Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kamalin lomakohde missä olet ollut?

Vierailija
04.02.2020 |

Ja miksi? Mulla varmaan Albania. Omituista menoa ja lisäksi likaista ja köyhää.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka berliinin vastannut. Joku siinä tunnelmassa mätti, ihmiset ehkä. Esimerkiksi yksi vanha pappa löi mua bussissa kovaa olkapäähän, kun en ilmeisesti tarpeeksi nopeasti noussut hänen tieltään. Löi vasta kun olin jo väistänyt. Eikä kukaan sanonut täydessä bussissa mitään vaikka varmasti näkivät, ilmeisesti normaalia siellä. Todella ankean näköinen paikka mielestäni myös. En ymmärrä mitä ihmiset siitä kaupungista on hehkuttanut. Yksi kiva paikka siellä oli, homo/koirabaari 😄 satuttiin vahingossa sinne. Olen siis nuori nainen.

Vierailija
22/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delhi. En tykännyt yhtään liikenne ihan kaaosta ja tööttäilyä sai kuunnella läpi yön. Vasta kolmantena yönä sain nukuttua enkä herännyt tööttäilyihin - ilmeisesti siihenkin siis tottuu. Päällekäyvät kaupustelijat. Köyhät maat ei ilmeisesti ole mun juttu. Käytiin samalla reissulla myös Agrassa ja Jaipurissa, ne ei ollu ihan niin kauheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon hehkutettu Berliini myös täällä. Ihmiset tärkeitä, kaupunki kohtuu ruma, joskin joitain mielenkiintoisia kohteita. Oli lienee trendikäs kymmenisen vuotta sitten

Missä osassa te vierailitte ja koitte rumiksi? Tämä on mielenkiintoista kuulla, koska tosiaan esim. isäni kanssa koimme Berliinin hyvin erilailla. Ja siksi on mielenkiintoista kuulla mitä osia ihmiset kokevat ikäviksi. Berliinihän koostuu niin monista osista.

Vierailija
24/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toka berliinin vastannut. Joku siinä tunnelmassa mätti, ihmiset ehkä. Esimerkiksi yksi vanha pappa löi mua bussissa kovaa olkapäähän, kun en ilmeisesti tarpeeksi nopeasti noussut hänen tieltään. Löi vasta kun olin jo väistänyt. Eikä kukaan sanonut täydessä bussissa mitään vaikka varmasti näkivät, ilmeisesti normaalia siellä. Todella ankean näköinen paikka mielestäni myös. En ymmärrä mitä ihmiset siitä kaupungista on hehkuttanut. Yksi kiva paikka siellä oli, homo/koirabaari 😄 satuttiin vahingossa sinne. Olen siis nuori nainen.

Missä osassa berliiniä olit? Kurjaa :(

Vierailija
25/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Espanjan Aurinkorannikon lomakylät ovat aika hirveitä. Ranta-alueet täynnä turisteja, kaikki mahdollinen on kaupallistettu turismin palvelukseen, kaikki on kovin kliseistä, paikalliset ovat happamia kuin sitruunat, kyllästyneitä turisteihin vaikka saavat elantonsa näistä.

ja minä taas rakastin tätä Torreviejassa asuvana. 

Kun olin Torremolinoksessa.

Siellä oliva Keski-Espanjan asukkaat paenneet tukahduttavan kuumaa kesää. Torremolinosta suomalaisturistit pelkäävät ja kaihtavat joten siellä saa hyvin olla erossa näitä " emme halua nähdä suomalaisia".

kun yöllä heräsimme hotellissa meitä nauratti se " Serranojen ratikka " joka saapui pieneen idylliseen hotelliin, jossa tarjoiltiin aamiaiseksi Croisantti, hillo ja cappuccino ja yöllä pienet torakat.

Torrevieja ei ole Aurinkorannikolla vaan Costa Blancalla.

Torremolinos oli just yks pahimipia paikkoja, ajattelin sitä kun kirjoitin kuvaustani.

Vierailija
26/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Noin muuten ihmettelen, tuleeko ihmisille jonkun lomakohteen kamaluus yllätyksenä vasta paikan päällä?

Mulle tuli. Ei oltu kauheasti mietitty sitä reissua, ostettiin halvat lentoliput Finnairin tarjouksesta kun aloittivat lennot Delhiin. Lennot kolmelle jotain 550€ ja Finskin pisteitä lisäksi. Kyllä ekana yönä väsyneenä hotellissa sitä liikenteen tööttäilyä kuunnellessa mietin, mitä helvettiä me tehdään täällä :-D

Mutta tulipahan käytyä ja yksi kerta riitti hyvin. 

Vierailija
27/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona, ei uskoisi että länsimaassa voi olla noin paljon varkaita, huijareita ja huumekauppiaita kadulla. Hetkeäkään ei saa olla rauhassa varkailta, jatkuvasti kyttäävät onko lompakkoja takataskuissa, kahvilassa yrittävät viedä toisten laukkuja jne. Tunnelma pilalla koko lomalla kun ei voi keskittyä muuhun kuin omaisuutensa vahtimiseen.

Pietari, erittäin ankean oloinen kaupunki, ihmiset tylyjä. Englantia ei juuri osata missään.

Puola (Varsova, Gdansk) vähän sama kuin Pietari mutta ei ihan yhtä paha.

Pariisi, joka nähtävyys ihan täynnä huijareita jotka yrittää kaupata turisteille "ilmaista" tavaraa. Eivät jätä rauhaan vaikka kuinka pyytäisi. Eikä ole niin hieno kaupunki kuin miltä näyttää kuvissa ja esitteissä, kauheat slummit heti ydinkeskustan ulkopuolella.

Siinä listattu kaikki pettymykset, kymmenissä muissakin maissa olen käynyt eikä niissä valitettavaa.

Vierailija
28/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marmaris. Kallista, pahaa ruokaa, erittäin vihamielisiä paikallisia ja sain jonkun kunnon tulehduksen silmiini. Ei ikinä enää.

Itse asiassa ne paikalliset eivät ole vihamielisiä. Ne aggressiiviset tyypit ovat enimmäkseen muualta Turkista sinne töihin tulleita nuoria miehiä, joiden on turisteilta tienattava lyhyessä ajassa rahansa.

Vierailija
29/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brasiliasta jäi traumat (jouduin aseellisen ryöstön kohteeksi).

Voi samperi, varmaan ikävää. Voitko kertoa missä päin ja millaisessa tilanteessa? Olen kuullut hyviä kokemuksia turistialueilta mutta niin että sieltä ei kannata poiketa muualle. Varsinkaan jos on kovin valkoinen ja valkotukkainen. Haluaisin käydä siellä, ainakin Riossa, koska siskoni on naimisissa brasilialaisen kanssa ja siellä heidän sukuaan.

Vierailija
30/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen Berliinin mainitsemista, 4 kertaa käynyt ja tykkään tosi paljon. Valtavasti tekemistä ja koettavaa, kulttuuri aika lähellä suomalaista joten asioinnit ja juttelut ihmisten kanssa sujuu hyvin. En oikeastaan keksi mitään huonoa sanottavaa Berliinistä 4 kertaa käyneenä. Eihän se maailman kaunein ole mutta tuskin se voi tulla yllätyksenä?

Vierailija
31/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä ukko! Toivottavasti haukuit sen kovaan ääneen suomalaisin kirosanoin ja toistit sanaa "polizei". 

Vierailija
32/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Barcelona, ei uskoisi että länsimaassa voi olla noin paljon varkaita, huijareita ja huumekauppiaita kadulla. Hetkeäkään ei saa olla rauhassa varkailta, jatkuvasti kyttäävät onko lompakkoja takataskuissa, kahvilassa yrittävät viedä toisten laukkuja jne. Tunnelma pilalla koko lomalla kun ei voi keskittyä muuhun kuin omaisuutensa vahtimiseen.

Pietari, erittäin ankean oloinen kaupunki, ihmiset tylyjä. Englantia ei juuri osata missään.

Pariisi, joka nähtävyys ihan täynnä huijareita jotka yrittää kaupata turisteille "ilmaista" tavaraa. Eivät jätä rauhaan vaikka kuinka pyytäisi. Eikä ole niin hieno kaupunki kuin miltä näyttää kuvissa ja esitteissä, kauheat slummit heti ydinkeskustan ulkopuolella.

Siinä listattu kaikki pettymykset, kymmenissä muissakin maissa olen käynyt eikä niissä valitettavaa.

No mitäs kuppasit siellä Ramblalla. Asuin itse ylempänä lähellä vuoristoa aivan ihanassa vanhassa palatsissa, jossa oli puutarha palmuineen. Kuljeskelin yksin yöllä vaikka missä. Mulla oli luottokortit rahavyössä ja vain pieni määrä käyttörahaa vetoketjullisessa housun taskussa. Ei mitään ongelmaa.

Pietarissa olin vähän yli vuosi sitten. Todella kaunis keskusta. Ihmiset olivat ihan mukavia. Selvisin englannilla.

Pariisissa olen asunut yli vuoden ja sen jälkeen vieraillut useasti vähän pidempiä aikoja. Pariisissa ei muuten ole "ydinkeskustaa". En ole nähnyt siellä slummejakaan. Puhut varmaan joistakin Le Périphériquen ulkopuolisesta alueesta, jotka eivät muuten kuuluu Parisin kaupunkiin. Olen ollut työssäkin sellaisella alueella, mutta ihan okei se oli, vaikka ne kerrostalot ovat liian korkeita ja suuria.

Vaikutat siltä, ettet tunne paikallisia oloja, et osaa kieliä ja käyt vain turistipaikoilla.

Vierailija
33/83 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs kuppasit siellä Ramblalla. Asuin itse ylempänä lähellä vuoristoa aivan ihanassa vanhassa palatsissa, jossa oli puutarha palmuineen. Kuljeskelin yksin yöllä vaikka missä. Mulla oli luottokortit rahavyössä ja vain pieni määrä käyttörahaa vetoketjullisessa housun taskussa. Ei mitään ongelmaa.

Pietarissa olin vähän yli vuosi sitten. Todella kaunis keskusta. Ihmiset olivat ihan mukavia. Selvisin englannilla.

Pariisissa olen asunut yli vuoden ja sen jälkeen vieraillut useasti vähän pidempiä aikoja. Pariisissa ei muuten ole "ydinkeskustaa". En ole nähnyt siellä slummejakaan. Puhut varmaan joistakin Le Périphériquen ulkopuolisesta alueesta, jotka eivät muuten kuuluu Parisin kaupunkiin. Olen ollut työssäkin sellaisella alueella, mutta ihan okei se oli, vaikka ne kerrostalot ovat liian korkeita ja suuria.

Vaikutat siltä, ettet tunne paikallisia oloja, et osaa kieliä ja käyt vain turistipaikoilla.

Rambla ei ollut ollenkaan pahin vaan varkaita ihan kaikkialla kaupungissa.

Pariisissa ei tarvi mennä keskustan ulkopuolelle nähdäkseen slummeja, itsekin asunut ranskassa.

Älä nyt valehtele

Vierailija
34/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanger, Marokko.

Mikä siitä teki niin kamalan?

Noin muuten ihmettelen, tuleeko ihmisille jonkun lomakohteen kamaluus yllätyksenä vasta paikan päällä?

No kyllä tulee. Jokainen kokee kohteet omalla tavallaan ja se mikä on toisen unelmakohde, voi olla toiselle painajainen.

Usein myös matkatoimistot onnistuvat markkinoimaan jotain karseeta kohdetta parempana kuin mitä se todellisuudessa on. Bisnestä.

Totta. Kuten kirjoitin esim. me kolmessa sukupolvessa koimme hyvin erilailla tuon Berliinin.siksi on aina kiva kuulla perusteluita miksi.

Kerran olen Berliinissä käynyt ja näkökulma vain keskustaan ja näin erittäin suppea. En löytänyt viihtyisiä, edullisia lounasravintoloita keskusta-alueelta helposti. Se yllätti. En halunnut vain currywurstia tai döneriä. Välimatkat oli pitkiä kaksoiskaupungin peruja. Eihän se kaunis ja viihtyisä ole. Historiallisesti erittäin kiinnostava kuitenkin. Osa kaupunginosista niin rähjäisiä ettei viitsinyt tutustua lähemmin.

Vierailija
35/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tansanian Sanzibar ... Ei IkINÄ enää: kaupustelu ihan mahdotonta, hotellit pääsääntöisesti huonoja tasoltaan / palvelualttiudeltaan, järkyttävän kallis ja meressä uinti ei ole ”kirkastavettä” vaan vesimeloninkuoria, käytettyjä kondomeita ja kaikkea muuta.

Vierailija
36/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurghada egypti

mies52v

Vierailija
37/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astana, Kazakstan.

Keinotekoinen pääkaupunki keskellä ei mitään.

Vierailija
38/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki Sosialistisessa suomessa.

Kummallinen maa, pääkaupunki on kuin jonkun tehdaskombinaatin asukkaille nopeasti rakennettu kylä.

Ei lainkaan rakennuksia kuten kaupungissa. Ihmisiä harvakseltaan rumissa vaatteissaan muuten autoilla kaduilla.

Autot kuin käyttöönotettu romuttamolta, vanhoja ja turvattoman näköisiä.

Maaseudulle en päässyt, koska en löytänyt tietä, joku nelikaistainen kapea tie merkillä Tampere, ei ollut liikennettä, muutama auto, tie eli ilmeisesti poistettu käytöstä.

Ihmiset eivät kysyttäessä vastanneet millään kielellä.

Vesipullo maksaa 3 euroa.

Lähdin pois!

Vierailija
39/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini itselläkin on kamala. Lentoasema pieni ja karsea, huono aloitus. Kaupunki kohtuu ruma. Ruokakulttuuri? En minä mitään dönereitä Saksassa syö. Asukkaat törkeitä, turistit eivät selvästikään mieleen. Money muut kaupungit Saksassa parempia

Vierailija
40/83 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sousse, Tunisia. Likaista, kaikki yrittivät kusettaja kaikessa. Tinkimistä ja surkeaaa ruokaa. Sain elämäni kauneimman vatsataudin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi