Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmiesi yritys - jos raha ei olisi este, millaisen yrityksen perustaisit?

Vierailija
08.02.2020 |

Otsikossa se tulikin, jos voisit perustaa millaisen vaan yrityksen, ja ei tarvitsisi miettiä alkupääomaa ja sitä, miten tuottava yritys oikeasti on, millaisen perustaisit, ja millainen olisi oma työnkuvasi siinä? Lauantai-illan unelmointia 😊

Kommentit (275)

Vierailija
81/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ollut ihme, jos tällaistakaan ketjua ei olisi tullut pilaamaan joku katkera omasta mielestään niin vitsikäs jonne.

Vierailija
82/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin maatilan lumirajan yläpuolelta ja talvisin olisi lumienkelikoulu jossa saisi tehdä enkeleitä alasti tai vaatteet päällä ja sitten saunaan..  Kesäisin se olisi elämysmaatila missä majoittujat voisivat halutessaan osallistua tilan töihin.  Jos jotain tulisi niin ne sitten myytäisiin syksyllä , mutta siitä otettaisi stressiä vaan maatila olisi ikään kuin kulissi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disco-hile kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin perustaa yökerhon, jossa soi mieleinen musa ja jossa on myös erillinen isompi "lounge" ihan vaan jutusteltua varten.

Käyn itse baareissa ehkä kahdesti vuodessa ja aina vituttaa se listahittimusa.

Minä perustaisin 80-90-musaa soittavan discon keski-ikiäsille. Sellaista ei ole edes Helsingissä.

Pistä aukioloajaksi 17- 22 .  muuten me mummot jo nukutaan.

Vierailija
84/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksessäni oli töissä kauniita naisia isoine tisseineen ja piukkoine perineen.

Minä johtajana nauttisin työntekijöistä ja pitäisimme isoja juhlia viikottain.

Vierailija
85/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Disco-hile kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin perustaa yökerhon, jossa soi mieleinen musa ja jossa on myös erillinen isompi "lounge" ihan vaan jutusteltua varten.

Minä perustaisin 80-90-musaa soittavan discon keski-ikiäsille. Sellaista ei ole edes Helsingissä.

Riippuu "mummosta". Minä tykkään valvoa myöhään aina kun on mahdollista. Viime yönä menin nukkumaan klo. 2.

T. "mummo" vm. -72

Vierailija
86/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen puutarhakeskuksen missä olisi ulkona mallipuutarha ja taimitarha, sisällä kukkakauppa, kasvihuoneita, viherkasveja, ehkä kahvila ja ravintola. Itse käyskentelisin talvipäivät trooppisissa olosuhteissa kukkia nyppien, kuunnelleen suihkulähteiden lorinaa. Kesällä samat hommat ulkona.

Vierailija
87/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Disco-hile kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin 19-23, kuten Helmiradion discoristeilyt, Vanhan K-50 Disco ja Bottan retrodisco-iltamat. Oikein passeli tanssiaika meille keski-ikäisille.

Vierailija
88/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustaisin divarin, kirjakaupan. Kauppa olisi myös itselleni hieman kuin olohuone, isoja, pehmeitä nojatuoleja, lukulamppuja, vanhojen kirjojen ja hentoa sikarin tuoksua. Divari olisi labyrinttimäinen, hämyisä, löytyisi erilaisia, viihtyisiä sopukoita, sisustuksessa suosisin tummaa puuta ja nahkaa. Loisteputkivalaisimia ei olisi yhden yhtä. Myymälä olisi kahdessa kerroksessa. Asiakkaat saisivat halutessaan kahvia, samalla kun keittäisin sitä itselleni. Kassakone olisi tietysti sellainen antiikkinen. Kissa voisi pyöriä jaloissa. Voitto ei tuosta tulisi, mutta sitähän ei tässä nyt tarvinnut miettiä.

Oih ❤️ Olisipa tällaisia Suomessa. Tämä on myös minun haaveeni.

Vierailija
89/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin sanoisin suurin piirtein jokaiselle tänne kirjoittaneelle: mikä estää teitä toteuttamasta noita unelmafirmojanne? Elämä on lyhyt, joten kadutko enemmän sitä, ettet perusta unelmafirmaasi vai sitä, että perustat sen?

Nuo kaikki - tai lähestulkoon-  on jo joku muuten toteuttanut!

Monestihan me itse olemme pahiten unelmiemme tiellä.

Terveisin oman unelmayrityksensä jo perustanut!

Vierailija
90/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stina kirjoitti:

Ensinnäkin sanoisin suurin piirtein jokaiselle tänne kirjoittaneelle: mikä estää teitä toteuttamasta noita unelmafirmojanne? Elämä on lyhyt, joten kadutko enemmän sitä, ettet perusta unelmafirmaasi vai sitä, että perustat sen?

300 000 €:n asuntolaina estää. Sitäpaitsi tykkään tämänhetkisestä, hyvätuloisesta ja vakaasta työstäni niin paljon, etten olisi valmis siitä luopumaan. Mutta aina on kiva haaveilla, vaikkei sitä tekisi niin tosissaan 😊

Vierailija
91/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmafirmoista unelmoiville tiedoksi se, että enää osakeyhtiöillekään ei tarvitse enää pientäkään alkupääomaa. Sekään ei este.

Vierailija
92/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"300 000 €:n asuntolaina estää. Sitäpaitsi tykkään tämänhetkisestä, hyvätuloisesta ja vakaasta työstäni niin paljon, etten olisi valmis siitä luopumaan. Mutta aina on kiva haaveilla, vaikkei sitä tekisi niin tosissaan."

Tarkennan vielä:

Kysymys: Elämä on lyhyt, joten kadutko enemmän sitä, ettet perusta unelmafirmaasi vai sitä, että perustat sen?

Vastaus: Jos tulet siihen johtopäätökseen, että kadut enemmän sitä, ettet perusta unelmafirmaasi, silloin asia kannattaa ottaa vakavampaankin harkintaan. Elämä on lyhyt eikä viimeisessä takissa ole taskuja...

Voihan tätäkin kautta hakea yhtiökumppania...

Vierailija
93/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin yritysunelmaa. Luksuskukkakauppa, pelkkiä lumoavia leikkokukkia ja kursseja joissa opettaisin erilaisia kukkasidontatöutä. Pieni ja kodikas maalaiskyläkoulu, jossa oma keittäjä/siivooja/kodinhengetär. Koulun yhteydessä pieni maatila eläimineen jota yhdessä oppilaiden kanssa hoitaisimme. Kesällä voisin pitää siellä leirejä köyhille lapsille.

Vierailija
94/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stina kirjoitti:

Minua estää se, että tiedän, ettei nämä firmat tuottaisi voittoa eikä edes työväen palkkoja. Ja tiedän sen nimenomaan siitä, että moni on tuon jo toteuttanut ja mennyt konkkaan.

T aloitussivun kirjoittajista se harrastekerhojen ja remppapetterien firmojen uneksija.

Vierailija
95/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekin toimistoalueelle lounasravintolan, joka keskittyisi kasvis- ja kalaruokiin. Idea olisi että ateriaan kuuluu kylmiä ruokia sisältävä seisova pöytä ja lisäksi voisi ottaa keiton, joka päivä olisi sekä kala- että kasvisvaihtoehdot keitosta (ja myös seisovasta pöydästä voisi koota täysin vegaanisen annoksen, lakto-ovovegetaarisen tai myös kalaa sisältävän). Lisäksi ´tuoretta leipää ja päälle kahvi/tee + joku pieni jälkkäri. 

Olen itse kaivannut tämäntyypppistä ravintolaa työpaikkani lähelle, mutta siellä on vain kebabpizzerioita ja muuta mättöpaikkaa...

Olisi ihana tällainen paikka :) Söisin tosi mieluusti lounaalla ravinteikasta ja täyttävää kasvisruokaa. Olen ihan sekasyöjä, mutta yleensä lounasbuffetit on aika ankeita. Jotain sitkeää lihamössöä ja suolaisia lihapullia :(

Vierailija
96/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää? No rahahan se. Unelmayrityksessäni olisi oikeasti todella paljon töitä ja siihen nähden vähän tuloja. Jotta se pysyisi toiveidenkaltaisena paikkana, pitäisi olla varaa palkata myös paljon työntekijöitä. Ei realistista. Unelmaan ei siis kuulu työleirillä raataminen.

Vierailija
97/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelifirma jossa loisin pelikonsepteja sellaisista peleistä joita haluaisin itse pelata ja joita kukaan ei ole vielä tehnyt. Itse olen ICT-alan konkari ja tunnen suurta kunnioitusta pelialan guruja kohtaan, jotka ovat luoneet uskottavia 3D-maailmoja ja kuinka paljon työtä ne ovat vaatineet. En ole vakuuttunut tosin siitä että ne mun visiot muodostuisivat koskaan miksikään suuriksi hiteiksi maailmalla, mutta jos raha ei olisi este niin ehkä niillä ne kulut saisi peitettyä vaikka rikastumaan ei pääsisikään.

Vierailija
98/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattavan yrityksen!

Vierailija
99/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen, joka etsisi kadonneita omaisia ympäri maailman. Tyyliin "Kadonnutta etsimässä". 

Vierailija
100/275 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"300 000 €:n asuntolaina estää. Sitäpaitsi tykkään tämänhetkisestä, hyvätuloisesta ja vakaasta työstäni niin paljon, etten olisi valmis siitä luopumaan. Mutta aina on kiva haaveilla, vaikkei sitä tekisi niin tosissaan."

Tarkennan vielä:

Kysymys: Elämä on lyhyt, joten kadutko enemmän sitä, ettet perusta unelmafirmaasi vai sitä, että perustat sen?

Vastaus: Jos tulet siihen johtopäätökseen, että kadut enemmän sitä, ettet perusta unelmafirmaasi, silloin asia kannattaa ottaa vakavampaankin harkintaan. Elämä on lyhyt eikä viimeisessä takissa ole taskuja...

Voihan tätäkin kautta hakea yhtiökumppania...

Minä todennäköisesti perustan vihdoin äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen. Tiesin, että yritämme toista lasta vielä, joten ekan jälkeen jatkoin vielä ”turvallisesti” palkkatöissä, mutta kohta alkaa riittää, ei tämä mitään elämää ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan