Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä ei suostu ostamaan toivomaani syntymäpäivälahjaa. Onko mies nyt yksinkertaisesti itsekäs vai mitä tämä on?

Vierailija
02.02.2020 |

Täytän 30 vuotta kuun lopussa ja tämän ainoan kerran esitin nätisti toiveen että haluaisin lahjaksi 100 euron lompakon mitä olen toivonut pitkään. Lompakko on tarjouksessa joten voin itsekin ostaa mutta eihän se ole sama asia. Poikaystävä ei ole koskaan tuonut ruusuja hyvässä hengessä vaan kerran lepytteli kun oli riitaa rahasta. Joululahjaksi osti viiden euron alepokkarin ja yhdessä ostettiin elektroniikkaa. Käy kateeksi ja olen surullinen kun ystävien miehet ostelevat kukkia, muistavat ystävänpäivänä ja syntymäpäivänä jne. mutta minä en saa mitään. Miehen kommentti lompakkotoiveeseen oli että ei ole syytä ostaa turhaketta, rahat voi käyttää yhteiseen hyvään.. mutta kun sitä ei koskeen tule. Miehen mielestä minun pitäisi itse maksaa ja järjestää syntymäpäiväjuhlat, joihin saan kutsua muutaman naispuolisen ystävän ja mies kutsuu 10 hengen jätkäporukan mutta eihän tämä "yhteinen hyvä" ole oikein. Olemme molemmat töissä ja tienaamme omat rahat eikä yhteistä käyttötiliä ole. Olenko lapsellinen vai onko mies vain ilkeä ja pihi?

Kommentit (283)

Vierailija
201/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outoa esittää lahjatoivomus, jos sitä ei erikseen kysytä.

Samaa mieltä. Lapsena esitettiin synttärilahjatoiveita, kun ei sitä suosikkibarbia ollut ehkä realistista säästää parin markan viikkorahoista. Mutta aikuisena kun on omaakin rahaa jolla ostaa ne asiat mitä tarvitsee - kuulostaa jotenkin hirmu tökeröltä. Lahjan tarkoitus on muutenkin olla vapaaehtoinen.

Vierailija
202/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa surkea luuseri. itse vien ainakin ruusuja naiselle. ja vien ulos syömään.

t. pihi mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

danny kirjoitti:

onpa surkea luuseri. itse vien ainakin ruusuja naiselle. ja vien ulos syömään.

t. pihi mies

Heräätkö vauvan kanssa yöllä, viet lapset vuorollasi tarhaan ja neuvolaan ja annat puolison nukkua sunnuntaiaamuna pitkään? Sitä se todellinen välittäminen on, ei sitä kukkapuskilla ja illallisilla korvata.

Vierailija
204/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh millaisia naisia täällä.. Kuka sanelee mitä itselle ostetaan lahjaksi?

Vierailija
205/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakkoa enään lähinnä kuitteihin ja kortteihin ja maksaminen jo lähinnä kännykällä.

Vierailija
206/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkee on ostaa 100€:n lompakko? Taidat AP olla aika materialisti.

Vierailija
207/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kestäisi noin pihiä kumppania, mutta enpä myöskään ymmärrä, miksi lompakosta pitäisi maksaa noin paljon. Jotain vikaa teissä molemmissa.

Vierailija
208/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lompakkoa enään lähinnä kuitteihin ja kortteihin ja maksaminen jo lähinnä kännykällä.

En maksa kännykällä vaan pankkikortilla ja nykyinen lompakko meni rikki.

209/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään lahjoja ostella kuin jouluksi. Sopii minulle. Osaan ostaa itsekin omat krääsäni ja välillä miehellekin jotain pientä arkista esim shampoo. Saan vastaavasti jotain arkista ja pientä

Vierailija
210/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oikeasti minusta loukkaavaa ja törkeää että kieltäydyt tapaamasta miehesi kavereita ja heidän puolisoitaan. Ei teidän suhteella ole tulevaisuutta.

Olen kahden lapsen äiti ja kymmenien vuosien avioliitto menossa. Ei tulisi mieleenkään kieltäytyä tapaamasta miehen kavereita ja heidän puolisoitaan. Kokkaaminen tehtäisiin yhdessä jos sellaisen toiveen lausuisin. Kokkaaminen porukalla mökillä on ihanaa, siinähän tutustui uusiin ihmisiin kun yhdessä touhutaan.

Olet lapsellinen ja itsekäskin ja varmaan suret ja tuota surua toisillekin. Ihan turhista.

Puhut nyt ihan eri asiasta ja olet ihan eri tilanteessa kuin aloittaja.

Sanoin jo aiemmin, että on loukkaavaa ja ajattelematonta syyllistää ja verrata aloittajan tilannetta omaan parisuhteeseen. Teillä jo vuosien avioliitto ja yhteinen ystäväpiiri. Esimerkiksi.

Luulisi sinun aikuisena naisena sen ymmärtävän.

Et näköjään ole ottanut huomioon, että miehen mökillä ei aloittajan mielestä yksin kokkaaminen muulle porukalle ole ihanaa. Eikä mökillä välttämättä touhuta yhdessä. Aloittaja kokkaa ja tiskaa, muut viettävät aikaa yhdessä.

En minäkään silloin sinne lähtisi naisena.

Juurikin tämä. Kyseessä ei ollut yhteistä kokkaamista ja tiskaamista vaan minun olisi pitänyt osallistua kokkailuun kahden muun kanssa ja mies kertoili jälkeenpäin että "olin menettänyt" paljon jäädessäni pois omien aiemmin sovittujen suunnitelmieni takia. Jos olisin mennyt mökkitapaamiseen, olisin vain esitellyt itseni miehen ystäville ja puolisoille, minkä jälkeen olisi alkanut työleiri muiden nauttiessa yhteisestä ajasta mökillä.  Pyysin miestä pahoittelemaan puolestani etten päässyt paikalle, kas kun minulla on kuitenkin käytöstavat, vaikka joidenkin mielestä olen täysin epänormaali ja pilalle hemmoteltu kakara. Meillä on miehen kanssa kahdeksan vuoden ikäero mutta usein ajattelen olevani henkisesti vanhempi mitä mies.

No voi voi sentään kuinka kamalaa  30 vuotiaalla naisella olisikaan jos vaikka joutuisi muiden kanssa yhdessä laittamaan itselleen ja muille ruokaa mökillä, ja samalla tutustumaan miehen ystäviin.

Kyllähän se asia on niin, ettei suhteella ole mitään tulevaisuutta, jos toisen ystäviin tutustuminen ei kiinnosta. Ap haluaisi että mies kiinnittäisi huomion vain häneen, ostaisi tälle kalliita lahjoja käskystä ja luopuisi omista ystävistään. Jos olisin tuo mies, vaihtaisin naista.

Vierailija
211/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkee on ostaa 100€:n lompakko? Taidat AP olla aika materialisti.

Mitä järkeä on ostaa 100 eurolla viinaa? Aloittajan mies taitaa olla aika tuhlari.

Vierailija
212/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärkinen mies, ja se jos mikä on seksikästä miehessä. :) 

Vierailija
213/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on ostanut pyytämättä kalliita lahjoja. Tai ei kalliita, mutta juuri tuollaisia satasen lahjoja joita jotkut näyttävät täällä pitäneen kalliina. Moneen vuoteen ei olla lahjoja ostettu, kun meillä on jo vähän kaikki ja merkkipäivien välissä ostetaan mitä tarvitaan. Jouluisin olen sanonut miehelle että ostaa jotain kivaa itselleen, kun minä en oikein osaa. No viimeksi kun sovittiin että kumpikin ostaa itselleen jotain mitä haluaa, niin mies osti itselleen 1400€ maksaneen iPad Pro:n (jota hädin tuskin on käyttänyt) ja minä ostin 10€ palapelin. Kävi kyllä itsellä mielessä, että meniköhän tämä nyt ihan tasan? Mutta en oikeasti halunnut muuta kuin palapelin, joka on minun jouluperinne. 

Ikinä ei ole ollut kyllä tuollaista naurettavuutta, että ravintolassa joku muu kuin mies maksaisi koko laskun. Kyllä mies maksaa koko perheen ja lapsen kaverinkin, jos sellainen on mukana. En kyllä katselisi tuollaista miestä joka vielä julkisesti nöyryyttää naisystäväänsä kailottamalla tarjoilijalle, että hän ei kyllä daamilleen tarjoa! Jos vaikka pariskunnalla onkin sopimus että kumpikin maksaa omansa, niin voihan sen laskun setviä kotona jälkeenpäin, ei tarvitse nolata toista julkisella paikalla.

Vierailija
214/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte kumpikin olla yhtä tolloja.

Vierailija
215/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs itse olet ostanut lahjaksi?

Vierailija
216/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On oikeasti minusta loukkaavaa ja törkeää että kieltäydyt tapaamasta miehesi kavereita ja heidän puolisoitaan. Ei teidän suhteella ole tulevaisuutta.

Olen kahden lapsen äiti ja kymmenien vuosien avioliitto menossa. Ei tulisi mieleenkään kieltäytyä tapaamasta miehen kavereita ja heidän puolisoitaan. Kokkaaminen tehtäisiin yhdessä jos sellaisen toiveen lausuisin. Kokkaaminen porukalla mökillä on ihanaa, siinähän tutustui uusiin ihmisiin kun yhdessä touhutaan.

Olet lapsellinen ja itsekäskin ja varmaan suret ja tuota surua toisillekin. Ihan turhista.

Sanoin jo aiemmin, että on loukkaavaa ja ajattelematonta syyllistää ja verrata aloittajan tilannetta omaan parisuhteeseen. Teillä jo vuosien avioliitto ja yhteinen ystäväpiiri. Esimerkiksi.

Et näköjään ole ottanut huomioon, että miehen mökillä ei aloittajan mielestä yksin kokkaaminen muulle porukalle ole ihanaa. Eikä mökillä välttämättä touhuta yhdessä. Aloittaja kokkaa ja tiskaa, muut viettävät aikaa yhdessä.

Juurikin tämä. Kyseessä ei ollut yhteistä kokkaamista ja tiskaamista vaan minun olisi pitänyt osallistua kokkailuun kahden muun kanssa ja mies kertoili jälkeenpäin että "olin menettänyt" paljon jäädessäni pois omien aiemmin sovittujen suunnitelmieni takia. Jos olisin mennyt mökkitapaamiseen, olisin vain esitellyt itseni miehen ystäville ja puolisoille, minkä jälkeen olisi alkanut työleiri muiden nauttiessa yhteisestä ajasta mökillä.  Pyysin miestä pahoittelemaan puolestani etten päässyt paikalle, kas kun minulla on kuitenkin käytöstavat, vaikka joidenkin mielestä olen täysin epänormaali ja pilalle hemmoteltu kakara. Meillä on miehen kanssa kahdeksan vuoden ikäero mutta usein ajattelen olevani henkisesti vanhempi mitä mies.

No voi voi sentään kuinka kamalaa  30 vuotiaalla naisella olisikaan jos vaikka joutuisi muiden kanssa yhdessä laittamaan itselleen ja muille ruokaa mökillä, ja samalla tutustumaan miehen ystäviin.

Kyllähän se asia on niin, ettei suhteella ole mitään tulevaisuutta, jos toisen ystäviin tutustuminen ei kiinnosta. Ap haluaisi että mies kiinnittäisi huomion vain häneen, ostaisi tälle kalliita lahjoja käskystä ja luopuisi omista ystävistään. Jos olisin tuo mies, vaihtaisin naista.

Mökkireissussa ei olisi ollut kyse minulle mistään rennosta ajanvietosta muiden kanssa vaan raatamista kun muut mies mukaan lukien olisivat siellä syöneet ja jutelleet. Minä ja kaksi muuta naista olisimme olleet ainoat, jotka olisivat kokanneer, tiskanneet ja siivonneet. Ei mitenkään reilua. Jos olisit mieheni niin siitä vaan vaihda minut toiseen, siihen oikeaan pilalle hemmoteltuun ja aina vain kalliimpia lahjoja vaativaan naiseen. Minä en sellainen ole.

Vierailija
217/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran kiitan luojaani kadet kyynarpaita myoten ristissa siita etten aikoinaan tyytynyt nykyajan suomalaiseen mieheen vaan valitsin toisin. Nakyy olevan paljon noita hemmoja  jotka ei ymmarra miksi kumppania voisi olla kiva ilahduttaa silloin talloin ja mita se merkitsisi parisuhteelle. Tasa-arvoa tekosyyna kayttaen vaaditaan etta kaikki (ilmainenkin) huomaavaisuus saa jaada pois ja naiset ilahduttakoot itse itseaan jos sellaista humpuukia ja muistamista haluavat. Eli siis naisten kaikki tunteet ja mieliteot ovat taytta turhuutta mutta miesten hilavimpaimet, kosteat saunaillat ja pelireissut ne vasta tarpeellisia onkin. 

Kirjoituksesta selviaa monta yksityiskohtaa joiden perusteella voin ennustaa etta tama suhde ei ole pitkaikainen. Ap, tiedat taman selvasti itsekin joten kannattaisi viivyttelematta kiittaa miesta yhteisesta ajasta ja nostaa kytkinta omaan elamaan ja asuntoon johon voit kutsua omaa perhettasi ja ystaviasi ilman erillista lupaa. Takaan etta et kadu, ja takaan myos etta kadut katkerasti jos tuohon jaat.

T; 60-v mummeli

Vierailija
218/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt raatamaan kahden muun naisen kanssa mökkireissulle, vaikka et itse olisi päässyt nauttimaan yhdessä vietetystä ajasta? Minä en suostu kumppaniksi jonka tarkoitus on miellyttää ja olla kynnysmattona.[/quote]

Ap ei siis suostu kumppaniksi, jos on tarkoitus miellyttää ?? Ap ei halua laittaa mökillä ruokaa kahden muun naisen kanssa ja tutustua heihin, ja samalla nauttia yhteisestä ajasta ja yhteisestä ateriasta. Ap haluaa lahjaksi kalliin lompakon ja loukkaantuu jos mies ei sitä osta. Eli onko miehen tehtävä vain miellyttää?

Kukaan kypsä aikuinen nainen ei viitsisi tuommoisista valittaa.. Kyse on  vielä kypsymättömästä ihmisestä joka ei vielä ihan valmis parisuhteeseen. Minusta.

Vierailija
219/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkireissussa ei olisi ollut kyse minulle mistään rennosta ajanvietosta muiden kanssa vaan raatamista kun muut mies mukaan lukien olisivat siellä syöneet ja jutelleet. Minä ja kaksi muuta naista olisimme olleet ainoat, jotka olisivat kokanneer, tiskanneet ja siivonneet. Ei mitenkään reilua. Jos olisit mieheni niin siitä vaan vaihda minut toiseen, siihen oikeaan pilalle hemmoteltuun ja aina vain kalliimpia lahjoja vaativaan naiseen. Minä en sellainen ole.

Minäkin jätän tuollaiset piikamökkireissut väliin. Ex yritti tuota, että minä olen aina se, joka tekee kaiken juhlien eteen. Ensin kuvittelin, että molemmat järjestää, mutta oli juuri tuota että minä teen ja mies seurustelee. Kolmannella kerralla oli taas grillibileet lähinnä vain miehen kavereille. Kysyin että mitä aikoo kokata. En saanut mitään vastausta. No, kaverit tuli ja avasin lonkeron ja istuin pöydän viereen niin kuin muutkin. En 'ymmärtänyt' mitään vihjailuja ruoanlaiton suhteen. Lopulta äijä kävi hakemassa jääkaapista makkaraa ja se oli siinä. En myöskään juurikaan osallistunut siivoukseen, totesin vain että sen bileet ne oli.

Joka tapauksessa lompakkoon en ota kantaa, mutta toki järjestät ja maksat omat synttärisi. Kutsu vain omia kavereitasi, jos mies ilmoittaa kutsuneensa omiaan niin sano niille aloituksaika pari tuntia myöhemmin, jotta ehditte omien kavereiden kanssa syödä kakun jne ensin. Varaa loppuillalle jotain halpoja sipsejä jne.

Itse antaisin kyllä silti äijälle kenkää.

Vierailija
220/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennyt raatamaan kahden muun naisen kanssa mökkireissulle, vaikka et itse olisi päässyt nauttimaan yhdessä vietetystä ajasta? Minä en suostu kumppaniksi jonka tarkoitus on miellyttää ja olla kynnysmattona.

Ap ei siis suostu kumppaniksi, jos on tarkoitus miellyttää ?? Ap ei halua laittaa mökillä ruokaa kahden muun naisen kanssa ja tutustua heihin, ja samalla nauttia yhteisestä ajasta ja yhteisestä ateriasta. Ap haluaa lahjaksi kalliin lompakon ja loukkaantuu jos mies ei sitä osta. Eli onko miehen tehtävä vain miellyttää?

Kukaan kypsä aikuinen nainen ei viitsisi tuommoisista valittaa.. Kyse on  vielä kypsymättömästä ihmisestä joka ei vielä ihan valmis parisuhteeseen. Minusta.[/quote

Täydellinen kloonaaja saat olla jos pystyt täydellisenä naisena olemaan hellan edessä kädet taikinassa ja sopassa sekä samaan aikaan mökkiterassilla rupattelemassa rennosti viinilasi kädessä odottaen että ruoka on valmiiksi pöytään katettuna. Minä en sinne mennyt ja mies kertoi ihmetellen kun kaksi naista olivat ilmoittaneet puolisoilleen etteivät seuraavalla kerralla tule jos joutuvat taas tekemään kaiken muille kuin manulle illallisen eikä kukaan ollut edes kiittänyt vaivannäöstä. Sinulle tämmöinen on varmaan arkea ja olet onnellisesti naimisissa samalla kun mies syö kakun päältä kaikki kirsikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän