Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle Areenassa dokumenttisarja syrjäytyneistä nuorista miehistä

Vierailija
03.02.2020 |

Kommentit (826)

Vierailija
561/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, mitä eroa on miehellä ja pojalla.

Helppo vastata, mies elättää itse itsensä ja pystyy huolehtimaan itsestään (mm pestä pyykit, siivota jne). Pojalle nämä jutut hoitaa äiti ja yhteiskunta.

Sama toki koskien naisia ja tyttöjä.

Vierailija
562/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka syvällisiä keskusteluja pelien lomassa käydään? 

Ehkäpä muutenkin ne miesten tutkimusten mukaan lukuisat ystävät ovatkin useammin kavereita ja naisilla on yleensä yksi tai muutama sydänystävä mahdollisen puolison lisäksi. 

Yhtä syvällisiä kuin mitä käydään kavereiden kanssa muutenkin. Ei siinä ole mitään eroa puhutko kasvokkain, puhelimessa, headsetit päässä, laitatko tekstiviestiä tai viestitteletkö chatissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapian ja avun sijaan miehet yleensä hukuttavat murheensa alkoholilla tai antavat pahan olon patoutua sisään kunnes se jonain päivänä purkautuu. Malliesimerkki jakso vitosen herra joka vaihtoi apteekin lääkkeet viinaan ja tuli hermoromahdus.

Mielialalääkkeiden lopettaminen aiheuttaa monille infernaalisia vierotusoireita ja hermoromahdus saattoi olla niiden vikaa, ei välttämättä alkoholin. En toki tässä alkoholia kenellekään syrjäytyneelle lääkkeeksi suosittele.

Vierailija
564/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo vastata, mies elättää itse itsensä ja pystyy huolehtimaan itsestään (mm pestä pyykit, siivota jne). Pojalle nämä jutut hoitaa äiti ja yhteiskunta.

Tuo on vastuuton vs vastuullinen, ei mikään poika vs mies. Ne ovat enemmänkin biologisia kategorioita.

Vierailija
565/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vastuuton vs vastuullinen, ei mikään poika vs mies. Ne ovat enemmänkin biologisia kategorioita.

Eipäs, on nimenomaan kyse aikuisuudesta. Tyyppi jonka pyykit äiti pesee, ei ole aikuinen mies, vaikka ikää olisi 40 v.

Luulisi teidän kroonisesti naisettomien jo huomanneet, että juuri näin valtaosa naisista ajattelee, äidin paapoma ei ole aikuinen mies.

Vierailija
566/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu välillä, ettei tätä isoa yhteiskunnallista ongelmaa oikein haluta ymmärtää tai sitä vähätellään. Olen itse nuori nainen ja ollut syrjäytymisvaarassa, mutta ymmärrän, miksi keskustelu on keskitetty nuoriin miehiin. Naisia ei tule unohtaa keskustelusta, mutta kyllä se jostain kielii, että syrjäytyneissä on etenkin nuoria miehiä paljon ja miehet tekevät eniten itsemurhia. THL:n tilastoista selviää, että 74 prosenttia itsemurhaan kuolleista on miehiä, 77 prosenttia asunnottomista on miehiä ja 93 prosenttia vangeista on miehiä. Noin korkeat prosentit eivät selity pelkästään sillä, ett

ä miehet käyttävät kovempia keinoja itsensä t*ppamiseen. Joku myös sanoi, että naisia syytetään omasta tilanteestaan, mutta miehiä taas ei. Mun havaintojen mukaan se on just päinvastoin. Miehet nähdään kaljaa kittaavina pelirippuuvaisina vätyksinä, jotka elää sossun rahoilla äidin helmassa. Niiden pitäisi ottaa itseään vaan niskasta kiinni ja ryhdistäytyä. Mitäs jäit kotiin, oma vika. Naiselle sallitaan toisella tapaa olla niin sanotusti heikko ja pyytää apua. Miehelle avun hakeminen on isompi kynnys.  Olisi oikeasti aika miettiä, miksi miehet pärjäävät heikommin kouluelämässä, miksi heidän riskinsä kuolla on suurempi nuorena ja miksi he ovat juuri se ryhmä, joka on vaarassa syrjäytyä, jäädä asunnottomaksi tai/ja ajautua rikolliselle polulle. Ja ne syyt eivät ole niin yksinkertaisia, kuten halutaan julkisessa keskustelussa typistää eli "ne on vaan laiskoja" ja "oma vika ei kuulu mulle" 

Naisilla on enemmän näkymättömiä ongelmia. Esimerkiksi asunnottomana naisen on helpompi majailla jonkun miespuolisen kotona palveluksia vastaan. Sama rahan loppumisen kanssa. Naisten samankaltaiset ongelmat ei siten näy tilastoissa asti.

Vierailija
567/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen dokkari pitkästä aikaa. Mä en silti voi käsittää, että jotkut elää tollasessa kaatopaikassa. Siis tämä jonka äiti pesee pyykitkin on kyllä aika huonossa jamassa. Parikymppinen ja fyysinen kunto tossa mallissa, ei pumppu enää kauas jaksa tota elämäntyyliä. Sen lisäksi asunto oli niin oksettavan likainen, että ei voi ymmärtää. Silkkaa saamattomuutta. Näitä on Suomi pullollaan.

Vierailija
568/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäytyneitä mutta ekan videon teksteissä lukee ''etsii asuntoa puolison kanssa''? Tehkää nyt ihmeessä oikeista syrjäytyneistä video. Nuorista miehistä kenellä ei ole ketään. Ei äitiä ei tyttöystävää. Vitsiltä näyttää tuo sonta.

Pakko sanoa, että vaikken halua arvostella toisten kokemuksia tai elämää niin itsekin ehkä odotin jotain vähän erilaista. Minusta ainakin joidenkin heistä elämä näytti aika "normaalilta" kuitenkin. Ainakin minusta jo se, että pystyy käymään koulussa tai on kuitenkin joitakin läheisiä ihmisiä kertoo ettei ihminen enää olekaan niin syrjässä kuitenkaan.  Paljon kai se on myös ajatuksesta kiinni miten olonsa tuntee ja hyväksyy tilanteen. Heillä on todellakin vielä toivoa ja minusta paljon mahdollisuuksia päästä eteenpäin. Moni on sellainen jolla ei todellakaan ole ketään ja on siinä mielessä ihan näkymätön. Heistä ei tiedä mitään missä ovat ja siinä mielessä tuskin koskaan tulee mitään dokumenttejä heistä. Tuntuu aika pahalta kirjoittaa, kun kuuluu itse siihen ryhmään.

Vierailija
569/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaisia vanhempia syrjäytyneillä pojilla on? Itse antaisin lähtöpassit kodista jos ei maita opiskelu. 

Äiti alkoi vaatia minulta vuokraa ellen lähtisi opiskelemaan, niin valitsin sitten koulun, johon pääsee helposti sisään. Tiedostamattoman masennuksen vuoksi mikään koulu eikä elämä kiinnostanut, niin oli ihan sama mihin lähdin. Valmistuin koulusta ja syrjäydyin sen jälkeen. Parempi kuitenkin syrjäytyä yksiössä kuin kylmän ja katkeran äidin nurkissa, että siinä mielessä olen kyllä kiitollinen äidilleni.

Vierailija
570/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs, on nimenomaan kyse aikuisuudesta. Tyyppi jonka pyykit äiti pesee, ei ole aikuinen mies, vaikka ikää olisi 40 v.

Luulisi teidän kroonisesti naisettomien jo huomanneet, että juuri näin valtaosa naisista ajattelee, äidin paapoma ei ole aikuinen mies.

Mies on murrosiän ohittanut uros. Tämä on 100% faktaa, eikä sinun pelleteoriasi sitä muuta.

Vierailija
571/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä o paha?

Se että ihminen on laumaeläin ja tällaiset pojat ja miehet ovat hyvin, hyvin onnettomia mikä näkyy täälläkin päivittäin 24/7/365. Ainoastaan jos ihmisellä on skitsoidi persoonallisuushäiriö, se voi olla aidosti tyytyväinen yksinäisyydessä ja eristäytyneisyydessä. Ja sekin vielä menis että ovat onnettomia, mutta kun sitä omaa pahaa mieltä ja oloa levitetään hyvin aggressivisella tavalla koko yhteiskuntaan netin kautta.

Niin, ihminen on laumaeläin. Luuletko oikeasti, että nuo pojat pelaavat yksin tietokonetta vastaan? Ei, he pelaavat toisiaan vastaan. Sun mielestä ilmeisesti olisi parempi, jos viisi poikaa istuisi samassa huoneessa. Yksi pelaisi ja neljä katsoisi vierestä. Sitten vaihdettaisiin välillä vuoroa. Eihän tuossa olisi mitään järkeä, kun kerran kaikki voivat pelata samaan aikaan.

Teen itse etätöitä enkä todellakaan tarvitse työkaveria viereeni istumaan ja katsomaan, kun minä teen töitä. Työkaverini tekevät töitä omilla tietokoneillaan kuka missäkin. Kaikki eivät ole fyysisesti edes Suomessa. Silti teemme tiimityötä headsetit päässä. Välillä viestitellään kirjoittamalla, välillä puhumalla mikrofoniin. Ihan samalla tavalla tekevät nuo pojatkin. 

Jos katsoit jakson, jossa oli Patrik, niin hänhän nimenomaan kertoi juttelevansa ainakin viiden kaverinsa kanssa joka ainoa päivä. Ei hän ollut yksinäinen, koska hän pelaa kavereidensa kanssa. Kaverit vaan eivät ole fyysisesti läsnä, koska siinä ei olisi mitään järkeäkään pelaamisen kannalta. Aivan kuten ei olisi järkeä siinäkään, että työkaverini istuisi vieressäni ja vuorotellen tekisimme töitä. 

Höh, miksi ihmeessä sitä työtä tai pelaamista pitäisi vuorotellen tehdä kun kaikilla on nykyään omat värkit. Ja oletko ihan varma siitä ettei olisi mitään eroa jos pojat menis pelaamaan jonnekin missä heillä olisi ihmiskontakti irl kuin että kaikki ihmiskontaktit on pelkkää puhetta ja virtuaalipyssyllä ampumista. Ja jos tää pelaaminen ja virtuaali-ihmissuhteet on niin kivaa elämää, niin miksi some on nykyään yksi näiden poikien ja miesten henkinen oksennus? Ei kyllä millään lailla ole välittynyt miten tyytyväisiä syrjäytyneet miehet ovat elämäänsä.

No tässä me ihmiset olemme erilaisia. Ei  läheskään kaikilla ole tarvetta olla fyysisesti toistensa vieressä. Eilen ketjussa joku kertoi, että nettikaverit ei riitä yksinäisyyden poistamiseen, koska kavereita pitää voida halata. Kavereita pitää siis voida fyysisesti koskettaa. Läheskään kaikki meistä ei kaipaa fyysistä kosketusta kavereiltaan. Ihan riittää se juttelu ja yhdessä tekeminen. Ja nykytekniikalla yhdessä voi tehdä, vaikka istuttaisiin fyysisesti eri puolilla maapalloa. Minä istun kotonani Suomessa ja työkaverini talvikodissaan Espanjassa. Mihin sun mielestä meidän pitäisi mennä joka aamu töihin? Berliiniin? Wieniin? Olen tehnyt jo 7 vuoden ajan etätöitä enkä todellakaan kaipaa ruuhkabusseissa matkustamista tai ylipäätään sitä, että työmatkoihin menee aikaa. On paljon mukavampaa, kun voi herätä 5 minuuttia ennen työpäivän alkamista. 

Ihan sama tilanne on pelaajilla. Eivät ne muut pelaajat asu samalla paikkakunnalla mukavan kävely- tai pyöräilymatkan päässä. He asuvat eri puolilla Suomea ja varsin usein pelaajia on ympäri maailmaa. Jos yksi kaveri on Brasiliassa, toinen Norjassa, kolmas Suomessa Helsingissä, neljäs Suomessa Rovaniemellä ja viides Englannissa, niin MISSÄ sun mielestä näiden kavereiden pitäisi olla fyysisesti yhdessä pelaamassa? Ja millä rahalla? Ei tavallisella työssäkäyvälläkään olisi varaa sellaiseen. 

Onko siis niin ettei sinulla ole etätyökavereiden lisäksi mitään muita ihmiskontakteja, jos kaupan kassoja ei lasketa ihmiskontakteiksi? Et koskaan juttele kenenkään kanssa irl?

Ja nytpä vastaankin itse kun muistin nähneeni tämän: "Täytyy tässä välissä todeta että en kuulu tuohon porukkaan johon minut laitoit. Olen ihan normaali pätkätöitä duunaava perheen isä."

Olet perheenisä, ja silti viitsit hehkuttaa täällä pelaamaan juttuneiden poikien elämän hienoutta, vaikka yksinäisten ja syrjäytyneiden miesten surkea todellisuus vyöryy netissä päälle, sitä ei voi missään välttää.

Esitit aiemman kysymyksesi mulle ja mä en ole tuo pätkätöitä duunaava perheenisä. 

Vierailija
572/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä o paha?

Se että ihminen on laumaeläin ja tällaiset pojat ja miehet ovat hyvin, hyvin onnettomia mikä näkyy täälläkin päivittäin 24/7/365. Ainoastaan jos ihmisellä on skitsoidi persoonallisuushäiriö, se voi olla aidosti tyytyväinen yksinäisyydessä ja eristäytyneisyydessä. Ja sekin vielä menis että ovat onnettomia, mutta kun sitä omaa pahaa mieltä ja oloa levitetään hyvin aggressivisella tavalla koko yhteiskuntaan netin kautta.

Onhan niillä oma lauma peliyhteisöissä ja agressiivisuudesta ovat jo ottaneet koppia kouluaikana kun on kaikkia kiusattu kovaa. Yhdellä oli kuulemma selkäkin mustelmilla. Sellaista agressioita lapsille tarjotaan jo peruskoulussa tai armeijassakin. Se on ilmeisesti yhteiskunnallinen viesti, että pysyhän syrjässä. Et ole tervetullut meidän menestyjien laumaan.

Eikä oikeastaan ole mitään todisteita, että nämä nuoret miehet olisivat netissä agressiivisia.

Ainoastaan Kiltamestari on minulle tuttu aihe vapaaltakin.

Kiltamestarinkin vanhat postaukset on lähinnä salaliittoteorioita ja huumorilla höystettyjä hauskoja lukuhetkiä, ainakin minulle. En lukenut niissä mitään agressioita.

Ja se ekobonsai-homma on aika hämmentävä kaikkeudessaan. Siitä en osaa sanoa yhtään mitään.

Sinähän se tässä nyt levittelet näistä miehistä väärää todistusta. Eipä ole kristillistä toimintaa.

Että jos sulla on ihan faktaa laittaa näiden nuorten miesten agressiivisesta nettihäiriköinnistä niin korjaa.

Jos pelaa jotain peliä missä on näennäisesti agressiivista toimintaa, niin ei se ole shakkia kummallisempaa toimintaa.

Jos netistä lukee jotain tai kirjoista lukee jotain ja kokee sen uhkaavaksi, niin silloin sinun mielikuvituksesi tekee sen agression itsellesi. Tai lukukokemuksesi oli liian intensiivinen. Ehkä ymmärsit jopa väärin lukemaasi ja lukukokemus oli monitasoista.

Eikä netissä keskustelu sinällään ole kyllä mitenkään yksinäistä puuhastelua. Enemmänhän se kirjan lukeminen sellaisenaan tai piirroslehtiöön runon piirtäminen kirjaimin on sitä yksinäistä toimintaa.

Että kyllä sinä olet nyt pahasti väärässä kaikessa ja sinun pitää vain suhtautua lukemaasi ihan uudella mielialalla. Muutos tavallaan lähtee sinusta itsestäsi, siinä miten suhtaudut näihin nuoriin miehiin.

Jo ensimmäisessä virkkeessä huomaa pinttyneen tuhisevan asenteen.

Ei silloin voida luoda hedelmällistä keskustelua.

Minä nyt vanhempana rouvana vähän nuhtelen sinua asiasta.

Vierailija
573/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä o paha?

Niin, ihminen on laumaeläin. Luuletko oikeasti, että nuo pojat pelaavat yksin tietokonetta vastaan? Ei, he pelaavat toisiaan vastaan. Sun mielestä ilmeisesti olisi parempi, jos viisi poikaa istuisi samassa huoneessa. Yksi pelaisi ja neljä katsoisi vierestä. Sitten vaihdettaisiin välillä vuoroa. Eihän tuossa olisi mitään järkeä, kun kerran kaikki voivat pelata samaan aikaan.

Teen itse etätöitä enkä todellakaan tarvitse työkaveria viereeni istumaan ja katsomaan, kun minä teen töitä. Työkaverini tekevät töitä omilla tietokoneillaan kuka missäkin. Kaikki eivät ole fyysisesti edes Suomessa. Silti teemme tiimityötä headsetit päässä. Välillä viestitellään kirjoittamalla, välillä puhumalla mikrofoniin. Ihan samalla tavalla tekevät nuo pojatkin. 

Jos katsoit jakson, jossa oli Patrik, niin hänhän nimenomaan kertoi juttelevansa ainakin viiden kaverinsa kanssa joka ainoa päivä. Ei hän ollut yksinäinen, koska hän pelaa kavereidensa kanssa. Kaverit vaan eivät ole fyysisesti läsnä, koska siinä ei olisi mitään järkeäkään pelaamisen kannalta. Aivan kuten ei olisi järkeä siinäkään, että työkaverini istuisi vieressäni ja vuorotellen tekisimme töitä. 

Höh, miksi ihmeessä sitä työtä tai pelaamista pitäisi vuorotellen tehdä kun kaikilla on nykyään omat värkit. Ja oletko ihan varma siitä ettei olisi mitään eroa jos pojat menis pelaamaan jonnekin missä heillä olisi ihmiskontakti irl kuin että kaikki ihmiskontaktit on pelkkää puhetta ja virtuaalipyssyllä ampumista. Ja jos tää pelaaminen ja virtuaali-ihmissuhteet on niin kivaa elämää, niin miksi some on nykyään yksi näiden poikien ja miesten henkinen oksennus? Ei kyllä millään lailla ole välittynyt miten tyytyväisiä syrjäytyneet miehet ovat elämäänsä.

Tietääkseni on ihan tutkittuakin, ettei avokonttoreissa työskentely ole suurimmalle osalle ihmisistä kaikista paras vaan kaikista huonoin vaihtoehto. Työkavereiden läsnäolon aiheuttamat äänet häiritsevät keskittymistä. Osa ihmisistä joutuu kuuntelemaan kuulokkeilla musiikkia tai jotain muuta, jotta ympäristön häly ei haittaisi keskittymistä. Työn tuottavuus laskee. Voidakseen puhua esim puhelimessa, on siirryttävä työpisteeltä pois ja tämäkin aiheuttaa aina jonkin verran ääntä tuolin siirtämisen ja askelten muodossa. Samoin kun tulee töihin, käy vessassa, hakee kahvia, lähtee lounaalle tai lähtee töistä pois. Jos on asiaa yhdelle työkaverille, ei voi silloinkaan alkaa puhumaan suoraan, koska se häiritsee muita samassa tilassa työskenteleviä. Työkavereiden fyysinen läsnäolo voi siis varsin usein olla ainoastaan häiriötekijä. 

Vierailija
574/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esitit aiemman kysymyksesi mulle ja mä en ole tuo pätkätöitä duunaava perheenisä. 

Etpä tietenkään ollut. Eihän meistä kukaan se ollut.

Etköhän se sinä nyt kuitenkin ollut.

Vierailija
575/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

seliseli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etpä tietenkään ollut. Eihän meistä kukaan se ollut.

Etköhän se sinä nyt kuitenkin ollut.

Ei, tässä keskustelee nyt ainakin kolme ihmistä. Mä olen se, joka tekee etätöitä kotona ja jolla on ystäviä ja kavereita eri puolilla Suomea ja maailmaa (Kanadassa asuvan mainitsin jo yhdessä kommentissani). Se, joka ei koe tarpeelliseksi olla ystäviensä  ja kavereidensa kanssa kosketusetäisyydellä. 

Vierailija
576/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten toinen on masentunut ja toinen terve.  Aiemmin joku kirjoitti, että potkisi pois kotoa, jos opiskelut ei maistu. Toisinaan voisi pohtia, että miksi ei maistu ja sitä kautta yrittää ohjata terapiaan ja hoitoon. Joku syy niihin oireisiin on kuitenkin.

Vierailija
577/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen dokkari pitkästä aikaa. Mä en silti voi käsittää, että jotkut elää tollasessa kaatopaikassa. Siis tämä jonka äiti pesee pyykitkin on kyllä aika huonossa jamassa. Parikymppinen ja fyysinen kunto tossa mallissa, ei pumppu enää kauas jaksa tota elämäntyyliä. Sen lisäksi asunto oli niin oksettavan likainen, että ei voi ymmärtää. Silkkaa saamattomuutta. Näitä on Suomi pullollaan.

Järkytyin suoraansanottuna kun katselin ne. Äitinä olisin väkisin mennyt sen lihavan pojan asunnon siivoomaan tai uhannut hälyttää sinne terveystarkastajan. Tuommoisesta voi naapureihinkin levitä ties mitä. Poika näytti elävän pelkällä sokerilla. Sokerimehuja kämppä täynnä ja äidin kaapeista kaivoi heti sokerimössöjä. 

Näyttäisi niin että lapsuudessa niillä ei ole ollut kuria, rajoja ja joku syrjäytynyt nainen, reppana itsekkin sitten jotenkuten koittanut selviytyä huonoin tuloksin. Kaikki nämä tapaukset kamalan laiskoja ja yhteiskunta kun tarjoaa ilmaisen ylläpidon niin mikään muu ei kiinnosta kun pelaaminen pimeessä läävässä. Pitäisi ne laittaa pakkotyöhön joka päivä tai rahaa ei muuten tule jos ei sen eteen mitään tee. 

Vierailija
578/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on murrosiän ohittanut uros. Tämä on 100% faktaa, eikä sinun pelleteoriasi sitä muuta.

Ei riitä miehuuteen pelkkä murrosiän loppuminen?

Vierailija
579/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella fiksun oloisia ja asiallisia nuoria miehiä. Surullista, että on asiat menneet tuohon pisteeseen. Tosin huonomminkin voisi olla.

Fiksuja ja asiallisia? Katottiinko nyt samaa dokkaria? Se minkä minä näin, siinä oli nuoria miehiä, joilla ei ollut mielenkiintoa muuhun kuin pelaamiseen ja juopotteluun. Suihkussa käynti ja roskien vientikin vaikutti olevan ylivoimainen ponnistus.

Sinä näet juuri sen mitä haluat nähdä. Se taas johtuu asenteestasi. Minä taas näin ihmisiä,jotka kuitenkin jaksoivat yrittää,vaikka vaikka tausta oli mikä oli.

Mutta todella fiksun oloisia? Pahoittelen jos olet noista jonkun äiti, mutta eivät kyllä vaikuta fiksuilta ja asiallisilta. Ihan sympaattisilta kyllä ainakin osa, mutta veteliltä ja päämäärättömiltä.

Juu, ei minullakaan ensimmäiseksi tullut mieleen, että olivatpa fiksuja nuoria miehiä. Syrjäytyneitä nuoria miehiä jotka eivät osanneet huolehtia hygieniastaan ja kaikkien asunnot olivat ihan hirveitä lääviä. Patrikin petivaatteet (varsinkin tyyny) ui saastassa. Ei se koodaamisen oivaltaminen pelkästään tee kenestäkään fiksua.

Rehellinen ja aito kuvaus nuorista syrjäytyneistä miehistä jotka yrittivät tosissaan ja siitä heille pisteet!

Vierailija
580/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten toinen on masentunut ja toinen terve.  Aiemmin joku kirjoitti, että potkisi pois kotoa, jos opiskelut ei maistu. Toisinaan voisi pohtia, että miksi ei maistu ja sitä kautta yrittää ohjata terapiaan ja hoitoon. Joku syy niihin oireisiin on kuitenkin.

Masennushan on sen seurausta kun ei mitään tee ja yritä. Työntekeminen on parasta lääkettä masennukseen ja ottaa mitä töitä vain saa ja pääsee. Mikään terapia ja hoito ei auta jos on patalaiska ja yhteiskunta tarjoaa ilmaisen elämisen näille. Lääkkeetkin vielä kun laiskuudesta masentuu niin saa ilmaiset kemikaalit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi