Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostunut lainaamaan 5000 euroa

Vierailija
01.02.2020 |

Kyllä, suutuin. Joudun nyt ottamaan kalliin lainan pankista vaikka hän olisi hyvin voinut lainata. Olisi tehty kirjallinen velkakirja jne. Yhdessä kuitenkin oltu jo aika tovi.

Jos tilanne olisi toisinpäin, niin tietenkin olisin lainannut.. Mietin ylireagoinko, mutta otin tän jotenkin epäluottamuksena mua kohtaan. En kuitenkaan pyydä rahaa lahjaksi. Miten miehen pään saisi käännettyä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käsilaukkua osteta velaksi. Jos ei tilillä ole käsilaukun verran löysää rahaa, sitten ollaan ilman tai säästetään lisää.

Vierailija
22/31 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvit 5000?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5000€

Vierailija
24/31 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pildellä saa korkeintaan parin sadan pikavipin.

Vierailija
25/31 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun ei tarvitsisi edes kysyä, vaan voin halutessani siirtää miehen tililtä tarvitsemani rahat ihan itse.

Kannattaa valita mies paremmin.

Vierailija
26/31 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin tosi pahassa rahapulassa.  Mietin, mistä saisin kuluihini 1000 mk. Tunsin erään varakkaan ystäväni. Mietin pitkään, voisinko pyytää häneltä "tonnin vippiä". Soitin hänelle ja sovimme tapaamisen erääseen kahvilaan. Kerroin hänelle pulmastani.

Tuttavani vastasi: "Ystävän voi menettää, jos lainaa hänelle rahaa. Mutta hänet saa pitää, jos hänelle antaa rahaa."

Sain tonnin ja maksoin myöhemmin takaisin. Joskus voi käydä näinkin.

Vierailija
27/31 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo liian tuttu kikka. Ensin muutaman tonnin vippi ja sitten hei hei. Yksityishenkilön on liian vaikeata ja kallista yrittää periä saatavaansa vastaanhangoittelevalta exältä vaikka olisikin velkakirja.

Vierailija
28/31 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos toi käsilaukkujuttu on totta, on fiksu mies. Jos sitä veskaa niin kovasti himoitset, säästät siihen rahat ihan samalla aikajänteellä joka olisi ollut lyhennyssuunnitelmasi.

Vierailija
29/31 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylireagoit. Rahan lainaaminen toiselle ilman pankkia on rahan antamista, koska ei ole mitään takeita rahan takaisinsaannista.

Toisekseenkin pyysit myös lahjaa häneltä. Jos hänellä on 4000 euroa alainata sinulle niin se raha on varmasti sijoitettu ja hän saa siitä sijoituksesta tuottoa. Ihan samalla lailla kun se pankki saa tuottoa kun lainaa sinulle koron muodossa. Koska kirjoitat, että pankkilaina on kallis niin oletettavasti et ajatellut maksaa miehellesi korkoa saman verran kuin pankille eli pyysit rahalahjaa.

Kolmanneksi minä kuten moni muukin pistää suhteen aika nopeasti katkolle, jos kumppani yrittää kinuta tuollaisia summia. Rahaa ja rakkautta ei voi sotkea. Lähimmille ihmisille voi todelliseen tarpeeseen antaa rahaa, mutta ei lainata. Ihan yhtä lailla kun ei pidä ikinä koskaan taata ketään.

Toivottavasti et ole kinuamassa henkilötakausta sille pankkilainalle siltä mieheltäsi? Voi olla nopeasti entinen suhde.

Vierailija
30/31 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole irtorahaa viittä donaa, ei ostella käsilaukkuja.

Mulla muuten on, ehkäpä juuri siksi, että en kuunaan maksaisi veskasta tuollaista summaa :D

Vierailija
31/31 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo veskoja osta. Mitä lie pikavippejä kuittailee.