Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmiesi yritys - jos raha ei olisi este, millaisen yrityksen perustaisit?

Vierailija
08.02.2020 |

Otsikossa se tulikin, jos voisit perustaa millaisen vaan yrityksen, ja ei tarvitsisi miettiä alkupääomaa ja sitä, miten tuottava yritys oikeasti on, millaisen perustaisit, ja millainen olisi oma työnkuvasi siinä? Lauantai-illan unelmointia 😊

Kommentit (275)

Vierailija
141/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaisin kaupan, jossa myytäisiin Suomessa valmistettuja kestäviä, laadukkaita, ajattomia ja minun mielestäni kauniita vaatteita. Kaikki olisi 100% luonnonmateriaaleista tehty, eli laadukasta puuvillaa, pellavaa, villaa jne. Ja valmistettu kestämään vuosikymmeniä.

Vierailija
142/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastelijagynekologin vastaanoton. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaisin hengailupaikan yksinäisille, jotta he voisivat tavata uusia ihmisiä. Erilaisia tapahtumia, kuten yhdessä kokkailua, liikuntaa, käsitöitä jne.

Eri ikäisille voisi olla muutamat omat kohtaamisajankohdat ja muu aika ikärajatonta yhdessä olemista ja tekemistä. Joka päivä olisi tarjolla jotain ohjattua aktiviteettia, mutta myös vapaata oleskelua saisi tulla harrastamaan. Olisi sohvia, pöytäryhmiä ja pystypöytiä, joiden ääressä juoda kahvia ja jutella.

Työntekijät eli aktiviteettien ohjaajat pitäisivät seuraa ja juttelisivat mukavia, jos jollekin tunnille tulisi vain yksi ihminen. Aina siis olisi useampi henkilö paikalla.

(En nyt halua kuulostaa inhottavalta, mutta tämä ei siis olisi mikään kodittomien nistien/juoppojen turvakoti johon tullaan pistämään ja riehumaan, heidät ohjaisin hoitoon muualle.)

Vierailija
144/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JamesStadi kirjoitti:

Perustaisin tänne Helsinkiin hieroma/hellimä studion naisille. Tarjoaisin suutelua,hellintää, kosketusta, kuuntelua. Hierontaa, myös eroottista.Olen hyvä antamaan suuseksiä ja opiskelemaan täsmälleen minkälaisesta kielen kosketuksesta kukakin tykkää. Pitkänä urheilua harrastavana isona miehenä mun lämmin syli olis avoin. Itekin pidän halauksesta tosi paljon. Myös kevyt musiikki ja tanssiminen onnistuu, niin vaatteilla kuin ilmankin ;)

Haaveena voisi olla 45+ ikäiset, mahdollisesti eronneet naiset. Vaatimuksena olisi tietysti hyvä hygienia ja päihtettömyys tapaamisessa. Ei se toki haittaa jos daami on lasillisen ottanut viiniä, mutta humalaista en kyllä hellis enkä missään nimessä huumeiden käyttäjiä.

Fiksuja tavallisia naisia palvelisin, myös kotikäynnit onnistuis, siinä sivussa voisin pienissä kotiaskareissa auttaa, kuten vaikka tiskauksessa tai auttaisin excelintaulukolla tekemään tulo- ja menoarvioita. Monet juuri eronneet naiset ovat vähän huonoja talousmatematiikassa. Itse taas tosi älykäs numeroissa.

Tai sitten vaan maattais alasti paikallaan ja mun kainalossa vois puhua. Olisin hyvä kuuntelija, en neuvoisi, vaan kuuntelisin ihmistä joka tarvii kuuntelijaa.

En mä palveluksista ottais kuin 15-30€/ tunti, toki tavallinen kotiruoka kotikäynnillä tarjottuna voisi pudottaa hintaa.

James jatkaa vuosien unelmointiaan..

Ehkä hiukan sivusta, yksityinen saattelija voisi olla tarpeellinen monille naisille, ei seuranhakumielessä, mutta heille joita stalkataan niin etteivät saa edes töihin mennä rauhassa.

Vierailija
145/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JamesStadi kirjoitti:

Perustaisin tänne Helsinkiin hieroma/hellimä studion naisille. Tarjoaisin suutelua,hellintää, kosketusta, kuuntelua. Hierontaa, myös eroottista.Olen hyvä antamaan suuseksiä ja opiskelemaan täsmälleen minkälaisesta kielen kosketuksesta kukakin tykkää. Pitkänä urheilua harrastavana isona miehenä mun lämmin syli olis avoin. Itekin pidän halauksesta tosi paljon. Myös kevyt musiikki ja tanssiminen onnistuu, niin vaatteilla kuin ilmankin ;)

Haaveena voisi olla 45+ ikäiset, mahdollisesti eronneet naiset. Vaatimuksena olisi tietysti hyvä hygienia ja päihtettömyys tapaamisessa. Ei se toki haittaa jos daami on lasillisen ottanut viiniä, mutta humalaista en kyllä hellis enkä missään nimessä huumeiden käyttäjiä.

Fiksuja tavallisia naisia palvelisin, myös kotikäynnit onnistuis, siinä sivussa voisin pienissä kotiaskareissa auttaa, kuten vaikka tiskauksessa tai auttaisin excelintaulukolla tekemään tulo- ja menoarvioita. Monet juuri eronneet naiset ovat vähän huonoja talousmatematiikassa. Itse taas tosi älykäs numeroissa.

Tai sitten vaan maattais alasti paikallaan ja mun kainalossa vois puhua. Olisin hyvä kuuntelija, en neuvoisi, vaan kuuntelisin ihmistä joka tarvii kuuntelijaa.

En mä palveluksista ottais kuin 15-30€/ tunti, toki tavallinen kotiruoka kotikäynnillä tarjottuna voisi pudottaa hintaa.

Tarvisin itse jotain tämänkaltaista. Läheisyyttä kuitenkin aina kaipaa, vaikka olisi hassua maksaa siitä, mutta ehkä sekin parempi kuin ei mitään.

Vierailija
146/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin perustaa yrityksen johon palkkaisin vain sellaisia ihmisiä joiden on ehkä vaikeaa työllistyä muualle. Ehkä sellaisia joilla vähäinen työhistoria, jotain terveysmurheita tai muuten olisivat huonommassa asemassa ( syrjäytyneistä on nyt paljon puhuttu ja olen sellainen oikeastaan itsekin). Ja en siis haluaisi mitenkään luokitella ihmisiä, mutta tavallaan tahtoisin auttaa ihmisiä työllistymään ja olla ehkä niiden puolella, jotka eivät ainakaan nykymaailmassa ole mitään ykkösiä työntekijöitä valitessa. Samalla haluaisin tehdä työstä sellaisen, että sellaisetkin ihmiset pystyisivät siellä käymään, jotka eivät ehkä muuten pysyisi työelämän tahdissa. Yrityksen alaa on ehkä vaikeaa miettiä, mutta jotenkin olisi todella mukavaa yhdistää monien ihmisten ammatteja ja koulutusta sekä yhdistää niistä jonkinlaisen kokonaisuuden. Moni voisi saada koulutuksen työskennellessään ja siinä mielessä koulutuksen puute ei olisi mikään este. Jos jonkun esimerkin pitäisi antaa niin ehkä yritys voisi toimia myöskin hyväntekeväisyyden puolesta ja ajatus olisi se siellä taustalla, että tehdään hyvää. En tiedä sitten minkälaisen kokonaisuuden tästä saisi. Uskon, että yrityksellä voisi olla monenlaisia työntekijöitä sekä työkuva olisi hyvin laaja. Voisi oikeastaan yhdistää jonkun kahvilan, kaupan, majoitus ja matkailutoimintaa, hoitoalan palveluita, puutarhanhoitoa, taide ja musiikkialan työntekijöitä, erilaisia korjauspalveluita ihan jostain rakennuksista johonkin tietokoneisiin, kampaamopalveluita tai jonkun jalkahoitolan, hierontaa, kirppiksen yms. Ja tähän vielä jonkin eläinhoitolan tai muuta eläinten hyväksi tehtävää työtä. Meniköhän jo vähän yli :) Ehkä sellainen paikka mihin olisi mahdollisuus luoda jonkinlainen kokonaisuus näistä ja tehdä sellainen alue, jossa olisi paljon palveluita ja olisi viihtyisä ja sellainen missä olisi helppo käydä ja löytyisi monelle ihmiselle jotakin mieleistä.

Joskus olen myös ajatellut, että olisi hyvä perustaa jokin paikka kodittomille sekä sellaisille ihmiselle asuntoja joiden on muutenkin vaikeaa niitä saada eli joku sellainen paikka, ettei kukaan jäisi ilman asuntoa ja voisi ainakin välillä asua siellä ennen kuin pääsee muuttamaan muualle. Jonkinlainen yhteisasunto olisi myös hyvä ajatus. Olen joskus myös ajatellut, että jos minulla olisi oikein paljon rahaa niin haluaisin perustaa kodittomille koteja ( tai sitten jotain turvakoteja) muuallekin kuin Suomeen tai sitten jotain lastenkoteja ulkomaillekin. En tiedä sitten miltä tämä kaikki kuulostaa. En myöskään haluaisi tehdä mitään voittoa vaan tiedän sen, etten koskaan voisi olla yrittäjä muuten kuin niin, että tekisin jotain ihmisten hyväksi. Tietenkin yrityksen pitäisi pysyä pystyssä, mutta kyllä se merkitys olisi muussa kuin rahassa. Eli olisin aika ”huono” yrittäjä ainakin sen rahan puolesta. Muuten ajatukseni olisi se, että yritys ja ne ihmiset siellä saisivat todellakin itse toteuttaa myös haaveitaan ja sillä tavalla en haluaisi olla itse mikään sellainen, joka sanelisi tarkat säännöt. Nämä ovat nyt vaan jotain ajatuksia joita mietin joskus. Ehkä ajatus on sellainen, että tahtoisin auttaa muita ja niitä joilla vaikeaa ja parantaa heidän elämäänsä sekä mietin omaa tilannetta samalla ja omia arvoja sekä sellaista elämää, jota itse haluaisin tukea ja maailmaa yleensäkin. Voi olla aika typeräkin ajatus silti, mutta ihailen aina varsinkin ulkomailla toimivia järjestöjä joissa yritetään auttaa niitä heikommassa tilanteessa olevia. 

Vierailija
147/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalausliikkeen. Autojen, moottoripyörien ym. mitä nyt ruiskulla maalataan.

Myös sisustusjutut kodinkoneet, kaappien ovet jne.

Vierailija
148/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestinnän ja markkinoinnin konsulttitalon!

149/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JamesStadi kirjoitti:

Tarvisin itse jotain tämänkaltaista. Läheisyyttä kuitenkin aina kaipaa, vaikka olisi hassua maksaa siitä, mutta ehkä sekin parempi kuin ei mitään.

Miten suhun saisi yhteyden? Jos vaikka kohdattaisiin.

Vierailija
150/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilan, jossa myytäisiin itseleivottuja tuotteita, eikä mitään tehdasvalmisteita jotka tulee pakasteesta.  Kahvilan lisäksi samassa tilassa olisi pieni suklaapuoti, josta myytäisiin käsintehtyjä konvehteja kauniissa rasioissa.

Millä maksaisit vuokran? Mikä olisi kate? Nämä on juuri niitä naurettavia ideoita

Vierailija
151/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustaisin naisten vaatekaupan joka toimisi showroom-periaatteella, eli "myymälässä" voisi käydä sovittamassa ja tilaamassa vaatteet jotka toimitettaisiin kotiin.

Kaupassani myytäisiin perusvaatteita laajassa koko-ja värivalikoimassa. Materiaalit olisivat laadukkaita joten vaatteet olisivat melko hintavia. 

Muutaman vuoden päästä kuka tahansa joka etsii hyvin istuvia perusfarkkuja, kauluspaitaa tai kunnollista cashmereneuletta ei enää etsisi koska tietäisi että meiltä löytyy.

Olen huomannut että tällaista vaatekauppaa moni kaipaisi, mutten tiedä löytyisikö sille kuitenkaan asiakkaita kun käytännössä halpakaupat ja marketit ovat suosituimpia ostospaikkoja.

Ongelmavartaloiset -joudun itse tekemään pitkät housut- olisivat taattu asiakasryhmä.

Samoin xs ja erikoisisokokoiset.

Vierailija
152/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin arkkitehtitoimiston. Suunnittelisin kaikille talot ja haaveet ilmaiseksi.

Nooh, niinhän se menee muutenkin nykyisin.

Vierailija
153/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila jossa olisi pullaa miljoonana versioina ja ehkä jotain vaihtuvia piirakoita ja kakkuja. Ja lounasaikaan ehkä kalakeittoa ja salaatteja. Saisi olla jossain luontopolun varrella. Tekisin siitä sellaisen ysäriboheemin ja rennon.

Olisi myös kivaa perustaa kirjakerho jossa syötäisiin pullaa. Olen myös joskus miettinyt fillarikorjaamossa työskentelyä mutta yritystä en perustaisi, samaten toiminimeä koiranulkoilutuspalvelulle jos ikinä muuttaisin New Yorkiin.

Vierailija
154/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvilan, jossa myytäisiin itseleivottuja tuotteita, eikä mitään tehdasvalmisteita jotka tulee pakasteesta.  Kahvilan lisäksi samassa tilassa olisi pieni suklaapuoti, josta myytäisiin käsintehtyjä konvehteja kauniissa rasioissa.

Millä maksaisit vuokran? Mikä olisi kate? Nämä on juuri niitä naurettavia ideoita

Mene pois, kun et osaa joko lukea tai sitten et ymmärrä lukemaasi. 

Vierailija
155/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin päiväkodin, jossa olisi todella pienet ryhmäkoot ja hyvät palkat, oikea työntekijämitoitus pitkin päivää. Oma keittiö, jossa hyvät kokit ja ruuat, ei einesmössöä. Suuri piha ja metsä lähellä.

Vierailija
156/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JamesStadi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JamesStadi kirjoitti:

Miten suhun saisi yhteyden? Jos vaikka kohdattaisiin.

Jos itse asut stadissa niin sinun pitäisi lähteä kauas pohjoiseen jos tahtoisit minun kohdata. Itse olen vasta nuori nainen, mutta siis aika yksinäinen ja senkin takia mietin ihan oikeasta, että varmaan mainitsemallasi palvelulla voisi olla kysyntääkin. Saahan sitä miettiä kaikkea ja se onkin sitten toinen juttu jos oikeasti pitäisi uskaltautua tapaamaan :)

Vierailija
157/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkoti/palvelukoti mikä oikeasti tuntuisi ja näyttäisi kodilta. Eli ei laitoismainen.

Toinen olisi ehkä kristillinen päiväkoti :)

Vierailija
158/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna ideoitani ilmaiseksi.

Vierailija
159/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaisin taidemaalaamon. Tekisin asiakkaiden tilauksesta maalauksia, joista pyytäisin mukavia summia rahaa. Muotokuvia, asetelmia yms.

Asiakkaat saisivat toivoa värimaailman ja aiheen ja tekisin asiakkaan kodin tyyliin sopivan maalauksen.

Vierailija
160/275 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin tehdä pitkäjänteistä elämäntapamuutosvalmennusta. Ainakin vuoden projekti asiakkaan kanssa. Asiakkaana 40 + tavallisia ihmisiä. Auttaisit lopettamaan diettaamisen ja jojoilun, löytämään sen oman tavan liikkua ja tavan syödä terveellisesti mutta joustavasti. Haluaisin käyttää valmennuksessa paljon myös ”metodeja”, joilla opetella hyväksymään ja arvostamaan omaa kehoa. Minulla olisi pätevyyttä tähän ja opiskelen aihetta lisää, mutta käytännössä ei asiakkaita riittäisi niin että tuolla eläisi. Moni myös kaipaa pt:ltä tiukkaa kuria ja tiukkaa kroppaa. Haluaisin inhimillisemmän lähestymistavan.

Mulla olisi oma ihana studio, siellä olisi kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin liittyviä luentoja ja workshoppeja. Haluaisin että siellä pyörisi myös erilaisia keho-mieli-ryhmiä mm. kipukroonikoille, uupuneille tai unettomuudesta kärsiville. Sisältö olisi ammatillisesti korkeatasoista ja tutkittuun tietoon perustuvaa: psykologia / fysioterapia / lääketiede.0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan