Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle Areenassa dokumenttisarja syrjäytyneistä nuorista miehistä

Vierailija
03.02.2020 |

Kommentit (826)

Vierailija
601/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari noista jakoista se, missä oli huumeidenkäyttäjä ja viimeinen jakso muita paljon vanhemmasta hippimäisestä miehestä olivat oikeasti pelottavia jaksoja. Myöskään huumeiden käyttöä ei olisi pitänyt noin suoraan näyttää. Toki jakso oli k-16, mutta silti. Toki käytettyjen huumeruiskujen kautta leviävät pahimpina nyt hepatiitti ja hiv ja niiden kanssa pitää olla varovainen, mutta silti on väärin, että ruiskuja voi tuolla tavalla vaihtaa puhtaisiin jossakin palvelupisteissä. Samalla rahat ovat tiukalla ja monista muista palveluista on resurssien niukkudesta johtuen pulaa, eivätkä kaikki apua, siis toisenlaista apua tarvitsevat eivät sitä saa. Muutenkin tuollainen päiheongelmaisten hyysääminen ärsyttää.

Itse en ole tarvitsemaani apua saanut, enkä kärsi päihdeongelmista, olen absoluutisti ja minulla on tiukka linja päihteiden suhteen, vaan mm. ahdistuksesta, muista diagnosoimattomista terveysongelmista,työttömyydestä ja taloudellisista ongelmista. Vaikka olen monta kertaa puhunut ongelmistani, vaikka minne niin apua en saa. Minun pitää vain jaksaa, vaikka elämäni on lähinnä vain selviytymistä. En todellakaan ole tätä valinnut.

En nyt puhuisi päihdeongelmaisten hyysäämisestä.

Itse olen alkoholisoitunut nuori nainen ja alkoholismini on seurausta mielenterveyden häiriöstä, mihin en ole ikinä saanut apua.

Monelle riippuvuus tosiaankin on seuraus jostain muusta. Sairaudesta, kiusaamisesta, hyväksikäytöstä tai muusta mihin ei ole itse voinut vaikuttaa.

Kyllä on mielestäni pahempiakin menoeriä kuin nämä päihteidenkäyttäjät.

Ensimmäisenä tappioeränä tulee mieleen omat päättäjämme .

Resurssien puutteeseen ei auta se että jätetään mielestäsi "huonommat" potilaat hoitamatta, vaan se, että karsitaan jostain muualta ei niin tärkeästä asiasta. Itselleni tulee heti mieleen muutamakin.

Minulla on paljon ongelmia ja jos olisin yhtään lipsunut tiukasta suhtautumisestani päihteisiin, kärsisin varmasti itsekin päihdeongelmista. Vaikka mielenterveyteni onkin järkkynyt, olen onnellinen, että en ole hakenut lohtua päihteistä. Vaikka päihdeongelmaisille olisikin tarjolla paljon palveluita, pitäisi niitä olla samassa suhteessa tarjolla myös sellaisille, jotka eivät päihdeongelmista kärsikään. Tällaisillä ihmisillä kun on oikeasti suuri riski päihdeongelmiin tulevaisuudessa. Ajattelen, että päihdeongelmaisia hyysätään, koska heille siis oikeasti tuntuu olevan tarjolla parempia palveluita. Mielneterveysongemista kärsivien, työttömien ja köyhien joukossa on myös sellaisia apua tarvitsevia, joilla ei ole päihdeongelmia. Myös nämä tulee huomioida entistä paremmin.  Vaikka olenkin iloinen päihteettömyydestäni niin pakostikin mietin, mitä sitten vaikka minulla niitä olisikin sillä elämä on nykyisellään aikamoista selviytymistaistelua, apua ei saa, eikä tulevaisuudessa ole mitään odotettavaa. Sama pitkään jatkunut tilanne jatkuu aina vaan, eikä ketään kiinnosta, vaikka jaksamisenikin on loppunut jo kauan sitten.  Minulta vain vaaditaan mahdottomia. Olen joutunut luopumaan paljosta,mutta sekään ei kiinnosta ketään. Kaikkea sitä sontaa, jonka olen joutunut elämäni aikana kokemaan pidetään suunnilleen kokonaisuudessaan omana syynäni, vaikka suurimpaan osaan tapahtuneesta en ole pystynyt mitenkään vaikuttamaan.

Mä vähän luulen, että ilmaisten ruiskujen ja neulojen jakaminen on sen verran pientä kustannuksiltaan, ettei se lopettamalla olisi juurikaan merkitystä muuhun mielentervetstyöhön. Yksikin hepatiitti - tai hiv-potilas tulee yhteiskunnalle niin kalliiksi, että sillä rahalla jaetaan aika iso määrä ruiskuja ja neuloja.

Vierailija
602/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Minua eräs kiusaaja uhkasi piirtää tussilla silmälaseihin 90-luvun alun yläasteella kesken kotitaloustunnin. Muu luokka ja opettaja nauroivat. Kouluun ei välillä uskaltanut mennä. Välitunnit pelottivat. Veljeä kiusattiin kai enemmän. Hän kilahti kerran kotona ja vanhemmat joutuivat soittamaan poliisit. Mielenterveyshoito alkoi.

En tiedä suhtaudutaanko nykyään koulukiusaamiseen vakavammin. Ei tuosta niin kauan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juho oli sympaattinen. Minusta näistä kaikki on olleet aika erilaisia. Osalla oli enemmän pyrkyä elämässä eteenkin päin.

Vierailija
604/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Datanomiksiko Juho opiskeli ?

Vierailija
605/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän hieno tuo tunnusmusiikki.

Vierailija
606/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se pullukkamies oli kyllä aikamoinen vätys. Oli minunkin kämppä poikamies aikoina välillä likainen, mutta ei se nyt sentään samalla tavalla ollut p skan peitossa kuin tuolla. Ja kyllä pyykkääminen ja jonkun tason ruuan laittaminenkin pitäisi olla hallussa. Kyse näytti hänen kohdallaan olevan välinpitämättömyydestä.

Sen kun pelaa vaikka kuinka paljon, mutta vähän ryhtiä ja selkärankaa pitää olla muuhunkin.

M44

Mutta sitä ryhtiä ja selkärankaa ei varmasti tule niin kauan, kun edes pyykkien peseminen ei itseltä onnistu syystä tai toisesta. Se on todella helppoa loppupeleissä.

Äidin pitäisi lopetaa tuo paapominen ja vaatia pojaltaan oma-aloitteisuutta, mutta vähän pelkään, että se juna meni jo.

Vierailija
607/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa vielä vähän niin kohta sadaan vielä parempaa draamaa. Kokoajan puhutaan että työttömille pitää saada lisää velvoitteita ja tukia täytyy leikata lisää.

Nykyäänkään heikko osaisimmat eivät saa mistään mitään koska heillä on omaisuutta tai kela tulkitsee heidät mielivaltaisesti yhteistaloudessa eläviksi he jäävät kaiken avun ulkopuolelle he saavat apua ainoastaan lähiomaisiltaan tai joltain muulta. Sen jälkeen tulee alennetulla toimeentulotuella elävät jotka eivät suostu tai kykene te toimiston osoittamaan toimintaan.

Alennettu toimeentulotuki on noin 270€ kk

Sitten tulee se köyhä toitä tekevien luokka jotka saavat täyttä toimeentulotukea tai työmarkkinatukea noin 500€kk ja lisäksi toimintapäivilta saa 9€ kulukorvauksen tällöin täysipäiväistä viikkoa tekevä voi saada korkeintaan noin 700€.

Ruoka on Suomessa paljon kalliimpaa kuin muualla maailmassa

Sen takia ne leipäjonotkin on pidempiä kuin koskaan ja se apu ei tule valtiolta eikä kunnalta.

Elämä on siedettävää juuri niin kauan kun elämän edellytykset täyttyvät

ihmisille se tarkoittaa ruokaa, vettä ja katto pään päällä jos näistä syntyy puutetta kurjuus kasvaa nopeasti. Koska nykyisestä tasosta täytyy leikata niin on hyvin mahdollista että alennetusta toimeentulotuesta leikataan lähitulevaisuudessa sitten aletaan suomessakin näkemään nälkäkuolemia kun ne joilla ei ole lähisukulaisia kuolevat nälkään 

Suomi muuttuu kokoajan eikä kehityksen suunta ole aina hyvää

Vierailija
608/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seurataan vaikka THL:n tilastoja niin esimerkiksi

Psykiatrisen erikoissairaanhoidon osastohoidon potilaiden määrä on tuplaantunut 2000 luvulla.

verotietojen mukaan Suomessa

Vuoden 1990 alussa tulottomia oli alle 10 000

Vuoden 2010 alussa tulottomia oli 23 000

Vuoden 2019 alussa tulottomia oli 161 000

Vuoden 2019 lopussa työttömyysturvaetuuksien saajia oli 337 237

Se on todennakäisesti tuo tulottomien joukko joka "puhdistetaan"

Vierailija
609/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yllättynyt lainkaan, että keskustelun aihe jossakin puolen ja yhden sivun välimaastossa alkoi siirtyä syrjäytyneisiin naisiin.

Sama jos puhutaan kodittomista, niin korostetaan sitä, mitä jopa 20% niistä on naisia, kamalaa! :(

Tai jos puhutaan ADHD:sta ja siitä, kuinka se on yleisempää miehillä: "Mutta naisten adhd ilmenee eri tavalla ja suuri osa heistä voi jäädä diagnosoimatta."

Näitähän riittää

Vierailija
610/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvytön mies joka oli kärsinyt vuosia vakavista mielenterveyshäiriöitä, kuoli nälkään vain kuukausia sen jälkeen, kun viranomaiset lopettivat hänen työttömyystukensa ja asumistukensa.

https://www.theguardian.com/society/2020/jan/28/disabled-man-starved-to…

Vierailija
611/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama-ajan lapsia. Tuossa se on viteonauhalla totisteena miten lama-ajan lapsosista kasvoi aikuisia.

Seon muna, toukka ja aikuine kärpäne.

Et nyt nähdään se tulos.

Ei vasemmistohallitusten aikana 70-80-luvuilla ollut tälläistä sekoilua ja pula-ahoilua.

Nyt näyttää ihan uunoelokuvatkin tulleen toteen.

Vierailija
612/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yllättynyt lainkaan, että keskustelun aihe jossakin puolen ja yhden sivun välimaastossa alkoi siirtyä syrjäytyneisiin naisiin.

Sama jos puhutaan kodittomista, niin korostetaan sitä, mitä jopa 20% niistä on naisia, kamalaa! :(

Tai jos puhutaan ADHD:sta ja siitä, kuinka se on yleisempää miehillä: "Mutta naisten adhd ilmenee eri tavalla ja suuri osa heistä voi jäädä diagnosoimatta."

Näitähän riittää

Mikset halua että naisista puhutaan? Miksei voi puhua ilmiöstä vaan pitää rajata naiset ulkopuolelle? Sehän on jo todettu, että naisten syrjäytymistä ei tunnisteta joten he eivät näy tilastossa. Eu täällä kukaan väitä, että miehet ei syrjäydy vaan todetaan että naiset syrjäytyy myös ja tää on näköjään jollekin ongelma kun pitää tulla sanoo että eikä syrjäydy kun miehet.

Vierailija
613/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen dokkari pitkästä aikaa. Mä en silti voi käsittää, että jotkut elää tollasessa kaatopaikassa. Siis tämä jonka äiti pesee pyykitkin on kyllä aika huonossa jamassa. Parikymppinen ja fyysinen kunto tossa mallissa, ei pumppu enää kauas jaksa tota elämäntyyliä. Sen lisäksi asunto oli niin oksettavan likainen, että ei voi ymmärtää. Silkkaa saamattomuutta. Näitä on Suomi pullollaan.

Järkytyin suoraansanottuna kun katselin ne. Äitinä olisin väkisin mennyt sen lihavan pojan asunnon siivoomaan tai uhannut hälyttää sinne terveystarkastajan. Tuommoisesta voi naapureihinkin levitä ties mitä. Poika näytti elävän pelkällä sokerilla. Sokerimehuja kämppä täynnä ja äidin kaapeista kaivoi heti sokerimössöjä. 

Näyttäisi niin että lapsuudessa niillä ei ole ollut kuria, rajoja ja joku syrjäytynyt nainen, reppana itsekkin sitten jotenkuten koittanut selviytyä huonoin tuloksin. Kaikki nämä tapaukset kamalan laiskoja ja yhteiskunta kun tarjoaa ilmaisen ylläpidon niin mikään muu ei kiinnosta kun pelaaminen pimeessä läävässä. Pitäisi ne laittaa pakkotyöhön joka päivä tai rahaa ei muuten tule jos ei sen eteen mitään tee. 

Minä syrjäytynyt "reppana" nainen kyllä ajattelen niin, että kyllä miehetkin saavat olla ihan rauhassa syrjäytyneitä ilman, että minua yhtään ahdistaa.  Kyllä tänne joukkoon mahtuvat kaikki ja tuskin kukaan tähän porukkaan ihan ensimmäisenä tahtoo sen lipun ostaa jos oikeasti asiaa miettii. Senkin vuoksi todellakin mietin aina kumpa jokainen vähän miettisi mitä kirjoittaa. Täälläkin sanotaan, että kiusaaminen on väärin ja niinpä jos sillä linjalla tahdotaan pysyä niin en arvostelisi täälläkään ketään tai halveksuisi. Itse ajattelen niin, että esim Patrikilla voi olla omat ongelmansa kuten ylipaino ja minulla taas omani ( esim pelot sosiaalisissa tilanteissa) ja siinä mielessä olemme taas tasoissa monen asian suhteen.

Vierailija
614/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittää

Itseäni ei ainakaan naisena yhtään ärsytä se, että puhutaan miehistä ja todellakin ymmärrän sen, että heidän määränsä syrjäytyneissä on suurempi. Itse olen tänne kirjoittanut vaan omia kokemuksia syrjäytyneenä naisena ja en todellakaan kuulu siihen porukkaan joka jotenkin väheksyy miesten syrjäytymistä. Itsekin tiedän monenlaisia ikäviäkin ihmistarinoita ja ymmärrän todellakin sen kuinka vaikea asia tämä monelle on.

Vierailija
615/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmuus hukassako kirjoitti:

Patrikin äitiä kyllä ihmettelen.

Hakee oikein kotoa autolla aikuista miestä, pyykit mukaan mamman pestäviksi . Kyselee tarviisko joutilaan, ylipainoisen pojan asuntoa siivota!!

Ja kun tämä ylipainoinen aikuislapsi sitten saapuu skotiin, ensimmäisenä menee hakemaan jäätelöä pakasteesta ja valittaa kun on vain kolmea eri makua!! Kyselee jaksaako poju lähteä kauppaan ja mitä ostetaan. Kohtelee  ja paapoo aikuista miestä kuin 5-vuotiasta!

Ja tämä sankari kehuu kuinka on tyytyväinen yhteiskunnan elatukseen! Kun rahat loppuvat sitten menee töihin omien sanojensa mukaan. Nyt rahat  kuulemma oikein hyvin riittävät ja kaikkea paskaa pystyy ostamaan elämisen lisäksi, näin onin sanoinensa!!

Tälläisiä me elätämme verovaroin! Laiskoja, terveitä , työkykyisiä yöt pelaavia, päivät nukkuvia  aikuisia miehiä. !!Ja  tälläkin vielä varaa on ollut syödä itsensä läskiksi!!

Eikä valittanut! Katsopas jakso uudelleen. Patrik ihmetteli, miksi pakastimessa on kolme avattua rasiaa jäätelöä. Äitinsä vastasi, että ne ovat eri makuja. Patrik totesi, että kaksi avattua rasiaa oli ihan samaa makua ja vain yksi eri. Mun mielestä on ihan fiksua ihmetellä, miksi on pitänyt avata kaksi samaa makua olevaa rasiaa eikä ensin syödä yhtä loppuun ja vasta sitten avata uusi rasia. 

Aikuinen mies jäätelöllä kuin pikkulapsi! Ja vielä tuhdissa kunnossa!!

Mitä vittua? Anteeksi kielenkäyttöni, mutta olen jo lähes kuuskymppinen nainen ja just hetki sitten tulin kaupasta. Ostin itselleni jäätelöä. En tiennytkään, että jäätelön syöntiin on jokin yläikäraja. Ostin myös laskiaspullan ja Runebergin tortun. Onko niillekin olemassa jokin yläaikäraja?

Ei yläikä rajaa mutta painoraja saisi olla ::)

Ja kyllä, aika lapsellista touhua. Aikuinen mies penkomassa äitinsä pakastinta ja sitten jäätelölle.:) Äidin pitäisi ymmärtää rajoitta poikansa epätervettä syömistä, sekä kohdella tätä aikuisena, ei kuin jäätelöä tahtovaa pikkulasta.

t. toinen, oikeasti lähes 60 kymppinen nainen.

Kiitos tiedosta. Täytyykin antaa jäätelö koiralleni, koska minäkin olen ylipainoinen. 

Yllätys tosiaan että olet!!:)) Vain lihava suuttuu kun puhe kääntyy kenen tahansa epäterveen  ruokailun rajoittamiseen! Ja mitä todennäköisemmin myös koirasi on lihava, joten sille ei painon takia ole jäätelö hyväksi, eikä koirille muutoinkaan!

Sellainen säälittävä kiusaaja siellä sitten. Sehän tosin onnistuu teiltä naisilta ihan luonnostaan. -eri

Säälittävä kiusaaja kyllä, mutta mistä teet päätelmän sukupuolesta. Ihan hyvin kyseessä voi olla mies. Kiusaaminen onnistuu teiltä miehiltä myös ihan luonnostaan.

ohis

Vierailija
616/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sdasdsa kirjoitti:

Odottakaa vielä vähän niin kohta sadaan vielä parempaa draamaa. Kokoajan puhutaan että työttömille pitää saada lisää velvoitteita ja tukia täytyy leikata lisää.

Nykyäänkään heikko osaisimmat eivät saa mistään mitään koska heillä on omaisuutta tai kela tulkitsee heidät mielivaltaisesti yhteistaloudessa eläviksi he jäävät kaiken avun ulkopuolelle he saavat apua ainoastaan lähiomaisiltaan tai joltain muulta. Sen jälkeen tulee alennetulla toimeentulotuella elävät jotka eivät suostu tai kykene te toimiston osoittamaan toimintaan.

Alennettu toimeentulotuki on noin 270€ kk

Sitten tulee se köyhä toitä tekevien luokka jotka saavat täyttä toimeentulotukea tai työmarkkinatukea noin 500€kk ja lisäksi toimintapäivilta saa 9€ kulukorvauksen tällöin täysipäiväistä viikkoa tekevä voi saada korkeintaan noin 700€.

Ruoka on Suomessa paljon kalliimpaa kuin muualla maailmassa

Sen takia ne leipäjonotkin on pidempiä kuin koskaan ja se apu ei tule valtiolta eikä kunnalta.

Elämä on siedettävää juuri niin kauan kun elämän edellytykset täyttyvät

ihmisille se tarkoittaa ruokaa, vettä ja katto pään päällä jos näistä syntyy puutetta kurjuus kasvaa nopeasti. Koska nykyisestä tasosta täytyy leikata niin on hyvin mahdollista että alennetusta toimeentulotuesta leikataan lähitulevaisuudessa sitten aletaan suomessakin näkemään nälkäkuolemia kun ne joilla ei ole lähisukulaisia kuolevat nälkään 

Suomi muuttuu kokoajan eikä kehityksen suunta ole aina hyvää

Itsellä myös tuttua se kuinka en tavallaan ajoittain ole saanut rahaa yhtään mistään. En suostunut itse menemään yhteen työkkärin osoittamaan paikkaan ja siitä kieltäydyin niin tuet katkaistiin nopeasti. En myöskään saanut toimeentulotukea kun minulla on säästöjä jonkin verran ja kuulemma liikaa.  Tämä tilanne kesti aika pitkään ja en tiedä miten olisi käynyt jos en olisi saanut apua välillä parilta ihmiseltä. Tietysti joku ajattelee, että tämäkin täysin oma syy ja en kiellä sitä, mutta aika helppoa todellakin on pudota ihan yhteiskunnan ulkopuolelle ilman mitään merkintää missä olet. Ei siihen aina tarvita mitään päihdeongelmaa tai välttämättä sairauttakaan. Itsellä on muutamia tuttuja joilla vähän vastaavia kokemuksia ja jotkut heistä asuvat kotona ja ovat ehkä sen takia jotenkin turvassa, vaikka tietenkin sinne kotiinkin on helppo jäädä ja nopeasti tavallaan kadota yhteiskunnan kirjoista. Sitten on tietysti ne, jotka asuvat omillaan ilman turvaverkkoja ja sitten jos mokaakin jotenkin niin äkkiä käy huonosti. Eräs tuttuni joutui asunnon mennessä myyntiin nopeasti muuttamaan sieltä pois ja asui pitkään veljensä tykönä kun ei saanut asuntoa mistään. Hänkin oli vain työtön sekä pienituloinen, joten ei voinut maksaa suurta vuokraa, mutta muuten ihan kunnollinen sekä ilman mitään maksuhäiriömerkintää. Siinä mietin itsekin kuinka vaikea tilanne olisi ollut omalla kohdalle.

Vierailija
617/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi, mitä eroa on miehellä ja pojalla.

Helppo vastata, mies elättää itse itsensä ja pystyy huolehtimaan itsestään (mm pestä pyykit, siivota jne). Pojalle nämä jutut hoitaa äiti ja yhteiskunta.

Sama toki koskien naisia ja tyttöjä.

Tai sitten toinen on masentunut ja toinen terve.  Aiemmin joku kirjoitti, että potkisi pois kotoa, jos opiskelut ei maistu. Toisinaan voisi pohtia, että miksi ei maistu ja sitä kautta yrittää ohjata terapiaan ja hoitoon. Joku syy niihin oireisiin on kuitenkin.

Masennushan on sen seurausta kun ei mitään tee ja yritä. Työntekeminen on parasta lääkettä masennukseen ja ottaa mitä töitä vain saa ja pääsee. Mikään terapia ja hoito ei auta jos on patalaiska ja yhteiskunta tarjoaa ilmaisen elämisen näille. Lääkkeetkin vielä kun laiskuudesta masentuu niin saa ilmaiset kemikaalit. 

Kyllä auttaa- Olin neljä kuukautta hoidossa ja sen jälkeen olin ihan eri ihminen. Elämäni parasta aikaa kylläkin. 

Vierailija
618/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi, mitä eroa on miehellä ja pojalla.

Helppo vastata, mies elättää itse itsensä ja pystyy huolehtimaan itsestään (mm pestä pyykit, siivota jne). Pojalle nämä jutut hoitaa äiti ja yhteiskunta.

Sama toki koskien naisia ja tyttöjä.

Tai sitten toinen on masentunut ja toinen terve.  Aiemmin joku kirjoitti, että potkisi pois kotoa, jos opiskelut ei maistu. Toisinaan voisi pohtia, että miksi ei maistu ja sitä kautta yrittää ohjata terapiaan ja hoitoon. Joku syy niihin oireisiin on kuitenkin.

Masennushan on sen seurausta kun ei mitään tee ja yritä. Työntekeminen on parasta lääkettä masennukseen ja ottaa mitä töitä vain saa ja pääsee. Mikään terapia ja hoito ei auta jos on patalaiska ja yhteiskunta tarjoaa ilmaisen elämisen näille. Lääkkeetkin vielä kun laiskuudesta masentuu niin saa ilmaiset kemikaalit. 

Kyllä auttaa- Olin neljä kuukautta hoidossa ja sen jälkeen olin ihan eri ihminen. Elämäni parasta aikaa kylläkin. 

Siis hoitoko oli elämäsi parasta aikaa, vai hoidon jälkeenkö elämäsi on ollut parhaimmillaan?

Vierailija
619/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitähän riittää

Tällä palstalla on muutenkin vaikea keskustella enemmän miehiä koskettavista aiheista. Kyllä osa naisista varmasti jää piiloon tilastoista, mutta heitä täytyisi olla todella paljon, jotta voidaan puhua siitä yhtä yleisenä niin miesten kuin naisten keskuudessa. Ja kuten jo sanottu täällä, niin tähän on ihan looginen selitys eli se, että nuoret miehet tutkitusti työllistyvät heikommin, he pärjäävät koulussa tyttöjä huonommin eikä heidän luku- ja kirjoitustaito ole samalla tasolla. Joten ei varmaan tule hirveänä yllätyksenä, että nuoret miehet myös ovat enemmistönä syrjäytyneiden joukossa. Ja tosiaan, joku tossa edellä jo mainitsi, ettei tämä kai mikään kurjuuskilpailu ole, sillä harva haluaa olla niin sanotusti syrjäytynyt. Heidän osansa ei ole helppo. Mut on hyvä kuitenkin tunnistaa sukupuolittuneisuus tietyissä asioissa.

Vierailija
620/826 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

dsadsd kirjoitti:

Jos seurataan vaikka THL:n tilastoja niin esimerkiksi

Psykiatrisen erikoissairaanhoidon osastohoidon potilaiden määrä on tuplaantunut 2000 luvulla.

verotietojen mukaan Suomessa

Vuoden 1990 alussa tulottomia oli alle 10 000

Vuoden 2010 alussa tulottomia oli 23 000

Vuoden 2019 alussa tulottomia oli 161 000

Vuoden 2019 lopussa työttömyysturvaetuuksien saajia oli 337 237

Se on todennakäisesti tuo tulottomien joukko joka "puhdistetaan"

Siinä oli pohdintaa ns. hatusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi