Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle Areenassa dokumenttisarja syrjäytyneistä nuorista miehistä

Vierailija
03.02.2020 |

Kommentit (826)

Vierailija
301/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki tutkimukseen! TUTKITUSTI MIEHILLÄ ON ENEMMÄN YSTÄVIÄ kuin naisilla. Ystävien määrä ei tietenkään kerro ystävyyden läheisyydestä, mutta ei ystävien pienempikään määrä kerro läheisyydestä. Tuota "naisilla on läheisemmät ystävyyssuhteet" -mantraa kyllä hoetaan, mutta en ole koskaan nähnyt yhtäkään todistetta sille.

https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/tie…

No miten olisi vaikka väestötutkimus? Tietty asiaan vaikuttaa miehillä koomisesti se avioliitto. Miehillä kaveriverkostot tuppaavat häviämään parisuhteen aikana, minkä takia se erokin on raskaampi paikka ja suuremmalla todennäköisyydellä syrjäyttää tai aiheuttaa itsemurhia eronneelle miehelle. Kun niitä vanhoja kavereita ei sitten enää olekaan tukemassa.

Vierailija
302/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viimeistä oli herttaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Patrikin äiti on kyllä varmaan osasyyllinen tuohon laiskuuteen. Tuntui vaan hössöttävän ja passaavan lastaan! Ei oo paljoa kuria pidetty? Mulle tuollainen lapsi olisi kamala asia, on äärimmäisen ylipainoinen 20 vuotiaana, ei pese lakanoita, siivoa, polttaa! No kerran viikossa käy kuntouttavassa. En tiedä sitten onko masennusta mutta ei auta kyllä tilannetta yhtään jos äiti vaan sössöttää ja antaa kaiken periksi..

Tuskin kukaan haluaa, että omalle lapselle noin käy? Ehkäpä äiti ei näe enää mitään vaihtoehtoja kun muuten poika ei varmaan olisi missään yhteyksissä jos äiti rupeaisi patistelemaan liikaa. Ja kyllähän se äiti yritti saada poikaa mukaan kauppaan, mutta sinnekään hän ei selvästi olisi halunnut lähteä. Jotain draamaa hänen elämässään on täytynyt olla, kun on noin huonosti asiat.

Itse olen syrjäytynyt nainen ja en ole edes väleissä vanhempieni kanssa, he eivät halua kuulla minusta. Lapsuuskin oli jatkuvaa kaltoinkohtelua. Antaisin mitä vaan jos saisin tuollaisen äidin hössöttämään ympärilleni. Selvästi hän poikaansa rakasti.

Vierailija
304/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon syrjäytynyt nainen. Masennus taustalla. Tuun päihdekodista jossa lisäksi mt-ongelmaa. Olen arka, kiltti ja tunnollinen. Tällaiset pääty hyväksikäytetyiksi. Mutta eniten ottaa päähän että aina vaan puhutaan pojista. Syrjäytyneitä naisia ei edes tunnisteta tilastoissa ja ovat näin näkymättömiä.

Työnantajille en enää kelpaa, vaikka on oman alan kokemusta koska oli ensin työttömyysjakso ja sitten sairastuin masennukseen. Ei kehtaa ottaa yhteyttä kehenkään,koska ei ole varaa mihinkään, ahdistaa ja mun elämässä ei ole tapahtunut nitään enkä kestä kuunnella kun jollain menee hyvin koska se saa miettimään omaa paskaa elämää. Olisin hyvä työntekijä mutta kaikki vaan näkevät aukon cv:ssä. Että minkäs teet. Perhettä ei voi perustaa eikä halua edes ihmiskontakteja.

Lämmin halaus ja tsemppiä. Voisin niin helposti olla vähän samankaltaisessa tilanteessa itsekin. Toivottavasti sinäkin pääset vahvemalle pohjalle ja nauttimaan elämästäsi vielä jossain vaiheessa. 

Vierailija
305/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa, että poika koulussa leikkii nukeilla? Ei tasan yhtään kukaan. Muut esimerkit on yhtä epätodellisia.

Se että annetaan mahdollisuus valita, ei ole sama kun että painostettaisiin valitsemaan muuta kun lapsi itse haluaa.

Ja kuka sulla tekee kotityöt, kun kerran miehet ei niitä mielestäsi tee? Ilmeisesti äiti.

Ja olet syrjäytynyt, kun ei onnistu edes itsenäinen elämä, äiti tekee sinun kotityösi. Eikö koskaan hävetä, aikuinen ihminen jonka puolesta äiti tekee kotityöt, ja pyyhkii kai pyllynkin.

Vierailija
306/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Patrikin äiti on kyllä varmaan osasyyllinen tuohon laiskuuteen. Tuntui vaan hössöttävän ja passaavan lastaan! Ei oo paljoa kuria pidetty? Mulle tuollainen lapsi olisi kamala asia, on äärimmäisen ylipainoinen 20 vuotiaana, ei pese lakanoita, siivoa, polttaa! No kerran viikossa käy kuntouttavassa. En tiedä sitten onko masennusta mutta ei auta kyllä tilannetta yhtään jos äiti vaan sössöttää ja antaa kaiken periksi..

Miltäköhän äidistä tuntuu, kun poikansa jakso on tullut ulos Yleltä? Kuitenkin itse vaikutti suht siistiltä ja itsestään huolehtivalta ihmiseltä jolla oli kiva koti, nyt sitten ihmiset kauhistelevat poikansa saastaisuutta ja elämäntyyliä muutenkin. Itsestä ainakin olisi hirveää, jos vaikka oma veli eläisi noin ja se näytettäisi kaikelle kansalle päiviteltäväksi.

Vierailija
307/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sössötä, anna konkreettinen esimerkki miten poikia ohjataan tyttöjen juttuihin! Mulla on juuri opiskelemaan lähtenyt poika, hänen koulunkäynnistään en muista yhtään kertaa että häntä olisi jotenkin ohjattu naiseksi. Mitä se edes on, kun puhutaan kuitenkin lapsista?

Taidat itse olla syrjäytynyt. Ja anna kun arvaan, sekin on tietysti naisten syy?

Eikö kouluissa pojat ja tytöt haluta samoille liikuntatunneille?

Ei haluta että pojat on puukäsityössä ja tytöt tekstiilitöissä?

Halutaan miehiä naisvaltaisille aloille?

Halutaan naisia miesvaltaisille aloille?

Halutaan miehet kotiin hoitamaan lapsia?

Halutaan miehet tekemään kotitöitä?

Halutaan naiset armeijaan?

Halutaan poikien leikkivän nukeilla?

Halutaan tyttöjen leikkivän autoilla?

Kyllähän nykyaikana pyritään häivyttämään sukupuolierot pois eli ei saa olla miehiä eikä naisia.

Mitä sä selität? Sano vielä kun enää ei saa olla mies kun ei hyväksytä rais kauksia, ahd istelua ja vaimon hak kaamista.

Vierailija
308/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan haluaa, että omalle lapselle noin käy? Ehkäpä äiti ei näe enää mitään vaihtoehtoja kun muuten poika ei varmaan olisi missään yhteyksissä jos äiti rupeaisi patistelemaan liikaa. Ja kyllähän se äiti yritti saada poikaa mukaan kauppaan, mutta sinnekään hän ei selvästi olisi halunnut lähteä. Jotain draamaa hänen elämässään on täytynyt olla, kun on noin huonosti asiat.

Itse olen syrjäytynyt nainen ja en ole edes väleissä vanhempieni kanssa, he eivät halua kuulla minusta. Lapsuuskin oli jatkuvaa kaltoinkohtelua. Antaisin mitä vaan jos saisin tuollaisen äidin hössöttämään ympärilleni. Selvästi hän poikaansa rakasti.

Rajatkin ovat rakkautta. Mahdollistaminen ei ole palvelus kenellekään. 

Vierailija
309/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän Juhoa, nän näyttäisi näistä ainoalta joka tulee pärjäämään elämässään. Muut laiskoja ja velttoja vetelehtijöitä , toki jollakin skitsofrenia että täysin ymmärrettävää että on työkyvytön.

Mitäpä sitä työssä käymään kun yhteiskunta hyvin elättää muutenkin.

Ennen puhuttiin peräkammarin pojista, näyttävät nämä peräkammarin pojat nykyään olevankin  kaupungeissa. 

Mistä tälläisiä vässyköitä tulee,  eikö kotona ole  kyetty  neuvomaan mitään, edes siivoamaan itsensä ja asuntonsa, kun aikaahan näiltä ei puutu!!

Oletko ihan tosissasi? Jos sinun koko lapsuus ja nuoruus on mennyt rankan koulukiusaamisen uhrina ja muutenkin elämä potkinut päähän, niin sieltä suosta on aika vaikea nousta, jos on lähtenyt hakemaan helpotusta esimerkiksi päihteistä ja pelimaailmasta... Äkkiäkös sitä ihminen veltostuu, kun kokee, että millään ei ole mitään väliä.

Kokemusta on koulukiusaamisesta ihan tarpeeksi.! Juuri Juhoa sanoinkin ymmärtäväni. Vielä lähes kuusikymppisenä kärsin koulukiusaamisen aiheuttamista traumoista,mutta tämä ei ole estänyt minua hankkimasta  koulutusta, työtä, perhettä jne.

Tuohon aikaan ei terapioita saati muuta apua kiusatulle tarjottu.  Myöskin kotioloni olivat köyhät. Silti olen kouluttautunut, ollut ikäni työelämässä, kasvattanut akateemiset, pärjäävät lapset.!

Mutta näitä nykyajan  nuoria lorvieläkeläisiä en ymmärrä!

Sinä olet eri sukupolvea kuin nämä nuoret miehet.

Kun nuorena opiskelit ja kävit töissä, myös yhteiskunta oli erilainen. Lähes kaikki otettiin mukaan yhteiskuntaan ja ei ollut yleistä elellä sossun tuilla. Siksi kiusattujen, masentuneiden tai muuten traumaattisen taustan omaavien ihmisten oli helpompi pärjätä elämässään.

Nykyään työnantajat ei edes ota tällaisia ihmisiä töihin, vaan he päätyvät jo nuorena eläkkeelle tai elävät muuten Kelan tuilla. 

Aivan päinvastoin! Vieläpä työpaikoilla huomauteltiin PALJON enemmän mikäli huomattiin jonkun olevan vähänkään erilainen! Jopa sinkkuus oli naurun aihe, ja jokainen katsoi oikeudekseen kysellä ja arvioida miksei ole puolisoa löytynyt, tämä vain yksi esimerkki.  Yksityisyyttä ei kunnioitettu siinä määrin kuin nykyään.

Olen ollut 80-luvulta asti työelämässä ja edelleen olen joten olen elänyt nuo muutosten ajat. Nykyään edes työnantajalla ei ole oikeutta kommentoida tälläisiä, lisäksi työpaikkakiusaaminen otetaan nykyään vakavasti.

Lisättäköön vielä että yhteiskunta ei ennen mahdollistanut tuollaista vetelehtimistä. Eikä ollut huumeita siinä määrin  saatavilla kuin nykyään, saati pelikoneita ja nettiä . Nämä nuoret miehet pössyttelevät, vetävät alkoa ja pelaavat päivät pitkät ! Yhteiskunta maksaa asumisen ja elämisen kaikkineen!

Masennus on muotia, ja läheskään kaikki eivät ole oikeasti masentuneita, vaan teeskennellän saadakseen etuuksia ja jatkaa lorvailua!

Masennusta on paljon, koska Suomessa on  nykyään kovat ja kylmät arvot. Ihmisen arvo mitataan sillä, miten tuottava hän on yhteiskunnalle.

Tämä ei koske pelkästään nuoria miehiä, vaan on ihan samalla tavalla myös esim. vanhuksia, jotka ovat masentuneita. Teeskentelevätkö myös he mielestäsi?

Vierailija
310/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin myös että poika vaikutti vastahakoiselta, kun äiti ehdotti ruokakaupassa käymistä. Pojalla oli myös koko jakson ajan samat vaatteet päällä, vaikka oli kuvattu eri ajankohtina. Ja mä en oikeasti käsitä, miten hänen lakanat edes pystyivät olemaan sen näköiset 🤢

Vierailija
311/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän Juhoa, nän näyttäisi näistä ainoalta joka tulee pärjäämään elämässään. Muut laiskoja ja velttoja vetelehtijöitä , toki jollakin skitsofrenia että täysin ymmärrettävää että on työkyvytön.

Mitäpä sitä työssä käymään kun yhteiskunta hyvin elättää muutenkin.

Ennen puhuttiin peräkammarin pojista, näyttävät nämä peräkammarin pojat nykyään olevankin  kaupungeissa. 

Mistä tälläisiä vässyköitä tulee,  eikö kotona ole  kyetty  neuvomaan mitään, edes siivoamaan itsensä ja asuntonsa, kun aikaahan näiltä ei puutu!!

Oletko ihan tosissasi? Jos sinun koko lapsuus ja nuoruus on mennyt rankan koulukiusaamisen uhrina ja muutenkin elämä potkinut päähän, niin sieltä suosta on aika vaikea nousta, jos on lähtenyt hakemaan helpotusta esimerkiksi päihteistä ja pelimaailmasta... Äkkiäkös sitä ihminen veltostuu, kun kokee, että millään ei ole mitään väliä.

Kokemusta on koulukiusaamisesta ihan tarpeeksi.! Juuri Juhoa sanoinkin ymmärtäväni. Vielä lähes kuusikymppisenä kärsin koulukiusaamisen aiheuttamista traumoista,mutta tämä ei ole estänyt minua hankkimasta  koulutusta, työtä, perhettä jne.

Tuohon aikaan ei terapioita saati muuta apua kiusatulle tarjottu.  Myöskin kotioloni olivat köyhät. Silti olen kouluttautunut, ollut ikäni työelämässä, kasvattanut akateemiset, pärjäävät lapset.!

Mutta näitä nykyajan  nuoria lorvieläkeläisiä en ymmärrä!

Sinä olet eri sukupolvea kuin nämä nuoret miehet.

Kun nuorena opiskelit ja kävit töissä, myös yhteiskunta oli erilainen. Lähes kaikki otettiin mukaan yhteiskuntaan ja ei ollut yleistä elellä sossun tuilla. Siksi kiusattujen, masentuneiden tai muuten traumaattisen taustan omaavien ihmisten oli helpompi pärjätä elämässään.

Nykyään työnantajat ei edes ota tällaisia ihmisiä töihin, vaan he päätyvät jo nuorena eläkkeelle tai elävät muuten Kelan tuilla. 

Aivan päinvastoin! Vieläpä työpaikoilla huomauteltiin PALJON enemmän mikäli huomattiin jonkun olevan vähänkään erilainen! Jopa sinkkuus oli naurun aihe, ja jokainen katsoi oikeudekseen kysellä ja arvioida miksei ole puolisoa löytynyt, tämä vain yksi esimerkki.  Yksityisyyttä ei kunnioitettu siinä määrin kuin nykyään.

Olen ollut 80-luvulta asti työelämässä ja edelleen olen joten olen elänyt nuo muutosten ajat. Nykyään edes työnantajalla ei ole oikeutta kommentoida tälläisiä, lisäksi työpaikkakiusaaminen otetaan nykyään vakavasti.

Jos työpaikkakiusaaminen otetaan vakavasti, miksi sitä on silti nykyään vielä Suomessa todella paljon?

Vierailija
312/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltäköhän äidistä tuntuu, kun poikansa jakso on tullut ulos Yleltä? Kuitenkin itse vaikutti suht siistiltä ja itsestään huolehtivalta ihmiseltä jolla oli kiva koti, nyt sitten ihmiset kauhistelevat poikansa saastaisuutta ja elämäntyyliä muutenkin. Itsestä ainakin olisi hirveää, jos vaikka oma veli eläisi noin ja se näytettäisi kaikelle kansalle päiviteltäväksi.

No, lapsi on itsellinen yksilönsä ja äidillä oli elämänhallinta kunnossa. Toivottavasti lapsi tajuaisi hävetä itseään ja ryhdistäytyä, ei äiti. 

Vierailija
313/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajatkin ovat rakkautta. Mahdollistaminen ei ole palvelus kenellekään. 

Mitä rajoja äiti voi laittaa aikuiselle pojalleen? Ihan itse poika kävi ruokansa ja juomansa ilmeisesti ostamassa, että ei äiti sille oikein mitään voi.

Ei kukaan oikeasti syrjäydy sen takia, että äiti olisi passannut lapsena. Enkä siis tiedä oliko tässä tapauksessa edes niin. Kyllä siihen tarvitaan paljon enemmän. Jotain traumaattista hän on kokenut ja selvästi myös sairastaa syömishäiriötä. Toki hän ei halunnut totuutta kertoa tai ei edes myönnä sitä itselleen.

Vierailija
314/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sai herätyksen, hän ylläpitää poikansa syrjäytymistä.

Rakkautta ei ole passata aikuista miestä, vaan kasvattaa niin että lapsi pärjää omillaan. Mistä se poika edes oppii kotitöitä, kun äiti tuppaa siivoamaan? Kuka tyttöystävä tuollaista katselisi.

Vierailija
315/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, lapsi on itsellinen yksilönsä ja äidillä oli elämänhallinta kunnossa. Toivottavasti lapsi tajuaisi hävetä itseään ja ryhdistäytyä, ei äiti. 

Sairaan ihmisen pitää hävetä ja ryhdistäytyä? Luuletko tosiaan, että yksikään ihminen paranee yhtään mistään häpeämällä itseään? Veikkaan, että syrjäytyneet ei paljon muuta teekään kuin häpeävät. Heillä on niin huono itsetuntokin kiusaamisten takia, etteivät usko kykenevänsä mihinkään vaan ansaitsevat omasta mielestään tuollaisen elämän.

Vierailija
316/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin myös että poika vaikutti vastahakoiselta, kun äiti ehdotti ruokakaupassa käymistä. Pojalla oli myös koko jakson ajan samat vaatteet päällä, vaikka oli kuvattu eri ajankohtina. Ja mä en oikeasti käsitä, miten hänen lakanat edes pystyivät olemaan sen näköiset 🤢

Sanoi vielä äidilleen puhelimessa, että tyynyt ja peitot ovat "ihan hyvät".

Vierailija
317/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kotityöt ja terveet elintavat opetetaan kun lapsi on vielä lapsi, aikuista ei voi enää opettaa.

Vai luuleeko joku, että poika on kotona asuessaan pessyt itse pyykkinsä ja siivonnut huoneensa? Tuskin.

Vierailija
318/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun veli elää suurin piirtein niin kuin Patrik, enkä mä sitä häpeä, eikä tuntuisi hirveälle jos hän olisi tuossa sarjassa esiintynyt. Enemmän mua oikeastaan yllätti näiden sarjan tyyppien rohkeus kertoa omalla nimellä ja omilla kasvoilla näinkin vaikeista asioista, eli voivat olla siitä uskalluksesta ylpeitä, ovat saaneet aikaan keskustelua ja tuoneet esiin sellaista elämää, mistä kaikilla ei ole ollut mitään tietoa tai ymmärrystä.

Vierailija
319/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki tutkimukseen! TUTKITUSTI MIEHILLÄ ON ENEMMÄN YSTÄVIÄ kuin naisilla. Ystävien määrä ei tietenkään kerro ystävyyden läheisyydestä, mutta ei ystävien pienempikään määrä kerro läheisyydestä. Tuota "naisilla on läheisemmät ystävyyssuhteet" -mantraa kyllä hoetaan, mutta en ole koskaan nähnyt yhtäkään todistetta sille.

https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/tie…

No miten olisi vaikka väestötutkimus? Tietty asiaan vaikuttaa miehillä koomisesti se avioliitto. Miehillä kaveriverkostot tuppaavat häviämään parisuhteen aikana, minkä takia se erokin on raskaampi paikka ja suuremmalla todennäköisyydellä syrjäyttää tai aiheuttaa itsemurhia eronneelle miehelle. Kun niitä vanhoja kavereita ei sitten enää olekaan tukemassa.

HÖPÖ HÖPÖ! Linkissäsi ei missään kohtaa sanottu, että miesten ystävät häviäisivät parisuhteen aikana. Tutkitusti NAISEN ystävät ja harrastukset häviävät parisuhteessa. Miehet jatkavat samoja ystävyyssuhteita ja harrastuksia kuin sinkkunakin. Suurin osa eroista on naisen alullepanemia. Nainen ei tee aloitetta eroon, jos hänellä ei ole ystäviä. Ystävättömät naiset (heitä on PALJON) kärsivät ja kituvat huonoissa parisuhteissa.

Naiset tarjoavat miehelle henkistä tukea parisuhteessa, siksi mies voi sanoa vaimoa ystäväkseen. Naiset EIVÄT SAA henkistä tukea miehiltä, SIKSI naisten on pakko yrittää hankkia naisystäviä. Läheskään kaikki naiset eivät siinä onnistu.

Vierailija
320/826 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko empatian vähyys ja koventunut ilmapiiri syitä syrjäytymiseen. Ennen pidettiin ihmisistä huolta, nyt jopa täällä syrjäytyneet lytätään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi