Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä ei suostu ostamaan toivomaani syntymäpäivälahjaa. Onko mies nyt yksinkertaisesti itsekäs vai mitä tämä on?

Vierailija
02.02.2020 |

Täytän 30 vuotta kuun lopussa ja tämän ainoan kerran esitin nätisti toiveen että haluaisin lahjaksi 100 euron lompakon mitä olen toivonut pitkään. Lompakko on tarjouksessa joten voin itsekin ostaa mutta eihän se ole sama asia. Poikaystävä ei ole koskaan tuonut ruusuja hyvässä hengessä vaan kerran lepytteli kun oli riitaa rahasta. Joululahjaksi osti viiden euron alepokkarin ja yhdessä ostettiin elektroniikkaa. Käy kateeksi ja olen surullinen kun ystävien miehet ostelevat kukkia, muistavat ystävänpäivänä ja syntymäpäivänä jne. mutta minä en saa mitään. Miehen kommentti lompakkotoiveeseen oli että ei ole syytä ostaa turhaketta, rahat voi käyttää yhteiseen hyvään.. mutta kun sitä ei koskeen tule. Miehen mielestä minun pitäisi itse maksaa ja järjestää syntymäpäiväjuhlat, joihin saan kutsua muutaman naispuolisen ystävän ja mies kutsuu 10 hengen jätkäporukan mutta eihän tämä "yhteinen hyvä" ole oikein. Olemme molemmat töissä ja tienaamme omat rahat eikä yhteistä käyttötiliä ole. Olenko lapsellinen vai onko mies vain ilkeä ja pihi?

Kommentit (283)

Vierailija
61/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

satiaiset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huolestunut näistä naisista jotka ostattavat miesystävillään kalliita lahjoja itselleen. Osta itse omat kalliit ja merkkilahjas, ei toisten niitä tarvi ostaa. Edullisempia hyviä lompakoitakin on.

V2001 ostin itselleni prismasta lompakon,maksoi noin kahdeksan euroa! Kulunut se mokka jo on,mutta rahat pitää sisällään ja kortit.

Miks ostaa satasen lompakkoa,ihan sulaa hulluutta.

Ei semmoisella ole mitään merkitystä parisuhteessa. Ole onnellinen siitä mitä saat yllätyksenä.

No ei tietenkään saivareista :D heh

Hetkonen! Mistä yllätyksestä nyt puhut? Mies on varmaan ostanut itselleen ja kavereilleen juomat, että ei se nyt mikään yllätys minulle ole.

Vierailija
62/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan miehellä on jotain hyviäkin puolia, jos kerran yhdessä olette. Kaikkea haluamaasi et voi saada. Jos sen lompakon haluat, niin osta itse. Turha hakata sen kanssa päätä seinään.

Mies on ahkera, hyvässä työssä ja asumme unelmakodissa sijoitusasunnossa. Miehen veli ja vanhemmat ovat mukavia. En osta lompakkoa itse koska ei se ole sama asia.

Tekeekö mies kotitöitäkin ahkerasti?

Pyyhkii pölyjä pitkin asuntoa ja elektroniikkaan ei saa koskea ja keittiön pöydän ääressä saa syödä mutta jäljet siivotaan heti. Muut siivoukset hoidan minä, saunaa lukuunottamatta koska sen pesun hoitaa mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä naislasta av-mammat komppaa? 

Vierailija
64/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies. Naiset kuvittelevat miesten maksavan aina kaiken, niistä ensitreffeistä alkaen. 

Minä en kuvittele mitään mutta nyt on kyse minun syntymäpäivistä ja täytän vain kerran kolmekymmentä. Ensitreffeistä lähtien olemme kustantaneet kahvit ja syömiset omista lompakoista, että on turha yleistää minun maksattaneen miehellä kaiken.

Vierailija
65/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole jatkossakaan valmis käyttämään rahaa sinuun. Eikä lapsiin, jos sellainen tulisi.

Vierailija
66/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä otetaan molemmin puolin huomioon toisen toiveet lahjojen suhteen. Joko niin, että itse annetaan vähän vinkkiä siitä mikä voisi olla kiva tai sitten toinen kysyy. Siten saa mieluista ja tarpeellista.

Tuo ap:n toive satasen lompakosta ei mielestäni ole mitenkään kohtuuton, vieläpä kun pyöreät kolmekymppiset kysymyksessä. Eri asia tietty jos eletään ihan kädestä suuhun, mutta tässä ei ymmärtääkseni ollut siitä kyse. Kyllä 30-vuotislahjaksi voi toivoa tuollaista pientä luksusta, jota muutoin ei ehkä tulisi edes hankittuakaan. En oikein tajua, miksi ap:ta lytätään tämän vuoksi.

Kokonaiskuva tilanteesta piirtyi kyllä minun mieleeni sellaisena, että ap:n mies ei ihan hirveästi ap:ta arvosta. Lisäksi jos ap toivoo lapsia ja mies ei, niin eiköhän parasta ole lähteä eri teille.

Tämä.

Mikä nyt on, että ap:ta pitää mollata? Eikö tämä nyt ole ihan normaalia kolmekymppisten, työssä käyvien elämää, rahattomat teinit ovat eri asia. Kaikki viestit huomioiden AP ei millään muotoa vaikuta siipeilijältä tms.

Vierailija
67/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä rahana se 100e ja ostat itse haluamasi.

Vierailija
68/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on pihi, jos ei osta 100e lompakkoa? Huh huh mitä naisia täällä pyörii.

En ostaisi edes itselleni 100e lompakkoa, saati jollekin toiselle, vaikka tienaankin ihan mukavasti. Ihan järjenköyhyyttä tuhlata rahoja moiseen. Tuskin koskaan ostaisin kenellekään 100e lahjaa, vaikka mistä tuotteesta tai juhlasta on kyse. Jokainen voi käyttää omia rahojaan tuhlailuun ja mielihalujensa täyttämiseen.

Todellakin olen miehen puolella tässä tarinassa.

N46

Tämä vastaus kertoo aika oleellisen asian. Tämä lainaamani ihminen kertoo että on järjenköyhyyttä tuhlata asiaan jota HÄN ei arvosta, hän ilmeisesti tietää parhaiten mistä muut ihmiset nauttii ja miten muiden tulee rahansa käyttää.

Itse olen pihi enkä tosiaankaan koskaan ole ostanut itselleni 100€ lompakkoa. En muista olenko koskaan ostanut itselleni edes 100€ hintaista takkia kun halvemmalla löytyy. Mutta ymmärrän kyllä että jotkut käyttävät paljon rahaa lompakoihin, vaatteisiin jne.

Minusta apn pyyntö tuosta 100 lompakosta ei todellakaan ollut kohtuuton jos kerta rahaa on hyvin käytettävissä. Voisin hyvin kuvitella että ap olisi usein lompakkoa käyttäessään samalla muistanut keneltä sen sai ja kuinka hyvältä se tuntui jne.

Itse olen saanut mieheltäni halvan lompakon (toimiva ja minulle sopiva) ja sen taskussa oli kortti jossa luvattiin yksi hali sillä kortilla. Ja kortin takana luki että uusiutuu aina käytettyä. Minusta se oli todella kiva lahja.

Tärkeintä lahjasta ei ole hinta vaan ajatus, ja apn mies ei siis ollut koskaan ostanut yhtään ainoaa lahjaa ajatuksella Aplle. Siksi hän toivoi jotain mistä pitäisi paljon. Mutta ilmeisesti tuo mies ei halua ilahduttaa tyttökaveriaan eikä pidä itse tuosta lompakosta joten se on turhaa. Tyttöystävän toiveilla tai halailla ei ole merkitystä koska vain miehen toiveet ja halut ovat tärkeitä ja oikeita.

Kiitos. Juurikin tätä kaikkea yritän tässä ketjussa sanoa. Minä välitän, muistan ja järjestän yllätyksiä mutta en saa mitään vastakaikua.

Vierailija
69/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies. Naiset kuvittelevat miesten maksavan aina kaiken, niistä ensitreffeistä alkaen. 

Minä en kuvittele mitään mutta nyt on kyse minun syntymäpäivistä ja täytän vain kerran kolmekymmentä. Ensitreffeistä lähtien olemme kustantaneet kahvit ja syömiset omista lompakoista, että on turha yleistää minun maksattaneen miehellä kaiken.

Vain naislapsi kuvittelee 30-vuotisjuhlien olevan jotain erityistä. 

Maksa kuule se lompakkosikin omasta lompakostasi.

Naurettavaa, että mittaat rakkauden jossain Kiinassa tuotetussa roskassa. 

Vierailija
70/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on pihi, jos ei osta 100e lompakkoa? Huh huh mitä naisia täällä pyörii.

En ostaisi edes itselleni 100e lompakkoa, saati jollekin toiselle, vaikka tienaankin ihan mukavasti. Ihan järjenköyhyyttä tuhlata rahoja moiseen. Tuskin koskaan ostaisin kenellekään 100e lahjaa, vaikka mistä tuotteesta tai juhlasta on kyse. Jokainen voi käyttää omia rahojaan tuhlailuun ja mielihalujensa täyttämiseen.

Todellakin olen miehen puolella tässä tarinassa.

N46

Häh. Minä ostin viime vuonna miehelleni pyöreän syntymäpäivän kunniaksi kylpyläloman täyshoidolla, lisänä hieronnat sun muut hoidot. Ei ollut toivonut mitään, mutta oli lahjasta todella kiitollinen ja iloinen. €100 lahja kerran vuosikymmenessä ei todellakaan mitenkään ole liikaa vaadittu, varsinkaan jos se on sille kaikkein tärkeimmälle ihmiselle.

AP, tuo mies ei arvosta sinua millään tasolla. Kyse ei ole vain tästä lahjasta, vaan asenteesta. Lähde niin pian kuin voit ja tee miehelle se palvelus, että kerrot hänelle syyn lähtöösi; hän on itsekäs talipää.

Vierailija
71/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole jatkossakaan valmis käyttämään rahaa sinuun. Eikä lapsiin, jos sellainen tulisi.

Miksi miehen pitäisi käyttää rahaa, jos ap:llä on itselläkin rahaa? Lapsi maksetaan tietysti yhdessä.

Vierailija
72/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä haluat päättää, minkä lahjan joku toinen antaa sinulle, ja jos et saa tahtoasi läpi, niin se toinen on sitten itsekäs. Ymmärsinkö oikein?

Vierailija
73/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa kamalalta. Miksi te naiset hukkaatte aikaanne tuollaisten luusereiden kanssa? Mielummin yksin kuin tommosessa parisuhteessa.

Vierailija
74/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jos miehen veli on mukava ja vanhemmat niin onko veli sinkku? Vaihda siihen niin saat kaikki hyvät puolet ilman huonoa miestä 👍

Miehen veli on onnellisesti naimisissa.

Vierailija
75/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, kylläpäs lompakkoloiset ovat aktivoituneet! Lisäksi kuka ...ttu edes ostaa lahjoja yli 15v lapsille?? Saati sitten odottaa saavansa mitään yli tuon iän.

Vierailija
76/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan oli näille rahaa vastaan antajille oma nimityskin :P

Vierailija
77/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piheys ole pahin vika ihmisessä. Holtiton tuhlaavaisuus on pahempi.

Vierailija
78/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpsykologiaa pätevimmillään. Ei osta lompakkoa => varmana myös huono sängyssä. Varmaan on myös huono iho, kampurajalat ja ientulehdus.

Haha. Miehellä on ikävä kyllä ientulehdus ja pahanhajuinen hengitys, joten olen hienovaraisesti sanonut että voisi mennä käymään hammaslääkärillä. En ole pussaillut miehen kanssa kun tilanne on pahentunut lyhyessä ajassa. Sängyssä on nopea ja kovaotteinen ja tästäkin olen maininnut mutta eipä tuo ota kuuleviin korviinsa. Emme ole tässäkään suhteessa luotuja toisillemme koska minä kaipaan romantiikkaa, hitautta ja hellyyttä.

Vierailija
79/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta toivottu lahja on tylsä. Pidän mieluummin yllätyksistä ja ostan itse, jos haluan jonku tietyn lahjan.

Tylsä? Nyt ei ollut kyse sinun syntymäpäivistä. Lompakko tulisi tarpeeseen ja on hyödyllinen, toisin kuin miehen itselleen ostama turha uusi puhelin kun entiselläkin olisi pärjännyt.

Vierailija
80/283 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, kylläpäs lompakkoloiset ovat aktivoituneet! Lisäksi kuka ...ttu edes ostaa lahjoja yli 15v lapsille?? Saati sitten odottaa saavansa mitään yli tuon iän.

Onko sinulla vaimoa tai tyttöystävää? Jos on/olisi, kuinka ilahdutat häntä? Muistatko jotenkin juhlapäivinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän