Millä pikku tavoin säästätte ja nuukailette? Järkevät ja järjettömät tapanne
Nuukailetko rahanpuutteen vai luonnon säästämisen vuoksi vaiko puhtaasta nuukailun ilosta? Säästätkö myös asioissa, joiden merkitys on lopulta olematon?
Omia tapojani:
- jos joltain on unohtunut kauppakärryyn tyhjä hedelmäpussi, otan mukaan ja käytän kotona roskapussina.
- tuskin koskaan lähetän mitään postia uudessa pakkauksessa. Aina löytyy joku käytetty postipussukka (säästän niitä) tai tukeva muovikassikin käy.
- tämä on mielestäni oikein hyväkin vinkki: ostan sen verran hyvää irtoteetä, että siitä irtoaa kunnon makua 2-3 haudutukseen. Tulee lopulta halvemmaksi kuin halvempi, mauttomampi tee. Huonon teen/teepussien uudelleenliotus ei kannata, toinen erä ei ole laisinkaan kunnollista juotavaa. (No, joskus liotan irtoteetäni neljännenkin kerran, ja kunnottoman puolella aletaan olla siinäkin)
Kommentit (1039)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen astiat ainoastaan kylmällä vedellä heti käytön jälkeen. Se riittää. Kuumaa vettä käytän vain harvoin koska sitä pitää juoksuttaa litrakaupalla ennenkuin tulee oikeasti kuumaa. .. Pitkät putket.
Ja jos joku pohtii ettei ole hygienistä niin varmasti on hygienisempää kuin yli 99%:lla ihmiskunnasta on ihmishistorian ajan ollut enkä kertaakaan ole sairastunut.
Ai niin, sain viime vuonna yli 70€ palautusta vesilaskun ennakoista.
Toivottavasti sulla ei käy vieraita syömässä. Kuulostat kyllä niin pihiltä, että tuskin ketään kutsuisit kylään, onneksi.
Mietipä oikeasti hetki. Ihmiset maistavat juomia toistensa laseista, polttavat toistensa tupakoiden jämiä, jopa suutelevat jne. Nuo ovat paljon epähygienisempiä tapahtumia. Oletko kenties bakteerikammoinen? Se ei kuulemma ole kovin terveellistä.
Niiden "ihmispöpöjen" lisäksi tossa on ne ruuantähteet, jotka ei välttämättä lähde kokonaan pois vaikka näyttää puhtaalta. Ällöttää, että siihen lautaselle jää sun kuolan lisäks jotain jäämiä esim. lihasta tai maitotuotteista.
En ole bakteerikammoinen, en silti kyllä polta kenenkään tupakan jämiä tai juo muiden kuin mieheni kanssa samasta lasista.En käytä lihaa enkä maitotuotteita. Hyvä että totesit nämä pahimmat bakteeripesäkkeet niin itseni ei tarvitse. Kokeilepas pesaista se juomalasi josta hörpit nyt siideriä ihan huvikseen kylmällä vedellä. Veikkaan että saat sen aivan täysin tahrattomaksi. Ja jos oikeasti noin paljon pelkäät bakteereita niin et varmaan uskalla koskea mihinkään ovenkahvaankaan jne.
Minäkin olen kyllä sitä mieltä, että joku salaattikulho tai mehukannu puhdistuu ihan hyvin vaikka pelkällä kylmällä vedellä, ja turha tuhlata niihin vesiä ja pesuaineita, varsinkaan jos vettä pitää juoksuttaa kauan ennen kuin saa lämmintä vettä. Tolkkua sopii käyttää tilanteen mukaan. Mutta pesuainetta ja lämmintä vettä tarvitaan rasvan irrottamiseen. Sekä hyvin monesta ruuasta (vaikkei olisikaan mikään runsasrasvainen) että ihmisten näpeistä ja huulista jää astioihin rasvaa. Enkä kyllä oikein käsitä, miten joku saa rasvan helposti irti pelkällä kylmällä vedellä. Sen siiderilasin reunan huulenjäljet eivät varmaan juuri näy, mutta siinä ne silti ovat. Perushygienia ei ole ”bakteerikammoa”.
Olen kyllä myös sitä mieltä, että oman kodin ja perheen bakteereita ihminen kestää hyvin, ja kotioloissa voi hyvin vaikka syödä lattialle pudonneen ruokapalan, käyttää toistensa vaatteita, ja miksei halutessaan vaikka olla liberaalimpi astioidenkin kanssa. Mutta jos ollaan muiden ihmisten kanssa tekemisissä, pitäisi olla tarkempi, ja kyllä, ”bakteerikammoisempi”. Toisten erilaisiin bakteerikantoihin tottuneet elimistöt voivat helpommin järkkyä meidän pikku lemmikeistämme.
Vierailija kirjoitti:
Ostin viimeksi shampoota kaupan avajaistarjouksesta, noin litran pullot 3,99€/kpl. Kestänyt yksi pullo jo melkein 2 vuotta. Vielä toinen pullo odottaa käyttöä. Hoitoaineita olen ostanut alle 1€/pll. Nestesaippuat ostan 3 l kanistereissa joista jaan kylppärin, vessan ja keittiön pumppupulloihin (vanhoja saippuapulloja tai voidepulloja) vedellä laimentaen. Huuhteluainetta ostan aina 1-2€/pll ja senkin laimennan vedellä. Nykyään ostan etikkaa, se on edullisempaa ja tarvitsee käyttää vähemmän, samalla pyykkikone puhdistuu.
Vanhoista tekstiileistä ompelen kestokasseja, t-paidat ja colleget leikkaan räteiksi jotka käytän esim ikkunoiden, pyörien, pihakalusteiden, seinien ym pesemiseen. Kotivaatteena käytän ensin niin pitkään että lahoavat melkein päälle.
Älä laimenna saippuaa, voit ihan yhtä hyvin olla käyttämättä sitä lainkaan. Jos laimentaa liikaa, siinä voi alkaa kasvamaan bakteereja, sieniä ja hometta. Osta ennemmin palasaippua ja säilytä sitä niin, että se kuivuu kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä tajua nuukailua siteiden ja tampooneiden suhteen. Ei ne nyt niin kalliita ole. Sidepaketti maksaa n.3e, samoin tamponit 2pkt n.3e. Nuo riittää ainakin kahteen menkkoihin mulla.
Mulla menee helposti ~60 tamponia menkkojen aikana. Siksi käytän kaupan omia merkkejä, öiksi on sitten obn superplusplusplussaa. Siteitä vihaan ja kuukuppi ei yksinkertaisesti sovi. Ja ihan turha tulla nyt länkyttämään että teet väärin ja nönnön, kaikki on kokeiltu koska ei ne tamponitkaan kivoja ole. Saati ekologisia - jollakin se nyt vaan on tulpattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä tajua nuukailua siteiden ja tampooneiden suhteen. Ei ne nyt niin kalliita ole. Sidepaketti maksaa n.3e, samoin tamponit 2pkt n.3e. Nuo riittää ainakin kahteen menkkoihin mulla.
Mulla menee helposti ~60 tamponia menkkojen aikana. Siksi käytän kaupan omia merkkejä, öiksi on sitten obn superplusplusplussaa. Siteitä vihaan ja kuukuppi ei yksinkertaisesti sovi. Ja ihan turha tulla nyt länkyttämään että teet väärin ja nönnön, kaikki on kokeiltu koska ei ne tamponitkaan kivoja ole. Saati ekologisia - jollakin se nyt vaan on tulpattava.
Miten menee 60 tampoonia menkkojen aikana?
Olipa kiva ketju lukea.
Täälläkin ilmoittautuu yksi nykyisin varsin pihi ihminen, mikä alunperin johtui tulotason romahduksesta eräässä elämän mutkassa.
Melkein kaikki vinkit ovat nykyisin käytössä (noh, ei ihan pissojen jättö pönttöön, tai työpaikalta varastaminen) vaikka tilanne onkin huomattavasti parantunut entisestä. Uusiakin vinkkejä bongasin, esim nuo hävikkiruokakaupat. Oikein paljon kiitoksia, tulin iloiseksi ja aion heti kokeilla!
