Löytyykö täältä sellaisia, jotka oikeasti pitävät työstään varhaiskasvatuksessa?
Onko sellaisia olemassa? Tuntuu siltä että kaikki vaan valittaa. Itse juuri suuntautumassa alalle..
Kommentit (3)
Kyllä minä pidän. Ikää 32. Pidän lapsista, mutten aio hankkia omia, jaksan siis lapsia töissä hyvin. Olen luonteeltani innokas, melko ekstrovertti, arvostan reiluutta ja tasa-arvoa. Uskon elinikäiseen oppimiseen ja pidän ”lapsellisista” asioista kuten Muumeista, Frozenista, Fröbelin palikoista ja musiikista/tanssimisesta ylipäätään, samoin kaikista luovista toiminnoista ja erilaisista peleistä. Meillä on siis usein samanlaisia kiinnostuksenkohteita. Nautin lasten ihmettelystä ja oivalluksista. Parasta ovat vauveleina ryhmääni tulleet, jotka oppivat uutta pikkuhiljaa ja kiintyvät minuun, juoksevat halaamaan kun tulen töihin jne.
Saisikin puuhailla, tutkia, ihmetellä, taiteilla, liikkua ja retkeillä lasten kanssa ilman tiukkoja aikataulutuksia, ja kertoa päivän päätteeksi kuulumiset vanhemmille. Vaan viduddaa kaiken maailman pedagogiset palaverit ja muut sonnat sekä resurssien vähyys ja liian isot ryhmät. Meteli nro 1 haittatekijä, siksi haen muihin töihin. Hyvänä kakkosena liikaa erityislapsia ryhmässä ja liian vähän aikuisia ja osaamista tällaisten lasten kanssa. Ei siinä kilttejä kullannupouja paljon ehdi huomioida kun pitää seurata ettei yksi hakkaa ja toinen kurista ja kolmas tuhoa tavaroita jne jne. Mieti tarkkaan haluatko tähän todellisuuteen. Toki paikoissakin on eroja. Ehdottomasti pieneen yksikköön.