Poikaystävä ei suostu ostamaan toivomaani syntymäpäivälahjaa. Onko mies nyt yksinkertaisesti itsekäs vai mitä tämä on?
Täytän 30 vuotta kuun lopussa ja tämän ainoan kerran esitin nätisti toiveen että haluaisin lahjaksi 100 euron lompakon mitä olen toivonut pitkään. Lompakko on tarjouksessa joten voin itsekin ostaa mutta eihän se ole sama asia. Poikaystävä ei ole koskaan tuonut ruusuja hyvässä hengessä vaan kerran lepytteli kun oli riitaa rahasta. Joululahjaksi osti viiden euron alepokkarin ja yhdessä ostettiin elektroniikkaa. Käy kateeksi ja olen surullinen kun ystävien miehet ostelevat kukkia, muistavat ystävänpäivänä ja syntymäpäivänä jne. mutta minä en saa mitään. Miehen kommentti lompakkotoiveeseen oli että ei ole syytä ostaa turhaketta, rahat voi käyttää yhteiseen hyvään.. mutta kun sitä ei koskeen tule. Miehen mielestä minun pitäisi itse maksaa ja järjestää syntymäpäiväjuhlat, joihin saan kutsua muutaman naispuolisen ystävän ja mies kutsuu 10 hengen jätkäporukan mutta eihän tämä "yhteinen hyvä" ole oikein. Olemme molemmat töissä ja tienaamme omat rahat eikä yhteistä käyttötiliä ole. Olenko lapsellinen vai onko mies vain ilkeä ja pihi?
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä miten se haluaa sua ilahduttaa syntymäpäivänä?
Mies haluaa laittaa rahansa "yhteiseen hyvään" eli kutsua mieskaverinsa meille ja ostaa samalle porukalle juomat. Kaiken muun saan kustantaa itse ja kutsua muutaman oman kaverin itse. Tällaista meillä.
Mies on pihi, jos ei osta 100e lompakkoa? Huh huh mitä naisia täällä pyörii.
En ostaisi edes itselleni 100e lompakkoa, saati jollekin toiselle, vaikka tienaankin ihan mukavasti. Ihan järjenköyhyyttä tuhlata rahoja moiseen. Tuskin koskaan ostaisin kenellekään 100e lahjaa, vaikka mistä tuotteesta tai juhlasta on kyse. Jokainen voi käyttää omia rahojaan tuhlailuun ja mielihalujensa täyttämiseen.
Todellakin olen miehen puolella tässä tarinassa.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan miehellä on jotain hyviäkin puolia, jos kerran yhdessä olette. Kaikkea haluamaasi et voi saada. Jos sen lompakon haluat, niin osta itse. Turha hakata sen kanssa päätä seinään.
Mies on ahkera, hyvässä työssä ja asumme unelmakodissa sijoitusasunnossa. Miehen veli ja vanhemmat ovat mukavia. En osta lompakkoa itse koska ei se ole sama asia.
Tekeekö mies kotitöitäkin ahkerasti?
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin, että aika huonot olosuhteet täytyy olla miehellä, jos vuosikymmentä varten ei viitsi venyä sataan euroon. Heikossa tilanteessa ymmärrän ketä tahansa, että ei ole varaa ostaa... mitään. Ei tämä tapaus kuulosta kuitenkaan siltä.
Emme ole työttömiä, joten miehellä olisi varaa kustantaa helposti vaikka tuhannen euron matka meille molemmille mutta periaatteistaan ei niin tee. En osta lompakkoa syntymäpäivälahjaksi ja jos mies ei sitä osta, ostan sen muulloin itse.
Miksi miehen pitäisi ostaa sinulle lompakko. Osta itse.
Vierailija kirjoitti:
Olen huolestunut näistä naisista jotka ostattavat miesystävillään kalliita lahjoja itselleen. Osta itse omat kalliit ja merkkilahjas, ei toisten niitä tarvi ostaa. Edullisempia hyviä lompakoitakin on.
Mitä edullisia hyviä lompakoita? En ostata miehellä kalliita merkkilahjoja mutta on se kumma kun mies ei saa aikaiseksi ostaa kunnollista lahjaa edes juhlapäivänä.
Fiksu mies. Naiset kuvittelevat miesten maksavan aina kaiken, niistä ensitreffeistä alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole tainnut kertoa mitään positiivista puolta tuosta miehestä. Ja lisänä tuo että ei halua lapsia mutta ap haluaa.
Ei kait tuossa kannata hirveästi miettiä mitä tekee. Lähinnä kysymys on eroaako ennen synttäreitä vai vasta sen jälkeen? Eli apn tilanteessa lopettaisin seksin heti ettei vaan tule raskaaksi koska tuon miehen kanssa ei todellakaan kannata lisääntyä. Ja toisena hoitaisin eron.
Tuossa iässä ei naisen kannata jäädä kuluttamaan hedelmällistä aikaa mieheen josta ei ole isäksi eikä oikein edes puolisoksi.279
Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Mies on pihi, jos ei osta 100e lompakkoa? Huh huh mitä naisia täällä pyörii.
En ostaisi edes itselleni 100e lompakkoa, saati jollekin toiselle, vaikka tienaankin ihan mukavasti. Ihan järjenköyhyyttä tuhlata rahoja moiseen. Tuskin koskaan ostaisin kenellekään 100e lahjaa, vaikka mistä tuotteesta tai juhlasta on kyse. Jokainen voi käyttää omia rahojaan tuhlailuun ja mielihalujensa täyttämiseen.
Todellakin olen miehen puolella tässä tarinassa.
N46
Tämä vastaus kertoo aika oleellisen asian. Tämä lainaamani ihminen kertoo että on järjenköyhyyttä tuhlata asiaan jota HÄN ei arvosta, hän ilmeisesti tietää parhaiten mistä muut ihmiset nauttii ja miten muiden tulee rahansa käyttää.
Itse olen pihi enkä tosiaankaan koskaan ole ostanut itselleni 100€ lompakkoa. En muista olenko koskaan ostanut itselleni edes 100€ hintaista takkia kun halvemmalla löytyy. Mutta ymmärrän kyllä että jotkut käyttävät paljon rahaa lompakoihin, vaatteisiin jne.
Minusta apn pyyntö tuosta 100 lompakosta ei todellakaan ollut kohtuuton jos kerta rahaa on hyvin käytettävissä. Voisin hyvin kuvitella että ap olisi usein lompakkoa käyttäessään samalla muistanut keneltä sen sai ja kuinka hyvältä se tuntui jne.
Itse olen saanut mieheltäni halvan lompakon (toimiva ja minulle sopiva) ja sen taskussa oli kortti jossa luvattiin yksi hali sillä kortilla. Ja kortin takana luki että uusiutuu aina käytettyä. Minusta se oli todella kiva lahja.
Tärkeintä lahjasta ei ole hinta vaan ajatus, ja apn mies ei siis ollut koskaan ostanut yhtään ainoaa lahjaa ajatuksella Aplle. Siksi hän toivoi jotain mistä pitäisi paljon. Mutta ilmeisesti tuo mies ei halua ilahduttaa tyttökaveriaan eikä pidä itse tuosta lompakosta joten se on turhaa. Tyttöystävän toiveilla tai halailla ei ole merkitystä koska vain miehen toiveet ja halut ovat tärkeitä ja oikeita.
Mulla nousisi niskavillat, jos vaatimalla vaadittaisiin ostamaan tiettyä lahjaa.
Ap jos miehen veli on mukava ja vanhemmat niin onko veli sinkku? Vaihda siihen niin saat kaikki hyvät puolet ilman huonoa miestä 👍
Vierailija kirjoitti:
Mulla nousisi niskavillat, jos vaatimalla vaadittaisiin ostamaan tiettyä lahjaa.
No tapaako vaatimatta ostaa lahjoja? Onko helppoa valita esim puolisolle todella mieluinen lahja?
Keittiöpsykologiaa pätevimmillään. Ei osta lompakkoa => varmana myös huono sängyssä. Varmaan on myös huono iho, kampurajalat ja ientulehdus.
Kuka maksaa 100e jostain lompakosta? Niitä saa parilla kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee aina eksä mieleen näistä ketjuista. (Viimeisimmät se riehumalla leikkivä isä ja nyt tämä.) Ero oli elämäni parhaimpia päätöksiä ja nykyään on ihana, välittävä ja hyvä mies.
Tuo mies tuskin tulee koskaan muuttumaan, vaikka mitä temppuja yrittäisit opettaa. Kyllähän tuollaisessa suhteessa pystyy elämään, mutta mitä se oikeastaan antaa sinulle? Onko se sen arvoista? Olisitko onnellisempi yksin? Saati sitten jonkun toisenlaisen miehen kannsa?
En ole onnellinen nykyisessä suhteessa ja tiedän ettei aito onnellisuus perustu lahjoihin mutta mies on liian tiukka tässäkin. Miehen äidin kanssa tulen hyvin toimeen mutta enhän minä äidin kanssa seurustele, että taitaa olla ero ainoa viisas ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Mies on luonnevikainen. Niin oli myös mun ex. Se osteli kaikille muille lahjoja, paitsi ei mulle. Siinä oli kuulemma lahjaa tarpeeksi, että sain olla sen kanssa.
Miten tämä kävi ilmi? Keille muille exäsi osti lahjoja?
Kyllä meillä otetaan molemmin puolin huomioon toisen toiveet lahjojen suhteen. Joko niin, että itse annetaan vähän vinkkiä siitä mikä voisi olla kiva tai sitten toinen kysyy. Siten saa mieluista ja tarpeellista.
Tuo ap:n toive satasen lompakosta ei mielestäni ole mitenkään kohtuuton, vieläpä kun pyöreät kolmekymppiset kysymyksessä. Eri asia tietty jos eletään ihan kädestä suuhun, mutta tässä ei ymmärtääkseni ollut siitä kyse. Kyllä 30-vuotislahjaksi voi toivoa tuollaista pientä luksusta, jota muutoin ei ehkä tulisi edes hankittuakaan. En oikein tajua, miksi ap:ta lytätään tämän vuoksi.
Kokonaiskuva tilanteesta piirtyi kyllä minun mieleeni sellaisena, että ap:n mies ei ihan hirveästi ap:ta arvosta. Lisäksi jos ap toivoo lapsia ja mies ei, niin eiköhän parasta ole lähteä eri teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vaan tässä pohtii, että miten se 100 € lompakko tuo onnen.. sitten kun sen on saanut, on hetken kivaa ja kohta halutaan 500 € laukkua ja sitten 700 € kenkiä ja sitten 1000 € korua jne.
Minä olen nainen jota ei materia juurikaan kiinnosta. Viimeksi toivoin kyllä kallista lahjaa eli moottorisahaa mutta kun se olisi kannattanut jokatapauksessa ostaa niin miksei sitten synttärilahjaksi. Minulla ei ole käsilaukkua, käytän samaa puhelinta jopa 8 vuotta jne. Vaatteita ostan vain tarpeeseen ja käytän samoja vaatteita kauan jne.
Mutta tuohon lainaamani henkilöön verrattuna ymmärrän että ihmiset kokevat asioita eritavoin. Moni mies pitää uutta käsilaukkua turhana mutta tottakai hänen pitää saada uusi tonnin puhelin vaikka entinenkin toimii mutta kun se uusi puhelin on niin hieno. Eli ei ymmärretä että toinen ihminen arvostaa enemmän lompakkoa/käsilaukkua ja toinen sitten vaikka uutta virveliä/puhelinta.
Ja mitä tulee siihen että lompakon jälkeen halutaan kallis laukku jne. Tuolla logiikalla ei kannattaisi ostaa edes 5 pokkaria kun sitten varmasti halutaan jotain kalliimpaa... yksi satasen lompakko vuosien suhteessa ei todellakaan ole kohtuutonta.
Mutta tässä keskustelussa näkyy taas hyvin monet (oletettavasti miehet) jotka omasta mielestään kykenevät päättämään kaikkien muiden puolesta mitä nämä haluavat ja mitä on järkevä ostaa (vain niitä asioita joista he pitävät). Ja kuten aloittajan viestissä oli niin syntyärijuhlat kuuluu apn maksaa mutta suurin osa vieraista olisi miehen kavereita jotta MIEHELLÄ olisi varmasti mukavaa.
En ole tuollainen nainen joka pyytää mieheltä jatkuvasti kalliita lahjoja. Toivomaani tarjouksessa olevaa sadan euron lompakkoa käyttäisin monen monta vuotta, joten ei ole mikään hetken päähän pito kyseessä. Puhelimia en vaihda kunnes se menee rikki, mutta mies osti itselleen uuden puhelimen kun se oli vaan pakko saada että on näyttää jätkilleen uusi hieno lelu. Miehellä on nyt kaksi puhelinta ja valittaa kun pitäisi hankkia toiseen uusi liittymä jotta voi käyttää yhtäaikaa eli ei siis mitään järkeä. Minun sadan euron lompakko on tuhake, koska rahat voi laittaa "yhteiseen hyvään" eli miehen viihdyttämiseen.
Minusta toivottu lahja on tylsä. Pidän mieluummin yllätyksistä ja ostan itse, jos haluan jonku tietyn lahjan.
Miehesi on pihi ja kohtuullisen huonosti ymmärtää sinua. Jos hyväksyt sen voitte olla onnellisia, mutta sinun pitää sitten kasvaa itse niin ettet odota häneltä huomioimista vaan hankit haluamasi itse.