Poikaystävä ei suostu ostamaan toivomaani syntymäpäivälahjaa. Onko mies nyt yksinkertaisesti itsekäs vai mitä tämä on?
Täytän 30 vuotta kuun lopussa ja tämän ainoan kerran esitin nätisti toiveen että haluaisin lahjaksi 100 euron lompakon mitä olen toivonut pitkään. Lompakko on tarjouksessa joten voin itsekin ostaa mutta eihän se ole sama asia. Poikaystävä ei ole koskaan tuonut ruusuja hyvässä hengessä vaan kerran lepytteli kun oli riitaa rahasta. Joululahjaksi osti viiden euron alepokkarin ja yhdessä ostettiin elektroniikkaa. Käy kateeksi ja olen surullinen kun ystävien miehet ostelevat kukkia, muistavat ystävänpäivänä ja syntymäpäivänä jne. mutta minä en saa mitään. Miehen kommentti lompakkotoiveeseen oli että ei ole syytä ostaa turhaketta, rahat voi käyttää yhteiseen hyvään.. mutta kun sitä ei koskeen tule. Miehen mielestä minun pitäisi itse maksaa ja järjestää syntymäpäiväjuhlat, joihin saan kutsua muutaman naispuolisen ystävän ja mies kutsuu 10 hengen jätkäporukan mutta eihän tämä "yhteinen hyvä" ole oikein. Olemme molemmat töissä ja tienaamme omat rahat eikä yhteistä käyttötiliä ole. Olenko lapsellinen vai onko mies vain ilkeä ja pihi?
Kommentit (283)
Kerro sitten Ap mihin ratkaisuun päädyit. Kuten monet jo ovat täällä suositelleet mielestäni olet onnellisempi jonkun muun kanssa tai yksin. MIssään tapauksessa ei kannattaisi jäädä tuollaiseen suhteeseen missä olet pelkkä taustahahmo ja hyödyke.
On oikeasti minusta loukkaavaa ja törkeää että kieltäydyt tapaamasta miehesi kavereita ja heidän puolisoitaan. Ei teidän suhteella ole tulevaisuutta.
Olen kahden lapsen äiti ja kymmenien vuosien avioliitto menossa. Ei tulisi mieleenkään kieltäytyä tapaamasta miehen kavereita ja heidän puolisoitaan. Kokkaaminen tehtäisiin yhdessä jos sellaisen toiveen lausuisin. Kokkaaminen porukalla mökillä on ihanaa, siinähän tutustui uusiin ihmisiin kun yhdessä touhutaan.
Olet lapsellinen ja itsekäskin ja varmaan suret ja tuota surua toisillekin. Ihan turhista.
Vauvafiin keskimäärinen naiskäyttäjä: ero tulee, jos mies ei osta satasen lompakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas kallis lahjatoive.
No ei ole. Rupesin laskeskelemaan, että itse käytin viikko sitten viikonloppuna pari sataa puolisoni hemmotteluviikonloppuun (hotelliyö + ohjelmaa kotimaassa). Ihan ilman että kyse olisi ollut mistään merkkipäivästä. Olen myös ostanut meille jo lennot ja varannut hotellin kevätlomalle, mikä tulee olemaan hänelle yllätys (tietää vain, että kyseisille päiville ei saa sopia mitään muuta ja kohde on sellainen, mihin itse on ilmaissut joskus haluavansa päästä). Kerron vasta vähän ennen lähtöä, mistä on kysymys. Järjestän tällaisia yllätyksiä muutaman kerran vuodessa. Syksyllä annoin hänen ymmärtää, että olen vuokrannut meille halvan mökin kotimaasta, ja paljastin vasta kun jätimme auton hänen ystävänsä pihaan säilytykseen, että menemmekin satamaan, ja vasta laivalla kerroin, että olemme menossa eräälle keikalle kuuntelemaan hänen suosikkiartistiaan.
Kun rakastaa ja arvostaa puolisoaan, niin hänelle antaa mielellään lahjoja ja järjestää yllätyksiä. Vastaavasti saan itse lahjoja puolisoltani.
Järkyttyisin ja suuttuisin jos mun puoliso järkkäilisi tuommoisia kysymättä mielipidettäni. Eli päättäisi puolestani mitä lomalla pitää tehdä. Huh.
😁😁😁
Näitä lukiessa olisi mielenkiintoista olla näiden tosikkojen kotona kärpäsenä katossa. Kun en millään osaa ajatella eikä riitä mielikuvitus millaista olisi elää tuontyyppisten ihmisten kanssa ja millaista olisi olla heidän puolisonsa. Joko toinen on myös täysi tosikko tai sitten ihan tahdoton ja mielipiteetön tossukka.
Voisi olla, että siitä tiedosta millaista heidän parisuhde on, järkyttyisin minäkin. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vauvafiin keskimäärinen naiskäyttäjä: ero tulee, jos mies ei osta satasen lompakkoa.
Niinpä. Ihmiset eivät ymmärrä mitä rakkaus on.
Se ei todellakaan ole tavaroiden ostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas kallis lahjatoive.
No ei ole. Rupesin laskeskelemaan, että itse käytin viikko sitten viikonloppuna pari sataa puolisoni hemmotteluviikonloppuun (hotelliyö + ohjelmaa kotimaassa). Ihan ilman että kyse olisi ollut mistään merkkipäivästä. Olen myös ostanut meille jo lennot ja varannut hotellin kevätlomalle, mikä tulee olemaan hänelle yllätys (tietää vain, että kyseisille päiville ei saa sopia mitään muuta ja kohde on sellainen, mihin itse on ilmaissut joskus haluavansa päästä). Kerron vasta vähän ennen lähtöä, mistä on kysymys. Järjestän tällaisia yllätyksiä muutaman kerran vuodessa. Syksyllä annoin hänen ymmärtää, että olen vuokrannut meille halvan mökin kotimaasta, ja paljastin vasta kun jätimme auton hänen ystävänsä pihaan säilytykseen, että menemmekin satamaan, ja vasta laivalla kerroin, että olemme menossa eräälle keikalle kuuntelemaan hänen suosikkiartistiaan.
Kun rakastaa ja arvostaa puolisoaan, niin hänelle antaa mielellään lahjoja ja järjestää yllätyksiä. Vastaavasti saan itse lahjoja puolisoltani.
Järkyttyisin ja suuttuisin jos mun puoliso järkkäilisi tuommoisia kysymättä mielipidettäni. Eli päättäisi puolestani mitä lomalla pitää tehdä. Huh.
😁😁😁
Näitä lukiessa olisi mielenkiintoista olla näiden tosikkojen kotona kärpäsenä katossa. Kun en millään osaa ajatella eikä riitä mielikuvitus millaista olisi elää tuontyyppisten ihmisten kanssa ja millaista olisi olla heidän puolisonsa. Joko toinen on myös täysi tosikko tai sitten ihan tahdoton ja mielipiteetön tossukka.
Voisi olla, että siitä tiedosta millaista heidän parisuhde on, järkyttyisin minäkin. 😁
Eli missä vitsi?
Vierailija kirjoitti:
On oikeasti minusta loukkaavaa ja törkeää että kieltäydyt tapaamasta miehesi kavereita ja heidän puolisoitaan. Ei teidän suhteella ole tulevaisuutta.
Olen kahden lapsen äiti ja kymmenien vuosien avioliitto menossa. Ei tulisi mieleenkään kieltäytyä tapaamasta miehen kavereita ja heidän puolisoitaan. Kokkaaminen tehtäisiin yhdessä jos sellaisen toiveen lausuisin. Kokkaaminen porukalla mökillä on ihanaa, siinähän tutustui uusiin ihmisiin kun yhdessä touhutaan.
Olet lapsellinen ja itsekäskin ja varmaan suret ja tuota surua toisillekin. Ihan turhista.
Puhut nyt ihan eri asiasta ja olet ihan eri tilanteessa kuin aloittaja.
Sanoin jo aiemmin, että on loukkaavaa ja ajattelematonta syyllistää ja verrata aloittajan tilannetta omaan parisuhteeseen. Teillä jo vuosien avioliitto ja yhteinen ystäväpiiri. Esimerkiksi.
Luulisi sinun aikuisena naisena sen ymmärtävän.
Et näköjään ole ottanut huomioon, että miehen mökillä ei aloittajan mielestä yksin kokkaaminen muulle porukalle ole ihanaa. Eikä mökillä välttämättä touhuta yhdessä. Aloittaja kokkaa ja tiskaa, muut viettävät aikaa yhdessä.
En minäkään silloin sinne lähtisi naisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas kallis lahjatoive.
Tyytyväiseltä on tähän saakka vaikuttanut. Enkä minä hänen lomistaan päätä, nyt puhutaan viikonlopuista/pidennetyistä viikonlopuista/juhlapyhistä. Varsinaiset lomat suunnitellaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, niinhän se on. Tästähän tässä kyse on. Voi, kyllä miehillä on vaikeaa.
No sehän olis pitkäaikainen hankinta, joka varmasti tulee käyttöön. Hyvä lompakko voi olla jopa sijoitus, koska halvemmat saattaa hajota ja sinne menikin jo muutama kymppi.
Onhan 100e kyl lompakosta paljon, mutta jos se on tarjouksessa, lahja tulee käyttöön ja et muuten pyytele koskaan mitään niin ei se nyt kovin paha ole. Mut tuliko tää hankinta miejelle liian äkkiä? Jos ei käy töissä tai on vasta aloittanut työt, on 100e paljon. Minkä hintaisia lahjoja sinä olet hänelle ostanut?
5e on kyllä aika pieni budjetti lahjoille. Sillä harvemmin löytää mitään toiselle oikeasti mieluista lahjaa. Tiedän koska itse olen aiemmin ostanut toimeentulotuella alle 5e/hlö budjetilla joululahjat. Oli todella vaikea löytää mitään järkevää. Töissä ollessani olen ostanut kalliimpia lahjoja.
Minusta on outoa esittää lahjatoivomus, jos sitä ei erikseen kysytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet lapsellinen ja itsekäskin ja varmaan suret ja tuota surua toisillekin. Ihan turhista.Puhut nyt ihan eri asiasta ja olet ihan eri tilanteessa kuin aloittaja.
Sanoin jo aiemmin, että on loukkaavaa ja ajattelematonta syyllistää ja verrata aloittajan tilannetta omaan parisuhteeseen. Teillä jo vuosien avioliitto ja yhteinen ystäväpiiri. Esimerkiksi.
Luulisi sinun aikuisena naisena sen ymmärtävän.Et näköjään ole ottanut huomioon, että miehen mökillä ei aloittajan mielestä yksin kokkaaminen muulle porukalle ole ihanaa. Eikä mökillä välttämättä touhuta yhdessä. Aloittaja kokkaa ja tiskaa, muut viettävät aikaa yhdessä.
En minäkään silloin sinne lähtisi naisena.
Juurikin tämä. Kyseessä ei ollut yhteistä kokkaamista ja tiskaamista vaan minun olisi pitänyt osallistua kokkailuun kahden muun kanssa ja mies kertoili jälkeenpäin että "olin menettänyt" paljon jäädessäni pois omien aiemmin sovittujen suunnitelmieni takia. Jos olisin mennyt mökkitapaamiseen, olisin vain esitellyt itseni miehen ystäville ja puolisoille, minkä jälkeen olisi alkanut työleiri muiden nauttiessa yhteisestä ajasta mökillä. Pyysin miestä pahoittelemaan puolestani etten päässyt paikalle, kas kun minulla on kuitenkin käytöstavat, vaikka joidenkin mielestä olen täysin epänormaali ja pilalle hemmoteltu kakara. Meillä on miehen kanssa kahdeksan vuoden ikäero mutta usein ajattelen olevani henkisesti vanhempi mitä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset anna poikkiksesi itse päättää miten hän sua haluaa muistaa?
No poikkiksen lahja ja muistaminen on se humalainen kymmenpäinen jätkälauma, sehän maksoi ja 100 euroa, siihen meni aloittajan lahjarahat. Sehän on jo poikkiksen taholta päätetty. Ei muuta tipu.
10:tä "jätkää" ei kyllä satasella juoteta humalaan. Tämäkin kertoo jo kaiken siitä, että ap on täysi trolli.
Mammojen miesvihakiima kun tuppaa aina menemään näissä saduissa sen terveen epäilynkin edelle.
Vierailija kirjoitti:
Tapaisit miehen kaverit puolisoineen ja peruisit omasi, vaikka olisit jo aikoja sitten tehnyt suunnitelmia ja maksanut niistä etukäteen? Mennyt raatamaan kahden muun naisen kanssa mökkireissulle, vaikka et itse olisi päässyt nauttimaan yhdessä vietetystä ajasta? Minä en suostu kumppaniksi jonka tarkoitus on miellyttää ja olla kynnysmattona.
Hyi olkoon, pihit miehet ovat kamalia. Ei nyt toki tarvitse törsäilläkään, mutta kyllä nyt joskus voi vähän panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ihmiset eivät ymmärrä mitä rakkaus on.
Se ei todellakaan ole tavaroiden ostamista.
Nimenomaan. Hauskinta - tai oikeastaan surullisinta - on, että jos tämän kehtaa mainita tässä ketjussa saa alapeukkuja ja irvailevia vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon, pihit miehet ovat kamalia. Ei nyt toki tarvitse törsäilläkään, mutta kyllä nyt joskus voi vähän panostaa.
Joo, jos se tärkein panostaminen on raha, niin ollaan aika metsässä sen osalta mikä parisuhteessa on oleellista.
Katselin juuri YouTubesta hyvän videon suhteista. Sanoma oli, että ei ole oikein yrittää muuttaa ketään. ei muita, eikä itseään. Jos onnellisuus riippuu toisen muutoksesta, tulee suhteesta lähteä pois. Muuten ainakin yksi, todennäköisesti 2 kadottaa itsensä tuossa suhteessa ja lopputulos on onneton.
Ap ei saa edes ostettua omaa lompakkoaan, mutta vika on miehessä.
Tämä palsta pähkinänkuoressa.
Ja poikkiksen mielestä on tärkeämpää saada juhliin kaksi uutta kaveriaan joita ap ei ole edes nähnyt mitä apn sukulaisia tai kavereita heidän sijaan...
Ihan oikeasti ap lähde muualle juhlimaan kavereidesi kanssa ja lahjaksi itsellesi ota ero tuosta äijästä. Ei elämää kannata elää noin vaikka olisikin unelmien asunto ja mukava anoppi.
Jos mies ei huomioi arjessa, juhlapäivinä, seksissä, lapsitoiveissa jne niin miksi ihmeessä jatkaa yhdessä? Tärkeintä on huolehtia ettet saa lasta tuon miehen kanssa. Se olisi katastrofi. Ja toisiksi tärkeintä on hommata oma asunto. Muut asiat sitten järjestyvät kyllä.
Tsemppiä ap! Ja hyvää tulevaa syntymäpäivää!