Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kiusaajasi nykyisin ”ruma”?

Vierailija
07.02.2020 |

Vai hyvin säilynyt?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Itse asiassa pääkiusaajani on ollut aina ruma. Miehekkäät kasvot esimerkiksi ja luonne pelkkää mätää. Tämä oli ilmeisesti syy kiusaamiselleni. Nuorena en sitä tajunnut, mutta terapeutti pyysi tuomaan kuvia kiusaajastani ja totesi heti syyn olevan siinä, että olen ollut ulkoisesti kiusaajaani viehättävämpi. Eihän kiusattuna osaa noin ajatella, mutta jälkikäteen muistui mieleen, että tämä kiusaaja sai raivareita, kun kuuli jonkun kehuvan minua. Tämä kiusaaminen jatkui siis kymmenisen vuotta ja kyseinen ihminen sai tuhottua itsetuntoni täysin. Saan nykyään kehuja ulkonäöstä niin kadulla kuin töissäkin, harmi ettei kyseinen hapannaama saa niitä kehuja tiedokseen 😀

Tunsin jotain salaista mielihyvää siitä, kun löysin Googlen kuvahaulla tuoreen kuvan toisesta kiusaajastani. Oli todella pöhöttynyt ja lihonut. Vähän samaan tapaan kuin Henna Kalinainen. En olisi tunnistanut koko ihmistä, mutta tiedän ettei hänellä täysikaimaa ja kuvan yhteydessä olleet muut seikat paljastivat hänet kiusaajakseni. Tämä kiusaaja on aina ollut todella itserakas sekä itseriittoinen ja pitänyt itseään muita parempana ja kauniimpana. Kasvoiltaan kyllä ihan nätti, mutta luonne hänelläkin ollut aina rumaakin rumempi.

Terapeutillasi on vähintäänkin kyseenalaiset metodit. Kuka ammattilainen pyytää jotain kuvia vieraasta ihmisestä ja tekee niistä johtopäätöksiä?! Tai arvostelee jonkun ulkonäköä.

No, ainakin itselle tuo oli positiivinen kokemus. Ei minulla ole mitään käsitystä, miten terapiassa yleensä toimitaan. Terapiani syy oli vuosia jatkunut kiusaaminen, joten itselle oli ihan luontevaa, että kiusaaja oli tavallaan osana terapiaa, vaikka se tapahtuikin kuvien muodossa. Eihän terapeutti sanonut kiusaajani olevan ruma, vaan että minä olen häntä kauniimpi. Ja näin vuosia terapian jälkeen oma ajatukseni asiasta on vahvistunut, että kiusaamisen takana oli juurikin ulkonäköni ja ehkä osittain myös se, että pärjäsin kiusaajaa paremmin koulussa.

Vierailija
22/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua syyllistyä samaan kuin he, edes anonyyminä netissä. Sisäisesti he olivat äärimmäisen rumia minua kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Itse asiassa pääkiusaajani on ollut aina ruma. Miehekkäät kasvot esimerkiksi ja luonne pelkkää mätää. Tämä oli ilmeisesti syy kiusaamiselleni. Nuorena en sitä tajunnut, mutta terapeutti pyysi tuomaan kuvia kiusaajastani ja totesi heti syyn olevan siinä, että olen ollut ulkoisesti kiusaajaani viehättävämpi. Eihän kiusattuna osaa noin ajatella, mutta jälkikäteen muistui mieleen, että tämä kiusaaja sai raivareita, kun kuuli jonkun kehuvan minua. Tämä kiusaaminen jatkui siis kymmenisen vuotta ja kyseinen ihminen sai tuhottua itsetuntoni täysin. Saan nykyään kehuja ulkonäöstä niin kadulla kuin töissäkin, harmi ettei kyseinen hapannaama saa niitä kehuja tiedokseen 😀

