Jos miestä sanotaan naismaiseksi, se on loukkaus. Jos nainen on ”yksi jätkistä” tai sillä on ”pallit” niin se on kehu. Syyllistytkö sinäkin nainen tähän ajatteluun?
Jos täytyy ottaa joku asia hallintaan niin täytyy miehistyä. Neitimäinen on taas arka ja heikko.
Ymmärrätte varmaan pointin.
Kommentit (85)
Hirveä myötähäpeä aina kun joku nainen sanoo olevansa kuin "yksi jätkistä" 😂😂
Minusta naismaisen miehen vastine on miesmäinen nainen, eikä se ole kehu. T. Miesmäiseksi sanottu nainen
Vierailija kirjoitti:
Naismainen mies ja hyvä jätkä -nainen eivät ole rinnasteisia ilmauksia.
Naismainen mies tarkoittaa herkkää ja empaattista miestä. Joillekin tulee siitä mieleen homoseksuaali. Sen vastine on miesmäinen nainen, joka tarkoittaa rekkalesbomaista naista tai muuten vähän kolhoa ja kovaäänisesti röhöttävää naista.
Jo isokokoisuus (pituus, voimakkuus jne) riittää, että naista pidetään miesmäisenä. Varmaan miehillä sama, että kuulee olevansa naismainen, jos on pienikokoinen, hintelä jne?Persoonallisuudella ja käyttäytymisellä ei ole oikeastaan mitään väliä. Jotkut pitävät jo sitä, että puhuu enimmäkseen asiakeskeisesti, miesmäisenä käyttäytymisenä. Heille tunnepitoinen, epälooginen hölöttäminen kovaäänisine nauramisineen on naismaista käytöstä.
En syyllisty tuohon ajatteluun. Liitän omassa ajattelussani naiseuteen todella paljon hyviä ominaisuuksia, olen ylpeästi nainen ja feministi(kin). Eli kannatan tasa-arvoa ja sitä, että jokainen saa olla omanlaisensa ilman ahtaita sukupuolirooleja.
Itse olen ulkoisesti perinteisen naisellisen näköinen nainen. Olen herkkä, mutta samalla fiksu ja henkisesti vahva. Olen kouluttautunut, minulla on hyvä ura ja sekä "maskuliinisena" pidettyjä harrastuksia kuten videopelit että "feminiinisiä" kiinnostuksenkohteita kuten muoti, meikit ja vaatteet. On mukava olla ihan vain oma itsensä. Elämässään hyvin pärjäävä nainen.
Naismainen mies ja hyvä jätkä -nainen eivät ole rinnasteisia ilmauksia.
Naismainen mies tarkoittaa herkkää ja empaattista miestä. Joillekin tulee siitä mieleen homoseksuaali. Sen vastine on miesmäinen nainen, joka tarkoittaa rekkalesbomaista naista tai muuten vähän kolhoa ja kovaäänisesti röhöttävää naista.