Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako miehen toiminnasta huomauttaa?

Vierailija
05.02.2020 |

Aina sanotaan, että ei ihme, jos mies ei osallistu kotitöihin, kun jos jotain tekee, niin sanotaan, että tekee väärin.

Saako siis sanoa, että väärin tehty, vai pitääkö vaan olla hiljaa?

Esim. mies kerrankin täyttää tiskikoneen. Tuloksena täynnä vettä olevia muovikippoja ja likaisia lautasia.
Mies käy kaupassa, listassa maitoa, leipää, hedelmiä ja ketsuppia. Tuloksena tavismaito (käytetään vain laktoositonta maitojuomaa), leikattava jäkiuunileipä (lapset eivät osaa itse leikata noin kovaa, mies ei sitä valmiiksi leikkaa), verigreippejä (lapset eivät syö) ja pippuriketsuppi (lapset eivät syö ja aikuiset eivät muutenkaan ketsuppia käytä).

Voiko nyt sanoa, että pieleen meni, vai ovatko nämä nyt vaan niitä miehen omia tapoja, joita pitää kunnioittaa.

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti palstamammojen mielestä ap:n miehen löysäily on luonnollista ja oikein, onhan hän mies. Symppaan sinua ap, meillä vähän samanlaista liki jokaisen kotityön suhteen. Pyydän ostamaan aineet johonkin ruokaan, varmaan koskaan ei ole kerrasta onnistunut, kun miehen kaupasta tuomat aineet ovat mitä sattuu. Miksi ihmeessä naisen pitää olla myös miehen aivot? Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi sen verran ottaa vastuuta ja tuntea perheensä, että kiinnittää huomiota perheessä käytettyihin elintarvikkeisiin.

Ei niillä riitä kapasiteetti lateraaliseen ajatteluun. Miehet mielellään kuvittelevat olevansa älykkäitä, mutta ns. putkiaivo on ihan totta. Se Y-kromosomin puuttuva sakara kyllä näkyy koko miessukupuolessa.

Onneksi ette tarvitset miehiä mihinkään. Pysytelkää kaukana niin olemme onnellisempia kuin kanssasi.

Vierailija
42/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy. Palstamammalla ei ole ketsuppia!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wyääääääääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Tuo vaimokulta samalla motonetistä öljyä

- ai toit tollasta... no lähden sitten itse hakemaan kun ei tuollainen pikkujuttu onnistu

----

kummassa vika?

Aloituksessa oli kyse ruokatarvikkeista, mitä kotona aina syödään. Öljyn pyytäminen on verrattavissa siihen, että vaimo pyytäisi miestä tuomaan villalankaa.

Vierailija
44/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, hankkiuduin exästä eroon! Juuri tuollaista ihme luistelua kaikista asioista. Kaupasta tuotiin mitä sattui, vaikka oli lista mukana, niin silti jotain saattoi unohtua. Jos mies meni itsekseen kauppaan, hän osti jauhelihaa ja maitopurkin, eikä koskaan esim laittanut viestiä, jos oli kauppaan menossa. Kävin sitten samana päivänä uudelleen kaupassa, jos jotain oleellista puuttui.

Myös kotityöt mies teki sinne päin. Tiskikone täytettiin puoliksi ja juuri huolimattomasti, jolloin osa tiskeistä ei peseytynyt. Parasta oli se, että jos olin tehnyt ruuan ja täyttänyt samalla tiskikonetta, mutta en laittanut sitä päälle, koska miehen lautanen puuttui. SItten kun herra oli saanut ruokailtua ja laitettua astiansa tiskikoneeseen ja koneen päälle, hän ilmoitti suureen ääneen taas hoitaneensa tiskit.  Vastaavia episodeja sattui muutenkin. Mies kyllä valitteli minulle, jos oli sotkuista tai wc-paperi loppu, mutta ei vahingossakaan itse tehnyt asialle mitään. Tai teki. Imuroi maton keskeltä, kun eihän nyt nurkkia tarvitse aina siivota. Kumma juttu, ettei koskaan miehen siivousvuorolla tarvinnut imuroida nurkkia. Ja siivousvuorot meni niin, että jos imuroin viisi kertaa peräkkäin ja mies yhden, niin sen jälkeen oli taas minun vuoro. "Vuorotellen siivotaan" sanoi mies.

Vierailija
45/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stnan setsuuri kirjoitti:

Minä sanoin kakskymmentävuotisen liittomme aikana varmaan tuhat kertaa miehelleni, että "tuo mitä tahansa leipää, mutta älä tuo setsuuria", ja joka kerta mies toi setsuuria, kun "siitähän sä sanoit tykkääväsi". Miehille pitää puhua lyhyin päälausein. Ei sivulauseita, ei ehtolauseita, vain päälauseita, lyhyitä.

