Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kamalin lomakohde missä olet ollut?

Vierailija
04.02.2020 |

Ja miksi? Mulla varmaan Albania. Omituista menoa ja lisäksi likaista ja köyhää.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanger, Marokko.

Minullakin! Olin siellä kolme tuntia ja siinä oli kolme liikaa. Todella karmea paikka ja iholle tunkevia epäkohteliaita ja aggressiivisia ihmisiä.

Vierailija
62/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alanya! Tosi inhottava ilmapiiri ja sai pelätä, että joku seurueesta jää auton alle, ihan hulluja kuskeja.

Mun mielestä Antalya on kiva paikka, aika erilainen kuin Alanya.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurghada egypti

mies52v

Perustelisitko vähän? Mä oon just ruvennut Hurghadaa katsomaan kiinnostuneena ja siellä näyttää ihanalta + kivat retkivalikoimat. Aika edullisia matkoja ja tasokkaan näköisiä hotelleja. Eli mikä teki siitä sun mielestä niin huonon?

Käytännössä siellä ei voi hotellin ulkopuolelle mennä. Kaupustelu on niin kovaa. Olimme joulukuun puolella ja päivisin oli noin 20 astetta, mutta öisin laski lt 10 asteen paikkeille. Jos tuuli puhalsi saharasta, niin toppatakki olisi ollut paikallaan kuten monella venäläisellä naisella oli. Päivälläkin lämmitetystä altaasta pois nouseminen oli karaiseva kokemus saharasta puhaltavan kylmän tuulen takia. Elikkä tuohon aikaan kolea sää ja kaupustelu ovat negarin arvoinen asia.

Pyramideillä ei käyty terrori iskun takia. 

mies52v

Vierailija
64/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokon Marrakechissa aivan todella järkyttävä liikenne! Tien ylittäminen oli aina extremekokemus ja aidosti oikeasti sai pelätä auton alle jäämistä AINA kun ylitti tien! Liikenteessä menee autot, skootterit, kamelit ja jalankulkijat sekaisin ja ihan täyttä hulluutta koko liikenne siellä. Myös skoottereita sai pelätä ja paikalliset ajoivat kuin hullut skoottereillansa myös pienillä kujilla eivätkä juuri väistelleet.

Hyviäkin kokemuksia sieltä kyllä jäi käteen ehdottomasti, mutta eiköhän tuo yksi vierailu siellä riittänyt. :D

Vierailija
65/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Egypti. Likainen ja joka hemmo yrittää huijata. Tyttöjä lähennellään törkeästi. Huono ruoka.

Israel, tylsin maa ever. Huono ruoka.

Hassua, minusta Israelissa on superhyvä ruoka ja olen kuitenkin syönyt useammassa Michelin-ravintolassa. Enkä tuota historiaa tulvivaa maata nyt oikein tylsäksikään kuvaisi...

Vierailija
66/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bali. Likainen, saastainen. Melkein koko saari pelkkää hökkelikylää. Luksuksen vieressä raunioita. Roskaa, kulkukoiria, päällekäyviä kaupustelijoita. Hyvin harva ihmisistä oli mukavia. Rannat täynnä muovijätettä

Likaisuus on ongelma Balilla, mutta onhan siellä myös upea luonto ja minusta paikalliset ovat todella ystävällisiä.

Vierailija
67/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipuri. Eipä tarvitse mennä toista kertaa.

Vierailija
68/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Berliini itselläkin on kamala. Lentoasema pieni ja karsea, huono aloitus. Kaupunki kohtuu ruma. Ruokakulttuuri? En minä mitään dönereitä Saksassa syö. Asukkaat törkeitä, turistit eivät selvästikään mieleen. Money muut kaupungit Saksassa parempia

Siis se Berliinin Tegel- lentokenttä on oikeasti ihan kamala. Ylivoimaisesti Euroopan rumin lentokenttä ja todella huonosti toimiva. Minulla on ollut useita vaihtolentoja Tegelin kautta ja voin kokemuksesta sanoa ettei todellakaan toimi ollenkaan ja koneen vaihto siellä on todella ikävää. Olen päättänyt etten enää varaa ollenkaan sellaisia lentoja joissa vaihto on Tegelissä, ellei ole ihan ihan ihan pakko (ja tuskin on).

Berliiniin on toki onneksi uusi kenttä rakenteilla, mutta ken tietää millon se valmistuu ja otetaan käyttöön. .

- sama kirjoittaja

Vierailija
69/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunny Beach Bulgaria

Vierailija
70/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustavana naisena saa monesti todella huonoa palvelua esim ravintoloissa. Pöytää ei tahdo löytyä jne. Joskus olenkin sitten vaihtanut paikkaa. Suomessa on oikeasti keskimäärin hyvä palvelu ja naisetkin huomioidaan.

Vierailija
71/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan aurinkorannikko saa täältäkin äänen. Rumaa, ei mitään nähtävää ja huonoa ylisuolaista ruokaa!

Itsekin olen miettinyt milloin turismin saturaatiopiste saavutetaan. Alkaa nuo turistimäärät mennä oikeasti yli. Esim. Uusi-Seelantikin on nätti, mutta turistilaumojen seassa siitä on vaikea nauttia. Sama juttu monessa muussakin paikassa.

Vierailija
72/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista ole ollutkaan. Kun tekee pohjatyöt kunnolla niin ei tule mentyä paikkoihin joista ei tykkäisi. Ja sitä paitsi suurimmasta osasta paikoista löytää jotain siistiä aina. Totta kai jos menisin johonkin bulgarialaiseen pikkukaupunkiin, niin saattaisin turhautua, mutta miksi ihmeessä menisin paikkaan joka on jo lähtökohtaisestikin epäkiinnostava? Nykyään ei ole vaikeaa tehdä etukäteistutkimusta netissä.

Vierailija
73/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjan aurinkorannikko saa täältäkin äänen. Rumaa, ei mitään nähtävää ja huonoa ylisuolaista ruokaa!

Itsekin olen miettinyt milloin turismin saturaatiopiste saavutetaan. Alkaa nuo turistimäärät mennä oikeasti yli. Esim. Uusi-Seelantikin on nätti, mutta turistilaumojen seassa siitä on vaikea nauttia. Sama juttu monessa muussakin paikassa.

Mukavaahan sitä olisi turistina olla, jos saisi olla ainoana. 😂

Vierailija
74/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen jos joku kokee Berliinin kaikista kamalimpana, mutta olen itsekin sitä mieltä että Berliini on yksi yliarvostetuimmista paikoista suomalaisten keskuudessa. Olen kolmekymppinen korkeakoulutettu, ja suurin osa kavereistani rakastaa Berliiniä. Itsekin pidän siitä, mutta en kykene näkemään sitä maanpäällisenä taivaana, vaan ihan mukavana suurkaupunkina jossa viettää sujuvasti pitkän viikonlopun. En kuitenkaan koe sitä niin ainutlaatuiseksi paikaksi. Ehkä se johtuu siitä ettei paljon puhuttu ja suomalaisten palvoma Berliinin vapaamielisyys ole mulle niin tärkeä juttu. 

Vierailija
75/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista ole ollutkaan. Kun tekee pohjatyöt kunnolla niin ei tule mentyä paikkoihin joista ei tykkäisi. Ja sitä paitsi suurimmasta osasta paikoista löytää jotain siistiä aina. Totta kai jos menisin johonkin bulgarialaiseen pikkukaupunkiin, niin saattaisin turhautua, mutta miksi ihmeessä menisin paikkaan joka on jo lähtökohtaisestikin epäkiinnostava? Nykyään ei ole vaikeaa tehdä etukäteistutkimusta netissä.

Ei kai kukaan netistä viitsi hakea, kun voi lukea faktat matkatoimiston esitteen kiiltävältä paperilta.

Vierailija
76/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin matkustavana naisena saa monesti todella huonoa palvelua esim ravintoloissa. Pöytää ei tahdo löytyä jne. Joskus olenkin sitten vaihtanut paikkaa. Suomessa on oikeasti keskimäärin hyvä palvelu ja naisetkin huomioidaan.

Samaa se on yksin matkustaville miehillekin. Ainakin tavallisen näköisille kavereille. Ehkä sitten palveluhalukkuus nousisi jos näyttäisi Mad Menin Don Draperiltä... Luulisi kyllä että yksin tulevat olisivat ihan mukavia asiakkaita, sillä niidenhän pitäisi olla helppoja palveltavia. 

Vierailija
77/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neukkulandia.

Paskanen urheiluhotelli, jossa helvetin kylmät huoneet. Viereisessä huoneessa asui jotain narkkareita. Ruplia meillä oli taskut täynnä, mutta kaupoissa ei mitään ostettavaa.

Vierailija
78/83 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisia kohteita, koska vain kävin molemmissa risteilyaluksen pysähtyessä, mutta sanoisin Las Palmas ja Arrecife kanarialla. Kolkkoa ja nuhruista, ihan lievät kehitysmaa vibat. Ja kaikkialla koiranpaskaa! 🐕💩💩💩

(Ps. Ei tarvi tulla miten Gran Canaria ja Lanzarote on sitte ihania kun johonkin syrjään hakeutuu ja että mitä Suomessa sitten on ellei koiranpaskaa? En asu kaupungissa.)

Puhutko Kristina cruisesin risteilyistä? Itse kävin niiden risteilyllä, jolla läpikäytiin saaret Las Palmas, Lanzarote, Fuerteventura, Teneriffa ja La Palma. Muista pidin, mutta Las Palmas ja Lanzarote oli tosiaan kauheita! Syyt kerroitkin jo. Koiranpaskaa en tosin nähnyt.

Vierailija
79/83 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenrannan kylpylä! Ruma rakennus, pieni allasosasto ja kylmä vesi, huoneet kulahtaneita ja huonosti varusteltuja ja törkeän kalliit hoidot. Ei enää ikinä sinne!

Vierailija
80/83 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanger, Marokko.

Mikä siitä teki niin kamalan?

Noin muuten ihmettelen, tuleeko ihmisille jonkun lomakohteen kamaluus yllätyksenä vasta paikan päällä?

Menimme Tangeriin Malagasta lautalla, kun siitä helppo käydä. Ja oli totisesti aika kamala paikka. En varmaan mene mihinkään Pohjois-Afrikan valtioon enää tämän jälkeen. Kerran käytynä ihan ok, sanotaanhan sitä, että matkailu avartaa ja näin on, toista kertaa ei ikinä. Ei toki yllätyksenä tullut, selvitän matkakohteet aina etukäteen lukemalla ja ihan mielenkiinnosta mentiin. Mutta heti satamassa alkoi oppaan pakkotyrkytys ja lopulta suoranainen uhkailu. Kapeilla kujilla oli pelottavaa, kun vastaan tuli nuorisojengin tyyppisiä, mietimme, että noille emme mahtaisi mitään, jos meidät ryöstettäisiin. Joka paikka oli täynnä roinan pakkotyrkyttäjiä ja kamalat haukut ja uhkailua päälle, jos et ostanut. Kaikessa yritettiin vedättää röyhkeällä ja tyhmällä tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme