Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä, edullisia ja helppoja ruokavinkkejä kolmen hengen perheelle?

Vierailija
03.02.2020 |

Olisko kellään?

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pataruuat, laatikot, keitot nyt ainakin.

Tulee myös edullisemmaksi tehdä ainakin 2 pvän ruuat kerralla, säästää aikaakin. Ylijääneet ruuat pakastan ja taas on joku kiirepäivä pelastettu.

Miten lasket että tulee edullisemmaksi? Vai lasketko että menee vähemmän sähköä valmistukseen? Jos kyllä, laskitko että isompaa satsia tarvitsee valmistaa ehkä pitempään, ruuan säilytys jääkaapissa vie sähköä ja sen uudelleen lämmitys myös...

Itseasiassa annoksen koolla ei ole merkitystä kypsennyksessä, sama aika menee. Ja seuraavana päivänä lämmitykseen vain murto-osa siitä mitä menisi uuden valmistukseen. Tuleehan siitä säästöä:) Ja jääkaappi on tosiaan aina päällä, sama onko siellä kypsennetty vai raaka ruoka(aines)

Meillä tykätään tuoreesta ruuasta.

Normaalit työssäkäyvät vanhemmat ei ehdi kokata koko ajan. Minä ainakin mieluummin olen lasteni kanssa kuin kokkaan koko kotona olo aikani.

Sitäpaitsi meillä koululaiset haluaa sitä ruokaa jääkaapista asap koulusta tullessaan. On parempi että siellä on terveellistä ruokaa jota lämmittää ja lisäksi ottaa valmiiksi laitettuja kasviksia kuin puputtaa keksiä ja leipää jne.

Ei kai sitä nyt koko iltaa tarvitse kokata. Me aloitamme ruuan tekemisen joskus kuuden jälkeen. Päivällinen on klo 19. Lapset tekevät itse välipalan koulun jälkeen ja lähtevät harrastuksiinsa. Kaikki ovat kotona päivällispöydässä.

Ja aamulla pitää olla aamiainen, iltapäivällä ruokaa ja illalla ruokaa ja illalla välipala.

Täällä on nyt TAAS joku harhainen mies joka kuvittelee että lapsiperheessä on yksi ateria per päivä.

Kaikesta saa niin vaikeaa kuin haluaa. Koululaiset osaa ottaa itse aamupalan, välipalan ja iltapalan. Joskys keitän aamulla puuroa, siitä ei vaivaa ole. Ruuanlaitto ei ole meille mikään ongelma. Ihan joka päivä pystyy tekemään ja viikonloppuisin kaksi kertaa.

Ja kaikki ne pitää miettiä, ostaa ja valmistaa.

Jankkaat tätä samaa soopaasi joka ketjussa.

Vierailija
62/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset tekevät välipalan ihan itse. Osaavat paistaa munia leivän päälle, tehdä lämpimiä leipiä, smoothien jne.

Paistwtut munat, leivät ja lämpimät leivät on epäterveellisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset tekevät välipalan ihan itse. Osaavat paistaa munia leivän päälle, tehdä lämpimiä leipiä, smoothien jne.

Höpö, höpö! Leipä miehen tiellä pitää! Ruisleivän päälle Wotkinin possunfilettä, tomaattia ja juustoa ja hetkeksi voileipägrilliin. Herkkua on!

Vierailija
64/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö! Leipä miehen tiellä pitää! Ruisleivän päälle Wotkinin possunfilettä, tomaattia ja juustoa ja hetkeksi voileipägrilliin. Herkkua on!

Koululaiset eivät ole miehiä.

Ostatko voileipägrillin kun haluat säästää?

Epäterveellistä.

Vierailija
65/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään paljon kalaa ja se on helppo ja nopea valmistaa. Ja usein on myös hyviä tarjouksia. Silakkafileitä, haukifilettä ja muikkuja saa edullisesti, samoin lohta. Pannusiikaa on usein tarjouksessa.

Vierailija
66/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on reseptejä pullollaan. Itse otan joskus myös jonkun ruokabloggaajan seurantaan ja teen systemaattisesti kaikki viikon ruuat niiden reseptien mukaan. Joistakin tulee sitten suosikkeja.

Vierailija
67/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että ne perusruoat on käyty jo läpi moneen kertaan. Ap

Gulassi, stroganoff, pulled pork, myskikurpitsa-chorizopata, Igorin kana (paistinpannulla tai uunissa), shepherds pie, kasvislasagne, chili sin carne, peruna-kukkakaali-linssicurry, pienet possupihvit rosmariini-kermakastikkeessa ja uunijuurekset. Tuossa nyt muutama, noilla selviäisi jo pari viikkoa. 

Mutta ehkä nuo on jo teilläkin perusruokina. 

Ap kysyi helppoja ja edullisia ruokia 🙄

Ei ap

Vierailija
68/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullista ja helppoa ruokaa on vaikka heukipullat. Kolmelle riittää 300g haukifilettä, Fileet blenderiin tai monitoimikoneeseen, muna, korppujauhota, maitoa, yksi salottisipuli, suolaa ja pippuria joukkoon. Valmiista massasta joko mureke uuniin tai pihvejä/pyöryköitä paistumaan pannulle.

Vierailija
69/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilta kysyy, mitä huomenna syödään, niin usein vastaus on wasabilohta. Se on helppo tehdä ja maukasta. Toinen suosikki on chicken curry. Voi käyttää myös valmista currytahnaa ja kaikkien mieleen on kiirepäivinä spaghetti peston ja parmesanin kanssa.

Vierailija
70/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on Votkin, ei Wotkin.

Ja jos haluaa säästää ruokamenoissa, ei todellakaan ole älykästä antaa lasten/teinien itse annostella niitä lihoja kaapista nälkäisinä, koska ne kuluu sitten heti.

Paljonko tuo possunfile maksaa? Onko se valmiiksi kypsennettyä einestä?

71/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvoisa Hopeakettu, se on parsakaalit, ei -kaalet.

Tämä ihan ystävällisenä neuvona.

Maistui kylläkin ihan parsakaaleilta🤔

Joo mutta pitäähän maalaisuuteni jotenkin näkyä täällä teidän keskuudessa😄

Liian vähän tulee noita kaaleja tahi kaalia syötyä. Edullinen raaka-aine joka miltei superfood'eiksi luokitellaan.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

72/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsilta kysyy, mitä huomenna syödään, niin usein vastaus on wasabilohta. Se on helppo tehdä ja maukasta. Toinen suosikki on chicken curry. Voi käyttää myös valmista currytahnaa ja kaikkien mieleen on kiirepäivinä spaghetti peston ja parmesanin kanssa.

Kiitos vinkistä🙂 Pitää joskus kokeilla tuota wasabilohta🙂

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
73/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee myös edullisemmaksi tehdä ainakin 2 pvän ruuat kerralla, säästää aikaakin. Ylijääneet ruuat pakastan ja taas on joku kiirepäivä pelastettu.

Miten lasket että tulee edullisemmaksi? Vai lasketko että menee vähemmän sähköä valmistukseen? Jos kyllä, laskitko että isompaa satsia tarvitsee valmistaa ehkä pitempään, ruuan säilytys jääkaapissa vie sähköä ja sen uudelleen lämmitys myös...

Itseasiassa annoksen koolla ei ole merkitystä kypsennyksessä, sama aika menee. Ja seuraavana päivänä lämmitykseen vain murto-osa siitä mitä menisi uuden valmistukseen. Tuleehan siitä säästöä:) Ja jääkaappi on tosiaan aina päällä, sama onko siellä kypsennetty vai raaka ruoka(aines)

Normaalit työssäkäyvät vanhemmat ei ehdi kokata koko ajan. Minä ainakin mieluummin olen lasteni kanssa kuin kokkaan koko kotona olo aikani.

Sitäpaitsi meillä koululaiset haluaa sitä ruokaa jääkaapista asap koulusta tullessaan. On parempi että siellä on terveellistä ruokaa jota lämmittää ja lisäksi ottaa valmiiksi laitettuja kasviksia kuin puputtaa keksiä ja leipää jne.

No meillä osataan tehdä nopeasti ruokaa joka päivä. Lapset ei tykkää jääkaapista lämmitettävästä ruuasta. Ei siihen kauaa mene, kun tekee ruuan.

Minä teen mieluummin laadukasta ruokaa kunnolla kuin pikapöperöitä koko ajan.

Ei nämä ole toisensa poissulkevia asioita, hyvä provoilija. :)

Hyvä provoilija, se että ruoka lämmitetään seuraavana päivänä ei myöskään poissulje sen maukkautta. Moni ruoka on vain parempaa lämmitettynä. Esimerkiksi keitot, padat, piirakat jne.

Ja esim pastan voi laittaa seuraavan päivän salaattiin jolloin ekana päivänä se on lämmin ateria ja seuraavana päivänä kylmä ruokasalaatti.

Meillä ei tykätä eilisistä ruuista ja hyvin jaksetaan tehdä tuoretta ruokaa. Joku linssikeitto tai lihakastike hellalla lämmitettynä vielä menee. Tai perunat voi paistaa. Muusista voi tehdä laatikkoa tai rieskaa. Muttei esim pastaruuat eikä laatikot.

Mun herkkua on mm makaronilaatikko tai kaalilaatikko toisena päivänä voissa paistettuna:D 

Pataruuat on tosiaan parhaimmillaan seuraavana päivänä, samoin useimmat keitot. Joku paistettu/savustettu kala on hyvää toisena päivänä ruokaisassa salaatissa, samoin broilerin yli jääneet fileet. Ei ruoka vuorokaudessa pilaannu:) 

Pasta tietty on vähän tahmaista toisena päivänä mutta teen silti esim carbonaraa 2 päivän satsin kerralla. 

Vierailija
74/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta on tosi hyvää ruokasalaatissa seuraavana päivänä. Meillä aikuiset pakkaa myös työpaikkaeväät kotoa ja laitan aina sen ylijääneen pastan seuraavan päivän salaattiin.

Saa ruokamenot pidettyä sopivasti aisoissa.

Vierailija
75/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on Votkin, ei Wotkin.

Ja jos haluaa säästää ruokamenoissa, ei todellakaan ole älykästä antaa lasten/teinien itse annostella niitä lihoja kaapista nälkäisinä, koska ne kuluu sitten heti.

Paljonko tuo possunfile maksaa? Onko se valmiiksi kypsennettyä einestä?

Ei meillä ole tarvetta säästää ruokamenoissa. Se file on valmiiksi kypsennettyä ja ihan leikkelevahvuudeksi viipaloitua. Taitaa maksaa n.14€/kg. Myydään n.150g pakkauksessa. Meidän lapset laittaa ruispalan päälle pari viipaletta tuota filettä, sitten tomaattiviipaleita ja lopuksi juustoa ja toinen leipäviipale vielä päälle. Hyvin pysyvät miehenalutkin tiellä! Välillä paistavat munia tai munakasta.

Vierailija
76/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että ne perusruoat on käyty jo läpi moneen kertaan. Ap

Gulassi, stroganoff, pulled pork, myskikurpitsa-chorizopata, Igorin kana (paistinpannulla tai uunissa), shepherds pie, kasvislasagne, chili sin carne, peruna-kukkakaali-linssicurry, pienet possupihvit rosmariini-kermakastikkeessa ja uunijuurekset. Tuossa nyt muutama, noilla selviäisi jo pari viikkoa. 

Mutta ehkä nuo on jo teilläkin perusruokina. 

Ap kysyi helppoja ja edullisia ruokia 🙄

Ei ap

Noihan on kaikki helppoja??

Gulassiin pilkkoo porkkanaa, paprikaa, sipulia - heittää ne kuullottumaan voihin ja lihat perään. Maustaa tomaattipyreellä, suolalla, pippurilla, valkosipulilla. Purkki hapankaalia perään ja lihalientä niin että kaikki peittyy. Tuohon menee vartti. Lopun hoitaakin sitten hella. 

Annoshinta alle 2€, mun mielestä halpaa

Pulled porkiin saa lihaa 4,99 kilo ja siitä syö ainakin 5-8 henkeä eli annos 62-99 cnt ! Siihen sitten kaalisalaatti kylkeen muutamalla sentillä :D Mausteisiin muutama sentti. Joka tapauksessa halpaa.

Vierailija
77/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikokki kirjoitti:

Meillä on viikossa yksi puuropäivä (riisi, manna, chia, kaura, ohra, vatkattu puolukka puuro), kuten keitto- (linssi, pinaatti, kasvissose...) ja laatikkopäiväkin (makaroni, kaali...) Toisina päivinä kana/kala/jauheliharuoka ja yhtenä valmisruoka sekä sunnuntaisin helppo saunaruoka.

Puolukkapuuro on yhdyssana.

-Ohis

Vierailija
78/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kananmunat ovat terveyspommeja, joten harkitse vähän ennen kuin kirjoitat soopaa!

Vierailija
79/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä nyt koko iltaa tarvitse kokata. Me aloitamme ruuan tekemisen joskus kuuden jälkeen. Päivällinen on klo 19. Lapset tekevät itse välipalan koulun jälkeen ja lähtevät harrastuksiinsa. Kaikki ovat kotona päivällispöydässä.

Ja aamulla pitää olla aamiainen, iltapäivällä ruokaa ja illalla ruokaa ja illalla välipala.

Täällä on nyt TAAS joku harhainen mies joka kuvittelee että lapsiperheessä on yksi ateria per päivä.

Kaikesta saa niin vaikeaa kuin haluaa. Koululaiset osaa ottaa itse aamupalan, välipalan ja iltapalan. Joskys keitän aamulla puuroa, siitä ei vaivaa ole. Ruuanlaitto ei ole meille mikään ongelma. Ihan joka päivä pystyy tekemään ja viikonloppuisin kaksi kertaa.

Ja kaikki ne pitää miettiä, ostaa ja valmistaa.

Jankkaat tätä samaa soopaasi joka ketjussa.

Eipä ole miettiminen, valmistaminen eikä kaupassakäyntikään ongelma meille.

Tuosta jankkauksestasi en tiedä mitään. Ehkä sinulle arka paikka niin näet joka ketjussa jonkun, jolle tämä ruokahuolto ei ole ongelma. Eikä edes joka päivä tuoreen ruuan valmistaminen.

Vierailija
80/102 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä