Mies ei suostunut lainaamaan 5000 euroa
Kyllä, suutuin. Joudun nyt ottamaan kalliin lainan pankista vaikka hän olisi hyvin voinut lainata. Olisi tehty kirjallinen velkakirja jne. Yhdessä kuitenkin oltu jo aika tovi.
Jos tilanne olisi toisinpäin, niin tietenkin olisin lainannut.. Mietin ylireagoinko, mutta otin tän jotenkin epäluottamuksena mua kohtaan. En kuitenkaan pyydä rahaa lahjaksi. Miten miehen pään saisi käännettyä?
Kommentit (31)
Jos mun seukkailukumppani alkaisi esittää tuhansien eurojen itselleen lainaamista laittaisin suhteen katkolle. Normaali ihminen säästää tai ottaa pankista tms. lainan kun tarvetta tulee, ei yritä kupata läheisiltä.
Kyllä maksukykyinen pankistakin edullista lainaa saa, jopa ilman vakuitta. 3% korolla heti saisin 50 000 jos haluaisin. En minäkään lainaisi 5000 vakuitta varsinkaan jos toisella ei ole kunnon maksukykyä.
Onko hänellä siis aihetta epäluottamukseen? Oletko esim. sössinyt raha-asiasi?
Hyvä, ettei lainannut. Sinun on aika kasvaa aikuiseksi, joka pärjää yksin. Järjestät nyt asiasi siihen malliin, että olet itsenäinen. Se mies voi lähteä huomenna tai vaikka kuolla. Pärjäät kyllä, kun vaan yrität.
Minä sain mieheltä armeliaasti pienen 3000€ pikavipin, mutta kyllä hän vähän hangoitteli vastaan. Lainasi kuitenkin ja sai kahden viikon päästä rahansa takaisin. En olisi pyytänyt, ellen olisi tiennyt että hänellä on reippaasti joutilasta rahaa.
Mutta kiinnostaisi tietää, mihin ap tarvitsee 5000€?
Voi olla periaatekysymys tuo ettei lainaa. Mies haluaa pitää rahat ja rakkauden erillään. Jos ruikutat häntä lainaamaan, kuulostat gold diggeriltä. Ja ei tuo pankkilaina niin paljoa maksa, ellet sitten kymmeniä vuosia aio pitää sitä kasvamassa korkoa. Maksat korkoja ehkä sen 1000-1500€ laina-ajalta. Tai jopa vähemmän jos maksat nopeasti takaisin. Mikä on ihmissuhteen hinta sinulle?
Harmi, kun kaikkii ei seukkaa Niko Ranta-ahojen kanssa.
Sofia pyysi vaan 50000 euroa lainaksi, kun verovelkoja piti maksaa... eiku oliko se 57000 euroa. Ei soffari muistanu... anyway ne on nyt hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maksukykyinen pankistakin edullista lainaa saa, jopa ilman vakuitta. 3% korolla heti saisin 50 000 jos haluaisin. En minäkään lainaisi 5000 vakuitta varsinkaan jos toisella ei ole kunnon maksukykyä.
Joo, mutta keskiverto av mammalla nyt on piikki auki sinne sun tänne, ystävyyssuhteet ja luottotiedot menneet, matala palkka parturikampaajana/alepan kassana, tai pitkäaikaista työttömyyttä jne. Seurustellaan jonkun iraki angola tms jännittävän miehen kanssa ja haukutaan täällä kunnollisia suomalaisia miehiä. Ja jauhetaan omahyvästä paskaa siitä miten alkossa kysyvät vielä paperit 43 vuotiaana ja robinin ja laurin näköiset mallipojut kuolaa perässä.
Tiedät kyllä varsin hyvin että näin ne jutut menee.
Joss mä lainaiiisin mäkysyisin miten meinaaat sijoittaa sen ja millloin saan sen takaiisin.
Miks ihmeessä olisin lainannut ap:lle rahaa. Ei se ole rakkautta ,että kerjää toiselta rahaa. En ikinä antaisi tuommoiselle.
Sanoit, että jos tilanne olisi toisin päin, niin lainaisit itse miehelle rahat. Helppo sanoa noin, mutta miksi tilanne ei ole toisinpäin? Miksi sinulta puuttuu tuollainen summa? Tuskin kovin nopeasti saat lainaasi maksettua, jos olet ihan varaton etkä yhtään ole kyennyt säästämään tähänkään mennessä.
Onko sulla asettaa vakuutta lainalle. Mies voi epäillä että teet tulevasuudessa oharit.
Minä olin nuorempana luottavainen ja menin lainaamaan rahaa ystävälleni ja sain kalliin opetuksen. Enää en lainaisi edes omalle lapselleni ilman vakuutta.