Tajusin tiukkana aikana, mitä kaikkea en todellakaan tarvitse ja ajatusmaailma muuttui automaattisesti paljon ekologisempaan suuntaan. Esim. kaikki mainoismaailman luomat "tarpeet" jäivät pois välttämättömän sanelemasta pakosta eivätkä ole palanneet takaisin, kun se kupla kerran puhkesi.
On paljon helpompaa olla haluamatta, kun ilmankin pärjää oikein mainiosti.
Kerään aina tölkit/pullot matkaa..kurkin monesti roskiksetkin ja aina joku pullo löytyy😊Täällä on useammassa kaupassa lapsille ilmainen banaani tai aikuisille kahvi/tee..nämä otetaan aina. Kierrän kosmetiikkapuolen kaupassa ja kerään voide yms näytteet ja käytän näitä arjessa. Luen lehtiä/nettiä ja kierrellään todella paljon ilmaistapahtumia. Monesti on vkl joku autonäyttely missä syödään makkarat😃 Käyn myös yleisessä vessassa aina kun ohi liikun. 99% mitä ostan ostan tarjouksesta, ruuat resq:n kautta tai ilta-alella kaupasta, harvoin normihintaista. Elän aina seuraavaa vuotta eli esim. nytkin saa kohta talviurheilutavaraa halvalla lapsille ensi vuotta ajatellen. Käytettyä en juuri osta, koska kierrätän vaatteet/tavarat monta lasta läpi ja uudet kestää paremmin, lisäksi uutena saa monesti kirppishinnoin noita kun jaksaa kiertää ja penkoa alelaarit😊 Kirjastoa käytän paljon, täällä saa kirjastokortilla lainattua jopa kausikortteja eri urheilupeleihin tai urheiluvälineitä.
Kiva ketju! Itselläni hiukset on mallia vapaana kasvanut, eli napsin vain latvoja silloin tällöin (tai joku kaveri napsii), joten en käy kampaajalla. Tyvikasvun värjään itse puolikkaalla väripurkilla, toisen puolen hiusväristä sekoitan vasta seuraavalla värjäyskerralla. Kiukaan sammutan hyvissä ajoin ennen saunomisen loppua. Erillistä vesimaksua ei ole, mutta jottei sellaista tulisikaan, niin pesen vain täysiä koneellisia, ja vain oikeasti pesun tarpeessa olevia vaatteita. Asun yksin, joten huuhtaisen käyttämiäni astioita tuoreeltaan käytön jälkeen, niin samoja voi käyttää useasti kerryttämättä tiskiä (kasvissyöjä, joten ei suuria bakteerihuolia tästä). Välttelen kertakäyttöisiä tuotteita, joten meikin poisto tarkoitukseen on vanhoja, koneessa pestäviä käsipyyhkeitä, ja meikkejä en paljoa osta, vaan jokaista tarpeellista kosmetiikkatuotetta on vain yksi kpl kerrallaan mikä käytetään loppuun. Kestokassi on käytössä, ja ilman talouspaperia pärjää oikein hyvin. Varmaankin säästöä tulee myös siitä kun pakastimessa on aina jotain kotivaraa, koska siten välttyy mielitekojen vallassa tehdyiltä kauppareissuilta tai noutoruuan tilaamiselta.
kizmo kirjoitti:
Verhoista voi tehdä lakanat, mutta ei lakanoista verhoja. "-Kivat kuviot sun uusissa verhoissa. -Ai noi? Ne on menkkatahroja. Ja tohon yks Jape 'niisti'."
No ei kai kukaan edes lakanoinakaan käyttäisi eritetahraisia kankaita, olkoot lakanat tai verhot tai minkä nimiset vaan 🙄 Mutta itselläni ainakin on käytössä sellainen sisäpiirin ihmeniksi kuin pesu...
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut hormonikierukkaa tai muuta hoitoa runsaaseen vuotoon? Joissain kunnissa kuten Helsingissä saa ensimmäisen kierukan ilmaiseksi.
Kuukuppejakin on eri kokoja ja jäykkyyksiä, joten en tuomitsisi niitä yhden kokeilun perusteella. YouTubesta löytyy hyviä vertailuvideoita eri kuppien ominaisuuksista.
Kahvin suodatinpussit käytän useampaan kertaan, niin että menevät lähes rikki
vessapaperipussit käytän roskapusseina
voideputkilot leikkaan lopuksi halki ja kaavin kaikki voiteet, tosin käytän voiteita tosi harvoin. Kestävät ikuisesti
shampoot halpaa x-tra merkkiä
3 litran nestesaippuakanisteri käytössä, josta laitan vessan pumppupulloon käsien pesuun
en osta muovipusseja, jos jostain tulee käytän ne ostoksilla loppuun ja lopuksi roskapusseina
en värjää hiuksia, en käy leikkauttamassa hiuksia (leikkaan itse tai äiti leikkaa)
en tilaa lehtiä
en meikkaa juuri koskaan, ja jos meikkaan putsaan voiteella
tässä tuli varmaan osa säästönikseistäni. Varmasti on vielä enemmänkin, ja miksikö elän näin. No olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Nuukailetko rahanpuutteen vai luonnon säästämisen vuoksi vaiko puhtaasta nuukailun ilosta? Säästätkö myös asioissa, joiden merkitys on lopulta olematon?
Omia tapojani:
- jos joltain on unohtunut kauppakärryyn tyhjä hedelmäpussi, otan mukaan ja käytän kotona roskapussina.
- tuskin koskaan lähetän mitään postia uudessa pakkauksessa. Aina löytyy joku käytetty postipussukka (säästän niitä) tai tukeva muovikassikin käy.
- tämä on mielestäni oikein hyväkin vinkki: ostan sen verran hyvää irtoteetä, että siitä irtoaa kunnon makua 2-3 haudutukseen. Tulee lopulta halvemmaksi kuin halvempi, mauttomampi tee. Huonon teen/teepussien uudelleenliotus ei kannata, toinen erä ei ole laisinkaan kunnollista juotavaa. (No, joskus liotan irtoteetäni neljännenkin kerran, ja kunnottoman puolella aletaan olla siinäkin)
Käytän kanssa noita hedelmäpusseja roskiksena, kun on yksin asuva niin ei tule paljon roskaa ja samasta syystä jos kaupasta vain 1-3 pientä ostosta hauttavana otan kaupasta noita hedelmäpusseja 2 kpl kauppakassiksi.
Muuten aina sama muovikassi mukaan kun menee kauppaan, kestää todella pitkää yksi muovikassi ja tämä luonnollisesti luonnon sekä rahan säästämiseksi.
Samoin aina kun tulee jotain lähetettävää, niin lähetän jo kerran käytetyssä pahvilaatikossa tai kuplamuovikuoressa, pahvilaatikoita voi hyvin muutaman säilyttää verkkokellarissa, pienemmät isompien sisällä niin ei vie paljon tilaa.
Olohuoneessa on älytön määrä sähkölaitteita ja niillä tietysti useampi jatkojohto (4kpl) niin vedän yöksi tai jos lähden jonnekkin 3 niistä irti seinästä, vain pakolliset kiinni esim. digiboxi, näin säästyy sähkölaskussa ja tulipalonvaara pienenee.
Jatkojohdot on myös laitettu niin, että en laita aamulla vain yhden kiinni ja kun katsoo telkkaria tai kuuntelee musiikkia niin joutuu laittamaan nuo 2 roikkaa lisää kiinni seinään eli välillä niitä ei tule laitettua koko päivänä kiinni.
Kerrostalossa asuva voi myös säästää sähkössä, kun keittää perunat tai munat yms. laittaa kattilaan niin kuumaa vettä kun hanasta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Perheemme, viisi henkeä rientää lomamatkalle kerran vuodessa. Lennetään aina kauas pois Aasiaan tai Afrikkaan, jenkitkin käy. Ostetaan matka niin, että voidaan hyödyntää erään ketjun 50 euron alennus per naama. Saadaan samalla plussaa ostoksesta.
Mennään kentälle omin eväin varusteltuina, koska siellä kaikki on niin kallista. Kaikilla on oma juomapullo matkassa, joka täytetään ennen koneeseen menoa.
Säästetään niin perhanasti, että naurattaa.
(Huomasithan sarkasmin)
Säästätte helposti sen n.300e. Ei huono 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin viimeksi shampoota kaupan avajaistarjouksesta, noin litran pullot 3,99€/kpl. Kestänyt yksi pullo jo melkein 2 vuotta. Vielä toinen pullo odottaa käyttöä. Hoitoaineita olen ostanut alle 1€/pll. Nestesaippuat ostan 3 l kanistereissa joista jaan kylppärin, vessan ja keittiön pumppupulloihin (vanhoja saippuapulloja tai voidepulloja) vedellä laimentaen. Huuhteluainetta ostan aina 1-2€/pll ja senkin laimennan vedellä. Nykyään ostan etikkaa, se on edullisempaa ja tarvitsee käyttää vähemmän, samalla pyykkikone puhdistuu.
Vanhoista tekstiileistä ompelen kestokasseja, t-paidat ja colleget leikkaan räteiksi jotka käytän esim ikkunoiden, pyörien, pihakalusteiden, seinien ym pesemiseen. Kotivaatteena käytän ensin niin pitkään että lahoavat melkein päälle.
Älä laimenna saippuaa, voit ihan yhtä hyvin olla käyttämättä sitä lainkaan. Jos laimentaa liikaa, siinä voi alkaa kasvamaan bakteereja, sieniä ja hometta. Osta ennemmin palasaippua ja säilytä sitä niin, että se kuivuu kunnolla.
Olen tehnyt näin jo ainakin 10v eikä koskaan ole sieniä eikä homeita näkynyt yhdessäkään pullossa. Bakteereista en tiedä kun silmä ei niitä näe, mutta enpä ole ihmeesti sairastellutkaan. Palasaippuakin on käytössä nestemäisten rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut hormonikierukkaa tai muuta hoitoa runsaaseen vuotoon? Joissain kunnissa kuten Helsingissä saa ensimmäisen kierukan ilmaiseksi.
Kuukuppejakin on eri kokoja ja jäykkyyksiä, joten en tuomitsisi niitä yhden kokeilun perusteella. YouTubesta löytyy hyviä vertailuvideoita eri kuppien ominaisuuksista.
Tai ihan vaan edulliset verenvuotoa ehkäisevät pillerit apteekista lääkärin reseptillä. Toimii parhaiten. Sanon 20v kokemuksella. Säästyy rahaa ja stressi ongelmasta katoaa. Eli edellinen kommentoija ei ole kaikkea kokeillut. Tästäkin on jauhettu tällä palstalla varmaan kymmeniä kertoja ja aina joku tulee itkemään runsaista kuukautisista. Lääkärille mars.
Naikkonen30v kirjoitti:
Elän säästeliäästi ympäristön takia ja siksi, ettei minun tarvitse tehdä täyttä työpäivää. Ja siksi, että voin matkustella pari pidempää ulkomaanmatkaa vuodessa. En koe lainkaan eläväni niukkuudessa, päinvastoin.
Tässä tapojani säästää:
-marjastan, sienestän ja kerään villiruokaa
-olen kasvissyöjä ja syön korkealaatuista, terveellistä ruokaa mutta tämänkin voi toteuttaa edullisesti. Ruokalasku on 30-50e/vko. Käytän hävikkoruokasovellusta ja kaapista löytyy kuivatarvikkeita jotka on olleet tarjouksessa, mm. Papuja, linssejä, soijaa, bulguria, ohraa, tomaattipyreetä... Vihanneksista käytän kaiken mahdollisen, parsan varsiosan pilkon pieneksi salaattiin, porkkanan ja retiisin vihreän osan jne.
-käytän kuukuppia (iso luonnon säästö ja tuntuu rahallisestikin vuositasolla, parempi myös kropalle kuin myrkkyjä sisältävät siteet ja tamponit
-en juurikaan meikkaa, omistan kyllä ripsarin ja kulmakynän. Peseytymiseen käytän palasaippuaa, hiukset pesen omatekemällä shampoolla soodasta ja sitruunasta. Näiden lisäksi löytyy vain dödö kosmetiikkatuotteena. Rasvaan tarvittaessa kookosöljyllä.
-en koskaan matkoilla yövy hotellissa. Käytän erilaisia äppejä, mm. Blablacar kohteessa matkustamiseen (jaetaan kyyti ja kulut paikallisten kanssa.)
-mulla on halpa puhelinliittymä. Nyt maksan käytön mukaan, ei ole kk-maksua. Joka paikasta löytyy WiFi tarvittaessa.
-oman pidemmän matkani ajaksi alivuokraan kämppääni.
-etsin lentoja kauan ja ostan vain edulliset.
-mulla on työ mitä voin tehdä etänä. Voin matkustaa ja työskennellä samaan aikaan.
-aina halutessani ostaa uutta roinaa tai vaatteita yritän miettiä että haluanko sitä vai tarvitsenko sitä. Yleensä eka.
-laitan palkkapäivänä heti rahaa säästötilille. Nostan käteistä käyttörahaksi.Elän siis tosi pienellä palkalla, reilusti alle minimin. Säästöjä on kertynyt jonkin verran enkä ole keksinyt, mihin niitä käyttäisin.
Oli vapauttavaa tajuta, että mun ei oikeasti tarvitse tehdä 8-tuntista työpäivää 5 päivää viikossa jotta voin maksaa elämisen ja olla lomalla vain silloin kun työnantajalle sopii. Olen vapaa menemään ja tulemaan kun haluan.
Elät säästeliäästi ympäristön takia mutta teet kaksi kertaa vuodessa lomamatkan lentämällä. Lentäminen saastuttaa niin paljon että tuossa on selkeä ristiriita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman kokeneena, suosittelen: käy lääkärissä ja pyydä verenvuotoa estävä lääkitys. Oikeasti! Säästät vuodessa satoja euroja ja elämä helpottuu huomattavasti!
Putkirempan myötä taloyhtiömme tuli vesimittarit ja vesi laskutetaan käytön mukaan.
Kusen nykyisin käsienpesualtaaseen ja sitten käsien pesun myötä kusi huuhtoutuu viemärään. Säästän sen 2-3 ltr vettä / kusihätä.
T: nuuka setämies
Nuukailen, ehkä hiukan ristiriitaisen kuuloisesti, ennakoimalla ja odottamalla. Ennakointia on esim se, että joululahjoja ostetaan alesta ympäri vuoden, tai se että joka maanantai katson käyttämieni ruokakauppojen tarjoukset ja teen viikon ruokalistan sen mukaan. Odottamista esim se, että kiireettömissä hankinnoissa odotan että haluamani asian hinta laskee (ale, 2nd hand jne). Elämä ei ole pelkkää nuukailua, mutta pienituloisena käytettävissä olevat varat ovat rajalliset ja tämä tapa on tuntunut minulle helpoimmalta tavalta pienentää kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman kokeneena, suosittelen: käy lääkärissä ja pyydä verenvuotoa estävä lääkitys. Oikeasti! Säästät vuodessa satoja euroja ja elämä helpottuu huomattavasti!
Jaha, tähänhän tuli useampi neuvo.
Kiitos paljon, mutta kuvitteleeko joku että tässä ihan huvikseni näin kärvistelen? Muista syistä johtuen kierukat, muu hormonaalinen lääkitys saati verenvuotolääkitys ei sovi, kuukuppeja on joo erilaisia mutta kolmea kokeilleena en jaksa enää veivata. Vaihdan tamponin joka kerta kun käyn wc:ssä, joten ehkä määrän ei tarvitsisi olla niin iso, mutta se naru kun tuppaa kastumaan. JA TÄMÄ ON ANATOMIASTA EI TEKNIIKASTA KIINNI kun joku nyt kuitenkin tulee neuvomaan miten pissata.
Perheemme, viisi henkeä rientää lomamatkalle kerran vuodessa. Lennetään aina kauas pois Aasiaan tai Afrikkaan, jenkitkin käy. Ostetaan matka niin, että voidaan hyödyntää erään ketjun 50 euron alennus per naama. Saadaan samalla plussaa ostoksesta.
Mennään kentälle omin eväin varusteltuina, koska siellä kaikki on niin kallista. Kaikilla on oma juomapullo matkassa, joka täytetään ennen koneeseen menoa.
Säästetään niin perhanasti, että naurattaa.
(Huomasithan sarkasmin)