Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei voi leikata lasten hiuksia?

Vierailija
05.02.2020 |

Ällöttää poikalapset epäsiistillä, ylipitkällä rumalla tukalla. Taaperot myös. Miksei sitä tukkaa voi leikata lyhyeksi, sellaseks normaaliks lyhyeks pojan tukaks? Inhottaa katsella sellasia päitä. Ei oo mitään söpöö siinä hyi. Söpöjä ja suloisia on poikalapset lyhyellä tukalla..

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihmetelly samaa. Ruman näköisiä minusta. Ja sitten sitä roikkupätkää heitellään pois silmiltä ees taas kun kokoajan silmillä häiritsemässä.

Omalla pojallani 1,5v leikkaan säännöllisesti eikä tule saamaan pitää pitkää tukkaa, halus tai ei. Aikuisena kasvattakoon minkä liehuletin haluaa sitten.

Vierailija
22/41 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Todella rumia pitkiä hiuskuontaloita pojilla, jopa ihan pienillä. 

Samoin olen ihmetellyt, miten tyttölapsillakin on hiukset sekaisin valtoimenaan. 

Pojille lyhyt tukka, niin on siistin näköinen, tytöille polkkatukka tai pitkät hiukset letille. 

Siistit hiukset ja puhtaat ehjät vaatteet tekevät sen ensivaikutelman ihan koulussakin opettajille. 

Lapsen oma söpöyskin tulee esille ja aikuinen jaksaa kuunnella hänen mielipiteitään. 

Sen sijaan rasvaletit likaisissa vaatteissaan ällöttää jopa päiväkodin tätiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jjos poika itse haluaa pitää hiukset pitkinä?

Rääpäleiltä ei kysytä. Ne tekee, niin kuin vanhemmat määrää.

Eikä idiooteilta, eli sulta, kysytä.

Vierailija
24/41 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida, että ekaluokkalainen poikani haluaa pitkän tukan. Hän haluaa kokeilla, miltä sellainen tukka tuntuu, mikä tulee silmille. Minun silmiin poikani tukka on epäsiisti, mutta kyllä pojan itsemääräämisoikeus kuitenkin voittaa. Eli voi olla pojan oma toive.

Vierailija
25/41 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiltä ihan pieniltä välttämättä saa turvallisesti leikattua hiuksia. Minä en ainakaan osaa mitään ”poikien kampauksia” itse leikata, enkä uskalla sohia saksilla ympäriinsä pyörivän taaperon silmien lähellä (paikallaan se ei ole koskaan). Ja aika kalliiksi tuli maksaa 22 euroa siitä, että käytiin ammattilaisella toteamassa, että raivona karjuvan ja kovia ääniä pelkäävän lapsen hiuksia ei vaan pysty leikkaamaan. Lapsi kulki sitten hiusket leikkaamattomana, kunnes vähän rauhoittui ja sai vähän järkeä päähän.

Vierailija
26/41 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusinen moppi ei korista kenenkään miehen päätä.

Vierailija
27/41 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein leikkaatte lasten hiukset?

Vierailija
28/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa

Vierailija
29/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkuveljellä on pitkät hiukset, pitäiskö käskeä leikata ne?

Vierailija
30/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö parasta ole, että hiukset ovat siistit?

Ällöttää joku "poikien hiukset" malli :D jos poikani tahtoo pitkän tukan hän sen kasvattakoon. Kunhan pitää siistinä, sama koskee tyttöä.915

Vierailija
31/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalju paras.

Vierailija
32/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä sillä sinulle on, minkä pituiset hiukset jollain random lapsella on? Ja mistä sinä edes tiedät onko joku tuntematon 2v. tyttö vai poika? Itse en ainakaan aina erota ulkonäön perusteella. 

Sehän ap:ta ärsyttääkin, kun ei tiedä.

Vierailija
33/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tytötkin sitten ällöjä pitkine hiuksineen? Minusta pitkät hiukset pojallakin on ihan söpöt, aivan kuten tytölläkin.

No on ne pitkät hiukset tytölläkin usein sotkuiset. Monella on kaamea takkupallo takaraivolla vielä koulussakin. Harvoin ne pysyvät vapaana siisteinä, eikä kukaan niitä kesken päivän harjaile. Jotkut fiksummat vanhemmat laittavat tytön hiukset kiinni.

Montaa pitkätukka-poikaa olen luullut tytöksi, joidenkin vaatteista voi ehkä päätellä, että ehkä poikia ovat, muttei kaikista.

Luulisi päiväkotien ja koulujen jatkuvien täiepidemioiden herättävän myös, ei ainoastaan siisteydentarpeen.

Vierailija
34/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku idiootti sanoi kerran, että teen väärin, kun pidän poikalasten hiukset lyhyenä. Että lapset kärsii siitä. Sanoin, että pidän ne lyhyenä mm siksi, että voi minimoida riskin ettei päiväkodista tartu täitä. Tämä oli kauhistus, että miten pahoinpitelen lapsia leikkaamalla ne hiukset.

Vierailija
35/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojilla on todella kauniit hyväkuntoiset tuuheat pitkät hiukset.

Enemmän mua ihmetyttää, miksi tytöillä pitää olla pitkät hiukset, jos kunto on huono. Joku napakka polkka näyttäisi paljon kauniimmalta kuin sellainen harsoinen hiirenhäntä.

Vierailija
36/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais ajaa kaljuksi kaikki päiväkoti ikäiset, ainakin meidän hoitopaikkassa on täistä varoitettu joka viikko jo toista vuotta...

Vierailija
37/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tytötkin sitten ällöjä pitkine hiuksineen? Minusta pitkät hiukset pojallakin on ihan söpöt, aivan kuten tytölläkin.

No on ne pitkät hiukset tytölläkin usein sotkuiset. Monella on kaamea takkupallo takaraivolla vielä koulussakin. Harvoin ne pysyvät vapaana siisteinä, eikä kukaan niitä kesken päivän harjaile. Jotkut fiksummat vanhemmat laittavat tytön hiukset kiinni.

Montaa pitkätukka-poikaa olen luullut tytöksi, joidenkin vaatteista voi ehkä päätellä, että ehkä poikia ovat, muttei kaikista.

Luulisi päiväkotien ja koulujen jatkuvien täiepidemioiden herättävän myös, ei ainoastaan siisteydentarpeen.

Täytyisikö täiepidemioiden vuoksi leikata myös tyttöjen hiukset? Eihän se täi sukupuolta katso.

Vierailija
38/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua ihmetyttää, miksi tytöillä pitää olla pitkät hiukset, jos kunto on huono. Joku napakka polkka näyttäisi paljon kauniimmalta kuin sellainen harsoinen hiirenhäntä.

Veikkaanpa syyksi sitä, että moni pikkutyttö ei halua sitä napakkaa polkkaa, vaan pitkät hiukset. Ei ne lasten hiukset nyt niin vakava asia ole, joten vaikea uskoa, että monikaan vanhempi tekee valinnat satunnaisen mielensäpahoittajan mieliksi.

Vierailija
39/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa syyksi sitä, että moni pikkutyttö ei halua sitä napakkaa polkkaa, vaan pitkät hiukset. Ei ne lasten hiukset nyt niin vakava asia ole, joten vaikea uskoa, että monikaan vanhempi tekee valinnat satunnaisen mielensäpahoittajan mieliksi.

Niin, siitähän tämä keskustelu sai alkunsa, että joku pahoitti mielensä poikien pitkistä hiuksista. Tuntuu vain että tytöille on sallitumpaa ilmaista itseään vaikka vähän epäsiistimmillä hiuksilla.

Vierailija
40/41 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyisikö täiepidemioiden vuoksi leikata myös tyttöjen hiukset? Eihän se täi sukupuolta katso.

Ei, vaan laittaa hiukset kiinni. Lapset nyyhäävät usein päät yhdessä, niin hiukset eivät osu kiinni ollessaan niin helposti yhteen, jolloin täiden leviäminen vaikeutuu.