Vauvanvaatteiden yletön ostaminen
Niin. Itsellä ei ole vauvaa ollut viimeiseen 20 vuoteen, joten olen ulalla nykyajasta. Seurailen vain pari vlogia, jossa kohta tulossa vauva. Ihmettelen sitä kamalaa vaatteiden ja tavaroiden ostelua. Ei ole edes ensisynnyttäjä kyseessä, jolloin sen voisi laskea ensihuuman piikkiin. Tarvitaanko oikeasti kymmeniä bodyja, yökkäreitä, collegehousuja jne koossa 56-62cm? Äidille imetysliiviä, bodya jne. En käsitä. Tai no toki ne sitten voi myydä jossain jolloin joku köyhempi voi ostaa. Ja hyvä, että bangladeshin lapsilla on ommeltavaa :(
Kommentit (5)
No ei tarvitse. Itselläni nyt neljäs vauva ja äitiyspakkauksella ja vanhoilla mennään. Ja lapsi ei ole puettu rääsyihin, vaan aina kauniisti puettu.
Itsekin tykkään pukea vauvan söpösti, mutta ei siihen minustakaan kymmeniä saman koon vaatteita tarvita. Aika turhaa ostaa hirveä määrä 56 kokoisia vaatteita, kun ainakin omat vauvat ovat mahtuneet niihin ehkä max neljä viikkoa, jos sitäkään. Ja itse olen käyttänyt aina samoja vaatteita synnytyksen jälkeen kuin ennenkin. Kokeilin imetysliivejä, mutta en sitten jaksanut niitäkään. Turhaa kiinnikeiden venkslaamista ja istuivat usein huonosti. Ihan voi normi paitaa vähän nostaa ja siirtää rintaliivin kuppia hiukan, niin hyvin onnistui imetys. Itse imetin kaikkia lapsia pitkään, niin olisi ollut tylsää pitää monta vuotta putkeen imetysvaatteita.
Pärjää kyllä alkuun ihan äitiyspakkauksen vaatteilla. Ihmisillä on hyvät pesukoneet pikaohjelmilla. Aika nopsaan pesee ja kuivaa. Eikä pieni vauva edes likaa paljon vaatteita.
En ostanut mitään vaatteita vauvalle ensimmäiseen puoleen vuoteen. Saimme ystäviltä vanhoja vaatteita ja haalareita. Nyt kun lapsi on parivuotias, tuntuu että jatkuvasti pitää olla hankkimassa jotain. Isompaa haalaria tai villavaatteita sen alle. Housut ja paidanhihat jää jatkuvasti pieneksi. En todellakaan osta uutena ellei ole ihan pakko, eli jos kirppiksiltä ei useiden päivien kiertelynkään jälkeen löydy.
Imetysliivejä kyllä oli hankittava muutamat. Olisi ollut tosi hankalaa ilman niitä, eikä tee hyvää normiliiveille se venyttäminen.
Ja se raivo millä mammat ryntää alemyynteihin, toisia tönien ja haukkuen. Voi luoja mitä sekopäisyyttä.