Perustuslakia pitäisi muuttaa ja kirkon menot katettava verorahoilla...
Kommentit (6)
Häh? Kirkollisverolla ne nyt katetaankin.
Kirkko voi rahoittaa itse oman toimintansa, ei siihen mitään verovaroja tarvita. Kirkolla on omaisuutta niin järjettömästi, että myykööt sitä jos ei muuten tule tarpeeksi fyffeä.
Mutta siinä olen samaa mieltä, että kirkko on kyllä hirveä jäänne nyky-yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Valtion keräämän kirkollisveron lisäksi saa valtionavustusta 115,6 miljoonaa vuodessa (vuosi 2020) mm. hautausmaiden ylläpitoon. Kaikki veronmaksajat siis joutuvat tukemaan yksinoikeutta hautaamiseen, vaikkeivat kuulu kirkkoon eivätkä haluaisi tulla haudatuksi kirkkomaahan. Ja onhan sekin etu, että valtio kerää verot, keräisivät itse omat jäsenmaksunsa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion keräämän kirkollisveron lisäksi saa valtionavustusta 115,6 miljoonaa vuodessa (vuosi 2020) mm. hautausmaiden ylläpitoon. Kaikki veronmaksajat siis joutuvat tukemaan yksinoikeutta hautaamiseen, vaikkeivat kuulu kirkkoon eivätkä haluaisi tulla haudatuksi kirkkomaahan. Ja onhan sekin etu, että valtio kerää verot, keräisivät itse omat jäsenmaksunsa!
No toi on kyllä aivan järjetöntä.
KIRKOLLIS VERO!!!!Eivät kaikki,kuulu kirkkoon ja toiset ihan eri uskontokuntiin.