Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 20-45v nainen! Tutkijat ovat ymmällään, mikseivät suomalaisnaiset lisäänny. Kerro nyt tänne syysi. Ehkä löytävät syyt täältä.

Vierailija
03.02.2020 |

Minä aloitan: olen 38v, jo kolmen lapsen äiti. Sain lapset 20-25 ikävuosien välillä. Olen nyt 38v ja koen olevani liian vanha saamaan lisää lapsia. Tai vaikka fyysisesti, taloudellisesti, parisuhdemielessä ja muutenkin olisin ollut aivan täydellisessä lapsentekoiässä myös ikävuodet 25-38, niin en ole kokenut tarpeelliseksi hankkia neljättä tai useampaa lasta.

Kommentit (715)

Vierailija
461/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua hämmentää että tää syntyvyysongelma nähdään asiana joka naisten pitäisi jotenkin yksin ratkaista. Lähtökohtaisesti lapsia syntyy pariskunnille, joissa on nainen ja mies. Tän hetken keskustelu lähtee jotenkin oletuksesta että naiset vois vaan alkaa ”tehdä” omin nokkineen lapsia. Ei se mene niin, nää on yhteisiä päätöksiä lapsen isän kanssa.

Väärin

Vain nainen voi "tehdä" lapsen vaikka yksin halutessaan. Mies ei voi synnyttää ja vuokrakohdun käyttäminen ei ole laillista. Lapsen äidillä on myös aina "oikeus" lapseensa joten yksinäinen mies joka tekee lapsen "tuttavanaisen" kanssa 20 000€ korvausta vastaan on oikeudellisesti heikoilla naisen muuttaessa mielensä hormonimyrskyssä.

Mitä pariskuntiin tulee niin eihän (ennen) synnytysikäisille naisille kelpaa miehet. Halutaan bilettääääääää! YOLO!!!

Nauttikaa mahot tuloksista.

Eikös tällä palstalla aina väitetä, että niitä epätoivoisia kolmekymppisiä juoksunsa juosseita on tarjolla joka sormelle? Kyllähän ne vielä ihan synnytysikäisiä ovat. Jos teille ei kelpaa kuin 22 v pissikset, niin se miesten lapsettomuus lienee aika itseaiheutettua.

30v ja mahdollisuudet huononee, 35 niin alkaa olla myöhäistä.

Poikkeuksia on, mutta jos vertaat kuinka missä iässä "boomerit" teki kakaransa niin huonoja uutisia...

Kuten sanottu, miehet eivät voi yksin tehdä lasta, naiset voivat.

Ahaa, sehän selittää niiden miesten käytöksen jotka ovat huijanneet entisen velan saamaan lapsen. Näitä tarinoita meinaa riittää somessa,redditissä, ja redpillissä

mitä teet redpillissä lueskelemassa tuollaisia juttuja? Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Kohdalleni osui tuollainen mies joka kehuskeli sillä että huijasi avokkinsa äidiksi vaikka tämä ei olisi alkuun halunnut sitä. Halusin selvittää onko tällaiset huijaukset miten yleisiä

ok ja mies huijaa miten... sanoo vetävänsä pe.rseeseen mutta se livahtaakin väärään reikään?

Ottaa kesken aktin kortsun pois ja/tai heittää e-pillerit mikroon

toinen on pahoinpitely ja toisen huomaa kyllä

Jatka tarinoitasi.

Miksi redpill foorumilla oikein jaetaan näitä neuvoja? Jostainhan noi kumpuaa. Ilmeisesti toimiviksi todettuja

Vierailija
462/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on siinä että äidit ovat potkineet miehet mäkeen ja kasvattaneet poikansa yksinhuoltajina. Kuka tahansa mies joka sellaisen nuoruuden kokee miettii aikuisiässä että käykö hänelle samalla lailla että hänet potkitaan pois lastensa elämästä. Ja moni mies tulee siihen tulokseen että riski on olemassa ja päättää olla lisääntymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua hämmentää että tää syntyvyysongelma nähdään asiana joka naisten pitäisi jotenkin yksin ratkaista. Lähtökohtaisesti lapsia syntyy pariskunnille, joissa on nainen ja mies. Tän hetken keskustelu lähtee jotenkin oletuksesta että naiset vois vaan alkaa ”tehdä” omin nokkineen lapsia. Ei se mene niin, nää on yhteisiä päätöksiä lapsen isän kanssa.

Väärin

Vain nainen voi "tehdä" lapsen vaikka yksin halutessaan. Mies ei voi synnyttää ja vuokrakohdun käyttäminen ei ole laillista. Lapsen äidillä on myös aina "oikeus" lapseensa joten yksinäinen mies joka tekee lapsen "tuttavanaisen" kanssa 20 000€ korvausta vastaan on oikeudellisesti heikoilla naisen muuttaessa mielensä hormonimyrskyssä.

Mitä pariskuntiin tulee niin eihän (ennen) synnytysikäisille naisille kelpaa miehet. Halutaan bilettääääääää! YOLO!!!

Eikös tällä palstalla aina väitetä, että niitä epätoivoisia kolmekymppisiä juoksunsa juosseita on tarjolla joka sormelle? Kyllähän ne vielä ihan synnytysikäisiä ovat. Jos teille ei kelpaa kuin 22 v pissikset, niin se miesten lapsettomuus lienee aika itseaiheutettua.

Poikkeuksia on, mutta jos vertaat kuinka missä iässä "boomerit" teki kakaransa niin huonoja uutisia...

Ahaa, sehän selittää niiden miesten käytöksen jotka ovat huijanneet entisen velan saamaan lapsen. Näitä tarinoita meinaa riittää somessa,redditissä, ja redpillissä

mitä teet redpillissä lueskelemassa tuollaisia juttuja? Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Kohdalleni osui tuollainen mies joka kehuskeli sillä että huijasi avokkinsa äidiksi vaikka tämä ei olisi alkuun halunnut sitä. Halusin selvittää onko tällaiset huijaukset miten yleisiä

ok ja mies huijaa miten... sanoo vetävänsä pe.rseeseen mutta se livahtaakin väärään reikään?

Ottaa kesken aktin kortsun pois ja/tai heittää e-pillerit mikroon

toinen on pahoinpitely ja toisen huomaa kyllä

Jatka tarinoitasi.

Paha vaan kun siittiöt on tuossa vaiheessa ehtineet vilahtaa kohtuun. Hyvällä tuurilla ehkäisy auttaa, mutta sitten on se 1-2% osuus jossa raskaus saakin alkunsa eikä sitä ehditä huomaamaan ajoissa. Ymmärrettävästi harvinaisia tapauksia joskin sellaisia mitä vela ei halua omalle kontolleen.

Vierailija
464/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 41 v.,kolme lasta. Perheemme neljäs lapsi jäi tekemättä Sipilän hallituksen arvaamattoman lapsiperhepolitiikan vuoksi (subjektiivinen päivähoito-oikeus on pätkä- ja keikkatyössä välttämätön).

Myös se vaikutti, että kaiken hinnat, verot, maksut joka suuntaan nousevat jo niin korkeiksi, että keskituloinen lapsiperhe on nykyisin todella tiukilla vaikka miten nuukailisi. Keskituloinen ei saa yhteiskunnan tukia kuten pienituloinen, vaan rahaa luullaan keskituloisella riittävän loputtomasti kaikkeen! Oli vain pakko todeta, että neljänteen lapseen ei ollut varaa. Onhan se harmi, meillä olisi ollut hänelle muuten hyvä onnellinen ja raitis perhe.

Vierailija
465/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tämän saman ketjun avata miehille?

Mitkä ovat miesten syyt lisääntyä/ jättää lisääntymättä?

Olen ollut siinä luulossa, että naiset painostavat miehiä lasten hankkimiseen, vai painostavatko?

Painostavat? Ei ne painosta, ne kusettaa.

Juu, olen pillerillä, et tarvitse kumia.

J U O K S E

Suurin osa naisista odottaa kyllä ihan kiltisti miehen suostumusta tai vaihtaa tarvittaessa miestä. Ja kyllä painostetaan, paljon enemmän kuin huijataan. Ei ne naisetkaan ehdoin tahdoin yksinhuoltajaksi halua. Sekin valtava riski hankkiutua raskaaksi, jos mies on ilmoittanut ettei missään tapauksessa halua lapsia.

Minä ihmettelen miksi näihin keskusteluihin aina vedetään tällaiset marginaali-ilmiöt mukaan. Suurin osa pareista kuitenkin päättää lastenhankinnasta yhdessä.

Vierailija
466/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitäiskö naisten vai huijata miehiä isiksi että saadaan syntyvyys kasvuun? Nuppineulalla reikiä kortsuihin ja pillerien poisjättäminen salaa? Ei kuulosta kauhean asialliselta. Vai pitäiskö naisten hankkia lapsia yksin hedelmöityshoidoilla? Mitään muuta logiikkaa en keksi sille että lapsettomuudesta syytetään nimenomaan naisia.

Vierailija
467/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 2 lasta avioliitossa, jossa näiden isä ei pistänyt tikkua ristiin ja hoidin lapset yksin ilman turvaverkkoa. Olisin halunnut vielä kolmannen, jos mies olisi ollut parempi. Yksin en jaksanut. No, mies läksikin sitten "nauttimaan elämästä", joten varmaan hyvä, että tukahdutin vauvakuumeen kolmannen osalta. Ihan riittävästi on elättää, huoltaa ja kasvattaa yksin 2 yhteiskunnan jäsentä.

Vierailija
468/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin kyllä, mutta mies ei.

Vierailija
469/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin

aivan, tarinoita riittää. Toivottavasti et usko mitä muuta samat tyypit selittävät, lähinnä liittyen flat earth asiaan tai rokotteisiin.

Ai kaikki mitä luet netistä on totta? Asia selvä...

Se vaatii jo pokkaa että tulee omalla naamallaan kertomaan huijatuksi tulemisesta ja heitäkin on hiljalleen uskaltautunut linjoille.

Puhutaan sitten kun niitä on saman verran kuin miehiä joille nainen on vakuuttanut syövänsä pillereitä.

Moni nainen on tullut raskaaksi pillereistä huolimatta vaikka niitä olisi syöty ohjeen mukaan. Ei e-pillerikään mikään 100% varma ihmepilleri ole.

Vierailija
470/715 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapdia. N30

Vierailija
471/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin vielä yhden lapsen. Minulla on jo kaksi lasta, alakoulun loppupuolella jo. Fiksuja itsenäisiä lapsia. Olen eronnut ja isän kanssa yhteishuoltajuus. Uusi mies on ollut jo vuosia kuvioissa. On osallistunut täysillä tähän perhe-elämään. Pitää tasa-arvoista parisuhdetta tärkeänä ja tekee kotitöitä siinä missä me muutkin. Ihana mies. Mutta. Jo silloin nuorena odottaessani toista lastani, sain kuula naljailua jo sairaalassa miten " taitaa olla tämä lapsi jo seuraavalle isälle vai mitä". Täälläkin saan lukea miten olen sitten alhaisinta roskaa jos on lapsia useamman miehen kanssa ja miten minun isommat lapseni kärsisivät asiasta. Jo eron takia heistä tulee narkomaaneja ja rikollisia. Asenteiden pitäisi muuttua.

Vierailija
472/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kulttuurin muutokseen. Viime vuosina on alettu suosia enemmän minäkeskeisyyttä kaikessa ajattelussa. En tarkoita tätä siis kielteisesti, mutta keskiössä ovat: minun elämä, minun ura, minun ulkonäkö ja minun yksilölliset tavoitteet.

Ennen mentiin enemmän lapset edellä ja elettiin vahvasti toisia ihmisiä varten. Lapset nähtiin enemmän voimavarana, ja ne määrittivät vahvasti myös itseä. Lasten haluaminen oli sosiaalisesti hyväksyttyä ja vahvempi osa omia tavoitteita. Lapset sopivat siihen yhtälöön paremmin. Ennen oli myös aikaa kaikelle muulle, kun oma aina ei mennyt somessa ja oman elämän raportoimisessa sinne.

Nykyinen taloudellinen ja yhteiskunnallinen epävarmuus ja ilmasto-ongelmat eivät ole syy lapsettomuudelle. Ne ovat vain joillekin vahvistavia syitä elää kuten elävät eli enemmän itseä varten.

Uskokaa tai älkää, tämä fokuksen siirtyminen muista ihmiseen itseensä on kaikkein suurin syy lapsettomuuden yleistymiselle. Jos seuraatte sosiaalista mediaa, voitte huomata sen. Vielä keski-iässäkin ihmiset ovat voimakkaasti suuntautuneita itseensä.

Vierailija
473/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo 45-v ja lapset tehtynä, nuorinkin jo 17v. Ei kiitos enää. Kolme niitä on, joten ehkä olen osani tehnyt näissä talkoissa, paremmin on vedetty kuin Vanhanen, joka joskus Rukan keväthangilla loihe lausumaan, että kolme lasta vähintään jokaisen naisen pitäisi synnyttämän. Itse sai aikaiseksi vain kaksi..

Vierailija
474/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyys laskee sitä enemmän mitä enemmän on tasa-arvoa se mitä enemmän isät osallistuu lapsien hoitamiseen niin sitä vähemmän lapsia syntyy.

Tästä on ihan tutkimus tehty.

Vierailija
475/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehdi kirjoitella tänne, kun on kiire haukkua Kaappaus keittiössä -ohjelman äitiä, jolla oli monta lasta.

Erikoinen kupla teillä täällä.

Vierailija
476/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin 6-vuotiaana jo, etten halua lapsia. Ei sen ihmeempää. Mikään olosuhdemuutos tai rahasumma ei saisi minua haluamaan lasta, ei, vaikka lapsen saisi antaa pois ja pitää ite, sanotaan vaikka, 10 miljoonaa euroa.

N40

Vierailija
477/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kulttuurin muutokseen. Viime vuosina on alettu suosia enemmän minäkeskeisyyttä kaikessa ajattelussa. En tarkoita tätä siis kielteisesti, mutta keskiössä ovat: minun elämä, minun ura, minun ulkonäkö ja minun yksilölliset tavoitteet.

Ennen mentiin enemmän lapset edellä ja elettiin vahvasti toisia ihmisiä varten. Lapset nähtiin enemmän voimavarana, ja ne määrittivät vahvasti myös itseä. Lasten haluaminen oli sosiaalisesti hyväksyttyä ja vahvempi osa omia tavoitteita. Lapset sopivat siihen yhtälöön paremmin. Ennen oli myös aikaa kaikelle muulle, kun oma aina ei mennyt somessa ja oman elämän raportoimisessa sinne.

Nykyinen taloudellinen ja yhteiskunnallinen epävarmuus ja ilmasto-ongelmat eivät ole syy lapsettomuudelle. Ne ovat vain joillekin vahvistavia syitä elää kuten elävät eli enemmän itseä varten.

Uskokaa tai älkää, tämä fokuksen siirtyminen muista ihmiseen itseensä on kaikkein suurin syy lapsettomuuden yleistymiselle. Jos seuraatte sosiaalista mediaa, voitte huomata sen. Vielä keski-iässäkin ihmiset ovat voimakkaasti suuntautuneita itseensä.

Erinomainen ja uskottava analyysi, kiitos! MOnet ovat myös vaurastuneet sen verran, että on mahdollisuus tutkia erilaisia tapoja tutustua maailmaan ja käyttää elämäänsä kuin lasten kasvattaminen.

Vierailija
478/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin vielä yhden lapsen. Minulla on jo kaksi lasta, alakoulun loppupuolella jo. Fiksuja itsenäisiä lapsia. Olen eronnut ja isän kanssa yhteishuoltajuus. Uusi mies on ollut jo vuosia kuvioissa. On osallistunut täysillä tähän perhe-elämään. Pitää tasa-arvoista parisuhdetta tärkeänä ja tekee kotitöitä siinä missä me muutkin. Ihana mies. Mutta. Jo silloin nuorena odottaessani toista lastani, sain kuula naljailua jo sairaalassa miten " taitaa olla tämä lapsi jo seuraavalle isälle vai mitä". Täälläkin saan lukea miten olen sitten alhaisinta roskaa jos on lapsia useamman miehen kanssa ja miten minun isommat lapseni kärsisivät asiasta. Jo eron takia heistä tulee narkomaaneja ja rikollisia. Asenteiden pitäisi muuttua.

No eiköhän tää ”lapsia useammille miehille” leima liity enemmänkin tapauksiin joissa lapsia on 3 miehelle tai enemmän ja lisäksi hyvin pienillä ikäeroilla.

Vierailija
479/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kolme lasta. En yritä enempää koska olen jo liian vanha siihen.

N45

Vierailija
480/715 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa nuorista vihaavat lapsia ja lapsiperheitä. Parikymppiset pitävät lisääntymistä vanhoillisen asiana. Surullista, mutta totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän