Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka kulutatte joka päivä useamman tunnin palstailemalla

Vierailija
05.02.2020 |

Kehtaatteko kertoa asiasta ystävillenne?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Useamman tunnin".

Minulla menee yli 10 tuntia päivässä täällä.

Miksi? Eihän täällä ole koskaan mitään mielenkiintoista. Tai ainakaan minun kohdalleni ei ole osunut.

Riippuvuus. Eihän tupakkakaan ole nikotiiniriippuvaiselle mielenkiintoinen elämys.

Miten voi olla riippuvainen paskanjauhannasta?

Yhtä helposti kuin voi olla mielenkiintoa udella toisten paskanjauhantatarpeesta. 

Vierailija
22/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Useamman tunnin".

Miksi? Eihän täällä ole koskaan mitään mielenkiintoista. Tai ainakaan minun kohdalleni ei ole osunut.

Riippuvuus. Eihän tupakkakaan ole nikotiiniriippuvaiselle mielenkiintoinen elämys.

Olethan sinäkin, vai miksi sitten olet täällä? En usko ketään, joka väittää ettei ole riippuvainen, mutta käy täällä silti. Eihän tässä paikassa ole mitään hlvetin järkeä ilman yksinäisyyden ja elämän tyhjyyden vuoksi syntynyttä toiminnallista riippuvuutta.

Luuletko että kaikki palstailijat ovat riippuvaisia? Käy ottamassa lääkkeesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Useamman tunnin".

Olethan sinäkin, vai miksi sitten olet täällä? En usko ketään, joka väittää ettei ole riippuvainen, mutta käy täällä silti. Eihän tässä paikassa ole mitään hlvetin järkeä ilman yksinäisyyden ja elämän tyhjyyden vuoksi syntynyttä toiminnallista riippuvuutta.

Tuo vihamielinen kommunikointityyli on selkein merkki siitä, että on someriippuvainen ja tämä palstakin on sosiaalista mediaa, vaikka somevihaajamammat eivät siitä tietenkään pidä, että palstaa someksi kutsutaan.

Vierailija
24/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Useamman tunnin".

Ikävää, että et vielä ole edennyt vaiheeseen, jossa voi myöntää rehellisesti riippuvuutesi. Mutta kyllä sinäkin siihen pystyt jonain päivänä. Tsemppiä!

Vierailija
25/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä käy niin, että kun vilkaisen ensimmäistä kiinnostavaa keskustelua, alkaa masentaa ja joudun sulkemaan sivuston. Muutaman kuukauden tauon jälkeen voi taas vilkaista missä mennään.

Vierailija
26/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Itse asiassa todella usein kuulen lauseen "Et kai sä taas oo vauvapalstalla?" jos tarkistan jotain koneelta/puhelimesta. En ymmärrä mitä niin hävettävää on jossain palstailussa. Onhan tämä paikka sanalla sanoen toksinen enkä itsekään ymmärrä mikä tässä oikein koukuttaa, mutta ei hävetä. Luen Vauvaa myös julkisilla paikoilla näyttöä piilottelematta. Voi jukra.

Selitys sille on se, että saat dopamiinia tältä palstalta.

Siksi myös pysyt täällä ja palaat aina takaisin ottamaan dopamiinia.

Kun tämän ymmärtää, niin palstailukin vähenee huomattavasti.

Vierailija
27/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro kenellekään. Korkeintaan voisin myöntää, että olen joskus käväissyt palstalla. Että olen eksynyt tänne etsiessäni tietoa jostain aiheesta... mikä on totta sinänsä, että sillä tavalla tänne alun perin eksyin.

Vierailija
28/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Itse asiassa todella usein kuulen lauseen "Et kai sä taas oo vauvapalstalla?" jos tarkistan jotain koneelta/puhelimesta. En ymmärrä mitä niin hävettävää on jossain palstailussa. Onhan tämä paikka sanalla sanoen toksinen enkä itsekään ymmärrä mikä tässä oikein koukuttaa, mutta ei hävetä. Luen Vauvaa myös julkisilla paikoilla näyttöä piilottelematta. Voi jukra.

Eikö sitä saa mistään muualta?

Vierailija
29/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Useamman tunnin".

Totta.

Viidessä sivussa voi olla 1-3 puheenaihetta.

Ne poistetaan pian.

Olen hylännyt tän palstan, koska tämä on ajanhukkaa.

En nauti vähäjärkisten oksennuksista.

Miksi olen tässä nyt?

Kirjoitin aamulla avauksen ajankohtaisesta aiheesta.

Se on hävinnyt.

Eli: kurkkaan tänne harvakseltaan toivoen

urpojen sukupuuttoon kulolemista tai

palstan siivoamista.

Vierailija
30/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tuollaisilla on ystäviä. Siksi ne varmaan palstaileekin.

Minulla onneksi on niitäkin ystäviä jotka hyväksyvät sen, että lähes kaikki vapaa-aikani kuluu lapsen treenikuljetuksiin ja näihin odotteluihin.

Esim. taas tänään olen taas täällä ja kirjoittelen kun odotan poikaa jääkiekkoharkoistaan.

Kun on yh. jonka lapsi treenaa n. 15 h viikossa ja käy pelit päälle on paljon aikaa olla täällä, silloin, kun ei jaksa jutella noiden jääkiekkovanhempien kanssa.

Ja meillä tosiaan on treenipaikalle niin pitkä matka etten henno ajaa kotiin täksi ajaksi.

Mikä estää kutomasta, lukemasta kirjaa, tekemästä töitä, juttelemasta kaverien kanssa, kattomasta niitä treenejä, juttelemasta muiden äpyjen kanssa, juomasta kahvia, käymästä asioilla..........?

Vierailija
31/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi on täällä 7-23, ei harrasta enää mitään muuta. Tämä on niin kivaa. Aika surkee tapaus.

Vierailija
32/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävien tarvitse kaikkea tietää elämästäni, kaikilla on oikeus yksityisyyteen.

Vierailija
33/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikaiisratkaisu. Kun saiisi jonun tiiimin kokoon ja päääsisi koodaamaan omia ideoita edemmäs (niiin että niistä syntyisi pitkäikäisiä, ihmisiäää yhdistäviä pidempiaikaiiisia tarinoita, sisältöööä jota pääsisi kehittämäään jatkuvasti ja saisi myös kulutttajat osallisiksi ja kokisivat etttä saisivat rahoillleen vastinetta) ja tienaaamaan oikeasti sitä rahaaa niin siinä olisi hyvä sijoituuus ajankäytöllle ja energialle.

Vierailija
34/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen istuu televison äärellä keskimäärin 3h 20min päivässä

Varmasti vain laiskoja miehiä koska naisten mukaan ne on viemässä lapsia harrastuksiin, tiskaamassa, pesemässä pyykkiä, siivoamassa, kokkaamassa tai perse pystyssä odottamassa kun ukkoa vihjaisi että voisi haluttaa.

Vierailija
35/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä saa mistään muualta?

Saahan sitä liikunnasta, nukkumisesta, hyvän ruuan syömisestä, itselle hyvästä musiikista, hieronnasta, meditaatiosta.

Redditin kaltaiset somealustat, joissa ylänuolet tuo sinulle "karmapankkia" tuo kyllä hyvin dopamiinia. Samaa tapahtuu täällä, on oikein tyydyttävää aivoille saada peukkuja. Samahan se on tykkäysten suhteen instassa jne.

Eihän se järkevää ole, mutta niin...

Vierailija
36/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole aivan sama missä sitä aikaansa kulutta, tällä palstalla tai jossain muualla?

Mitä elämästä saisi enemmän irti huhkimalla salilla, käymällä kulttuuririennoissa, leipomassa toskapalloja tai vääntämässä seuraavien vaalien julisteita?

Ihan samanlainen se lopputulos ihmisellä kuitenkin on elämän valinnoista huolimatta.

Mun elämän nautintoja on avata aamulla netti, keittää muutama kuppi kahvia, pomppia siellä täällä netissä, vauvalla, 4chanilla ym. , katsoa tyhmiä videoita tuubista Ja tätä jatkuu nyt talven ja kylmyyden ajan päivittäin. Välillä poikkeillaan muijan kanssa kirpputoreilla ja ostetaan jotain hyvää illaksi ja nautitaan ettei tuonne hyytävään kylmyyteen ja pimeyteen tarvitse lähteä huomenaamulla, eikä kuluttaa aikaansa työtä tekemällä, sillä se homma ei meille sovi, kun molemmilla päässä vikaa kotitarpeiksi.

Kesällä taas mennään ja matkaillaan autolla tai motskarilla, mutta talvi saa mennä näin :-)

Vierailija
37/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli yhdessä vaiheessa lähes tunnin bussimatka suuntaansa töihin kulkiessa. Joskus kahvitauolla joku ihmetteli että miten saan ajan kulumaan ja kerroin tekeväni kaikenlaista lukemisesta Netflixin katseluun. Mainitsin myös tämän palstan koska aivan kipeän hyvin juttuja. Vähän aikaa oli sitten etenkin työpaikan juniorisiivellä mammapalstakausi. Jos joku hihitteli puhelin kourassa niin tiesi heti että kohta kommenttia jostakin keskustelusta. 

Vierailija
38/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana floodata facebookkiin kaikki aloitukseni ja kommenttini. Minulla on fb:ssä 6000 seuraajaa ja olen melko tunnettu ja suosittu provo.

Tämä on omaanlainen taidemuoto.

Nykyään ihmiset lukevat enemmän provoja kuin kirjoja.

Oma äitini aina nauraa hampaat törröllään näille juttusille.

Hänellä on lievästi honottava naurutyyli ja se saa minutkin honottamaan.

Vierailija
39/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Useamman tunnin".

Tuo vihamielinen kommunikointityyli on selkein merkki siitä, että on someriippuvainen ja tämä palstakin on sosiaalista mediaa, vaikka somevihaajamammat eivät siitä tietenkään pidä, että palstaa someksi kutsutaan.

Antisosiaalinen media kuvaisi tätä palstaa paremmin. Vaikka onhan niitä hirveämpiäkin. Eri

Vierailija
40/42 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ystäväni tietää. Välillä kun kinastellaan jostain aiheesta, sanoo hän minulle, että olenkohan ollut liikaa AV:llä. Tai Twitterissä.