Millä pikku tavoin säästätte ja nuukailette? Järkevät ja järjettömät tapanne
Nuukailetko rahanpuutteen vai luonnon säästämisen vuoksi vaiko puhtaasta nuukailun ilosta? Säästätkö myös asioissa, joiden merkitys on lopulta olematon?
Omia tapojani:
- jos joltain on unohtunut kauppakärryyn tyhjä hedelmäpussi, otan mukaan ja käytän kotona roskapussina.
- tuskin koskaan lähetän mitään postia uudessa pakkauksessa. Aina löytyy joku käytetty postipussukka (säästän niitä) tai tukeva muovikassikin käy.
- tämä on mielestäni oikein hyväkin vinkki: ostan sen verran hyvää irtoteetä, että siitä irtoaa kunnon makua 2-3 haudutukseen. Tulee lopulta halvemmaksi kuin halvempi, mauttomampi tee. Huonon teen/teepussien uudelleenliotus ei kannata, toinen erä ei ole laisinkaan kunnollista juotavaa. (No, joskus liotan irtoteetäni neljännenkin kerran, ja kunnottoman puolella aletaan olla siinäkin)
Kommentit (1039)
Yhdellä meidän taloutemme kodinkoneista haukkujalla itsellään nämä ainakin on = x, minulla = y
Ei saisi olla mitään .. mutta verratkaas.
auto (x 2), - (kaupunkioloissa kumpikin)
kahvinkeitintä (x), y (meillä muita varten, minä en käytä suodatinkahvia)
mikroa (x), y
musiikkisoitin (x), y
tv (x), y
digiboxia (x), y
dvd (x), y
imuria (x), y
(meillä ollut koiria, heillä ei)
pyykinpesukonetta (x), -
(taloyhtiöissä kummassakin pyykkitupa)
pakastinta (x), y
(olemme joskus antaneet yhden ison arkun heille samoin liki uuden jääkaapin, ei edes kiitosta)
vedenkeitintä -, y
"älypuhelinta" (x), y
(meiltä annettiin täysin priima sinne koska hänen vanha puhelimensa oli rikki)
tietokonetta (x), -
astianpesukonetta (x), -
yleiskone -, y (en voi enää käsin vaivata mitään isompia koska minulla on nykyään huonot kädet)
vanha perusvatkain (x), y
sauvasekoitin (x), y
silitysrauta (x), y
(hajotti lainaamansa)
ompelukone (x), y
(hajotti lainaamansa eikä korvannut. Jouduin ostamaan itse uuden koska ei saatu korjattua. En lainaa koskaan enää mitään. Jos palauttaa jonkin se on rikki eikä yleensä saa mitään takaisin. Ei ole itsellä varaa enää kustantaa tätä)
kamera (x), y (minulle ei voinut lainailla omaansa ettei mene rikki. En ole koskaan rikkonut mitään lainattua enkä saanut lainaksi jos kysynyt. Ostin oman. Sain haukut miten hullu ja järjetön olen :D )
höyrypesuri -, y
jalkalamppu (x), y (kuulemma oli äärettömän epäjärkevää ostaa meidän oma 20€ Kodin ykkösestä aikoinaan)
yöpöytälamput -, y
Mitäs voimme todeta ...
Ehkä tuohon rättivastaisuuteen itsellä vaikuttaa sama juttu kuin eräällä täällä. Kun lapsena ja nuorena oli katsellutja käyttänyt näitä miesten kalsongeista ja muista vaatteista jne. leikeltyjä rättejä ja niitä pestiin ja kuivattiin, olivat rumia ja painavia, niin ei enää halua itse siihen souviin lähteä. On ehkä tunnejuttuja osin.
Samoin vessan vetämällä jättäminen, kun on käynyt siinä ulkohuussissa, niin haluaa nauttia puhtaasta ja raikkaasta vessasta ja vetää ne kakat ja pissat heti pois silmistä ja nenästä.
Minua siis hieman nyppii tämä asiaton henkilökohtainen sorsimimen ja haukkuminen. En minäkään ole toisen kotona koskaan käynnstänyt draamaa siitä, mitä toinen sinne huviksi ja hyödyksi makuineen laittaa. En ole koskaan polkenut jalkaa miten ei kukaan sinkuksi lasten pesästä lehahdettua jäänyt aikuinen terve naisihminen voi tarvita yhden hengen tiskeihin astianpesukonetta, esimerkiksi. Voin ajatella niin, mutta en ole kyllä päätäni aukonut asiasta. Eihän se minulle kuulu. Ei hän minulta lupaa tarvitse.
Miksi minä tarvitsen, se on enemmän kuin hieman hämärää. Minä en olisi koskaan tarvinnut mitään. Jos Hänen Majesteettinsa polttaa 3 askia päivässä ilmaan, se on Hänen asiansa, mutta mikään normaali mitä meillä tehty ja mitä hankittu, ei olekaan vain meidän asiamme. Tämä siitä huolimatta, emme ole milloinkaan olleet sinne päin velaassa tai mitään viebeet, vaan päinvastoin monissa asioissa isossa ja pienessä. Sitten jotenkin se on mennyt siten, kaikki meillä kulutettu on häneltä pois koska jos emme kuluttaisi mitään, voisimme antaa hänelle aina lisää mikä jotenkin luonnollisesti kuuluisi mrille kuin manulle illallinen eikä olisi koskaan ollut tarvetta keskustella niistä raha-asioista, jotta mitens se poismaksu. Hän on nähnyt joka pennin mikä meillä käytetty olevan häneltä pois. Se on tehnyt meistä hänen silmissään hirveitä törsäreitä: joka asialla mitä meillä maksettu, näkee, mitä hän olisi silläkin voinut tehdä. Oikeutetusti. Mutta kun keski-ikäinen ja vanhempi nainen ei voi enää teinixin tavoin uhata heittäytyä yläkerran ikkunasta, ellei saa sitä nahkatakkia. Ja kun ei asu saman katon alla, ei voi enää varastaa vanhempansa lipaston laatikon hyllypaperin alta varastaa ajoneuvon osamaksuun varattuja rahoja lähtien sen kuluttamaan kosmetiikkaan. Vanhempansa ovat nyt kumpikin viimein pousmenneet. Vara-avaimia ei ole vuosikymmeniin annettu eikä anneta. Minulla ei ole rahaa kuin vähän ja ne tilillä, "piironginlaatikosta" ei voi viedä enää koskaan. Hänellä ei ole enää keneltä pölliä, huijata, petkuttaa, pyörittää, svindlata ja selitellä jälkikäteen ettei hän vain tiedä mihin ihmeeseen rahat tililtä tai kädestä joutuneet.
Pointti:
Monikohan meillä näkee tällaisen "voi nuo kuuluisivat oikeasti kaikki minulle, on niin väärin että muilla on mitään, ei ne mitään tarvi, ei ne ole ihmisiäkään" - sihdin läpi vaivaa muiden rahankäytöstä? Polkien palstoilla jalkaa siitä miten muilla on liikaa, ei ne mitään tarvi? 🤔💸
Tosi mielenkiintoinen ketju, sai ajattelemisen aihetta. Itse olen ostanut mikrokuituliinoja, joita voi pestä lukemattomia kertoja. Luutu menee pesuun 1-2 päivän käytön jälkeen, toki kerään niitä useampia ja pesen lakana- tai pyyhepyykin mukana kovissa lämpötiloissa. Toinen missä säästän on, että puolitan konetiskitabletin, ihan yhtä pihdasta tulee kuin kokonaisellakin.
Kiitos tästä ketjusta! Sain uusia vinkkejä 🤗
Vierailija kirjoitti:
Minua siis hieman nyppii tämä asiaton henkilökohtainen sorsimimen ja haukkuminen. En minäkään ole toisen kotona koskaan käynnstänyt draamaa siitä, mitä toinen sinne huviksi ja hyödyksi makuineen laittaa. En ole koskaan polkenut jalkaa miten ei kukaan sinkuksi lasten pesästä lehahdettua jäänyt aikuinen terve naisihminen voi tarvita yhden hengen tiskeihin astianpesukonetta, esimerkiksi. Voin ajatella niin, mutta en ole kyllä päätäni aukonut asiasta. Eihän se minulle kuulu. Ei hän minulta lupaa tarvitse.
Miksi minä tarvitsen, se on enemmän kuin hieman hämärää. Minä en olisi koskaan tarvinnut mitään. Jos Hänen Majesteettinsa polttaa 3 askia päivässä ilmaan, se on Hänen asiansa, mutta mikään normaali mitä meillä tehty ja mitä hankittu, ei olekaan vain meidän asiamme. Tämä siitä huolimatta, emme ole milloinkaan olleet sinne päin velaassa tai mitään viebeet, vaan päinvastoin monissa asioissa isossa ja pienessä. Sitten jotenkin se on mennyt siten, kaikki meillä kulutettu on häneltä pois koska jos emme kuluttaisi mitään, voisimme antaa hänelle aina lisää mikä jotenkin luonnollisesti kuuluisi mrille kuin manulle illallinen eikä olisi koskaan ollut tarvetta keskustella niistä raha-asioista, jotta mitens se poismaksu. Hän on nähnyt joka pennin mikä meillä käytetty olevan häneltä pois. Se on tehnyt meistä hänen silmissään hirveitä törsäreitä: joka asialla mitä meillä maksettu, näkee, mitä hän olisi silläkin voinut tehdä. Oikeutetusti. Mutta kun keski-ikäinen ja vanhempi nainen ei voi enää teinixin tavoin uhata heittäytyä yläkerran ikkunasta, ellei saa sitä nahkatakkia. Ja kun ei asu saman katon alla, ei voi enää varastaa vanhempansa lipaston laatikon hyllypaperin alta varastaa ajoneuvon osamaksuun varattuja rahoja lähtien sen kuluttamaan kosmetiikkaan. Vanhempansa ovat nyt kumpikin viimein pousmenneet. Vara-avaimia ei ole vuosikymmeniin annettu eikä anneta. Minulla ei ole rahaa kuin vähän ja ne tilillä, "piironginlaatikosta" ei voi viedä enää koskaan. Hänellä ei ole enää keneltä pölliä, huijata, petkuttaa, pyörittää, svindlata ja selitellä jälkikäteen ettei hän vain tiedä mihin ihmeeseen rahat tililtä tai kädestä joutuneet.
Pointti:
Monikohan meillä näkee tällaisen "voi nuo kuuluisivat oikeasti kaikki minulle, on niin väärin että muilla on mitään, ei ne mitään tarvi, ei ne ole ihmisiäkään" - sihdin läpi vaivaa muiden rahankäytöstä? Polkien palstoilla jalkaa siitä miten muilla on liikaa, ei ne mitään tarvi? 🤔💸
Laitoin mitalin postiin ip-osoitteeseesi, olet päivän sekopäisimmän ja huonoiten muotoillun viestin kirjoittaja. Ei tarvi kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Äitini käy viikoittain hyväntekeväisyyskirppiksellä.
Ottaa lahjoituslaatatikosta villaa. Villasukkia, villapaitoja jne.
Purkaa langat, pesee, kerii ja saan ne sitten.
Työmatkoilla kudon villasukkia ja tumppuja. Isosta villatakista tulee helposti 15 sukat.Ennen joulua myyn niitä joulumyyjäisissä.
Myyn kympin pari, kerkeen tekee reilu 50 paria ja rahaa tulee n 500 euroa.
Annan äidille puolet.Tehdään tota harrastuksena, äiti ympäristön vuoksi ja minä ajankuluksi.
Aivan mahtavaa! 💗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommasin taloyhtiöön kierrätyshyllyn. Päivittäin käyn katsomassa mitä ihmiset ovat tuoneet. Parhaat otan ja vien kirppikselle n kerran kk, mutta kirjat vien kirjastoon kierrätyshyllylle ja vaatteet lumppukeräykseen, jos eivät ole kelvanneet kenellekään.
Vähän tosta tulee extraa vuodessa.
Siis sinä otat itsellesi ne kaikki hyvät tuotteet, jotka sinne tuodaan???
Kas, kun taloyhtiössä saa tehdä tällaista henkilökohtaista bisnestä yleisissä tiloissa.
Ymmärtäisin, jos sieltä jokainen haluava saisi ottaa jotakin, mutta sinähän ne hamstraat sitten itsellesi kirpparipöytää varten.
Mitä väliä... Siinähän pääsee ihmiset eroon turhasta tavarasta. Minulle ainakin olisi ihan sama, jos joku vie kirppikselle kierrätyshyllyyn viemääni tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmä,- leipä- ja pakastepussit menee aina uusiokäyttöön kissojen wc:n hiekkapaakkujen ja pökäleiden keräykseen, tai wc:n roskapussiksi.
En osta uusia vaatteita kuin hyvin harvoin.
Alkoholia juon ehkä kerran kuulaudessa, säästyy todella paljon rahaa, varsinkin kun baarissakaan ei enää puolison kanssa pahemmin viihdytä. Kotona paljon halvempaa eikä kännisiä rähisijöitä häiritsemässä :)
Tilaan hotellit ja bussimatkat aina muutaman kuukauden etukäteen keikkareissuja yms. Varten, säästää kivasti. Ilmaisella peruutuksella niin ei joudu maksamaan jos vaikkapa sairastuu.
Kaupassa aina käytössä kestokassi.Onko nuo kestokassit oikeasti niin kovin säästöä? Itse käytän ihan normaaleja kasseja "kesto"kasseina. 15c hintainen kassi näyttäisi usein kestävän vuosikausia.
Kysytkö tosissasi? Olen itse ommellut vanhoista, ilmaiseksi saaduista verhoista kauppakassimme. Kun pakkaan tavaroita kasalla, ja tarvitsen 3 kassia, niin kummassa mielestäsi tulee säästöä, siinä että käytän näitä itsetekemiani kaseja, vai ett äostan joka kerta uudet 3 muovipussia kaupasta, yht 0.60€? Vuosikausia ei todellakaan kestä mikään muovipussi ehjänä viikottaista kauppakassikäyttöä, vaikka miten yrittäisit niin uskotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat säästövinkkini:
- minimalismi
- ei autoa, liikumme itse tai julkisilla
- ei lemmikkejä
- ei lapsia
- tilistä ensin iso siivu säästöön
- budjetointi kuukausi ja vuositasolla
- ennakointi
- ostan vähän ja harkitusti, mutta laadukasta sekä kestävää hintaluokasta viis
- teen hintavertailua
- tutkin ruokakaupassa kilohintoja, mutta tietyissä tuotteissa ostan ensisijaisesti luomua
- pidän huolta tavaroistani esim. polkupyörän huolto joka vuosi ja rikkoutunut korjataan jos mahdollista
- soda stream
- leikkaamme itse hiukset
- kuntoilu työmatkoilla
- käytämme julkisia teveydenhuollon palveluja
- huolehdimme terveydestä ja hampaiden hoidosta
- ei lehtiä
- ei turhia jäsenyyksiä
- sähkön, vakuutusten, liittymien kilpailutus vuosittain
- lopetin tupakoinnin vuosia sitten
- omat eväät töihin
- ruokaostokset suunnitellusti ja kiireratkaisut kaapissa varattuna
- sähköinen asiointi kaikessa, jos mahdollista
- teen itse lahjat ja kortit läheisilleni tai osallistun kimppalahjoihin
- museokortit käytössä
- suoramarkkinointikielto ja vältän mainoksia sekä kaikenlaisia verkostomarkkinointia ja hilavitkuttimien myyjiä
- lahjoitan hyväntekeväisyyteen aikaani ja rahaaLisään tähän vielä muutaman asian:
- kasvikset otamme kaupassa paperipusseihin ja käytämme ne biojätepusseina
- kierrätetään muovi, bio, metalli, pahvi, lasi, tekstiili, paperia tulee tosi vähän, koska postia tulee todella harvoin (mainoskielto, sähköinen postilaatikko, e-laskut ym. sähköinen asiointi)
- lahjapussit myös kierrätetään lahjottaville
- kestokassit käytössä
- ei astianpesukonetta vaan astiat tiskataan käsin
- ei pyykkikonetta/kuivuria vaan pyykit pestään taloyhtiön pyykkituvassa
- hygienia, meikki ja siivousaineita on vähän ja ne on tarkkaan harkittu
- kirjasto ja äänikirjat käytössäAstianpesukone kullanarvoinen ja käytän omaa pyykkikonetta. Ei saunaa joten käyn uimahallissa ainakin kerran viikossa. On nk lenkkisauna mutta en juuri käy siellä. En halua syödä nk roskaruokaa.
Astianpesukone vie noin 30% vähemmän vettä kuin käsintiskaus, joten ei ole säästöä tiskata käsin, jos vain astioita on niin paljon ettei tarvitse pestä vajaita koneellisia. Kätevää se voi toki olla, jos ei ole paljoa astioita ja haluaa ne heti puhtaaksi.
Meillä se on selvää säästöä. Minimalisteina meillä on hyvin vähän astioita ja kahden hengen taloudessa astiat pestään samoin tein ruokailun jälkeen.
Jotkut nyt haluaa maksaa tonnin että tulee säästettyä satanen :D
Vierailija kirjoitti:
Onkohan suomalaista vastinnetta "cheap"ille? Pihi (frugal) olen minäkin joissakin asioissa, mutta menee minusta jo mauttomuuden puolelle, jos nuukaillaan vapaaehtoisesti terveyden kustannuksella.
Liian pihi, saita, itara, kitupiikki.
Kilohintoja vertailemalla säästö on vuositasolla ainakin kymppejä. Eilen kaupassa katselin, että saman firman porkkanapussi oli 500g pakkauskoossa kilohinnaltaan 2,58€, mutta kilon pussi maksoi 1,70€...
Vierailija kirjoitti:
Monessakin asiassa nuukailen mutta merkittävin on asunnon koko. Rivari, ei yhtään ylimääräistä neliötä mutta mahdumme tähän hyvin. Asunto oli 10 vuotta sitten suht halpa jota on itse rempattu ja laina on kohta maksettu. Alunperin mietimme omakotitaloa mutta monesti olen miettinyt että onneksi ei siihen päädytty. Elämä on lyhyt ja ns. velkavankeus päättyy kohta mikä antaa erilaisen vapauden toimia ja olla, vähentää vaikka työtunteja tulevaisuudessa.
Me taas ostettiin ok-talo suht halvalla. ja ollaan itse rempattu tätä. Velkavanekutta ei ole enää, maksoimme talon 10 vuodessa. Nyt on ihanan halpaa asua tässä, ja jää rahaa muuhunkin kivaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti:
Monikohan meillä näkee tällaisen "voi nuo kuuluisivat oikeasti kaikki minulle, on niin väärin että muilla on mitään, ei ne mitään tarvi, ei ne ole ihmisiäkään" - sihdin läpi vaivaa muiden rahankäytöstä? Polkien palstoilla jalkaa siitä miten muilla on liikaa, ei ne mitään tarvi? 🤔💸Laitoin mitalin postiin ip-osoitteeseesi, olet päivän sekopäisimmän ja huonoiten muotoillun viestin kirjoittaja. Ei tarvi kiittää.
No eihän ole. Et vain osaa lukea. Tämä on kuitenkin samaris lemmikkipalstoilta, ehdoton suosikkini juuri kirjoitustyylinsä vuoksi!
Pyrin syömään koulussa paljon ilmaista ruokaa, niin ettei asunnolla tarvitse syödä niin paljon. Joskus ruokaa saa myös ottaa mukaan, koska olen kokkipuolella. En osta itse juuri ollenkaan herkkuja, enkä mene nälkäisenä kauppaan. Kerään pulloja ja säästän muovipusseja. Tulevaisuudessa kun muutan täysin yksin asumaan, niin käyn ehkä dyykkaamassa.
Olen aika pihi, mutta käytän rahaa ihonhoitoon ja hyviin meikkeihin sekä piilolaseihin. En sitten osaa sanoa tuleeko kauheasti säästettyä, kun on noin paljon muuta kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kans ihmettelen kuukautissuojien säästelyä. Paketti x-tran siteitä maksaa 0.9e ja sillä pärjäilee yhet menkat.
Itse säästän ostamalla töistä ylijäämäruokaa ja sillä, etten käy koskaan kahviloissa, baareissa tai kampaajalla, en meikkaa, ja ihon kosteuttamiseen riittää euron perusrasva.Lapsille ostan talvivaatteet seuraavaksi talveksi Tokmannin -70% alesta näin alkuvuodesta, siinä säästää älyttömästi rahaa. Lapset on pysyny lämpiminä joka talvi, vaikkei olekaan 200e haalareita.
No, kuukuppi maksaa pari kymppiä ja sillä pärjäät vuosia. Lisäksi et tuhlaa muovia, paperia tai kemikaaleja. Eikä ikinä unohdu ostaa siteitä, kuppi kaapissa.
En ole vähävarainen, mutta olen periaatteellinen. Luonnonvaroja en tuhlaa, enkä osta turhaa "huijausta". Eli tuotteita joissa ei ole mitään järkeä, paitsi myyjälle. Esimerkiksi pullovesi ja "kuplavesi". En ole koskaan ostanut. Suomessa vettä saa hanasta, ja missä vaan kaupungilla liikkuessakin voi täyttää oman pullon. Ja miettikää mikä kate on pulloveden myynnissä. Esanssia vaan sekaan niin saa "terveysvaikutteisen" juoman, hah hah.
Toinen on kampanjat ja alet – siis esim Hullujen päivien kaltaiset tempaukset. Sieltä tarttuu mukaan vain turhaa. En mene alen aikaan kauppaan, paitsi jos on tosi tiukka lista tarpeesta, sen ostan yleensä loppualesta tai outletistä, mutta vain sen mitä olen mennyt hakemaan. En osta ikinä mitään täydellä hinnalla, enkä mitään sellaista uutena minkä saan vanhana ja yhtä hyvänä: huonekalut, vaatteet, urheiluvaatteet, askartelutarvikkeet kaikki saa kirppiksiltä, tutuilta tai dyykattuna. Lehdet nappaan taloyhtiön lehtiroskiksesta, jos jaksan niitä lukea. Olen kirjaston suurkuluttaja. Lapset ovat saaneet vaikka kuinka paljon käytettyä vaatetta ja tavaraa tutuilta ja sukulaisilta.
Ruokaostoksilla tarkistan kilohinnan ja mitä tuote sisältää, mitään vedellä laimennettua kevyt-tuotetta en osta. Sen sijaan ostan kyllä luomua ja herkkujakin, ne mitä haluan. Hyödynnän alelaput ja Resq-appin. Tilaan ison kuorman kuivamuonaa jne nettikaupasta kerran pari kuussa.
En maksa juoksevia jäsenmaksuja tai lehtitilauksia, netflixejä. Niistä kertyy iso summa vuodessa ja usein hyöty ei vastaa hintaa, ei tule käytettyä. Kuntoilen ulkona liikkumalla ja ostan 10xkertakortteja harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini käy viikoittain hyväntekeväisyyskirppiksellä.
Ottaa lahjoituslaatatikosta villaa. Villasukkia, villapaitoja jne.
Purkaa langat, pesee, kerii ja saan ne sitten.
Työmatkoilla kudon villasukkia ja tumppuja. Isosta villatakista tulee helposti 15 sukat.Ennen joulua myyn niitä joulumyyjäisissä.
Myyn kympin pari, kerkeen tekee reilu 50 paria ja rahaa tulee n 500 euroa.
Annan äidille puolet.Tehdään tota harrastuksena, äiti ympäristön vuoksi ja minä ajankuluksi.
Aivan mahtavaa! 💗
Tuo oli niin hyvä idea että kävin tänään asiasta tehden kirppiksellä katsomassa lahjoituspöydästä olisko villaneuleita joita tuunata. Ei valitettavasti ollut. Lankoja kyllä löysin edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuosta autosta vielä. Minunkin eräs tuttu nainen, jolla on mies, nIin melkein joka kerta muistaa saa on, että kyllä sinullakin tuo auto on ihan turhaan, ei sitä mihinkään tarvitse. Olen siis sinkku.
Hän ei itse aja lainkaan, mutta mies kuskaa joka paikkaan, huoltaa ja maksaa autokulut. Kauppareissut, matkat lasten luo jne. mennään pikkuautolla, hän istuu kuin patruuna vieressä. Mies lämmittää auton valmiiksi ja ajaa rapun eteen. Ei kai hän sitten sitä autoa mihinkään tarvitse, koska en minäkään hänen mielestään. 😁
Myös olen monesti kysynyt häntä johonkin mukaani ja hän sanoo, että joo, mennään vaan kun pääsee mun autossa.
Se on vaan niin helppoa sanoa, mutta ei sitten yhtään huomata kun se autokyyti kuitenkin hyvin kelpaa, niin kaverin tai miehen toimesta.
Minulle auto on ollut aina tärkeä, vaikka en itse aja muulloin kun pakon edessä. Rakastamme hupiajeluja, ja kuskina on silloin puoliso, joka tykkää ajamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommasin taloyhtiöön kierrätyshyllyn. Päivittäin käyn katsomassa mitä ihmiset ovat tuoneet. Parhaat otan ja vien kirppikselle n kerran kk, mutta kirjat vien kirjastoon kierrätyshyllylle ja vaatteet lumppukeräykseen, jos eivät ole kelvanneet kenellekään.
Vähän tosta tulee extraa vuodessa.
Kas, kun taloyhtiössä saa tehdä tällaista henkilökohtaista bisnestä yleisissä tiloissa.
Ymmärtäisin, jos sieltä jokainen haluava saisi ottaa jotakin, mutta sinähän ne hamstraat sitten itsellesi kirpparipöytää varten.
Ei mulla ole mitään kameraa sinne.
Käym n kerran päivässä ja jos on jotain arvokkaampaa, otan ja laitan kirppiskasaan.
Kuka tahansa, jolla on pääsy hyllyn luo, saa ottaa sieltä mitä vaan.
Minä myös pidän sen kunnossa. Vien ser keräykseen kuuluvaa, vaatteita lumppukeräykseen , jos ei kenellekään kuulu, sekä kirjat vaihtohyllylle.
Mikään ei mene sieltä sekaroskiin.
Itsepalvelukirppis, jonne vien, on naapurikylässä. En jää välttämättä kiinni.