Etkö tajunut tehdä ostoslistaa 20 vuoden aikanakaan?

Vierailija
46/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies lähtee kauppaan niin kirjoitan listan paperille mahdollisimman tarkasti, kerron vielä ystävällisesti ääneen ja lähetän tekstiviestin perään, joku näistä tavoista on sit se minkä noteeraa.

Mun mies heittää tiskatessaan tiskiaineen veteen ja pesee ja huuhtelee haalealla, eihän sillä rasva lähde astioista, itse esipesen vedessä ja laitan tiskiainetta harjaan tai sutiin ja huuhdon kuumalla. Oon yrittänyt muutamaan kerran sanoa mutta ei uppoa, mitenköhän se menis perille? Ihana tosin kun osallistuu.

Miksi tiskaat noin kummallisesti ,epätaloudellisesti ja vaikeasti?

Tiskaaminen käsin tapahtuu näin:

Astioissa ei ole ruoantähteitä, vaan ne on syöty pois/kaavittu roskiin heti syömisen jälkeen. 

Tiskialtaaseen laitetaan tulppa, tiskiainetta, ja kuumaa vettä hanasta päälle. Annetaan liota 5-30 min. Harjataan astiat tiskiharjalla tai sienellä tms.

Huuhdellaan riittävällä määrällä vettä, mutta ei tuhlata kuitenkaan.

Vierailija
47/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aikuiset eivät syö ketsuppia"

Käy sääliksi miestäsi.

Vierailija
48/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin kakskymmentävuotisen liittomme aikana varmaan tuhat kertaa miehelleni, että "tuo mitä tahansa leipää, mutta älä tuo setsuuria", ja joka kerta mies toi setsuuria, kun "siitähän sä sanoit tykkääväsi". Miehille pitää puhua lyhyin päälausein. Ei sivulauseita, ei ehtolauseita, vain päälauseita, lyhyitä.

20 vuotta eikä akka ymmärtänyt että sille vittuillaan.

Vierailija
49/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita tarkempi kauppalappu. Oppii kyllä. Itse lähetin aluksi kuvat tuotteista puhelimeen.

Siis minun vikani, kun en kirjoittanut kauppalappuun, että tuo sitä maitoa, leipää, hedelmiä ja ketsuppia, mitä meillä on aina ollut. Tai ottanut kuvia noista kaikista tuotteista.

Ap

Ei tietenkään ole sinun vikasi. Mies ei vaan ole niin tarkka mitä syö. Kerroin vaan mitä jatkossa kannattaa tehdä.

Vierailija
50/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ai toit tollasta... no lähden sitten itse hakemaan kun ei tuollainen pikkujuttu onnistu

----

kummassa vika?

Vaimokulta varmasti osaisi kysyä, että mitähän öljyä tarkalleen ottaen pitäisi tuoda. Jos ei tiedä niin sitten kysytään.

Vierailija
51/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kyllä, monta kertaa, ensimmäisen kymmenen vuoden aikana. Mutta se lista pitäisi ottaa kaupassa esiin ja lukea.

Vierailija
52/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin mielenkiinnosta ja voisin ihan hyvin vahingossa ostaa tätä, jos se olisi sijoitettu oikein hyllyllä. Olen nainen.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/meira-bataatti-inkivaariketsuppi-48…

Pippuriketsuppi ei siis ole mikään ihme.

Mitä ne lapset muuten laittaa leivän päälle jos ei veitsi pysy kädessä? Pitäisikö jo vähän opetella ettei mene avuttomuuden puolelle?

Vierailija
53/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei varmaan osannut kirjoittaa. Muuten kai hän olisi kirjoittanut ostoslistan itse.

Vierailija
54/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

----

kummassa vika?

Vaimokulta varmasti osaisi kysyä, että mitähän öljyä tarkalleen ottaen pitäisi tuoda. Jos ei tiedä niin sitten kysytään.

Nainen tietää kyllä, ei ylpeys anna periksi että mieheltä kysyttäisiin yhtään mitään.

Vierailija
55/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse näin miehenä toivoisin , että sanottaisiin ihan rauhallisesti mitä on tapahtunut ja mitä toivottaisiin tapahtuvan. Yleensä nainen kerää kaikki virheeni ja sitten yllättäen lataa kaiken esiin jolloin on vaikea korjata mitään virhettä kun kuulostaa siltä , että tappaa minut tai häipyy sillä sekunnilla.

Minä taas toivoisin että aikuinen ihminen opettelisi itse käymään kaupassa, ja tuomaan sitä mitä perheessä käytetään. Kapuassakäynniltä toivotaan aina sitä samaa, eli tuodaan tuotteita mitä tarvitaan, ja mitkä ovat loppu. Et voi odottaa aikuisena(?) miehenä sitä että tämä asia selitetään kerta toisensa jälkeen rauhallisesti. 

Ei sinun tarvitse korjata mitään virheitä, et ole alisteisessa asemassa perheessäsi. Riittää kun teet oman osuutesi, etkä ole ohjattava ja avustettava lehmäntissiposki. Kun olet luotettava, ja osaat elää kuin aikuinen, ja ottaa sen vastuun joka sinulle kuuluu, voit laittaa piupaut kumppanin kitinälle.

Ap:n mies kävi kaupassa ja toi tuotteet. Mies toi ne merkit jotka katsoi hyviksi, ja onnistui siinä erinomaisesti.

Vierailija
56/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomauttaa saa mutta nalkuttaminen ja tiuskiminen ei ainakaan asiaa auta. Onneksi nykyinen avovaimoni osaa puhua asiallisesti jos jokin toiminnassani häiritsee. Kaikki exät oli järjestään nalkuttavia päsmäreitä.

Ja sinä et ole vieläkään oppinut oman kotisi töitä?

Et vaikka moni nainen on sinua jo joutunut opettamaan?

Jos ja kun nainen mieleståsi nalkuttaa niin ainut joka sen voi lopettaa olet sinä eli katso peiliin ja mieti mitå kaikkea omassa toiminnassasi pitåä muuttaa ja parantaa.

Kyllä miehet on kovapäisiä.

Tai sitten voi todeta että jos ei minun tapani kelpaa niin tekee itse.

Hyvin yksinkertaista.

Saako naisille vittuilla sapuskasta? Vai onko vaihtoehdot syö tai tee itse.

20 vuotta etkä ole oppinut kokkaamaan sellaista mistä pidän. Tyhmä ämmä...

-eri

Vierailija
57/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin mielenkiinnosta ja voisin ihan hyvin vahingossa ostaa tätä, jos se olisi sijoitettu oikein hyllyllä. Olen nainen.

Mitä ne lapset muuten laittaa leivän päälle jos ei veitsi pysy kädessä? Pitäisikö jo vähän opetella ettei mene avuttomuuden puolelle?

Oletko leikannut jälkiuunileipää? Ihan kauheaa. Olen kokenut veitsenkäyttäjä, mutta tuota leikatessa on pari kertaa tullut kunnon haavoja.

Vierailija
58/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei varmaan osannut kirjoittaa. Muuten kai hän olisi kirjoittanut ostoslistan itse.

Miehen ei tarvinnut tehdä listaa koska hän toi leipää kuten pyydettiin. Ei mies valittanut.

Vierailija
59/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse näin miehenä toivoisin , että sanottaisiin ihan rauhallisesti mitä on tapahtunut ja mitä toivottaisiin tapahtuvan. Yleensä nainen kerää kaikki virheeni ja sitten yllättäen lataa kaiken esiin jolloin on vaikea korjata mitään virhettä kun kuulostaa siltä , että tappaa minut tai häipyy sillä sekunnilla.

Minä taas toivoisin että aikuinen ihminen opettelisi itse käymään kaupassa, ja tuomaan sitä mitä perheessä käytetään. Kapuassakäynniltä toivotaan aina sitä samaa, eli tuodaan tuotteita mitä tarvitaan, ja mitkä ovat loppu. Et voi odottaa aikuisena(?) miehenä sitä että tämä asia selitetään kerta toisensa jälkeen rauhallisesti. 

Ei sinun tarvitse korjata mitään virheitä, et ole alisteisessa asemassa perheessäsi. Riittää kun teet oman osuutesi, etkä ole ohjattava ja avustettava lehmäntissiposki. Kun olet luotettava, ja osaat elää kuin aikuinen, ja ottaa sen vastuun joka sinulle kuuluu, voit laittaa piupaut kumppanin kitinälle.

Ap:n mies kävi kaupassa ja toi tuotteet. Mies toi ne merkit jotka katsoi hyviksi, ja onnistui siinä erinomaisesti.

Jep, laktoosivaivaiselle tavallista maitoa. Miehestä on varmaan hauska katsoa, kun lapset itkevät vatsakipujaan.

Vierailija
60/148 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko leikannut jälkiuunileipää? Ihan kauheaa. Olen kokenut veitsenkäyttäjä, mutta tuota leikatessa on pari kertaa tullut kunnon haavoja.

Olen 47 vuotias. Olen leikannut jälkiuunileipää ja olen leiponut jälkiuunileipää.

Siinä veitsessä on kahva ja terä. Älä laita mitään ylimääräistä terän alle ja huolehdi että veitsi on leipäveitsi. Kahvasta sitten otetaan se ote.