Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön. Mitä yhteiskunta voisi tehdä auttaakseen sinun työllistymistäsi?

Vierailija
05.02.2020 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 40K vuodessa tienaavat yrittäjät verovapaiksi alv osalta.

Näin yritykset uskaltaisivat osta työpanoksia työttömiltä...

Vierailija
42/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin pörsiin on listattu parhaimpina vuosina yli 100 uutta yritystä. Mitä veikkaatte paljonko Ruotsin pörssifirmat luovat uusia työpaikkoja? Ja jos meillä olisi yhtä paljon kasvufirmoja niin laskekaapa mitä olisi meidän työllisyysaste.

Miksi yhteiskunta ei voisi laskea osinkojen verotusta niin paljon että työttömyys kääntyisi rajuun laskuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta vois tarjota loisille matkan saunan taakse.

Vaikutat rakentavalta ja hyödylliseltä yksilöltä yhteiskunnalle...

Vierailija
44/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiintiöpakolaisten rinnalle pitäisi saada työllistetty kiintiöviiskymmpinen duunari.

Tuntemani kp on kohta 8 vuodessa opiskellut kielen, saanut peruskoulun päättötodistuksen ja valmistunut ammattiin ja tehnyt myös töitä.

Minä taas olen viimeiset 8 vuotta nostellut erinäisiä tukia samalla toki opiskellen korkeakoulussa.

Minusta ei ole ollut tälle yhteiskunnalle toistaiseksi mitään hyötyä. Olen ollut tälle yhteiskunnalle pelkkä rahareikä jo lähemmäs 30 vuotta, mutta minun olemassaoloani tässä maassa ei paheksuta läheskään yhtä paljon kuin kp:n. Kp:lla on edessään yhtä paljon työvuosia kuin minulla mutta hän on tehnyt 8 vuodessa sen mihin minulta olisi mennyt joka tapauksessa vähintään 12.

Ei pidä paikkaansa, tajuatko miten kalliin, toisen järjestelmän, tarvitsee luoda että kieli on opeteltua yms.?

On opiskellut aikuiskoulutuksessa kieltä, peruskoulun kävi aikuislukiossa ja ammatin opiskeli normaalissa ammattikoulussa. S2-opettajana voi toimia kuka tahansa äidinkielessä ja kirjallisuudessa pätevä opettaja. Kielikursseja järjestetään koko ajan. En oikein näe

Toivon, että erotat mitä tarkoitetaan kp:lla ja tphakijalla. Kp:lla asiat menee jossain määrin eri tavalla kuin tphakijalla.

Vierailija
45/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaitokset voisivat saada rahaa sen mukaan paljonko opiskelijoita työllistyy valmistumisen jälkeen. Opetus on surkeaa nykyään.

Vierailija
46/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön, mutta työnhakijoiden hakemukset ja CV:t ovat keskimäärin umpisurkeita! Sellainen palvelu joka opettaisi tekemään niistä oikeasti parempia ja informatiivisia auttaisi jo paljon.

Vierailija
47/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja kirjoitti:

En ole työtön, mutta työnhakijoiden hakemukset ja CV:t ovat keskimäärin umpisurkeita! Sellainen palvelu joka opettaisi tekemään niistä oikeasti parempia ja informatiivisia auttaisi jo paljon.

Tämä. Myös työpaikkailmoitukset ovat monesti todella epäselviä ja jopa pelottavia. Niiden tulkitsemiseen tarvitsisin apua.

Vierailija
48/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtönmies kirjoitti:

Kanslaispalkka kiitos

Ja milläköhän helvetin tavalla se edistäisi sinun työllistymistäsi?

Vierailija
49/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja kirjoitti:

Juurihan tuolla joku uhosi etteivät työttömät tarvitse cv:n tekoon mitään apua, että hän ainakin uskoo kaikkien olevan sillä saralla täysinoppineita.

Vierailija
50/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämällä sopimusten ketjuttamisen. Olen opettajana työttömänä kesäkuukaudet, minut irtisanotaan sekä ennen joulua että ennen kesää. Näin ei ehdi kertymään lomapäiviä, joista työnantaja joutuisi maksamaan...

Vierailija
51/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työtönmies kirjoitti:

Kanslaispalkka kiitos

Ja milläköhän helvetin tavalla se edistäisi sinun työllistymistäsi?

Vierailija
52/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiintiöpakolaisten rinnalle pitäisi saada työllistetty kiintiöviiskymmpinen duunari.

Tuntemani kp on kohta 8 vuodessa opiskellut kielen, saanut peruskoulun päättötodistuksen ja valmistunut ammattiin ja tehnyt myös töitä.

Minä taas olen viimeiset 8 vuotta nostellut erinäisiä tukia samalla toki opiskellen korkeakoulussa.

Minusta ei ole ollut tälle yhteiskunnalle toistaiseksi mitään hyötyä. Olen ollut tälle yhteiskunnalle pelkkä rahareikä jo lähemmäs 30 vuotta, mutta minun olemassaoloani tässä maassa ei paheksuta läheskään yhtä paljon kuin kp:n. Kp:lla on edessään yhtä paljon työvuosia kuin minulla mutta hän on tehnyt 8 vuodessa sen mihin minulta olisi mennyt joka tapauksessa vähintään 12.

Ei pidä paikkaansa, tajuatko miten kalliin, toisen järjestelmän, tarvitsee luoda että kieli on opeteltua yms.?

On opiskellut aikuiskoulutuksessa kieltä, peruskoulun kävi aikuislukiossa ja ammatin opiskeli normaalissa ammattikoulussa. S2-opettajana voi toimia kuka tahansa äidinkielessä ja kirjallisuudessa pätevä opettaja. Kielikursseja järjestetään koko ajan. En oikein näe

Toivon, että erotat mitä tarkoitetaan kp:lla ja tphakijalla. Kp:lla asiat menee jossain määrin eri tavalla kuin tphakijalla.

Lisätään vielä, että aikuislukiossa tuntemani kp oli koko ryhmänsä ainut kp. Kaikki muut olivat tphakijoita.

Vierailija
53/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiin tehdä laittomaksi palkattomien harjoittelijoiden ketjutus ad infinitum, kun firmassa selvästi on työvoiman tarvetta. Harjoittelijan pitäisi olla todella harjoittelemassa, ei antamassa työnantajalle ilmaista työpanosta, josta tämä tahkoaa voittoa. Monessa firmassa ei ole palkattu ketään vuosiin eikä palkata, koska on niin paljon kivempi käyttää ilmaista työvoimaa. Hyväkään harjoittelija ei saa vakityötä, vaan seuraavaksi otetaan vaikka kaksi harjoittelijaa tilalle niin saadaan sekin työpanos ilman, että tarvii maksaa mitään.

Vierailija
54/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululaitokset voisivat saada rahaa sen mukaan paljonko opiskelijoita työllistyy valmistumisen jälkeen. Opetus on surkeaa nykyään.

Ai mikä opetus? Maisteriksi asti saanut opiskella ja jos jätän laskuista pois itseopiskelun ja "opetuksen", joka on ollut kurssin kirjan kopioimista powerpointiin ja läpilukemista luennolla, niin opetusta on ollut aivan naurettavan vähän.

Vierailija
55/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi lakata ihannoimasta vain nuoria. Olisin täysin kykenevä sopivaan työhön 53-vuotiaana, mutten kelpaa mihinkään. Hakemuksiini ei enää edes tule vastausta.

Vierailija
56/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalainen2020 kirjoitti:

Työttömyysturva passivoi minua siten, että ahdistun työkkärin 3kk välein tapahtuvasta yhteydenotosta. Pelkään karenssia ja sitä että perheeltä loppuu ruokakaapista jos virkailija ei pidä siitä mitä sanon. On ahdistavaa kuin olisin vanki ja virkailija laittaa ajastimen taas raksuttamaan ja alan odottamaan seuraavaa puhelua. Olisin paljon energisempi ja yrittelijäämpi jos Kansalaispalkka tulisi! Toivoisin myös että jos saisi kansalaispalkkaa tai työttömyyspv rahaa olisi oikeus tienata tahaa pienimuotoisesti yrittäjänä ja yrittäjän kovat maksut ei heti napsahtais niskaan, että pystysi kokeilemaan siipiään siinä hommassa. Toivottavasti joku virkamies lukisi tämän.

Ainakin yksi virkamies luki tämän.

Vierailija
57/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppiä kaikille

Vierailija
58/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta vois tarjota loisille matkan saunan taakse.

Reilu kakskytä vuotta tässä nyt on painettu palvealalla pienellä palkalla hommia. Verottaja muistaa viedä aikasiivun loist en elättämiseen. Näitten yhteiskunnan syöpäkasvaimien hyysäämiseen joiden mukaan töitä tekemällä ei elä, mutta toisen siivellä loisimalla näköjääm elää. Alkaa pikkuhiljaa vitut*smittari olla punaisella.

Vierailija
59/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoamalla kaikille avoimia verkkokursseja alalta, josta olen kiinnostunut.

Vierailija
60/81 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja kirjoitti:

Kukaan järkevä ihminen ei palkkaa CV:n perusteella ketään sillä ne voivat olla väritettyjä ja harhaanjohtavia ja juuri ovatkin korkeastikoulutetuilla. Miksi entiset ministerit eivät työllisty vaan ovat jääneet sopeutumisrahalle, eivät kelpaa työnantajille niin tässä suuri ihmetyksen aihe. Joku suojatyöpaikka josta helpolla nostaa palkkansa niin ei kehitä ihmistä vaan ajaa helppouteen jossa saa palkkansa niin helpolla että vain juo kahvia koko päivän eikä tee yhtään mitään muuta kuin avustajat tekevät kaiken työn. 

Sellaiset työhullut ihmiset jotka oikeasti työtä tekevät niin eivät ole mitään CV nikkareita joissa mainostavat omaa erinomaisuuttaan. Työhullu on rehellinen ihminen joka ei osaa ollenkaan mainostaa ja värittää sitä tekemistään niin että se joka ei tiedä niin ei tiedä muuta kuin valitsee huijarin, siis sellaisen joka osaa paskaa jauhaa ja näytellä. Sellaisiahan kaikki poliitikot ovat. Kansalla ei ole valinnan varaa niistä huijareista jotka sinne pyrkivät kun kaikki ovat samanlaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän