Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako miehen toiminnasta huomauttaa?

Vierailija
05.02.2020 |

Aina sanotaan, että ei ihme, jos mies ei osallistu kotitöihin, kun jos jotain tekee, niin sanotaan, että tekee väärin.

Saako siis sanoa, että väärin tehty, vai pitääkö vaan olla hiljaa?

Esim. mies kerrankin täyttää tiskikoneen. Tuloksena täynnä vettä olevia muovikippoja ja likaisia lautasia.
Mies käy kaupassa, listassa maitoa, leipää, hedelmiä ja ketsuppia. Tuloksena tavismaito (käytetään vain laktoositonta maitojuomaa), leikattava jäkiuunileipä (lapset eivät osaa itse leikata noin kovaa, mies ei sitä valmiiksi leikkaa), verigreippejä (lapset eivät syö) ja pippuriketsuppi (lapset eivät syö ja aikuiset eivät muutenkaan ketsuppia käytä).

Voiko nyt sanoa, että pieleen meni, vai ovatko nämä nyt vaan niitä miehen omia tapoja, joita pitää kunnioittaa.

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita tarkempi kauppalappu. Oppii kyllä. Itse lähetin aluksi kuvat tuotteista puhelimeen.

Siis minun vikani, kun en kirjoittanut kauppalappuun, että tuo sitä maitoa, leipää, hedelmiä ja ketsuppia, mitä meillä on aina ollut. Tai ottanut kuvia noista kaikista tuotteista.

Ap

Kyllä. Sinun vikasi joo. Mietippä tätä. Sanot ukollesi että "otappa se xxx siitä paikasta k. " Mies menee sinne ja sanoo "ei täällä mitään ole" Menet perässä ja siellähän se on,ylemmällä hyllyllä. Mies vaan avaa oven mutta ei oikeasti katso mitä siellä on,se pyyhkiytyy siinä oven avaamis vaiheessa pois päästä.

Ja ketsuppi kuin ketsuppi,et sanonut erikseen että semmoista xxx,ei saa olla bbb.

Jos haluat vihreitä omenoita,kirjoitat vihreitä omenoita,ja jos suodatinpusseja niin siinä pitää olla kaikki tiedot,valkoisia valkaisemattomia 200kpl ja koko. Muuten saat pieniä ruskeita 50kpl. Tai tuo maito. Maitoja on just jotain 50 erilaista,ole tarkka jos kerran pitää olla tarkka. Et voii vaan olettaa että mies osaa/tietää/arvaa mitä tarvitset.

Mietippä toisinpäin. Mies sanoo että se  x-kauppa on sun työmatkan varrella. Tarviin traktoriin osan WDE23k299w A457 ja ota kolme pakkausta. Sä teet just niin,eikö!

Vierailija
82/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita tarkempi kauppalappu. Oppii kyllä. Itse lähetin aluksi kuvat tuotteista puhelimeen.

Siis minun vikani, kun en kirjoittanut kauppalappuun, että tuo sitä maitoa, leipää, hedelmiä ja ketsuppia, mitä meillä on aina ollut. Tai ottanut kuvia noista kaikista tuotteista.

Ap

Jos tuotteet on sellaisia, joita mies itsekin käyttää niin onhan tolla melko alhainen äo oltava epäonnistuakseen....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jeesus sentään. Löytyykö keneltäkään normaaliälyistä miestä?

Miehet on jämptejä ja haluavat täsmälliset viestit jos jotkut asiat on tärkeitä.

Aivot työstää suurempia asioita kuin että mitä kaikkea maitoa onkaan myynnissä, tai että pitää olla juuri siivutettua leipää, eikä vaan leipää.

Suurempia asioita? Mikä on suurempi asia kuin perheenjäsenten terveys? Täytyy oikeasti olla vakavia puutteita joko älyssä (ei ymmärrä mikä laktoosi-intoleranssi on), tai empatiakyvyssä (ei kiinnosta perheenjäsenten terveys), jos tietää että perheessä laktoosi-intoleranssia, eikä ota tätä maito-ostoksilla automaattisesti huomioon.

Vierailija
84/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin mielenkiinnosta ja voisin ihan hyvin vahingossa ostaa tätä, jos se olisi sijoitettu oikein hyllyllä. Olen nainen.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/meira-bataatti-inkivaariketsuppi-48…

Pippuriketsuppi ei siis ole mikään ihme.

Mitä ne lapset muuten laittaa leivän päälle jos ei veitsi pysy kädessä? Pitäisikö jo vähän opetella ettei mene avuttomuuden puolelle?

Oletko leikannut jälkiuunileipää? Ihan kauheaa. Olen kokenut veitsenkäyttäjä, mutta tuota leikatessa on pari kertaa tullut kunnon haavoja.

Olen 47 vuotias. Olen leikannut jälkiuunileipää ja olen leiponut jälkiuunileipää.

Siinä veitsessä on kahva ja terä. Älä laita mitään ylimääräistä terän alle ja huolehdi että veitsi on leipäveitsi. Kahvasta sitten otetaan se ote.

Ja tuo on sinusta helppo homma pienelle lapsellekin?

on tavallisilla ihmisillä, näköjään maailma on muuttunut ja avuttomuus on lisääntynyt.

Jos lapset on niin pieniä ettei veitsi pysy kädessä niin kannattaa pysyä erossa myös juustohöylästä. Toki se koskee myös sinua ja sen vuoksi arvaten ostat aina laktoositonta, viipaloitua juustoa. 

Käsittääkseni tässä puhuttiin jostain kovasta jälkiuunileivästä tms. vaikeasti leikattava leipä. Mä olen 30-vuotias on on sellaisia kovia leipiä joita minunkaan ei kovin helppo ole leikata. Saan tottakai leikattua, mutta kyllä se taitoa vaatii. Ei pienet tai isommatkaan lapset sellaisesta kivikovasta leivästä mitään viipaleita saa leikattua. 

Vierailija
85/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko nämä miehen osaamattomuudet kodin asioiden hoitamiseen jotenkin yllätyksenä mammoille ? Vai onko kuitenkin niin, että se mamma on ihan itse halunnut hoitaa arjen pyörityksen ja sitten kun vuosien päästä havahtuu siihen, että mies ei teekään mitään on marinan aika ?

Te itse valitsette ne miehenne ja suurin osa on ihan itse syypää siihen miehen tekemättömyyteen.

Kyllä ne kodinhoitoasiat pitää alusta asti hoitaa yhdessä eikä itkeä vuosien päästä kun ei tee.

Vierailija
86/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun et ole hoksannut keskustella miehen kanssa. Kirjallinen viestintäkin käy.  Tässä esimerkki kauppalistasta:

LAKTOOSITONTA maitoJUOMAA (mies ei ole edes huomannut että on olemassa 63 erilaista maitolaatua)

XXX-ketsuppia, maustamatonta (mies ei tiedä, että on olemassa muutakin laatua kuin yhtä ja ainoaa tomaattiketsuppia erilaisissa pakkauksissa)

SIIVUTETTUA leipää - tai määrää mies leikkaamaan leipää lapsille. Mikä leipäleikkuri sinä muka olet?

BBB-merkkisiä mandariineja (niitä joissa on se pieni merkki joka hedelmässä).

Sinä itse tietäisit kyllä, mitä pitää ostaa, mutta kun mies nyt oli yksi kaupassa ensimmäistä kertaa, niin ei voinut tietää.

Kyllä näitä virheitä tulee itse kullekin. Jos sinä lähtisit ostamaan öljyä moottorikelkkaan, josta sinä et ymmärrä yhtään mitään, toisit varmasti väärää. Tai vaikka palasokeria, jos et käytä sitä itse. Ottaisit vaan sitä mitä ensimmäisenä käteen sattuisi, mutta kun sen piti ehdottomasti olla sirkkua.

Jos olisin lähes joka päivä sitä öljyä koneeseen laittanut niin ihan varmasti tietäisin mitä tuoda.

Tämä keskustelu on jotenkin absurdi. Ap ja mies ovat jo saaneet lapsiakin ja silti mies ei tiedä, mitä heillä syödään - miten se on mahdollista? Meillå mies on tehnyt suurimman osan ostoksista seurustelun alusta alkaen ja olisin kyllä jo siinä vaiheessa huomannut, jos hän ei ymmärtäisi, mitä pitää ostaa. Sama kotitöiden suhteen.

Vierailija
87/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko nämä miehen osaamattomuudet kodin asioiden hoitamiseen jotenkin yllätyksenä mammoille ? Vai onko kuitenkin niin, että se mamma on ihan itse halunnut hoitaa arjen pyörityksen ja sitten kun vuosien päästä havahtuu siihen, että mies ei teekään mitään on marinan aika ?

Te itse valitsette ne miehenne ja suurin osa on ihan itse syypää siihen miehen tekemättömyyteen.

Kyllä ne kodinhoitoasiat pitää alusta asti hoitaa yhdessä eikä itkeä vuosien päästä kun ei tee.

Tämä. Ja kun ei säntää yhteen heti kun ihastuu vaan seurustelee pari vuotta omissa kodeissaan asuen, niin näkee senkin, kuinka toinen hoitaa oman arkensa.

Vierailija
88/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja pitääkin huomauttaa, jos toiminta on sellaista ettei se vain tilanteessa käy. Samalla tavallahan sitä tehdään missä tahansa asiassa tai paikassa: ihmissuhteissa, harrastuksissa, työelämässä. Jos hommat halutaan hoitaa kunnialla oikein, on sekä totuttava antamaan että vastaanottamaan palautetta. Miten asiansa esittää, on sitten se tärkein juttu!

Vierailija
89/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattoria kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä. Sinun vikasi joo. Mietippä tätä. Sanot ukollesi että "otappa se xxx siitä paikasta k. " Mies menee sinne ja sanoo "ei täällä mitään ole" Menet perässä ja siellähän se on,ylemmällä hyllyllä. Mies vaan avaa oven mutta ei oikeasti katso mitä siellä on,se pyyhkiytyy siinä oven avaamis vaiheessa pois päästä.

Ja ketsuppi kuin ketsuppi,et sanonut erikseen että semmoista xxx,ei saa olla bbb.

Jos haluat vihreitä omenoita,kirjoitat vihreitä omenoita,ja jos suodatinpusseja niin siinä pitää olla kaikki tiedot,valkoisia valkaisemattomia 200kpl ja koko. Muuten saat pieniä ruskeita 50kpl. Tai tuo maito. Maitoja on just jotain 50 erilaista,ole tarkka jos kerran pitää olla tarkka. Et voii vaan olettaa että mies osaa/tietää/arvaa mitä tarvitset.

Mietippä toisinpäin. Mies sanoo että se  x-kauppa on sun työmatkan varrella. Tarviin traktoriin osan WDE23k299w A457 ja ota kolme pakkausta. Sä teet just niin,eikö!

Nuo työkonevertaukset eivät toimi, koska ne eivät ole tuotteita, joita ap näkisi ja käyttäisi päivittäin.

Onneksi oma puolisoni oli keittänyt kahvia jo ennen minuun tutustumista, joten ei ole ikinä tarvinnut hänelle suodatinpussien kokoa opettaa.

Vierailija
90/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää, millainen 16-vuotias ei kykene siivuttamaan jälkiuunileipää. AP:n erään viestin mukaan hänen miehensä on ollut isä 16 vuotta, joten oletusarvoisesti vanhin lapsi on melkein täysi-ikäinen ihminen. Jos taas löytyy nuorempiakin lapsia, silloin hankaluuden ymmärtää eikä sellaisille pitäisi leipäveitsiä käytettäväksi vielä antaakaan.

Vierailija
91/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verigreippejä 😆

Jälkiuunileipää limppuna 😆

Melko ääliö.

Vierailija
92/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jeesus sentään. Löytyykö keneltäkään normaaliälyistä miestä?

Miehet on jämptejä ja haluavat täsmälliset viestit jos jotkut asiat on tärkeitä.

Aivot työstää suurempia asioita kuin että mitä kaikkea maitoa onkaan myynnissä, tai että pitää olla juuri siivutettua leipää, eikä vaan leipää.

"Surempia", kuten miten pääsisi livahtamaan illansuussa kaljakuppilaan eikä tarvitsisi laittaa lapsia nukkumaan, ja kumpihan haisee pahemmalle, napanöyhtä vai korvavaikku.

Vierailija
93/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verigreippejä 😆

Jälkiuunileipää limppuna 😆

Melko ääliö.

Jatkan vielä, että itse olisin varmaan kuollut nauruun 😂 Olisin sanonu miehelle, että katsopa kaapista mallikappaleet ja ei kun uutta yritystä heti putkeen 😆

Vierailija
94/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stnan setsuuri kirjoitti:

Minä sanoin kakskymmentävuotisen liittomme aikana varmaan tuhat kertaa miehelleni, että "tuo mitä tahansa leipää, mutta älä tuo setsuuria", ja joka kerta mies toi setsuuria, kun "siitähän sä sanoit tykkääväsi". Miehille pitää puhua lyhyin päälausein. Ei sivulauseita, ei ehtolauseita, vain päälauseita, lyhyitä.

Heh tää on kuin suoraan siitä vitsistä,tee sitä ja tätä ja tota ja sitten se ja se ja viimeiskesi ota se kaljakoppa ja vaihda täyteen. Kaikki muu tekemättä mutta kaljakoppa on täys. "sinä sanoit"

Lapselle pitää sanoa "kävele",aikuinen sanoo älä juokse,lapsi kuulee vaan sen viimeisen sanan,juokse. Siksi sait setsuuria,se pälätys meni ohi korvien,kuuli vain sen sanan setsuuri! :D

Vierailija
95/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on setsuuri?

Vierailija
96/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osti sellaista mitä itse haluaa syödä. Mutta sehän ei käy ollenkaan, koska pitää syödä sitä mitä nainen haluaa. Ja helppo se on aikuisen siivuttaa koko leipä kerralla.

Tämä aloitus on nyt taas tällaista VMP.

Miksi mies osti sellaista mitä itse haluaa syödä, kun oli tarkoitus ostaa koko perheen tarpeisiin ja mies varmasti tietää, että hänellä on kotona lapsia?

Kerran elämässään sai ostaa mitä haluaa, mutta ei niin saa tehdä.

Vierailija
97/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rattoria kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nuo työkonevertaukset eivät toimi, koska ne eivät ole tuotteita, joita ap näkisi ja käyttäisi päivittäin.

Onneksi oma puolisoni oli keittänyt kahvia jo ennen minuun tutustumista, joten ei ole ikinä tarvinnut hänelle suodatinpussien kokoa opettaa.

Toimiihan,sillä tarkoitetaan että on just jämptisti lueteltu niuppelitieto mikä pitää olla jotta saa oikean osan. Jos maitoja on kuuttakymmentää erilaista,ei voi tietää mikä maito on jos ei sanota. JOS itse ei käytä maitoa,EI VOI TIETÄÄ! Pitää kirjoittaa ylös.

Entäs jugurtteja,varmaan sata erilaista.

Vierailija
98/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomauttaa saa mutta nalkuttaminen ja tiuskiminen ei ainakaan asiaa auta. Onneksi nykyinen avovaimoni osaa puhua asiallisesti jos jokin toiminnassani häiritsee. Kaikki exät oli järjestään nalkuttavia päsmäreitä.

Ja sinä et ole vieläkään oppinut oman kotisi töitä?

Et vaikka moni nainen on sinua jo joutunut opettamaan?

Jos ja kun nainen mieleståsi nalkuttaa niin ainut joka sen voi lopettaa olet sinä eli katso peiliin ja mieti mitå kaikkea omassa toiminnassasi pitåä muuttaa ja parantaa.

Kyllä miehet on kovapäisiä.

Ja sinä olet kaltaistesi naisten kanssa lapsellisia kakaroita. Onneksi on olemassa oikeitakin naisia niin te prinsessat saatte ihan keskenänne tampata mattoja.

Ei sinulla ole eikä tule olemaan minkäänlaista naista.

Vierailija
99/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä sanoa lapsille, että nyt syödäänkin sitten isin ostamia ruokia :D

Katsoo sitten parin viikon päästä kuinka paljon menee biojätteisiin :D Luultavasti isikään ei omia ostoksiaan syö...

Vierailija
100/148 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitojuomaa? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rattoria kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toimiihan,sillä tarkoitetaan että on just jämptisti lueteltu niuppelitieto mikä pitää olla jotta saa oikean osan. Jos maitoja on kuuttakymmentää erilaista,ei voi tietää mikä maito on jos ei sanota. JOS itse ei käytä maitoa,EI VOI TIETÄÄ! Pitää kirjoittaa ylös.

Entäs jugurtteja,varmaan sata erilaista.

Kyllä voi tietää. Tottahan toki mies tietää jos vaimolla tai lapsella on laktoosi-intoleranssi, ja ostaa maidon tämän mukaan. Ja puhun nyt tavallisesta, hyvästä miehestä, joita suurin osa onneksi on. Pieni osa on sitten joko vajaaälyisiä tai välinpitämättömiä, eikä edes oman vaimon tai lapsen terveys kiinnosta.