Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa tympiä "yrittäjien" jatkuva marina

Vierailija
15.09.2024 |

Työvoimaa ei saada puoli-ilmaiseksi seisomaan käsillään ja tekemään voltteja, ja sekös kismittää.

Jos minä sanoisin, että unelmani on elättää itseni taiteella ja muiden on siksi ostettava taulujani, siitähän riemu repeää. Hyi mitä työnvieroksuntaa!

Mutta jos unelmana onkin joku alpakkakahvilaYRITTÄJYYS, on ihan ok vaatia halpoja vuokria, verohelpotuksia, sähköhyvitystä ja valmiiksi koulutettua alpakanhoitaja-kahvilatyöntekijää (molempiin rooleihin siis, mullon Yrittäjänä liian kiirettä ja raskasta tehdä itse) joka tulee vuorotyöhön kutsuttaessa nollasopparilla ja minimipalkalla. Suomi on muuten vaan niiiiiin yrittäjävihamielinen valtio!

Ei kukaan muukaan vaan saa tässä elämässä ojennettuna asioita. 

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollasopimus ei yksinkertaisesti kannata, se on hyvin epävarmaa se työnkuva.

Vierailija
2/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaista sulle maksettavaa euroa kohden yrittäjä maksaa noin kaksi euroa sivukuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaista sulle maksettavaa euroa kohden yrittäjä maksaa noin kaksi euroa sivukuluja.

Kyyyynel, ei kuule vissiin tiedettykään tätä. Hyvää hyvyyttään toki. Ei suinkaan siksi, että saa toimia alpakkakahvilayrittäjänä tai tavoittelee omaisuutta. 

Vierailija
4/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjyys on oma valinta. Jokaisen pitäisi ottaa asioista selville, ennenkuin alkaa yrittäjäksi. Eikä yllättyä asioista, kun yritys on jo aloittanut. 

Palkkatöissä on mukavampaa olla. Päivän päätyttyä voi laittaa työjutut sinne työpaikan naulakkoon odottamaan seuraavaa työpäivää. 

Vierailija
5/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ON yrittäjävihamielinen maa. Suurin osa Suomen yrityksistä on pieniä (1-5 hlöä) ja yrittäjän tulot jäävät ALLE 2000€. AP voi lähteä itse kokeilemaan kuinka helppoa ja rahakasta yrittäminen on.

Vierailija
6/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Onko se työntekijän vika, saati työttömän? Näitähän yrittäjä haukkuu, muttei äänestämäänsä kokoomusta tai persuja. 

Vierailija
7/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on muistissa miten nämä "tukipylväät" kokivat pakolliseksi keinotella maailmanlaajuisella pandemialla nostaen maskien hinnat 10- kertaisiksi.

Siinä sitä moraalia ja yhteiskuntavastuuta.

Vierailija
8/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjien ja työntekijöidensä veroista  ap:nkin elätys maksetaan. Mistä muualta kuvittelet rahaa ilmestyvän tilille? Jonkun verran tietysti tulee julkisen palvelumaksuista, mutta yleisesti ottaen jonkun pitää maksaa ihan rahaa julkiselle . Tietysti se on tärkeä sektori, mutta on paisunut niin paljon ,että ei oikein riitä raha sen yllälpitämiseksi. Puolet julkista ja puolet yksityistä sektoria on normaalisti hyvinvoivissa maissa.

Vierailija
9/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ON yrittäjävihamielinen maa. Suurin osa Suomen yrityksistä on pieniä (1-5 hlöä) ja yrittäjän tulot jäävät ALLE 2000€. AP voi lähteä itse kokeilemaan kuinka helppoa ja rahakasta yrittäminen on.

Suomi ON moraaliton sika-vihamielinen maa, ja hyvä niin!

Vierailija
10/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä lähtisin?? Kukaan ei puukolla pakota tässä maassa ketään yrittämään, joten kannetaanpa omista päätäksistä vastuu kuten aikuiset. 

Mulla on kyllä yrittäjä vanhempana ja hänellä mennyt hyvin. On antanut yhden olennaisen opin: yrittämällä tienaa ja on kivaa, kunhan osaa laskea katteet ja hinnan työlle. En ole keksinyt itse katetta tuottavaa toimintaa, joten en ole alkanut. Eikä ole harmittanut. 

Vierailija
11/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjien ja työntekijöidensä veroista  ap:nkin elätys maksetaan. Mistä muualta kuvittelet rahaa ilmestyvän tilille? Jonkun verran tietysti tulee julkisen palvelumaksuista, mutta yleisesti ottaen jonkun pitää maksaa ihan rahaa julkiselle . Tietysti se on tärkeä sektori, mutta on paisunut niin paljon ,että ei oikein riitä raha sen yllälpitämiseksi. Puolet julkista ja puolet yksityistä sektoria on normaalisti hyvinvoivissa maissa.

Olen suuressa palveluyrityksessä töissä. Nyt kun mietit, mistä tämän firman rahat aikuisten oikeesti tulevat ja paljonko liikkuisi massia, jos kaikki työntekijät lähtisikin muualle.

Sattumalta meillä hoituu hommat myös työntekijöiden näkökulmasta asiallisesti. 

Vierailija
12/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole itse ryhtynyt yrittäjäksi, koska olet huomannut että katetta tuottavaa toimintaa on hankala löytää. Miksi arvostelet niitä, jotka yrittävät saada katteensa kuntoon ja toimia yrittäjinä? 

Vierailija
13/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen järkevä ihminen tiedä ettei yrittäminen ole helppoa. Rahakasta yrittäminen on satunnaisille kultasuoneen iskeneille, jotka on oikeassa paikassa oikeaan aikaan, oikealla tuotteella sekä hyvillä verkostoilla ja riittävällä älykkyydellä varustettuna. 

Vierailija
14/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole itse ryhtynyt yrittäjäksi, koska olet huomannut että katetta tuottavaa toimintaa on hankala löytää. Miksi arvostelet niitä, jotka yrittävät saada katteensa kuntoon ja toimia yrittäjinä? 

Koska ei ole kenenkään muun homma hoitaa sun katteita kuntoon. Ei ole työntekijän vika ettei myynti tuota, eikä hänen asiansa ole sinun unelmaasi maksaa.

Jos laittaa itse katteet kuntoon niin se on hyvä ja kannatettava asia. 

Vierailija
15/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollasopimus ei yksinkertaisesti kannata, se on hyvin epävarmaa se työnkuva.

No sullahan voi olla vaikka 10 sopparia. Aina se työtunti jostain sopivasta, sopivalta etäisyydeltä tulee. Kerran yks nuori kertoi et hän istuu kotona ja odottaa. Sanoin sille et tee niitä "hieman" useampi et tunteja tulee enemmän kuin 15 viikossa. Sillä oli vain yks sopimus tulla töihin tarvittaessa.

Vierailija
16/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäjiä ei olisi niin suurin osa olisi työttömiä. Ei kukaan aloita yritystä tuhansien eikä edes satojen työntekijöiden kanssa, vaan ihan yksin tai kaksin ne aloitetaan ja siitä kasvetaan.

Vierailija
17/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n teksti juuri todistaa miten yrittäjävihamielinen maa tämä on, nimittäin AP vihaa yrittäjiä

Vierailija
18/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n teksti juuri todistaa miten yrittäjävihamielinen maa tämä on, nimittäin AP vihaa yrittäjiä

Ja lukutaidoton maahan tämä on myös, mot. 

Vierailija
19/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. 

Suomi on ohi. 

Vierailija
20/70 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Rakennusalalla on suurimmat oheislulut ja ne on noin 1,48 kertoimella. Jos sun tieto ja taidot on tuolla tasolla, niin on parempikin että et ole yrittäjä.

T: se toinen yrittäjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme