Pitääkö ruumisarkkuun meikata
Kommentit (47)
Leimahtava meikki? Hoitaa krematoinnin samalla.
Ei tarvi, voi retkottaa keltaisena suu auki.
Jos minut arkkuhaudataan, toivon, että maksetaan joku penni raatoni valmistelusta.
Mielenkiintoinen kysymys.
Onko vielä tapana pitää arkku auki juuri ennen siunaustilaisuutta?
Ohis,mutta Dolly Parton kuulemma menee iltaisin nukkumaan täydessä meikissä, koska haluaa näyttää hyvältä, jos yöllä kuolee, tai tulee esim. tulipalo tms. ja joutuu heräämään vieraiden edessä.
No tätä mä ihmettelin siinä jossain dokumentissa kun sille kuollutta leikkineelle toimittajalle laitettiin huulipunaa. Mä en oo yhtäkään mummoa meikannut arkkuun... Mut ilme yritetään saada kyllä mahdollisimman nätiksi. Tekarit suuhun ja suu sidotaan niin, et pysyy kiinni ja silmät suljetaan. Ja hiukset kammataan. Tietysti vainajan oma toive varmaan vaikuttaa, jos on aina ollut laitettu, haluaa olla sitä ehkä myös kuolemansa jälkeen.
Eihän sua välttämättä kukaan edes näe kuoleman jälkeen, siis eri alojen ammattilaisia lukuunottamatta. Omaiset eivät välttämättä halua katsoa tai onko niitä lähiomaisia edes, mistä minä tiedän. Arkkua ei yleensä pidetä auki siunaustilaisuudessa, tiettyjä uskontokuntia tai kulttuureja lukuunottamatta. Ole vaan rohkeasti naturellina.
Minä haluaisin jonkun eläinkasvomaalauksen. Vaikka kissana pötköttelisi siellä arkussa. Kissapukuun puettuna. Ja hautajaisvierailla kaikilla joku hassu hattu.
Ilman muuta pitää meikata. Muista myös pukeutua tyylikkäästi!
Ainutkertainen tilaisuus, ei sinne nyt mennä ihan kalmankalpeana ja väsähtäneen näköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, voi ostaa pellavayöpaidan puuvillan sijasta niille viimeisille unille.
Kaipa ne joskus ehostelevat vainaita, varmaan enemmän sellaisissa kulttuureissa joissa arkkua on tapana pitää avoinna. Tavalliset meikkivoiteet ym. eivät kuulemma kuolleen iholle sovi, pitää olla erikoistökötit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, voi ostaa pellavayöpaidan puuvillan sijasta niille viimeisille unille.
Jos raaskii.
Sitähän minä vaan meinaan, että kun ihminen kuolee niin häntä tullaan hakemaan, uskovaista kuollutta ihmistä hakee joko Jeesus tai enkelit tai edesmenneet omaiset. Uskomatonta ihmistä tullee hakemaan pirun enkelit. Niin, että miltä se naama sitten näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän minä vaan meinaan, että kun ihminen kuolee niin häntä tullaan hakemaan, uskovaista kuollutta ihmistä hakee joko Jeesus tai enkelit tai edesmenneet omaiset. Uskomatonta ihmistä tullee hakemaan pirun enkelit. Niin, että miltä se naama sitten näyttää.
Minä olen uskomaton ihminen ja aion näyttää uskomattomalta kuolemani jälkeenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen uskomaton ihminen ja aion näyttää uskomattomalta kuolemani jälkeenkin!
Oikea asenne! Right on!
Mulla on meikit naamassa 24/7, aamulla meikkaan päivämeikin, illalla pesen pois ja meikkaan yömeikin. Koskaan ei tiedä koska kuolee...
Kyllä mä haluan että mut meikattaisiin. Käytän joka päivä kevyttä meikkiä ja haluaisin näyttää itseltäni arkussakin.
Tosin toivon polttohautausta mutta silti.