Miksi naiset retostelevat synnyttämättömillä lapsilla, mutta miehet eivät voi retostella toisten uroteoilla?
Jos keskustelun aihe on tasapäinen ase- ja maanpuolustus niin hyvin moni nainen retostelee vauvojen synnyttämisellä vaikka 50% alle 30-v naisista ei ole synnyttänyt yhtään vauva.
Eikö samalla logiikalla miehet voi aivan hyvin kehuskella kuin vahvoja, viisaita ja uutteria ovat koska jotkin miehet ovat rakentaneet koko yhteiskunnan ja keksineet kaikki keksinnöt?
Naiset eivät kyseenalaista toistensa perusteetonta henkselien paukuttelua, mutta miesten niskaan kyllä käydään.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Jos miehet saa ilon ja kunnian viettää vuoden pöpelikössä, naiset voivat hyvin synnyttää ainakin yhden kersan per nainen. Ei se nyt niin hankalaa ole.
Lähden mielelläni vuodeksi inttiin. Siellä ei tarvitse turvota, kärsiä supistuksista, esitellä värkkiään lääkäreille ja hoitsuille, olla tipattomalla, revetä pi lustaan, hoitaa lasta vähintään 18 vuotta.
Hiukkasen helpompaa hommaa joku armeija kun lapsi.
No niin, miksi et mene jo? No niin tietysti, on kivempi jäädä kotiin ja samaan hengenvetoon vaatia naisen oikeuksia ja tasa-arvoa.
Aika vaikea rakentaa koko yhteiskuntaa ilman naista, senkin pikku neropatti. Eikö tätä trollailevaa munakas sekopäätä saada poistettua täältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Jos miehet saa ilon ja kunnian viettää vuoden pöpelikössä, naiset voivat hyvin synnyttää ainakin yhden kersan per nainen. Ei se nyt niin hankalaa ole.
Lähden mielelläni vuodeksi inttiin. Siellä ei tarvitse turvota, kärsiä supistuksista, esitellä värkkiään lääkäreille ja hoitsuille, olla tipattomalla, revetä pi lustaan, hoitaa lasta vähintään 18 vuotta.
Hiukkasen helpompaa hommaa joku armeija kun lapsi.Olen muuten samaa mieltä kuin sinä mutta myös mies joutuu hoitamaan sitä lasta 18 vuotta.
Armeija on kyllä oikeasti leikkikoulu ainakin nykyään, se on verrattavissa vähän samaan kuin olisi jossain partiossa tai koulussa.
Vaikka en kykene synnyttämään miehenä niin uskon ja ymmärrän että synnyttäminen on todella paljon rankempi ja haastavampi asia kuin joku intti.
M29
Mitä minun vanhat silmäni näkevätkään?!? Nuori mies, jonka kommentti on fiksu, älykäs ja totuudenmukainen! Nyt u lit, ottakaapa opiksenne! Ihmiskunnalla on vielä toivoa.
T. Täti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukkasen helpompaa hommaa joku armeija kun lapsi.No niin, miksi et mene jo? No niin tietysti, on kivempi jäädä kotiin ja samaan hengenvetoon vaatia naisen oikeuksia ja tasa-arvoa.
Koska mulla on sekä oma yritys että perhe hoidettavana. Toki menisin jos kutsuttaisiin. Sulle on ihme oletuksia, kaikki naiset on vaan kotona? Hm. Jännä kun naisia näkee päivittäin töissä, kaupoissa, junissa, busseissa, hotelleissa, ravintoloissa, kioskeilla, pankeissa, kultasepänliikkeissä, sairaaloissa... Menisit sinäkin joskus ulos niin saattaisit huomata 💕
Ja sanon vielä sen että en pakottaisi naisia armeijaan koska naisista noin 80% kokee raskauden ja synnytyksen ainakin kerran elämässä joten ek olisi reilua laittaa heitä armeijaan. Ja jos naiset pakotettaisiin armeijaan niin se alentaisi syntyvyyttä koska se armeija armeija käydään 18-30 vuoden iässä jolloin naiset yleensä saa sen ensimmäisen lapsen, se armeija aika lyhentäisi tuota aikaa jolloin lapsi hankitaan joten ensisynnyttäjien ikä nousisi korkeammaksi.
Ja olen itse käynyt armeijan eikä se minua haitannut.
M29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukkasen helpompaa hommaa joku armeija kun lapsi.
Mutta entä jos mies haluaisikin valita nuo turvotukset ,supistukset ,raskaaksitulon ja synnytyksen ?
Niin, valita vaikka inttiin menon (tai vaikka yleensä koko miehenäolon sijasta ...
No sepä ei sitten käykään, kun se ei kertakaikkiaan käy.
Ei vaikka mies sitä kuinka hartaasti haluaisi, tai vaikka puolustusvoimain johtaja kirjoittaisi lämpimän suosituskirjeen asiasta synnytyssairaalan ylilääkärille miehen sisäänottamisen puolesta yhdeksän kuukauden kuluttua luvaten itse käydä p... massa miehen paksuksi, niin kun kerran e, niin ei.
Jos asioiden, siis raskauden&synnytyksen näinpäin vertaaminen lakisääteiseen ,vain miehille pakolliseksi säädettyyn varusmiespalveluvelvoitteeseen kuulosti vähän höpsöltä, niiin ei se silloin viisaalta voi kuulostaa päinvastoinkaan.
Eli vertaat nyt siis maailman kaikkien kädellislajien (-kin) biologiaa johonkin lakisääteiseen juttuun jossain tietyssä maassa (Suomi).
Olisikohan sittenkin viisaampaa ja mielekkäämpää verrata niiltä osin vain sitä Suomen lainsäädäntöä muiden Suomeen rinnastuskelpoisten viiteryhmämaiden vastaaviin lainsäädännönkohtiin koskien kansalaisten ns. maanpuolustusvelvollisuutta niissä ?
Eli Suomi on kyllä siinä vertailussa se koko Euroopan kartalla se kaikkein näkyvin ja selvimmin muista erottuva poikkeusmaa lajissaan.
Kaikissa maissa vain naiset kuitenkin synnyttävät, olipa maassa sitten armeijaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukkasen helpompaa hommaa joku armeija kun lapsi.No niin, miksi et mene jo? No niin tietysti, on kivempi jäädä kotiin ja samaan hengenvetoon vaatia naisen oikeuksia ja tasa-arvoa.
Koska mulla on sekä oma yritys että perhe hoidettavana. Toki menisin jos kutsuttaisiin. Sulle on ihme oletuksia, kaikki naiset on vaan kotona? Hm. Jännä kun naisia näkee päivittäin töissä, kaupoissa, junissa, busseissa, hotelleissa, ravintoloissa, kioskeilla, pankeissa, kultasepänliikkeissä, sairaaloissa... Menisit sinäkin joskus ulos niin saattaisit huomata 💕
Sepä siinä onkin kun ei nämä antisosiaaliset ja vähän psykoottiset pojan rotjakkeet uskalla pahemmin ulos mennä. Paukutetaan ehkä vähän jotain sotapeliä josta opitaan ne "uroteot" ja toinen puoli päivästä itketään jollain vauva-palstalla häiritsemässä naisia. Jos oikealle naiselle pitäisi sanoa jotain kasvotusten vapistaan kuin haavanlehti.
Vierailija kirjoitti:
Ja sanon vielä sen että en pakottaisi naisia armeijaan koska naisista noin 80% kokee raskauden ja synnytyksen ainakin kerran elämässä joten ek olisi reilua laittaa heitä armeijaan. Ja jos naiset pakotettaisiin armeijaan niin se alentaisi syntyvyyttä koska se armeija armeija käydään 18-30 vuoden iässä jolloin naiset yleensä saa sen ensimmäisen lapsen, se armeija aika lyhentäisi tuota aikaa jolloin lapsi hankitaan joten ensisynnyttäjien ikä nousisi korkeammaksi.
M29
Täti on suorastaan sanaton... Kerrohan vanhemmillesi terveisiä, sinut on kasvatettu hyvin! ❤️
T. Täti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukkasen helpompaa hommaa joku armeija kun lapsi.Ainakin meiltä pallit katsottiin ja viinaa ei saanut kasarmille tuoda
Raskaanaollessa ei kyllä saa juoda edes lomilla.
Saa juoda kunhan ei jää kiinni, tosin saa intissäkin mutta kiinni jää varmemmin. Raskaana on paljon helpompi kännätä eli naisten etu ja voitto taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukkasen helpompaa hommaa joku armeija kun lapsi.Ainakin meiltä pallit katsottiin ja viinaa ei saanut kasarmille tuoda
Raskaanaollessa ei kyllä saa juoda edes lomilla.
Saa juoda kunhan ei jää kiinni, tosin saa intissäkin mutta kiinni jää varmemmin. Raskaana on paljon helpompi kännätä eli naisten etu ja voitto taas kerran.
Sä olet niin sekaisin, että ilmeisimmin äitisi ryyppäsi rankalla kädellä kun sua odotti. Ikävä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukkasen helpompaa hommaa joku armeija kun lapsi.Olen muuten samaa mieltä kuin sinä mutta myös mies joutuu hoitamaan sitä lasta 18 vuotta.
Armeija on kyllä oikeasti leikkikoulu ainakin nykyään, se on verrattavissa vähän samaan kuin olisi jossain partiossa tai koulussa.
Vaikka en kykene synnyttämään miehenä niin uskon ja ymmärrän että synnyttäminen on todella paljon rankempi ja haastavampi asia kuin joku intti.
M29
Noissa on erona se, että synnyttämisen nainen tekee omasta halustaan.
Korjaan ainakin omalle kohdalle, että "myös mies saa hoitaa sitä lasta 18 vuotta."
Nokitan kymmenellä vuodella, M39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29Noissa on erona se, että synnyttämisen nainen tekee omasta halustaan.
Korjaan ainakin omalle kohdalle, että "myös mies saa hoitaa sitä lasta 18 vuotta."
En mä ainakaan halunnut synnyttää. Raskaana oleminenkin oli täysin prseestä.
Harmi vaan, että jos lapsen tahtoo, noi on _pakko_ hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29Noissa on erona se, että synnyttämisen nainen tekee omasta halustaan.
En mä ainakaan halunnut synnyttää. Raskaana oleminenkin oli täysin prseestä.
Harmi vaan, että jos lapsen tahtoo, noi on _pakko_ hoitaa.
Muotoillaanko nyt sitten niin, että synnytit omasta halusta. Olihan sinulla mahdollista hankkia lapsi adoptiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29Mitä minun vanhat silmäni näkevätkään?!? Nuori mies, jonka kommentti on fiksu, älykäs ja totuudenmukainen! Nyt u lit, ottakaapa opiksenne! Ihmiskunnalla on vielä toivoa.
T. Täti
Totta puhut kyllä sen osalta mikä tuon laitoksen luonne on...
Leikkikouluun tai partioon sitä voisi Suomessa hyvinkin jo verrata.
(... tosin sillä pienellä erotuksella ,ettei leikkikouluun ilmoittautumatta jättämisestä tule sen enempää vanhemmille ,kuin lapsellekaan ns. pantarangaistusta, eikä partiolaiseksi ketään vapausrangaistuksen uhalla sentään pakoteta. )
Kyllähän miehet retostelevatkin oman sukupuolensa älykkyydellä ja aikaansaamisilla kuten yritysten perustamisilla ja keksinnöillä, vaikka suurin osa miehistä on keskivertopulliaisia jotka eivät ole koskaan kehittäneet mitään merkittävää.
Vierailija kirjoitti:
M29
Jos se armeijan käyminen ei juuri sinun opintojasi, hankkeitasi tai työtäsi haitannut, niin se ei kyllä kerro vielä yhtään mitään siitä ,mitä haittaa siitä ja sinne joutumisesta on mahdollisesti muille ollut ja miten muut (kuin sinä)ovat sen elämässään kokeneet.
(Itse kävin sen aikanaan 8 kk version siitä ja voin kyllä tunnustaa, että henkisesti en olisi kestänyt yhtään sen pitempään siellä. )
Siviilissäkin meni vielä n. puoli vuotta siitä höykkyytyksestä ja kyykytyksestä henkisesti toipumiseen ja normaalielämään paluuseen)
Kaikki jonkun aivan jonninjoutavan 'sotilaspassin' saamiseksi , joka siis ei ympäröivässä siviiliyhteiskunnassa kelpaa EDES henkilöllisyystodistukseksi .
Miksi miehet retostelevat armeijalla, vaikka alle 30-vuotiaista 64-67% käy armeijan?
Armeijassa oppii tottelemaan käskyjä kuuliaisesti ja tekemään niiden mukaan selvää jälkeä.
Sitä varten se on.
:D Voisin lyödä vetoa, että olen paremmassa kunnossa kuin sinä, pikku teinihöpö. Ja juu, osaahan isät kasvattaa. Mites se raskaus ja synnyttäminen, siitähän aloituksessa puhuttiin. Kuinka moni isä hoitaa ne?