Mikä on kamalin lomakohde missä olet ollut?
Ja miksi? Mulla varmaan Albania. Omituista menoa ja lisäksi likaista ja köyhää.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nizza
Oli suuri pettymys, haiseva, likainen, sekava liikenne. ylimielinen ( paitsi sivukaupungilla). Tämä on 2008, nykyään voi olla kaikkien mielipitedein pohjalta hyväkin kohde?
Mutta tuolla oli silloinkin vaihtoehtona vuokrata auto, käydä Cannes, Antibes, Monaco, Eze, Sanremo jne
Mon Dieu! Minne olet oikein eksynyt Nizzassa? Itse en ole tuollaisia paikkoja ede nähnyt siellä. Oletko aivan varma ettet erehtynyt kaupungista vai ehkä olit varannut hotellin jostain hornan tuutista?
Olimme siinä Promenade Des Anglaisin vieressä hotellissa. Hotellin vieressä oli Park Phoenix-puisto. Ja kuten kirjoitin tuo kokemukseni on vanha, ja esim. Italian puolella asuvat sukuluiseni vierailevat usein Nizzassa ja pitävät kaupungista kovasti.
Tuolloin matkamme aikana siellä oli myös hyvin paljon tietöitä ja estettyä kulkua, mikä saattoi vaikuttaa esim. roska-autojen kulkemiseen ja jätehuolto ei toiminut ehkä erityisen hyvin kadun varteen vietyjen roskapussien osalta.
Egypti. Likainen ja joka hemmo yrittää huijata. Tyttöjä lähennellään törkeästi. Huono ruoka.
Israel, tylsin maa ever. Huono ruoka.
Alanya, Turkki : ravintoloiden sisäänvetäjät todella ärsyttäviä
kaikki ostaminen hankalaa, loputon tinkaaminen
suht likaista
feikki kerjäläisiä
rannoilla paljon kaupustelijoita
Mamaia Romanissa. Tuli matkatoimistojen valikoimaan joskus 2000-luvun puolivälin paikkeilla Sunny Beachin siivellä. Kävimme kohteessa 2005. Likaista, hotellit suoraan kommunistiselta ajalta, uimaranta ei ollut lähelläkään Sunny Beachin vastaavaa, jne. Oikeastaan mikään kohteessa ei vastannut omia odotuksia, koska vuotta aikaisemmin olimme juuri Sunny Beachilla, jossa kaikki meni todella mukavasti. Emme kuitenkaan antaneet näiden asioiden haitata lomatunnelmaa sen enempää, vaan nautimme lämmöstä. Oli kuitenkin täysin selvää, että uudestaan ei lähdetä Mamaiaan ja pari kolme vuotta myöhemmin ko. kohde hävisikin matkanjärjestäjien valikoimista.
Ei niinkään kamala, mutta tylsä paikka oli playa del ingles kanarialla. Dyynit on hienot, mutta muuten pelkkää hotellia ja krääsäkauppaa koko paikka. Onneksi muualla samalla saarella löytyi enemmän katseltavaa. Jostain syystä esim. Teneriffalla on paljon viihtyisämpää.
Ei varsinaisia kohteita, koska vain kävin molemmissa risteilyaluksen pysähtyessä, mutta sanoisin Las Palmas ja Arrecife kanarialla. Kolkkoa ja nuhruista, ihan lievät kehitysmaa vibat. Ja kaikkialla koiranpaskaa! 🐕💩💩💩
(Ps. Ei tarvi tulla miten Gran Canaria ja Lanzarote on sitte ihania kun johonkin syrjään hakeutuu ja että mitä Suomessa sitten on ellei koiranpaskaa? En asu kaupungissa.)
Bali. Likainen, saastainen. Melkein koko saari pelkkää hökkelikylää. Luksuksen vieressä raunioita. Roskaa, kulkukoiria, päällekäyviä kaupustelijoita. Hyvin harva ihmisistä oli mukavia. Rannat täynnä muovijätettä
Dubrovnik, erityisesti vanha kaupunki. Aivan liikaa turisteja! Oltiin heinäkuussa ja kaupungissa oli ihan mahdotonta tehdä yhtään mitään. Aasialaisia ryhmiä, lihavia jenkkejä ja tympeitä eurooppalaisia turreja oli ahtautuneena pienille kujille niin paljon, että eteenpäin kävely oli vaikeaa. Aurinko porotti kiviseen kaupunkiin ja teki siitä tukalan pätsin. Ihmispaljouden takia mitään ei voinut rauhassa katsella, ravintoloihin oli jonoa, hinnat kovat, ruoka keskinkertaista ja palvelu tympeää.
Vierailija kirjoitti:
Hurghada egypti
mies52v
Perustelisitko vähän? Mä oon just ruvennut Hurghadaa katsomaan kiinnostuneena ja siellä näyttää ihanalta + kivat retkivalikoimat. Aika edullisia matkoja ja tasokkaan näköisiä hotelleja. Eli mikä teki siitä sun mielestä niin huonon?
Alanya! Tosi inhottava ilmapiiri ja sai pelätä, että joku seurueesta jää auton alle, ihan hulluja kuskeja.
Benidorm Espanjassa. Valikoitui kohteeksi koska saimme halvat lennot Alicanteen ja Benidormista löytyi kiva hotelli edullisesti.
Olin kyllä lukenut negatiivisia kommentteja paikasta, mutta silti se pääsi yllättämään. Perille päästyämme meitä odotti brittituristeja ja eläkeläisiä täynnä oleva kulahtanut lomakohde, jossa oli kaunis ranta, mutta siihen se sitten jäikin. Espanjalaista ruokaa varten piti mennä vanhaan kaupunkiin, kaikki muut alueet olivat vallanneet brittien suosimat ruokapaikat ja tissibaarit. Ja ne humalaiset britit... voi jessus.
Olimme kohteessa kolme yötä ja lähdimme päivän etuajassa pois, vaikka meiltä jäi yksi maksettu hotelliyö käyttämättä. Alicante oli vähän parempi, siellä sentään oli hyviä ravintoloita ja siistimpi meno. En kyllä sinnekään lähtisi toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Dubrovnik, erityisesti vanha kaupunki. Aivan liikaa turisteja! Oltiin heinäkuussa ja kaupungissa oli ihan mahdotonta tehdä yhtään mitään. Aasialaisia ryhmiä, lihavia jenkkejä ja tympeitä eurooppalaisia turreja oli ahtautuneena pienille kujille niin paljon, että eteenpäin kävely oli vaikeaa. Aurinko porotti kiviseen kaupunkiin ja teki siitä tukalan pätsin. Ihmispaljouden takia mitään ei voinut rauhassa katsella, ravintoloihin oli jonoa, hinnat kovat, ruoka keskinkertaista ja palvelu tympeää.
Ajatella! Turistikaupungin vanhassa kaupungissa on aurikoisena kesäpäivänä muitakin turisteja! Ja että oikein jonojakin! Ei ole kyllä maailma entisellään! 😱
Ps. Miksi muuten menit sinne turistiksi?
Lübeck, Saksan turistikohde johon tulee paljon turisteja Ruotsista ja lähimaista mutta useissa hotelleissa kohdellaan kuin koiraa: menin yhteen uuteen ketjuhotelliin, siinä oli eriskummalliset pitäjät jotka yrittivät laskuttaa toiseen kertaan onneksi oli kuitti tallessa, sitten menin viereiseen jossa yritettiin varastaa laturini joka löytyi kas muka vahingossa tympeän työntekijän pöydältä, sitten vaihdoin alueelta suoraan kivierämää-keskustaan jossa oli ketjuhotellissä tähän asti hirvein näkemäni työntekijä joka raivosi ja huusi suoraa kurkkua. Syynä oli se että olin siellä ja pyysin siivousta, jota he eivät halunneet antaa se oli syynä huutamiselle ja haukuin kuulemma työntekijää silloin kun puhuin suomea eli mitään muuta kieltäkään ei olisi saanut puhua, en ollut haukkunut työntekijää vaikka haukut hän olisi ansainnut. Sitten viimeinen hotelli piti olla perhemajoitus vaan eipä ollut, siellä oli vastassa jälleen täysin stressaantunut hermoheikko naistyöntekijä joka pyöritti hotellin respaa ja ravintolaa. Hän antoi hostellitasoa vastanneen huoneen josta oli näköala johonkin putkistoihin, vaadin maksun takaisin josta työntekijä sekosi raivoten ja juosten ympäriinsä, lopulta sain maksun takaisin ja lähdin eri paikkaan yöllä mutta se kannatti. Tuon lisäksi keskusta oli ankean harmaa kivierämaa ja sijaitsee mäen päällä, siellä ei ollut puita eikä kukkia ne olivat alempana. Sää oli kesälläkin ankea eli syksymäisen harmaa, pilvinen ja sateinen. Saksassa on parempia ja aurinkoisempiakin kohteita.
Istanbul oli pettymys - kauniita nähtävyyksiä mutta ihmiset todella törkeitä yksin matkustavalle naiselle. Vaikea saada edes palvelua ravintolassa ym
Barcelona ja Pariisi todella ylimainostettua, kerjäläisiä ja varkaita. Turkissa vihasin sitä pakkomyyntiä.
Nykyään alkaa tuntua, että kun lentäminen on näin halpaa, jokainen isompi kaupunki jossa on lentokenttä alkaa mennä tukkoon turisteista. Määrät ovat kasvaneet räjähdysmäisesti. Ehkä pian saavutetaan kyllästymispiste.
Vierailija kirjoitti:
Berliini itselläkin on kamala. Lentoasema pieni ja karsea, huono aloitus. Kaupunki kohtuu ruma. Ruokakulttuuri? En minä mitään dönereitä Saksassa syö. Asukkaat törkeitä, turistit eivät selvästikään mieleen. Money muut kaupungit Saksassa parempia
Siis se Berliinin Tegel- lentokenttä on oikeasti ihan kamala. Ylivoimaisesti Euroopan rumin lentokenttä ja todella huonosti toimiva. Minulla on ollut useita vaihtolentoja Tegelin kautta ja voin kokemuksesta sanoa ettei todellakaan toimi ollenkaan ja koneen vaihto siellä on todella ikävää. Olen päättänyt etten enää varaa ollenkaan sellaisia lentoja joissa vaihto on Tegelissä, ellei ole ihan ihan ihan pakko (ja tuskin on).
Benidorm Espanjassa kauan sitten. Tusinakaupunki, ei mitään hienoa eikä kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Barcelona ja Pariisi todella ylimainostettua, kerjäläisiä ja varkaita. Turkissa vihasin sitä pakkomyyntiä.
Itse kävin Turkissa viime vuonna enkä kokenut minkäänlaista pakkomyyntiä. Kävin turistikauden ulkopuolella.
Hua Hin. Meri tai ranta ei kummoinen, paikka täynnä eläkeläisiä, ladyboyt tulevat iskemään nuoria miehiä, vaikka puoliso istuu vieressä. Lähellä ei myöskään ole kummoista näkemistä tai juurikaan tekemistä, jos ei golffaa. Thaimaasta olen kyllä muuten tykännyt, Bangkok, Phuket (pl. Patong Beach), Krabi, keski- ja pohjois-Thaimaa.