Bändejä, jodien suosiota sinun on vaikeaa ymmärtää
Otsikko kertonee (kuluneen?) idean.
Aloitan valinnalla, joka varmaan johtaa isoon alapeukutteluun, mutta aloitan sillä silti.
Kyseessähän on Leevi and the leavings. Tämän tahattoman junttiuden ilmentymän suosiota on kyllä vaikea ymmärtää. Jokainen biisi kuulostaa saman biisin kierrätyksellä ja vielä harvinaisen unettavalta ja tylsällä rakenteella, jossa mielikuvitusta ei ole käytetty tippakaan. Jopa sanoituksissa teemoina on melkein aina lähestulkoon samat lapsellisesta näkökulmasta sanoitetut jutut dokaamisesta, ihastumisesta ja panemisesta. Näköjään se sitten riittää.
Jos Suomesta hakee verrokkeja, niin esim. Irwin teki kaiken saman paljon paremmin.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pink Floyd
En vain ymmärrä tämän myyttistä mainetta vaikka kuinka haluaisin itsekin pitää tästä, ja yrittänyt todella olen!
Minulla oli sama mielipide, kunnes eräs henkilö kuuntelutti Dark side of the moonin minulla alusta loppuun, sanotaanko suht erikoisessa paikassa. Hiffasin Pink Floydin.
Aiheeseen: Pobeda. Yksi hyvä biisi, joka sekin on pöllitty. Toinen on Yö. Tavallaan tajuan sen raskaan melankolian kyllä älyn tasolla, mutta raskasta musiikkia se on kuunnella.
Minäkään en ole tykännyt Pobedasta, mutta Popeda oli ihan kuunneltava alkuvuosinaan.
Ramones. En sano että se oli huono bändi, todennäköisesti ei koska oli monelle niin kova juttu, mutta minä en vain ole koskaan tajunnut sitä. Se ei ole edes punkkia, se on pelleilyä minun mielestäni. Kohkausta, sähläystä, ilman substanssia.
Sex Pistols oli punkkia, rakastan Sex Pistolsia. Aivan toisenlainen bändi kuin Ramones. Hyviä biisejä eikä mitään sähläystä. Ramones on vähän sellaista hattaraa, ikään kuin vitsi. Heh heh, hey ho. Jee.
Mutta monelle oli kova juttu, joten kyllä heillä markkinansa oli.
Vierailija kirjoitti:
Ei bändi, vaan artisti: Lady Gaga. Keskinkertainen erikoisuudentavoittelija. Dorka nimikin
Gagalle pitää nostaa kyllä hattua että itse tehnyt biisinsä eikä ollut vain jotain tuottajasetiä takana.
Ac/dc Ei vaan lähe, kauhea pierukurkku laulajana !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole bändi mutta artisti. Michael Jackson on yliarvostettu artisti jonka suosiota en ole koskaan ymmärtänyt.
Et vaan tykkää sen musiikista. Mut onhan häntä kuunneltu triljoonia kertoja levyiltä. Eli joku tykkää. Hyviä melodioita ja biittejä. Montako miljoonaa levyä sinä olet myynyt?
Aloituksessa kysytään, miksi ei ymmärrä jonkun suositun artistin suosiota, ja sinusta suosio on peruste suosiolle?
Vierailija kirjoitti:
Cheekin suosion laajutta en koskaan ymmärtänyt. Miten on niin paljon suositumpi kuin muut suomiräppärit.
Naiset ja tytöt tykkää, kun tyttömäinen pikkujäppinen yrittää kähistä miehekkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Se bändi, jonka nimeä en edes halua sanoa. Nimi tarkoittaa Englannin kuningatarta. Harmi, että niin ällöttävä bändi pilaa senkin nimen. Tiedän, että kyseinen bändi on yksi AV-mammojen suosikkeja. En kestä sitä teennäisyyttä.
Queen on rockhistorian paras bändi. Minä olenkin aina sanonut että niillä jotka Queenistä tykkää on vikaa joko korvissa tai niiden välissä.
Fani jo vuodesta 1980. Kun The Game julkaistiin, sitä ennen olin jo kuullut kaverin veljeltä The news of the world levyn ja ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se bändi, jonka nimeä en edes halua sanoa. Nimi tarkoittaa Englannin kuningatarta. Harmi, että niin ällöttävä bändi pilaa senkin nimen. Tiedän, että kyseinen bändi on yksi AV-mammojen suosikkeja. En kestä sitä teennäisyyttä.
Queen on rockhistorian paras bändi. Minä olenkin aina sanonut että niillä jotka Queenistä tykkää on vikaa joko korvissa tai niiden välissä.
Fani jo vuodesta 1980. Kun The Game julkaistiin, sitä ennen olin jo kuullut kaverin veljeltä The news of the world levyn ja ihastunut.
Siis, niillä jotka eivät tykkää, on vikaa joko korvissa tai niiden välissä.
Rollarit oli suosittu Briteissä paljon ennen Yhdysvaltoja!