Bändejä, jodien suosiota sinun on vaikeaa ymmärtää
Otsikko kertonee (kuluneen?) idean.
Aloitan valinnalla, joka varmaan johtaa isoon alapeukutteluun, mutta aloitan sillä silti.
Kyseessähän on Leevi and the leavings. Tämän tahattoman junttiuden ilmentymän suosiota on kyllä vaikea ymmärtää. Jokainen biisi kuulostaa saman biisin kierrätyksellä ja vielä harvinaisen unettavalta ja tylsällä rakenteella, jossa mielikuvitusta ei ole käytetty tippakaan. Jopa sanoituksissa teemoina on melkein aina lähestulkoon samat lapsellisesta näkökulmasta sanoitetut jutut dokaamisesta, ihastumisesta ja panemisesta. Näköjään se sitten riittää.
Jos Suomesta hakee verrokkeja, niin esim. Irwin teki kaiken saman paljon paremmin.
Kommentit (136)
Eveliinat ja Ellinoorat mitä näitä ny on.. Kaikki kuulostaa lähes samalta eikä oo mitään omaa
Vierailija kirjoitti:
Ultra Bra on karsein ja yliarvostetuin bändi ikinä.
Olen kuvitellut suosion johtuneen siitä, että biisejä voi kuka tahansa hoilata vähän humalassa. AInakin kadulla tuota usein kuuli.
Oon oottanut että millon joku sanoo Ramonesin niin pääsen pätemään.
Pearl Jam. Väkinäistä junnausta lähes ilman melodiaa ja dynamiikkaa (suomeksi: vaihtelua)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se bändi, jonka nimeä en edes halua sanoa. Nimi tarkoittaa Englannin kuningatarta. Harmi, että niin ällöttävä bändi pilaa senkin nimen. Tiedän, että kyseinen bändi on yksi AV-mammojen suosikkeja. En kestä sitä teennäisyyttä.
Mikä tämä on? T. Juntti joka ei jaksa seurata nykymusiikkia
Niin no, Queen ei ihan ole nykymusiikkia. Toivoisin kyllä, että olisi. Kun kuulee näitä nykyisiä. Ja räppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan sun mieliksi Ramones.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ymmärrä miksi Bruce Springsteenistä tuli niin suosittu, mutta Little Steven joka sentään perusti koko bändin (ja onkin paljon parempi) jäi pimentoon.
Jos tarkoitat E Street Bandia, niin se on perustettu 1972 ja Steve Van Zandt liittyi siihen 1975.
Kun kuuntelee Springsteenin biisien sanoja, niin niistä kuulee ettei niitä ole listaykkösiksi ajateltukaan. Jos olisi ajateltu, niin sanoitukset olisivat paljon kevyempiä.
Toi Metallica on mullekin mysteeri. Muistan kun Black albumi tuli ja sitä soitettiin joka paikassa ja kaverit tykkäs paljon, oli niin kova. Minä pidin myös, ainoa mitä bändiltä olen kuunnellut ja kuuntelen joskus vieläkin. Muutama vanhempi biisi on kans hyvä, mutta kuunteluita niin vähän, etten voi muihin ottaa kantaa.
Nyt samat kaverit jotka luukutti Black albumia, sanoo että kaikki siihen asti oli niin hyvää mut just tuo Black ja siitä eteenpäin on kaikki niiiin kuraa. En tajua. Mutta niin kai se mieli voi muuttua. Silti ne käy bändin konserteissa jatkuvasti. Mua kiinnostais, mut kun en jaksa örinää yhtään. Pidän selkeästi biiseistä joissa joku melodia ja kun sitä on vähemmistö niin en sitten mene :D
Kiitos ja anteeks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä erityisen paljoa Eppu Normaalista, mutta mikä on Kolmas Nainen? Kuin huono Eppu Normaali! Tässä ketjussa on tullut jo paljon niitä nimiä, joten anteeksi toisto: Nirvana, Kiss, Oasis, U2, Moby, Coldplay, Cheek, Suede, Darude, Pearl Jam, Juice ja...ta-daa...QUEEN!
Mikä sattuma! Kaveriltani löytyy suurin osa noista levyhyllystään.
Ketjun alapeukkuja seuraamalla voi päätellä, että palstamammoilta löytyy juuri noita artisteja.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää mikä sitten on palstalaisten mielestä hyvää musiikkia, kun lähes kaikki maailman bändit on haukuttu.
Tangerine Dream on hyvä bändi niistä jotka tiedät. Jos tiedät edes sitäkään.
Red Hot Chili Peppers. Vuosituhannen vaihde oli tuskaisaa aikaa, kun kaikki hehkutti tätä ja itse en vaan ymmärtänyt.
System of a Down. Tämänkään bändin hienous ei avautunut meikäläisen päänupissa. Tyypit vaikutti hivenen mental caseilta, mutta siihen kai se "nerokkuus" perustuikin.
Minä en ymmärrä useimpia tämän vuosituhannen bändejä / laulajia. Esim. Justin Bieber Lady Gaga, Taylor Swift ja kaikki mitä soitetaan Nrj-radiokanavalla. Miksi kukaan kuuntelee mitään tuollaista vapaaehtoisesti?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan sun mieliksi Ramones.
Jäi kiinnostamaan :D
Vierailija kirjoitti:
Kotimaisista JVG:n suosiota en voi ymmärtää.
Ulkomaisista Ghost on käsittämättömän ylihehkutettu. Kyllä sitä nyt jotenkin kuuntelee, jos radiosta sattuu tulemaan, mutta itselleni se ei sen kummemmin kolahda, vaan on lähinnä jonkinlaista äänitapettia taustalle.
Ghostin ekat pari-kolme levyä oli timanttia, mutta nyt bändin musa muuttunut liian kaupalliseksi ja lällyksi. Ja tietty just tätä mainstream-paskaa luukutetaan radiossa, mutta sitä aikaisempaa hyvää matskua ei ikinä missään. Harmillista!
Ymmärrät varmaan, että tähän on jo aika moni kertonut oman mielipiteensä, nämä eriävät toisistaan. Lisäksi maailmassa on näiden lisäksi vielä ehkä miljardi muuta bändiä.
Oma vastaukseni on Coldplay.