Työtön. Mitä yhteiskunta voisi tehdä auttaakseen sinun työllistymistäsi?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Palvelualoille pitäisi palkata muitakin kuin nuoria kauniita tyttöjä.
LAIHDUTA!
Työttömistä voisi tehdä tositv-ohjelman.
Työttömät taistelisivat työttömyystuesta 270e vapaaottelussa.
Sukupuoleen tai ikään katsomatta.
Voittaja aina saisi kuukaudessa 270e ja majoituksen kodittomien lavatanhuilla.
Tämä voisi olla yhdistettynä viikonlopun lottoon ja jokeriin.
Tai ihan arvonta lobotomiasta kuten siinä tunnetussa laulussa.
Alkoholia voisi tarjota kortilla matalapalkka-alan duunareille. Jotain extra kuponkeja että saa aiheutettua itselleen lobotomian. Unohtaisi tavallaan sen että tekee jollekkin toiselle halvalla tiliä.
Sinnehän mennään muutenkin krapulassa aamulla töihin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LAIHDUTA!
Ei laihduttamalla ikävuosista pääse.
Saattaa pikemmin rypistyä entisestään.
Täsmä-palkkatukea yli 50-vuotiaille ja nuorille. Kunnille velvollisuus työllistää pitkäaikaistyöttömiä (vuosi tai enemmän työttömänä) ja osatyötyökykyisiä esimerkiksi vuoden työsopimuksella ja tessin mukaisella palkalla työttömän profiiliin ja koulutukseen sopiviin tehtäviin (päiväkodit, muu hoitoala, kunnossapito, rakennusala, jne).
Tuhansia koulutuspaikkoja lisää työvoimapula-aloille, kuten esimerkiksi varhaiskasvatuksen ja muun hoitoalan tehtäviin. Muuntokoulutusta runsaasti tarjolle myös, työttömyystuella. Alanvaihto näille aloille helpoksi ja ennenkaikkea halvaksi! Palkankorotuksia työvoimapula-aloille tietenkin myös, jotta aloista tulisi suosittuja jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mitä työttömien suhteen kuuluisi tehdä on sulkea Kela ja laillistaa itsepuolustus
Onko nykyään muka kielletty?
Kuka eläkkeet ja lapsilisät maksais?
Mitä tapahtui miehelle joka ampui kotiintunkeutujan? Joutui linnaan.
https://yle.fi/uutiset/3-10830803
Ei saanut edes syytettä.
Älä pilaa hyvää öyhötystä tylsillä faktoilla.
Työnteko pitää saada kannattavaksi matalapalkkaisilla aloilla. Pienyrittäjyyttä pitäisi tukea paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mitä työttömien suhteen kuuluisi tehdä on sulkea Kela ja laillistaa itsepuolustus
Onko nykyään muka kielletty?
Kuka eläkkeet ja lapsilisät maksais?
Mitä tapahtui miehelle joka ampui kotiintunkeutujan? Joutui linnaan.
Kuka eläkkeet ja lapsilisät maksaisi? Ei kukaan, ei olisi tarvetta jos päihdeongelmaisten aiheuttamat kulut lakkautettaisi
Taas yksi joka ei tajua hyvinvointiyhteiskunnan toiminnasta mitään.
Mikset muuta venäjälle tai viroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän tarkoittaisi vain sitä että työttömät ryöstäisi kaiken ja saisi työttömiltä oikein huolella pataan.
Kai näit livestreamissa mitä Pariisissa kävi?
Keltaliiviset työtömät pisti pataan ja rikkoi kaiken.
Sitten tuli itku.
Eihän tuollaista voi toivoa kukaan.
Työttömät ovat liian laiskoja tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Työttömistä voisi tehdä tositv-ohjelman.
Työttömät taistelisivat työttömyystuesta 270e vapaaottelussa.
Sukupuoleen tai ikään katsomatta.
Voittaja aina saisi kuukaudessa 270e ja majoituksen kodittomien lavatanhuilla.
Tämä voisi olla yhdistettynä viikonlopun lottoon ja jokeriin.
Tai ihan arvonta lobotomiasta kuten siinä tunnetussa laulussa.
Miksei työttömät kamppailis työpaikoista työllisten kanssa?
Miksi syrjit?
Vierailija kirjoitti:
Kiintiöpakolaisten rinnalle pitäisi saada työllistetty kiintiöviiskymmpinen duunari.
Tuntemani kp on kohta 8 vuodessa opiskellut kielen, saanut peruskoulun päättötodistuksen ja valmistunut ammattiin ja tehnyt myös töitä.
Minä taas olen viimeiset 8 vuotta nostellut erinäisiä tukia samalla toki opiskellen korkeakoulussa.
Minusta ei ole ollut tälle yhteiskunnalle toistaiseksi mitään hyötyä. Olen ollut tälle yhteiskunnalle pelkkä rahareikä jo lähemmäs 30 vuotta, mutta minun olemassaoloani tässä maassa ei paheksuta läheskään yhtä paljon kuin kp:n. Kp:lla on edessään yhtä paljon työvuosia kuin minulla mutta hän on tehnyt 8 vuodessa sen mihin minulta olisi mennyt joka tapauksessa vähintään 12.
Mikroyrittäjyyteen liittyvää byrokratiaa voisi helpottaa. Pitkään työttömänä olleen rekrytoija pitäisi määräajaksi vapauttaa eläkevakuutusmaksusta.
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa enää työtä. Tyytyisin kansalaispalkkaan, joka vapauttaisi minut TE-toimiston ja kunnallisen työllisyyspalvelujen mielivallasta ja typeryydestä.
Ja valtio säästäisi koska Kelan ja Te-toimiston karensseja tehtaileville suojatyöläisille ei tarvis maksaa kuin kansalaispalkkaa.
Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäminen mahdollista työttömyysturvalla, .
eikös se ole jo?
Saatko toiminimen omaavana työttömyyskorvausta?
Vierailija kirjoitti:
Mikroyrittäjyyteen liittyvää byrokratiaa voisi helpottaa. Pitkään työttömänä olleen rekrytoija pitäisi määräajaksi vapauttaa eläkevakuutusmaksusta.
Työnantaja maksaa nyt jo liian vähän.
Mielummin tukityöläiset pois tuottoa tekevista firmoista.
Olen liian hyväkuntoinen eläkkeelle, vaan liian huonokuntoinen osallistumaan täysillä työelämäänkään.
Yhteiskunta voisi tuoda takaisin ns. aputyöt, ja ylipäätään parin tunnin työt per päivä. Uskon, että jaksaisin kaksi-kolme tuntia arkipäivisin jotain kevyttä, auttavaa työtä. Mutta ainakin viimeksi työkkärissä vaadittiin kuuden tunnin pätkiä, siihen en kykene. Lisäksi olen epävarma ja käyn ns. hitaalla lääkitykseni takia, joten en halua olla yksin vastuussa mistään.
Yhteiskunta vois tarjota loisille matkan saunan taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiintiöpakolaisten rinnalle pitäisi saada työllistetty kiintiöviiskymmpinen duunari.
Tuntemani kp on kohta 8 vuodessa opiskellut kielen, saanut peruskoulun päättötodistuksen ja valmistunut ammattiin ja tehnyt myös töitä.
Minä taas olen viimeiset 8 vuotta nostellut erinäisiä tukia samalla toki opiskellen korkeakoulussa.
Minusta ei ole ollut tälle yhteiskunnalle toistaiseksi mitään hyötyä. Olen ollut tälle yhteiskunnalle pelkkä rahareikä jo lähemmäs 30 vuotta, mutta minun olemassaoloani tässä maassa ei paheksuta läheskään yhtä paljon kuin kp:n. Kp:lla on edessään yhtä paljon työvuosia kuin minulla mutta hän on tehnyt 8 vuodessa sen mihin minulta olisi mennyt joka tapauksessa vähintään 12.
Ei pidä paikkaansa, tajuatko miten kalliin, toisen järjestelmän, tarvitsee luoda että kieli on opeteltua yms.?
Työttömyysturva passivoi minua siten, että ahdistun työkkärin 3kk välein tapahtuvasta yhteydenotosta. Pelkään karenssia ja sitä että perheeltä loppuu ruokakaapista jos virkailija ei pidä siitä mitä sanon. On ahdistavaa kuin olisin vanki ja virkailija laittaa ajastimen taas raksuttamaan ja alan odottamaan seuraavaa puhelua. Olisin paljon energisempi ja yrittelijäämpi jos Kansalaispalkka tulisi! Toivoisin myös että jos saisi kansalaispalkkaa tai työttömyyspv rahaa olisi oikeus tienata tahaa pienimuotoisesti yrittäjänä ja yrittäjän kovat maksut ei heti napsahtais niskaan, että pystysi kokeilemaan siipiään siinä hommassa. Toivottavasti joku virkamies lukisi tämän.