuka tahansa joka etsii hyvin istuvia perusfarkkuja, kauluspaitaa tai kunnollista cashmereneuletta ei enää etsisi koska tietäisi että meiltä löytyy.
Olen huomannut että tällaista vaatekauppaa moni kaipaisi, mutten tiedä löytyisikö sille kuitenkaan asiakkaita kun käytännössä halpakaupat ja marketit ovat suosituimpia ostospaikkoja.
Kuten täällä jo joku sanoikin, perusta unelmiesi yritys siinä tapauksessa, että tulet katumaan sen perustamattomuuttasi...
Ja useimmat täällä esitetyistä ideoista ovat jo toteutuksessa - jollain toisella...
Elämä on liian lyhyt ollakseen pieni.
Edes se työhulluin työpaikalla ei kadu kuolinvuoteellaan sitä, ettei ahkeroinut sovin ääressä enempää...
Vierailija kirjoitti:
Perustaisin naisten vaatekaupan joka toimisi showroom-periaatteella, eli "myymälässä" voisi käydä sovittamassa ja tilaamassa vaatteet jotka toimitettaisiin kotiin.
Kaupassani myytäisiin perusvaatteita laajassa koko-ja värivalikoimassa. Materiaalit olisivat laadukkaita joten vaatteet olisivat melko hintavia.
Muutaman vuoden päästä kuka tahansa joka etsii hyvin istuvia perusfarkkuja, kauluspaitaa tai kunnollista cashmereneuletta ei enää etsisi koska tietäisi että meiltä löytyy.
Olen huomannut että tällaista vaatekauppaa moni kaipaisi, mutten tiedä löytyisikö sille kuitenkaan asiakkaita kun käytännössä halpakaupat ja marketit ovat suosituimpia ostospaikkoja.
Varmasti käyttäisin tällaista, jos samasta kaupasta saisin täydelliset silkkipaidat, istuvat farkut, sopivan pituiset takit ja klassiset bleiserit. Lisäksi vielä laadukkaat puuvillaiset alupaidat. Jos vielä saisi palveluakin, en kaipaisi muualle.
Perustaisin pienen kotieläintilan, jossa esim lapsiryhmät, erityisesti lapset huono-osaisista perheistä, voisivat käydä hoitelemassa eläimiä ja ratsastamassa poneilla. Myös vanhukset olis tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti käyttäisin tällaista, jos samasta kaupasta saisin täydelliset silkkipaidat, istuvat farkut, sopivan pituiset takit ja klassiset bleiserit. Lisäksi vielä laadukkaat puuvillaiset alupaidat. Jos vielä saisi palveluakin, en kaipaisi muualle.
Kauluspaitoja olisi tarjolla silkkisenä (satiini ja crepe de chine), laadukkaasta puuvillasta tehtyinä, silittämättä siisteinä ja pellavaisina versioina. Lisäksi yksivärisiä flanellipaitoja ja farkku/chambraypaitoja.
Ikuisena bleiserinmetsästäjänä pitäisin todellakin huolen siitä että valikoimassa olisi aina myös hyviä bleisereitä jotka saisi säädettyä mittojen mukaan tilauksen yhteydessä pienestä lisämaksusta. Eikä pelkkää mustaa, vaan klassiset perusvärit olisivat aina valikoimassa (musta, tummansininen, konjakinruskea, tumma ja keskiharmaa ja luonnonvaalea).
Sama takeissa: muutama klassinen malli joista olisi mahdollista tilata eri pituuksia ja kankaita. Ja paljon värivaihtoehtoja!
Alusvaatteita en ajatellutkaan, mutta ilman muuta niitä löytyisi. Kunnollisia aluspaitoja ja alusmekkoja on nykyään vaikea löytää. Alusvaatepuolella ei ehkä lähdettäisi kilpailemaan erikoisliikkeiden kanssa, mutta siitä pidettäisiin huoli että kaikki tarpeellinen olisi mahdollista löytää samalla ostosreissulla.
Niinjoo, ja niille jotka haluaisivat laatuvaatetta edullisesti, showroomilla olisi myös 2ndhand-rekki jonne asiakkaat voisivat tuoda myyntiin hyväkuntoisia käytettyjä merkin vaatteita. : )
125
Todellisuudessa saan haaveilla rauhassa ja toivoa että joku kykenevä nappaa idean. Ei pääomaa eikä vaatetus- tai kaupallisen alan koulutusta. Olen sairaseläkkeellä oleva aspergerhenkilö eli p-a epäsosiaalisuuden huippu eikä kukaan edes tiedä että olen taiteellinen ja perehtynyt klassiseen vaatetukseen aika syvällisesti itsekseni. Mutta jos minulla olisi miljoonia ja onnistuisin jonkun ihmeen kaupalla löytämään sopivan kumppanin, tällaisessa firmassa olisi kiva häärätä visionäärinä.
Kävisin ohjaamassa jumppia vanhuksille palvelutalossa. Varmaan ihan toteuttamiskelpoinen idea, mutta vielä ei ole ollut rohkeutta toteuttaa unelmaa.
Tai sitten muuttaisin Lappiin ja vuokraisin pihapiirissä sijaitsevaa asuntoa matkailijoille. Toinen haaveeni on perustaa Lappiin kohtuuhintainen hotelli, jonka kohderyhmä olisi suomalaiset matkailijat. Nykyisin hinnat on nousseet pilviin lähinnä ulkomaalaisten turistien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauluspaitoja olisi tarjolla silkkisenä (satiini ja crepe de chine), laadukkaasta puuvillasta tehtyinä, silittämättä siisteinä ja pellavaisina versioina. Lisäksi yksivärisiä flanellipaitoja ja farkku/chambraypaitoja.