Tunsin jotain salaista mielihyvää siitä, kun löysin Googlen kuvahaulla tuoreen kuvan toisesta kiusaajastani. Oli todella pöhöttynyt ja lihonut. Vähän samaan tapaan kuin Henna Kalinainen. En olisi tunnistanut koko ihmistä, mutta tiedän ettei hänellä täysikaimaa ja kuvan yhteydessä olleet muut seikat paljastivat hänet kiusaajakseni. Tämä kiusaaja on aina ollut todella itserakas sekä itseriittoinen ja pitänyt itseään muita parempana ja kauniimpana. Kasvoiltaan kyllä ihan nätti, mutta luonne hänelläkin ollut aina rumaakin rumempi.

Terapeutillasi on vähintäänkin kyseenalaiset metodit. Kuka ammattilainen pyytää jotain kuvia vieraasta ihmisestä ja tekee niistä johtopäätöksiä?! Tai arvostelee jonkun ulkonäköä.

Kiusaajako siellä? Harmittaako, kun joutuu vastuuseen, vaikka sitten toisen terapiassa? Olet ruma paska, et koskaan parane! Mieti sitä!

Kiitti vaan, ihan "parantuneelta" et vaikuta vielä sinäkään ja tuskin tuollaisen epäammattimaisen puoskarin avulla tasapainoon pääsetkään. En ole muuten minkään sortin kiusaaja, kiinnitti vaan huomion noin oudon toiminnan kuvailu.

Kyllä sinä olet. Tunnen kaltaisesi. Terapia on narsistille myrkkyä.

Sulle se terapia on ainakin äärimmäisen tarpeellista. Vahvan lääkityksen ohella.

Vierailija
24/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat nykyin "Rumia",koska haudassa ovat. Yksi

Narkki päätti päivänsä itse. Muut lie kuoli alkoholiin ja muihin päitheisiin 😊

Vierailija
25/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös työstänyt nyt pitkään kiusaamista terapiassa. Pahin romahdus oli syksyllä, kun muutenkin vaikea tilanteeni huipentumana minua pilkattiin sairauteeni syömäni lääkkeen aiheuttamasta turvotuksesta (vihjattiin kasvojen pyöreydestä, ulkoisesta olemuksesta). Nuoruuden syömishäiriö uusiutui. Ja kyllä minäkin terapiassa näytän tämän ”ruman” kiusaajan kuvia. Hänellä on kyllä varaa esineellistää ja arvostella, itse on taikinanaamainen mätisäkki.

Vierailija
26/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajako siellä? Harmittaako, kun joutuu vastuuseen, vaikka sitten toisen terapiassa? Olet ruma paska, et koskaan parane! Mieti sitä!

Kiitti vaan, ihan "parantuneelta" et vaikuta vielä sinäkään ja tuskin tuollaisen epäammattimaisen puoskarin avulla tasapainoon pääsetkään. En ole muuten minkään sortin kiusaaja, kiinnitti vaan huomion noin oudon toiminnan kuvailu.

Älä nyt suotta minua alkuperäisen viestin lähettäjää ala sohimaan syytöksillä, sillä tuon mollaavan kommentin on kirjoittanut ihan joku muu kuin minä. Mutta kiitos toki haukuista. Ihan totta kyllä, en ole kokonaan parantunut vieläkään, mutta olen täysin yhteiskuntakelpoinen veronmaksaja ja teen psyykkisesti haastavaa työtä. Yritän nauttia elämästä ja etenkin nyt asiat hymyilevät.

Vierailija
27/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mitään megalomaanista kiusaamista kokenut, mutta pari yläasteaikojen oman elämänsä kingiä jotain aina välillä nälvi ja vittuili. Olen herkkä sielu ja ikävästi nuokin jäivät mieleen kalvamaan.

Noh, vuosia myöhemmin menin suuriin tapsantanssien juhliin erääseen paikkaan minne tulikin liuta kaikenlaisia tuttavia kotikaupungista. Päädyin sieltä jatkoille erään naisen kanssa, joka oli hieman suttuinen, mutta myös hyvin innokas ja melko vetävä mimmi kaikkinensa. Seuraavana päivänä kuulin naisen olleen toisen näistä kiusaajista tyttöystävä. Vaikka olen ihan hyvä ihminen, niin hymyilin tiedon saatuani hetken hyvin maireasti.

Vierailija
28/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös työstänyt nyt pitkään kiusaamista terapiassa. Pahin romahdus oli syksyllä, kun muutenkin vaikea tilanteeni huipentumana minua pilkattiin sairauteeni syömäni lääkkeen aiheuttamasta turvotuksesta (vihjattiin kasvojen pyöreydestä, ulkoisesta olemuksesta). Nuoruuden syömishäiriö uusiutui. Ja kyllä minäkin terapiassa näytän tämän ”ruman” kiusaajan kuvia. Hänellä on kyllä varaa esineellistää ja arvostella, itse on taikinanaamainen mätisäkki.

Saa kiusaajaa terapiassa ”haukkua” ja arvottaa - myös ulkoisesti. Pitääkin jos se auttaa. Kiusaaja on rikkonut sinut, ja sinulla on oikeus käyttää kaikki ”aseet” korjataksesi itsesi.

Vierailija
29/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaksi tyttöä eivät todellakaan olleet mitään kaunottaria silloinkaan. En ole näitä kovistyttöjä nähnyt sitten yläasteen, mutta toisen tiedän liikkuvan kovan luokan narkkareiden seurassa. Tai siitäkin on jo 10 vuotta ainakin, liekö enää elossakaan. 

Vierailija
30/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kiusatut haukkuvat kiusattujen ulkonäköä, eli syyllistyvät itse täysin samaan? Minulle on ihan sama on kiusaajani "ruma" vai kaunis, en ole ikinä ollut ulkonäkökeskeinen ihminen. Sisin ratkaisee minulle, vaikka klisee onkin.

Vierailija
31/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusanneet tytöt ovat nykyään sellaisia väsyneen oloisia kotiäitejä, aikoinaan kun olisi ollut luokkakokouksen aika etsin heidät facebookista. Yksi pojista asuu samassa kaupungissa, tulee välillä kaupungilla vastaan ja on nykyään melko hurjan näköinen, huono ryhti, hirveä risuparta, vaatteet näyttää jostain roskiksesta noukituilta, mutta on kuulemma parisuhteessa ja perheellinen ja menee ihan hyvin. Yksi pahimmista kusipäistä on nykyään ihan tuomittu pedofiili, että ihan jatkaa samalla ihmissaastalinjalla mitä jo teini-ikäisenä.

Vierailija
32/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kiusatut haukkuvat kiusattujen ulkonäköä, eli syyllistyvät itse täysin samaan? Minulle on ihan sama on kiusaajani "ruma" vai kaunis, en ole ikinä ollut ulkonäkökeskeinen ihminen. Sisin ratkaisee minulle, vaikka klisee onkin.

Kyllä. Tosin se tapahtuu anonyymisti vaitiolovelvollisen ammati-ihmisen läsnäollessa. Ei päin näköä, pahimmillaan muut mukaan pilkkaan ottaen, kuten kiusaajan taholta. Ulkonäön ”arvioinnissa” terapiassa minua on ainakin auttanut ymmärtämään paljon hänen omat ”puutteellisuutensa” ulkoisesti ja luultavasti juuri niiden projisointi minuun. Heikkoa oli helppo ”lyödä” ja alistaa.

Vierailija
33/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat oli laihoja.

Ketteriä ja myöhemmin opiskelleet maisteriksi. Yhä mahtunevat samoihin pillifarkkuihinsa, eivät ole lihoneet. Kovasti ovat yhä työkykyisiä ja kerran katsoin, kuten arvasinkin, että on viimeisen päälle nettisivut ja kulissit kunnossa.

Itse olin kömpelö silloin ja kömpelö yhä. Niin ja työkyvyttömyyseläkkeellä kiusaamisen seurauksena. Mutta pärjäilen hyvinkin, kun en seuraa heitä, eikä minua löydä netistä.

3 eri henkilöstä puhun, ei tunteneet toisiaan. Heidän kaikkien äiti oli sairaanhoitaja, mietin aina vaikuttiko äitien epäsäännölliset työajat niihin tai jotain. Oma äiti kun tuli aina töistä samaan aikaan.

Vierailija
34/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tosin se tapahtuu anonyymisti vaitiolovelvollisen ammati-ihmisen läsnäollessa. Ei päin näköä, pahimmillaan muut mukaan pilkkaan ottaen, kuten kiusaajan taholta. Ulkonäön ”arvioinnissa” terapiassa minua on ainakin auttanut ymmärtämään paljon hänen omat ”puutteellisuutensa” ulkoisesti ja luultavasti juuri niiden projisointi minuun. Heikkoa oli helppo ”lyödä” ja alistaa.

❤️

Vierailija
35/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät hyvällä itsetunnolla varustetut ihmiset kiusaa toisia.

Vierailija
36/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät hyvällä itsetunnolla varustetut ihmiset kiusaa toisia.

Oi kylläpä vaan kiusaavat! Tietäisitpä! Ja kiusaaminen käännetään uhrin ”huonoksi itsetunnoksi” ja ”uhriutumiseksi”. Nämä ovat demonista ja pahaa sakkia, ihmisyyden tuolta puolen.

Vierailija
37/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuuntuneet ja pahasti paisuneet kun viimeksi näin. Eivät koskaan saaneet ammattia, vaikka yläasteella kutsuivat itseään nimillä "johtaja", "kingi" ym.

Tytöt oli näiden perään kun pojat olivat niin kovista. Nyt tekevät hanttihommia ja ovat mielin-kielin kun niihin törmää. Tietävät, että minulla hyvä koulutus ja ammatti, ja muutenkin elämä ok. Itselle tulee fiilis, että eikö ne muista kuinka kohtelivat minua ja muita koulussa.

Vierailija
38/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva Hytönen

Vierailija
39/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Käytän kiusaajastani yleisnimitystä ruma, ja tähän seikkaan vaikuttavat painavammin ne kiusaajan psyykkiset ominaisuudet. Mutta väkisinkin luonteeltaan ruma ihminen alkaa näyttämään myös fyysisesti rumalta. Vai mitäpä itse tuumaisit ihmisestä, joka olisi liki vuosikymmenen ajan haukkunut yksityiskohtaisesti ulkonäköäsi ja olemustasi päin naamaa sekä selän takana ja tämän lisäksi levittänyt toistuvasti valheellisia tarinoita, joilla saa käännettyä kaikki muutkin ihmiset sinua vastaan? Tämän lisäksi kiusaaja on järjestänyt todella sairaita tempauksia mieleni rikkomiseksi ja julistanut esimerkiksi, ettei kaltaiseni kuvottava ihminen tule löytämään ikinä puolisoa itselleen. Tämä käytös jatkui oikeasti vuosia ja pahimmillani olin päätyä itsemurhaan 14-vuotiaana. Mieti nyt oikeasti, 14-vuotiaana. Itsetuhoisuutta ja itsemurha-ajatuksia esiintyi vielä aikuisiässä. Olen aika helvetin onnellinen, että olen edelleen tässä, enkä haudassa. Mutta mulla ei ole oikeasti mitään tarvetta käyttää positiivisia sanoja ihmisestä, joka onnistui hetkellisesti tuhoamaan minut täysin ja olin sen takia luopumassa niin kallisarvoisesta asiasta kuin elämä. Arkisanastooni sana "ruma" ei kuulu, mutta kyllä senkin sanan käyttämiselle on aikansa ja paikkansa.

Vierailija
40/82 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi tulla jeesustelemaan. Terapeutti oli oikeassa.