Saako miehen toiminnasta huomauttaa?
Aina sanotaan, että ei ihme, jos mies ei osallistu kotitöihin, kun jos jotain tekee, niin sanotaan, että tekee väärin.
Saako siis sanoa, että väärin tehty, vai pitääkö vaan olla hiljaa?
Esim. mies kerrankin täyttää tiskikoneen. Tuloksena täynnä vettä olevia muovikippoja ja likaisia lautasia.
Mies käy kaupassa, listassa maitoa, leipää, hedelmiä ja ketsuppia. Tuloksena tavismaito (käytetään vain laktoositonta maitojuomaa), leikattava jäkiuunileipä (lapset eivät osaa itse leikata noin kovaa, mies ei sitä valmiiksi leikkaa), verigreippejä (lapset eivät syö) ja pippuriketsuppi (lapset eivät syö ja aikuiset eivät muutenkaan ketsuppia käytä).
Voiko nyt sanoa, että pieleen meni, vai ovatko nämä nyt vaan niitä miehen omia tapoja, joita pitää kunnioittaa.
Kommentit (148)
Ero on hyvä ratkaisu, ellette puhua ja KUUNNELLA osaa, ja kun kunnioitus väliltänne puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko nämä miehen osaamattomuudet kodin asioiden hoitamiseen jotenkin yllätyksenä mammoille ? Vai onko kuitenkin niin, että se mamma on ihan itse halunnut hoitaa arjen pyörityksen ja sitten kun vuosien päästä havahtuu siihen, että mies ei teekään mitään on marinan aika ?
Te itse valitsette ne miehenne ja suurin osa on ihan itse syypää siihen miehen tekemättömyyteen.
Kyllä ne kodinhoitoasiat pitää alusta asti hoitaa yhdessä eikä itkeä vuosien päästä kun ei tee.
Kyllä se syypää on aina se itse toimija, ei kukaan muu. Eli vastuunottoa pitää saada rutkasti lisää. Ei voi kaataa omaa osaamattomuutta/tyhmyyttä toisen niskoille, "mutta kun sinä käskit hypätä kaivoon!!!"
Jotenkin uskomatonta, että miehille pitäisi kädestä pitäen opettaa ja kirjoittaa ylös, mitä heidän omassa kotonaan syödään tai siivotaan. Mitä nämä miehet sitten tekevät sillä aikaa, kun nainen käy kaupassa, tekee ruuat ja siivoaa?
En minä ainakaan missään olosuhteissa alkaisi opettamaan ja neuvomaan aikuista ihmistä tavallisissa arki asioissa. Jokainen tekee kotona oman osansa ja jokaisen pitää osata kaupasta tuoda ruuat mitä syödään. Surullista miten vieläkin joissain talouksissa nainen tuntuu tekevän kaiken ja miehet vaan on. Ei ne miehet ole niin yksinkertaisia, etteikö ne ymmärtäisi. Ne on fiksuja, mutta niitä ei vaan kiinnosta tarpeeksi. Ja sellaiset saisi heittää oman onnensa nojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko nämä miehen osaamattomuudet kodin asioiden hoitamiseen jotenkin yllätyksenä mammoille ? Vai onko kuitenkin niin, että se mamma on ihan itse halunnut hoitaa arjen pyörityksen ja sitten kun vuosien päästä havahtuu siihen, että mies ei teekään mitään on marinan aika ?
Te itse valitsette ne miehenne ja suurin osa on ihan itse syypää siihen miehen tekemättömyyteen.
Kyllä ne kodinhoitoasiat pitää alusta asti hoitaa yhdessä eikä itkeä vuosien päästä kun ei tee.
Kyllä se syypää on aina se itse toimija, ei kukaan muu. Eli vastuunottoa pitää saada rutkasti lisää. Ei voi kaataa omaa osaamattomuutta/tyhmyyttä toisen niskoille, "mutta kun sinä käskit hypätä kaivoon!!!"
Juuri näin. Miehen tekemättömyyteen on syypää ainoastaan se mies itse, joka ei tee. Nainen on sitten syypää niihin omiin tekoihinsa. On tämä jo merkillistä että nyt jo kaikki mitä mies tekee tai ei tee on naisen vika :D
Miten miehet heittäytyvät avuttomiksi? Onko se jokin hiljainen protesti, että hyi, en tykkää tästä parisuhteesta, perhe-elämästä, puolisosta, lapsista ymv.
Muistan täältä erinomaisen vastauksen naiselta, jonka mies yritti luistaa yksinkertaisista asioista sanomalla, ettei hän osaa ja kun sinä vaimona/naisena osaat tämän paremmin. Nainen totesi lempeästi miehelleen, että "Rakas, sinä olet yksi fiksuimmista ihmisistä, jonka tunnen. En usko hetkeäkään, ettet osaisi tai oppisi tekemään tätä."
Ihan puhtaasti AP:n miestä vaivaa välinpitämättömyys ja omanapaisuus, oli se tietoista tai tiedostamatonta.
Mahtavia myös nämä vertaukset johonkin moottoriöljyyn täällä. Sehän on siis aivan sama asia, kun että mitä perhe syö joka päivä ja millaisia ruokarajoitteita kenelläkin on. Ja jos sitä öljyäkin pitäisi joka viikko käydä hakemassa, niin varmasti tietäisi mitä sieltäkin toisi.
Sama jos verrataan sitä, että mies esim huoltaa auton ja nainen tekee ruuat. No, autoa pitää huoltaa ehkä pari kertaa vuodessa ja ruokaa tehdä lähes joka päivä. Että siis aivan sama asia joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita tarkempi kauppalappu. Oppii kyllä. Itse lähetin aluksi kuvat tuotteista puhelimeen.
Siis minun vikani, kun en kirjoittanut kauppalappuun, että tuo sitä maitoa, leipää, hedelmiä ja ketsuppia, mitä meillä on aina ollut. Tai ottanut kuvia noista kaikista tuotteista.
Ap
Kyllä. Kirjoita tarkemmin mitä haluat äläkä valita muuten.
Meillä otetaan asiat huumorilla ja miehenkin huumori tuntuu pikku kuittailut kestävän. Ihan hauskaa nähdä miehessä se ”pöljä” puoli kun kuitenkin rakastuin hänen älykkyyteensä... Olen myös nauranut, että minusta on kutkuttavan jännittävää kun hän lähtee kauppaan: mitä sieltä mahtaakaan tulla saaliiksi :)
Isosti kärjistäen, mies on metsästäjä eikä marjanpoimija. Siinä missä naisen aivot rekisteröi kaupan elintarvikehyllyjä automaattisen tehokkaasti, ei miehen mielenkiinto vaan ole samalla tavoin suuntautunut. Hän ei myöskään rekisteröi niitä asioista, jotka meille naisille voivat olla täysin itsestäänselviä. Pitää siis vaan koittaa ymmärtää, että aivomme ja ajattelumme toimivat kertakaikkisen erilailla.
Pyysin tuomaan kaupasta maustettua creme bonjouria lohen ja perunoiden kanssa. Vaikka meillä on tämän merkin dippikastiketta ollut aina kyseisen ruuan kanssa, mies toi paketin tuorejuustoa. Jep, siinäkin luki Creme Bonjour, daa... Pyysin vaniljakastiketta piirakan kanssa, itselläni selkeä visio päässä siitä tutusta purkista, mutta mies toi jonkun oudon kasvipohjaisen tuotteen, jonka maku oli ihan karsea. No, se oli vaniljakastiketta, aivan kuten pyysin. Vastaavia esimerkkejä on paljon.
Huumoria siis peliin ja katse myös sinne peiliin. Voin vain kuvitella miten kävisi jos mut laitettaisiin motonettiin suurpiirteisen kauppalistan kanssa (en edes yrittäisi selvitä yksin vaan konsultoisin välittömästi jotain myyjää).
Oma mieheni laittaa joskus whatsapilla kuvan tuotteesta varmistaakseen onko se ok. Soittaa myös kaupasta (jonne on mennyt ihan omatoimisesti), että tarvitaanko jotain erityistä.
Minusta miehet on aika ihania. Ja osittain sen takia, etteivät ne aina osaa käydä kaupassa <3
Vierailija kirjoitti:
Meillä otetaan asiat huumorilla ja miehenkin huumori tuntuu pikku kuittailut kestävän. Ihan hauskaa nähdä miehessä se ”pöljä” puoli kun kuitenkin rakastuin hänen älykkyyteensä... Olen myös nauranut, että minusta on kutkuttavan jännittävää kun hän lähtee kauppaan: mitä sieltä mahtaakaan tulla saaliiksi :)
Isosti kärjistäen, mies on metsästäjä eikä marjanpoimija. Siinä missä naisen aivot rekisteröi kaupan elintarvikehyllyjä automaattisen tehokkaasti, ei miehen mielenkiinto vaan ole samalla tavoin suuntautunut. Hän ei myöskään rekisteröi niitä asioista, jotka meille naisille voivat olla täysin itsestäänselviä. Pitää siis vaan koittaa ymmärtää, että aivomme ja ajattelumme toimivat kertakaikkisen erilailla.
Pyysin tuomaan kaupasta maustettua creme bonjouria lohen ja perunoiden kanssa. Vaikka meillä on tämän merkin dippikastiketta ollut aina kyseisen ruuan kanssa, mies toi paketin tuorejuustoa. Jep, siinäkin luki Creme Bonjour, daa... Pyysin vaniljakastiketta piirakan kanssa, itselläni selkeä visio päässä siitä tutusta purkista, mutta mies toi jonkun oudon kasvipohjaisen tuotteen, jonka maku oli ihan karsea. No, se oli vaniljakastiketta, aivan kuten pyysin. Vastaavia esimerkkejä on paljon.
Huumoria siis peliin ja katse myös sinne peiliin. Voin vain kuvitella miten kävisi jos mut laitettaisiin motonettiin suurpiirteisen kauppalistan kanssa (en edes yrittäisi selvitä yksin vaan konsultoisin välittömästi jotain myyjää).
Oma mieheni laittaa joskus whatsapilla kuvan tuotteesta varmistaakseen onko se ok. Soittaa myös kaupasta (jonne on mennyt ihan omatoimisesti), että tarvitaanko jotain erityistä.
Minusta miehet on aika ihania. Ja osittain sen takia, etteivät ne aina osaa käydä kaupassa <3
Mies on aikuinen, joka ei voi perustella asioiden tekemistä töissä sinnepäin millään metsästäjänkatseella. Se ei siis ole mikään luonnonvoima, eikä siten oikeuta tekemään asioita sinnepäin myöskään perhe-elämässä. Yksinkertaisuus on anteeksiannettavaa, laiskuus ja välinpitämättömyys tyhmäksi heittäytymisen taustalla ei. Perhe on yhteinen yritys, ja puolisoiden on tarkoitus keventää toistensa taakkaa, ei kasvattaa sitä. Mutta mä olenkin vanhanaikainen.
"Mies on metsästäjä"
😆😆😆
Aijaijai 😂😂😂
Jotenkin yllättää miehet, jotka ei muka tiedä lapsensa juovan laktoositonta maitoa. Toisaalta törmännyt ihmisiin, jotka ei osoita mitään kiinnostusta ruokaa tai ruuanlaittoa kohtaan, jolloin on ihan sama mitä jääkaapissa on.
Avauksen tiskarissa käntyvät muovikipot nyt sattuu itsekullekin. Samassakin kohdassa konetta joskus kippo kääntyy, joskus.
Miehet on jälkiuunileipämetsästäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Oi sinä ihana nainen, joka ymmärrät asiat laajemmin!
Onneksi olkoon ukollesi, fiksu mies otti fiksun naisen. Kaikkea hyvää teille!
Olen itse kanssa nainen, ja hyvällä tuurilla sain älykkään miehen.
Ei se juuri piittaa yksityiskohdista vaikkapa kodinhoidossa, mutta kauppaesimerkissä osaa ottaa huomioon minun allergiat. Helppoa, kun minulle käy vallan mainiosti yksinkertaiset eväät, joista ei tule oireita. Toisaalta en missään nimessä anna sille ostettavaksi vaikkapa naamarasvaa tai kuukautissiteitä, koska niissä olen tosi tarkka. Osaan ostaa ne itse paremmin ja peräti etukäteen, enkä halua että ukko kiusaantuu rättihyllyllä. Ukko osaa kaikenlaista, mutta se ei todellakaan jaksa lorvailla Prisman käytävillä.
Yhteisillä kauppareissuilla minä jään tutkimaan tuotteita, se puhisee vieressä angstissa.
Välillä on ihan pakko vähän kiusata, ja se tietää sen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita tarkempi kauppalappu. Oppii kyllä. Itse lähetin aluksi kuvat tuotteista puhelimeen.
Siis minun vikani, kun en kirjoittanut kauppalappuun, että tuo sitä maitoa, leipää, hedelmiä ja ketsuppia, mitä meillä on aina ollut. Tai ottanut kuvia noista kaikista tuotteista.
Ap
No ei vika,mutta jos haluaa jotain tiettyä, sitten se on selkeästi mainittava. Jos mun mies työntää mulle käteen kauppalapun, että leipää ja hedelmiä, ostan todnäk moniviljapaahtoleipää (jota minä ja lapset syö) ja mandariineja (joilla esikoinen käytännössä elää talvet). Hän todnäk tarkoittu ruisleipää (jota hän syö) ja banaaneja (joita hän käyttää smothiesiin).
Kai se sitten monella menee näin:
Itse kyllä olen se joka tekee perheen enimmät ruokaostokset ja tiedän tarkkaan mitä tuotteita meillä käytetään.
M47
Miksi miehet ovat idiootteja? Määrittääkö biologia?
Itse en jaksa olla kovin pitkämielinen, jos eli kun olen yksinkertaiset asiat jo 17 kertaa selittänyt ja perustellut, ehkä muistisäännönkin keksinyt, mutta silti tyhmä mies ei vain tajua. Silloin ukko saa kyllä saavillisen paskaa niskaansa, ja on sen totta totisesti myös ansainnut.
Miehet ei ole tyhmiä tai yksinkertaisia. Miehiä ei vain kiinnosta tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ovat idiootteja? Määrittääkö biologia?
Itse en jaksa olla kovin pitkämielinen, jos eli kun olen yksinkertaiset asiat jo 17 kertaa selittänyt ja perustellut, ehkä muistisäännönkin keksinyt, mutta silti tyhmä mies ei vain tajua. Silloin ukko saa kyllä saavillisen paskaa niskaansa, ja on sen totta totisesti myös ansainnut.
Mä olisin miehenä varsin loukkaantunut tuon luokan aliarvioinnista, jos kumppani katsoisi, että edes ruokakaupasta ei selviä kunnialla. Mutta kai näitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavia myös nämä vertaukset johonkin moottoriöljyyn täällä. Sehän on siis aivan sama asia, kun että mitä perhe syö joka päivä ja millaisia ruokarajoitteita kenelläkin on. Ja jos sitä öljyäkin pitäisi joka viikko käydä hakemassa, niin varmasti tietäisi mitä sieltäkin toisi.
Sama jos verrataan sitä, että mies esim huoltaa auton ja nainen tekee ruuat. No, autoa pitää huoltaa ehkä pari kertaa vuodessa ja ruokaa tehdä lähes joka päivä. Että siis aivan sama asia joo.
Naisia harmittaa että miehet eivät pidä niitä yksityiskohtia tärkeinä mitä he itse pitävät.
Tämän takia nainen ei halua sanoa suoraan, että mitä sieltä kaupasta pitää tuoda. Ap:kin ihan pokkana kyselee, että voiko hän arvostella miestä, että kun ei tuonut oikeita tuotteita, vaikka hän itse on väärässä.
Tämä avauksen nainen ei ole miltään osin oikeassa.
1) Armeijassa sanotaan selvästi mitä halutaan
2) Ap ei saanut tuotteita mitä halusi
Ap mikromanageroi kuin kakkara-Sipilä. Ei siitäkään mitään tullut ja jälkiä on kirjattu kohta 8 kuukautta.
Mitä ihmeen väliä on margariinin, leivän, maidon ja hedelmien lajilla? Vaihtelu virkistää, yksipuolisuus jumittaa. Ja altistaa myrkytyksille ja puutostaudeille.
Jos ukko ei osaa astioita koneeseen panna, jätä kone tyhjentämättä kunnes mies itse sen tekee ja huomaa, että toimi tyhmästi.
Ja jos et muuta viitsi asioillenne tehdä kuin rutkuttaa täällä, ota ihmeessä ero. Se auttaa kummasti, jos tosiaan kaikkien ongelmien syy on puoliso.