Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kiusaajasi nykyisin ”ruma”?

Vierailija
07.02.2020 |

Vai hyvin säilynyt?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät hyvällä itsetunnolla varustetut ihmiset kiusaa toisia.

Oi kylläpä vaan kiusaavat! Tietäisitpä! Ja kiusaaminen käännetään uhrin ”huonoksi itsetunnoksi” ja ”uhriutumiseksi”. Nämä ovat demonista ja pahaa sakkia, ihmisyyden tuolta puolen.

Tai ei se varmaan pohjimmiltaan ole itsetuntoa. Koska ihan oikeasti, itsessään viihtyvät ihmiset löytävät elämänsä ilman että ketään tarvitsee painaa alas.

Vierailija
42/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi kylläpä vaan kiusaavat! Tietäisitpä! Ja kiusaaminen käännetään uhrin ”huonoksi itsetunnoksi” ja ”uhriutumiseksi”. Nämä ovat demonista ja pahaa sakkia, ihmisyyden tuolta puolen.

Ei ihmisellä jolla on hyvä itsetunto, ole mitään tarvetta kiusata. Kiusaajat haluavat kokea olevavansa toisten yläpuolella lyttäämällä näitä ja saamalla nämä tuntemaan itsensä mitättömiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eeva Hytönen

Oli lihava ja ruma ja on vieläkin lihava ja ruma.

Vierailija
44/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Itse asiassa pääkiusaajani on ollut aina ruma. Miehekkäät kasvot esimerkiksi ja luonne pelkkää mätää. Tämä oli ilmeisesti syy kiusaamiselleni. Nuorena en sitä tajunnut, mutta terapeutti pyysi tuomaan kuvia kiusaajastani ja totesi heti syyn olevan siinä, että olen ollut ulkoisesti kiusaajaani viehättävämpi. Eihän kiusattuna osaa noin ajatella, mutta jälkikäteen muistui mieleen, että tämä kiusaaja sai raivareita, kun kuuli jonkun kehuvan minua. Tämä kiusaaminen jatkui siis kymmenisen vuotta ja kyseinen ihminen sai tuhottua itsetuntoni täysin. Saan nykyään kehuja ulkonäöstä niin kadulla kuin töissäkin, harmi ettei kyseinen hapannaama saa niitä kehuja tiedokseen 😀

Tunsin jotain salaista mielihyvää siitä, kun löysin Googlen kuvahaulla tuoreen kuvan toisesta kiusaajastani. Oli todella pöhöttynyt ja lihonut. Vähän samaan tapaan kuin Henna Kalinainen. En olisi tunnistanut koko ihmistä, mutta tiedän ettei hänellä täysikaimaa ja kuvan yhteydessä olleet muut seikat paljastivat hänet kiusaajakseni. Tämä kiusaaja on aina ollut todella itserakas sekä itseriittoinen ja pitänyt itseään muita parempana ja kauniimpana. Kasvoiltaan kyllä ihan nätti, mutta luonne hänelläkin ollut aina rumaakin rumempi.

Terapeutillasi on vähintäänkin kyseenalaiset metodit. Kuka ammattilainen pyytää jotain kuvia vieraasta ihmisestä ja tekee niistä johtopäätöksiä?! Tai arvostelee jonkun ulkonäköä.

Älä viitsi tulla jeesustelemaan. Terapeutti oli oikeassa.

Mahdollisesti olikin oikeassa, mutta omituista tuo silti oli. Hän olisi ihan ilman kuvien näkemistäkin voinut tuoda esille, että "ehkä kiusaaminen johtuikin siitä..." eikä pyrkiä arvioimaan jonkun kuvasta, että "aha, selvä homma". Ei ole ammattimaista tuollainen.

Vierailija
45/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Itse asiassa pääkiusaajani on ollut aina ruma. Miehekkäät kasvot esimerkiksi ja luonne pelkkää mätää. Tämä oli ilmeisesti syy kiusaamiselleni. Nuorena en sitä tajunnut, mutta terapeutti pyysi tuomaan kuvia kiusaajastani ja totesi heti syyn olevan siinä, että olen ollut ulkoisesti kiusaajaani viehättävämpi. Eihän kiusattuna osaa noin ajatella, mutta jälkikäteen muistui mieleen, että tämä kiusaaja sai raivareita, kun kuuli jonkun kehuvan minua. Tämä kiusaaminen jatkui siis kymmenisen vuotta ja kyseinen ihminen sai tuhottua itsetuntoni täysin. Saan nykyään kehuja ulkonäöstä niin kadulla kuin töissäkin, harmi ettei kyseinen hapannaama saa niitä kehuja tiedokseen 😀

Tunsin jotain salaista mielihyvää siitä, kun löysin Googlen kuvahaulla tuoreen kuvan toisesta kiusaajastani. Oli todella pöhöttynyt ja lihonut. Vähän samaan tapaan kuin Henna Kalinainen. En olisi tunnistanut koko ihmistä, mutta tiedän ettei hänellä täysikaimaa ja kuvan yhteydessä olleet muut seikat paljastivat hänet kiusaajakseni. Tämä kiusaaja on aina ollut todella itserakas sekä itseriittoinen ja pitänyt itseään muita parempana ja kauniimpana. Kasvoiltaan kyllä ihan nätti, mutta luonne hänelläkin ollut aina rumaakin rumempi.

Terapeutillasi on vähintäänkin kyseenalaiset metodit. Kuka ammattilainen pyytää jotain kuvia vieraasta ihmisestä ja tekee niistä johtopäätöksiä?! Tai arvostelee jonkun ulkonäköä.

Mahdollisesti olikin oikeassa, mutta omituista tuo silti oli. Hän olisi ihan ilman kuvien näkemistäkin voinut tuoda esille, että "ehkä kiusaaminen johtuikin siitä..." eikä pyrkiä arvioimaan jonkun kuvasta, että "aha, selvä homma". Ei ole ammattimaista tuollainen.

Tässä ketjussa nyt useampi on tuonut tämän metodin esille - eiköhän ne ammattilaiset tiedä mitä tekevät. Jos se asiakasta helpottaa, niin toimiihan se. Pidä sinä huoli omista asioistasi ellei ole muuta kuin kiusaamista taas mielessä.

Vierailija
46/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa nyt useampi on tuonut tämän metodin esille - eiköhän ne ammattilaiset tiedä mitä tekevät. Jos se asiakasta helpottaa, niin toimiihan se. Pidä sinä huoli omista asioistasi ellei ole muuta kuin kiusaamista taas mielessä.

Useampi? Enpä usko, eiköhän tässä yhdestä tapauksesta ole ollut kyse eikä varmasti ole mikään laajalle levinnyt "metodi". Kiusaamista ja kiusaamista, taidat nähdä kiusaajia vähän joka paikassa?

Vierailija
47/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ja ei. Kaunis piirteiltään mutta on peittänyt ne liiallisen meikin alle, sormissa melkoiset muoviset kotkankynnet, tukassa lisää muovia (ja sen huomaa). Melko halvan oloinen nainen, kolmen lapsen yh nykyään. Kävi sääliksi, kun kaupan kassalla yllätyksekseni yhytin. Ei tainnut elämä mennä hänellä niin kuin kuvitteli yläasteella.

Vierailija
48/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajani oli hoikka ja hyvännäköinen, joten jouduin hänen jenginsä silmätikuksi, koska olin vähemmän hyvännäköinen iho-ongelmien sekä lievän ylipainoisuuden vuoksi. Nykyisin olen hoidattanut ihoni kuntoon sekä urheillut itseni hyväkuntoisen hoikaksi, menestynyt yliopistokoulutuksen pohjalta ja luonut uran, jonka ansiosta voin olla oman elämäni herra. Kiusaajastani tuli äiti ammattikouluaikanaan, nykyään tekee duunarihommia sillä samalla paikkakunnalla, josta aikoinani lähdin maailmalle. Hän on eronnut lapsensa isästä, lihonut ja muuttunut juhlivan elämäntyylinsä myötä kuluneen näköiseksi. Osat ovat ehkä vaihtuneet, mutta kiusattuna olemisen arvet eivät ole hävinneet.

Vierailija
49/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisellä jolla on hyvä itsetunto, ole mitään tarvetta kiusata. Kiusaajat haluavat kokea olevavansa toisten yläpuolella lyttäämällä näitä ja saamalla nämä tuntemaan itsensä mitättömiksi.

Ja kuuluttavat näin tunteensa omasta mitättömyydestä kaikille. Hitsi kun tämän useampi muistaisi!

Vierailija
50/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuuluttavat näin tunteensa omasta mitättömyydestä kaikille. Hitsi kun tämän useampi muistaisi!

Siis kiusaajien, hännystelijöiden & hämmästelijöiden tunne omasta mitättömyydestä.

51/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne pahimmat kiusaajat olivat poikia sekä hirvittäviä luusereita, mitä ovat tosin vieläkin. Harvemmin käytän tuota "luuseri"-sanaa, mutta tällä kertaa se on aika osuva. En tiedä onko yläasteaikojen p*skanjauhaja-kympintytöt minkälaisia nykyään.

Vierailija
52/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb suositteli mulle satunnaisesti yks päivä kaveriks yhtä entistä kiusaajaani, jonka tunnistin nimestä. Hän on mua vähän nuorempi, just päältä 25. Näyttää nykyään 55+ ikäseltä alkoholistilta. Karma osuu toisinaan oikeeseen nilkkaan! >:D

Vierailija
53/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajako siellä? Harmittaako, kun joutuu vastuuseen, vaikka sitten toisen terapiassa? Olet ruma paska, et koskaan parane! Mieti sitä!

Kiitti vaan, ihan "parantuneelta" et vaikuta vielä sinäkään ja tuskin tuollaisen epäammattimaisen puoskarin avulla tasapainoon pääsetkään. En ole muuten minkään sortin kiusaaja, kiinnitti vaan huomion noin oudon toiminnan kuvailu.

Kyllä sinä olet. Tunnen kaltaisesi. Terapia on narsistille myrkkyä.

Ei kyllä kuulosta miltään terapialta minustakaan. Mitä ihmettä terapeutti olisi sanonut, jos kiusaaja olisi ollut kaunis? Kyllä monet nätitkin kiusaavat, eikä terapeutti voi tehdä muuta kuin puhtaita arvauksia jonkun tuntemattoman ihmisen toiminnan syistä. Varsinkaan jonkun ulkonäön perusteella.

T. Eri

Vierailija
54/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään oikeutta eikä kohtuutta. Meni niillä miten vain, tuskin mitään katuvat tai ymmärtävät. Tylyä on elämä.

Vierailija
55/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään oikeutta eikä kohtuutta. Meni niillä miten vain, tuskin mitään katuvat tai ymmärtävät. Tylyä on elämä.

Ehkä ei, ja niin on. Mutta oikeutta ja kohtuutta ei elämäänsä kukaan löydä liian kaukaa muualta hakemalla.

Vierailija
56/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo ajatellut edes asiaa, kun kävikin niin päin, että minä satuin sitten muuttumaan koulusta päästyäni kauniiksi, vaikka koko ylä-asteen kerrottiin toista. Kun rupesin hämmennyksekseni saamaan näitä "kaunis"-kommentteja yhä useammin, niin tajusin, että siitä taisi löytyä se syy, miksi olin suosittujen tyttöjen hampaissa. Joten ei mulle oikeastaan ole väliä enää miltä he näyttävät, koska tiedän, että kiusasivat vain sen takia kun tiedostivat jo alkuunsa olevansa rumempia kuin minä. :D Harmi vaan kun en itse tiedostanut asiaa jo ylä-asteella, olis voinut asetelmat kääntyä päälaelleen. 

Vierailija
57/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Näyttää ihan porolta. Tosin näytti jo silloinkin, ei vaan tätä tajunnut. Kyllä yläasteella pudotettiin tämä itsestään luulija.

Vierailija
58/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti on, isolla miehenköriläällä pieni, pysty, nykerönenä.

Vierailija
59/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin, että kiusaajani piirtää edelleen kulmakarvansa päin hevon vttua. Pieni juttu, mutta pisti hymyilyttämään.

Vierailija
60/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajako siellä? Harmittaako, kun joutuu vastuuseen, vaikka sitten toisen terapiassa? Olet ruma paska, et koskaan parane! Mieti sitä!

Kiitti vaan, ihan "parantuneelta" et vaikuta vielä sinäkään ja tuskin tuollaisen epäammattimaisen puoskarin avulla tasapainoon pääsetkään. En ole muuten minkään sortin kiusaaja, kiinnitti vaan huomion noin oudon toiminnan kuvailu.

Kyllä sinä olet. Tunnen kaltaisesi. Terapia on narsistille myrkkyä.

Ei kyllä kuulosta miltään terapialta minustakaan. Mitä ihmettä terapeutti olisi sanonut, jos kiusaaja olisi ollut kaunis? Kyllä monet nätitkin kiusaavat, eikä terapeutti voi tehdä muuta kuin puhtaita arvauksia jonkun tuntemattoman ihmisen toiminnan syistä. Varsinkaan jonkun ulkonäön perusteella.

T. Eri

Hyvä sanoa yhden irrallisen asian perusteella, oliko terapia oikeaa terapiaa vai ei. Jos terapiaistuntoja on yhteensä kymmeniä ja yhdellä kerralla olemme käyneet kuvia läpi, niin se on vain yksi hiekanjyvän kokoinen osuus koko prosessista. Ja onhan terapeutilla tiedossa minun kertomani pohjatarina kiusaajasta ja hänen käytöksestään, ei hän muodosta mielipidettään kiusaajasta pelkän valokuvan perusteella. En kokenut tuota toimintatapaa vääräksi silloin 10 vuotta sitten, enkä koe nytkään. Minulle tuo kokemus oli hyödyllinen, olivatpa muut siitä mitä mieltä tahansa.