Vuokranmaksu luonnossa? Onko tämä kuinka yleistä?
Miten yleinen ilmiö vuokramarkkinoilla on erikoisjärjestelyt vuokranmaksussa? Onko täällä esimerkiksi naisia, jotka maksavat vuokransa luonnossa tai onko täällä vuokranantajina miehiä, jotka sellaisia diilejä tekevät? Jos on niin, miten käytännössä tällainen diili järjestyy? Vaikea kuvitella, että asuntonäytössä vuokranantaja uskaltaisi naisehdokkaalle ehdottaa vuokranmaksua seksiä vastaan. Luulenpa että aloitteet tulevat aina naisilta, jotka sellaiseen järjestelyyn ovat valmiita.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Itse maksan vuokran rahalla. Vuokranantaja vanha pariskunta.
N26
Niin moni muukin, mutta tuo nyt ei vastannut aloitukseen millään tavoin.
Ei tähän pysty kukaan vastaamaan luotettavasti. Kukaan ei tiedä.
Asun miesystäväni asunnossa ilmaiseksi, tai näin suhteessa ollessa se on varmaankin tuota luonnossa maksamista. :)
Vierailija kirjoitti:
Asun miesystäväni asunnossa ilmaiseksi, tai näin suhteessa ollessa se on varmaankin tuota luonnossa maksamista. :)
No tuota ei nyt lasketa koska olet suhteessa, mutta tavallaan miehesi maksaa sinulle seksistä. Naisethan ovat aina maksullisia joko suoraan tai epäsuorasti. Olet siis asian ytimessä. :D
Laitoin itse naisena ilmoituksen tori.fi sivulle, siis sellaisen avoimen hakemuksen jossa ilmoitin etsiväni vuokra-asuntoa opiskelujen ajaksi tietystä kaupungista. Sain kolme yhteydenottoa joissa ehdotettiin tuollaista apn kuvailemaa "järjestelyä".
Väitän, että tämä on todella harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin itse naisena ilmoituksen tori.fi sivulle, siis sellaisen avoimen hakemuksen jossa ilmoitin etsiväni vuokra-asuntoa opiskelujen ajaksi tietystä kaupungista. Sain kolme yhteydenottoa joissa ehdotettiin tuollaista apn kuvailemaa "järjestelyä".
Ok kiitos tiedosta. Vuokranantajat siis uskaltavat moista ehdottaa suoraankin. Tietty jos olet ilmoituksellasi ollut jotenkin provosoiva eli esim. olet julkaissut itsestäsi hakemukseen näyttävän ja seksikkään kuvan, niin se voi alentaa rimaa kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota ei nyt lasketa koska olet suhteessa, mutta tavallaan miehesi maksaa sinulle seksistä. Naisethan ovat aina maksullisia joko suoraan tai epäsuorasti. Olet siis asian ytimessä. :D
Mies siis asuu omassa asunnossaan ja olen ihan vuokralaisena hänen omistamassaan asunnossa. En maksa vuokraa tai mitään muitakaan asumiskuluja.
Vierailija kirjoitti:
Virkistävän realistinen ja objektiivinen näkemys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies siis asuu omassa asunnossaan ja olen ihan vuokralaisena hänen omistamassaan asunnossa. En maksa vuokraa tai mitään muitakaan asumiskuluja.
No tavallaan sinä olet jonkin sortin hupakoo sitten eli myyt itseäsi miesytävällesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuis tulkitaan tilanne jossa mies asuu maksutta naisen kämpässä? Meillä tämmöinen asetelma.
Varmaankin on yleistä. Luulen, että se menee näin.
Vuokralletulija(nainen tai mies) tekee virallisen vuokrasopimuksen ja maksaa vuokran aina ajallaan. Hän hakee myös asumistukea, jolloin suurin osa vuokrasta tulee hänelle takaisin. Lisäksi vuokranantaja maksaa vuokrarahat takaisin vaikkapa käteisellä tai sitten suoraan tilille (ellein vuokralletulija ole toimeentulotukiasiakas). Vuorka-asuja saa siis ilmaisen asunnon, asumistuen ja ehkä toimeentulotukeakin.
Vuokranantaja(nainen tai mies) ei saa lopulta mitään vuokratuloa, mutta joutuu silti maksamaan pääomatulon veron ja yhtiövastikkeen, jonka tosin saa vähentää pääomatulosta.
Eli aika eriarvoisia ovat osapuolet. Mutta jos molemmat haluavat tällaisen järjestelyn, niin kai se passaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok kiitos tiedosta. Vuokranantajat siis uskaltavat moista ehdottaa suoraankin. Tietty jos olet ilmoituksellasi ollut jotenkin provosoiva eli esim. olet julkaissut itsestäsi hakemukseen näyttävän ja seksikkään kuvan, niin se voi alentaa rimaa kysyä.
Ei ollut mitenkään provosoiva ilmoitus. Kuvana lukion valmistujaiskuva ja tekstissä oli mainittu perustietoja; ikä, luottotiedot kunnossa, mitä opiskelin, ei lemmikkejä, siisteys ja toive vuokran suuruuden ja alueen suhteen.
Kaikenlaisia epätoivoisia sitä löytyykin. Eikö löydy naista/asuntoa ilman käytännössä maksullista seksiä?
Itse laitoin vuonna 1995 Hesariin ilmoituksen, kun muutin Helsinkiin ja halusin vuokrata asunnon. Ihan tavallinen ilmoitus. Olin parikymppinen. Sain neljä tarjousta, joista 2 oli tälläisiä ”vuokran voi maksaa muullakin kuin rahalla”. Valitsin rahalla maksettavan vaihtoehdon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat aina maksullisia. Nainen joutuu aina maksamaan suhteesta mieheen, raatamalla kotona ja tekenällä., hoitamalla, kasvattamalla ja elättåmällä lapset sekä käymällä töissä. Mies käy vain töissä ja ruikuttaa seksiä. Nainen häviää aivan valtavasti parisuhteessa kaikin puolin niin rahallisesti kuin fyysisestikin eli älä sinä aina maksullinen mies tule höpöjäsi tänne puhumaan.
Sitten ihnetellään kun naiset viihtyy sinkkuna
Minä en ainakaan mistään nuuksion metsistä lähde rahojani hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No haloo, kuka laittaa ”halutaan vuokrata”-palstalle kuvan itsestään?
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Itse maksan vuokran rahalla. Vuokranantaja vanha pariskunta.
N26