Ikuisena bleiserinmetsästäjänä pitäisin todellakin huolen siitä että valikoimassa olisi aina myös hyviä bleisereitä jotka saisi säädettyä mittojen mukaan tilauksen yhteydessä pienestä lisämaksusta. Eikä pelkkää mustaa, vaan klassiset perusvärit olisivat aina valikoimassa (musta, tummansininen, konjakinruskea, tumma ja keskiharmaa ja luonnonvaalea).
Sama takeissa: muutama klassinen malli joista olisi mahdollista tilata eri pituuksia ja kankaita. Ja paljon värivaihtoehtoja!
Alusvaatteita en ajatellutkaan, mutta ilman muuta niitä löytyisi. Kunnollisia aluspaitoja ja alusmekkoja on nykyään vaikea löytää. Alusvaatepuolella ei ehkä lähdettäisi kilpailemaan erikoisliikkeiden kanssa, mutta siitä pidettäisiin huoli että kaikki tarpeellinen olisi mahdollista löytää samalla ostosreissulla.
Niinjoo, ja niille jotka haluaisivat laatuvaatetta edullisesti, showroomilla olisi myös 2ndhand-rekki jonne asiakkaat voisivat tuoda myyntiin hyväkuntoisia käytettyjä merkin vaatteita. : )125
Todellisuudessa saan haaveilla rauhassa ja toivoa että joku kykenevä nappaa idean. Ei pääomaa eikä vaatetus- tai kaupallisen alan koulutusta. Olen sairaseläkkeellä oleva aspergerhenkilö eli p-a epäsosiaalisuuden huippu eikä kukaan edes tiedä että olen taiteellinen ja perehtynyt klassiseen vaatetukseen aika syvällisesti itsekseni. Mutta jos minulla olisi miljoonia ja onnistuisin jonkun ihmeen kaupalla löytämään sopivan kumppanin, tällaisessa firmassa olisi kiva häärätä visionäärinä.
Tällainen kauppa/vaatemerkki todella tarvittaisiin! Voi kun olisi joku keino saada kykyjenmetsästäjä hakemaan sinut kotoa. : ) Kuulostaa että osaisit luoda hyvän konseptin jolla olisi ehkä jopa kansainvälistä potentiaalia.
Perustaisin tänne Helsinkiin hieroma/hellimä studion naisille. Tarjoaisin suutelua,hellintää, kosketusta, kuuntelua. Hierontaa, myös eroottista.Olen hyvä antamaan suuseksiä ja opiskelemaan täsmälleen minkälaisesta kielen kosketuksesta kukakin tykkää. Pitkänä urheilua harrastavana isona miehenä mun lämmin syli olis avoin. Itekin pidän halauksesta tosi paljon. Myös kevyt musiikki ja tanssiminen onnistuu, niin vaatteilla kuin ilmankin ;)
Haaveena voisi olla 45+ ikäiset, mahdollisesti eronneet naiset. Vaatimuksena olisi tietysti hyvä hygienia ja päihtettömyys tapaamisessa. Ei se toki haittaa jos daami on lasillisen ottanut viiniä, mutta humalaista en kyllä hellis enkä missään nimessä huumeiden käyttäjiä.
Fiksuja tavallisia naisia palvelisin, myös kotikäynnit onnistuis, siinä sivussa voisin pienissä kotiaskareissa auttaa, kuten vaikka tiskauksessa tai auttaisin excelintaulukolla tekemään tulo- ja menoarvioita. Monet juuri eronneet naiset ovat vähän huonoja talousmatematiikassa. Itse taas tosi älykäs numeroissa.
Tai sitten vaan maattais alasti paikallaan ja mun kainalossa vois puhua. Olisin hyvä kuuntelija, en neuvoisi, vaan kuuntelisin ihmistä joka tarvii kuuntelijaa.
En mä palveluksista ottais kuin 15-30€/ tunti, toki tavallinen kotiruoka kotikäynnillä tarjottuna voisi pudottaa hintaa.
James jatkaa vuosien unelmointiaan..
Suutari, joka valmistaisi kengät tilauksesta.
Tai ompelimo.
Ihailen yli kaiken näitä.
Puunhalauskursseja, maalausta ja kivien keräilyä ja tasapainottamista, terapeuttisia keskusteluja tarjoavia retriittejä korvessa.
Majatalo ja maatilayrittäjäksi haaveilevat, usein ajateltu, siellä henkilökunta ( kärsivällinen) joka neuvoisi koululaisia tekemään käsitöitä, kutomaan kangasta ym. Valtio antaisi apurahaa. Siellä voisi viettää vaikka kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin perustaisin kissakahvilan :)
Mitä se edes tarkoittaa?
asiakkaiksi vain kissoja? kahvila täynnä kissoja? Kissoista on tehty kahvia?
Levykauppa. Vain vinyylilevyjä. Harrasteena voisin hääräillä siellä. Tuskinpa tällä itseään elättäisi, mutta sitä ei tässä kysyttykään.
Perustaisin ilmastonmuutosta kannattavan firman, joka rahoittaisi kivihiilen ja raskaan polttoöljyn kulutusta. Saaduilla voitoilla ostaisin koko maailman avokadot ja ulostaisin niiden päälle. Samalla voisin myös rahoittaa ruotsalaista mielisairauden hoitoa.