Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bändejä, jodien suosiota sinun on vaikeaa ymmärtää

Vierailija
01.02.2020 |

Otsikko kertonee (kuluneen?) idean.

Aloitan valinnalla, joka varmaan johtaa isoon alapeukutteluun, mutta aloitan sillä silti.

Kyseessähän on Leevi and the leavings. Tämän tahattoman junttiuden ilmentymän suosiota on kyllä vaikea ymmärtää. Jokainen biisi kuulostaa saman biisin kierrätyksellä ja vielä harvinaisen unettavalta ja tylsällä rakenteella, jossa mielikuvitusta ei ole käytetty tippakaan. Jopa sanoituksissa teemoina on melkein aina lähestulkoon samat lapsellisesta näkökulmasta sanoitetut jutut dokaamisesta, ihastumisesta ja panemisesta. Näköjään se sitten riittää.

Jos Suomesta hakee verrokkeja, niin esim. Irwin teki kaiken saman paljon paremmin.

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittaa kun aina sanotaant että joku artisti on paska, vaikka on miljonääri. Ei nyt älyttömän paska voi olla kun kummiskin niin hyvin tienannut taiteellaan.

Vierailija
162/191 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei bändi, vaan artisti: Lady Gaga. Keskinkertainen erikoisuudentavoittelija. Dorka nimikin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivesveto-go-go ja Kakkahätä. Ei vaan kolahda vaikka punkin ystävä olenkin.

Vierailija
164/191 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suomiräppi. Ihan uskomatonta scheissea.

Suomessa on aivan helvetin hyviä räpäyttäjiä

Ei ole.

Kyllä on. Tunnetuimpia on Paleface ennen vassariksi ryhtymistään ja Mariska ennen iskelmäuraansa. Underground-piireistä löytyykin sitten vielä paljon lisää. Mikko Myers yhtenä esimerkkinä.

Eiköhän Paleface ole jo nuorena ajatellut asioista vassaristi mutta kun veti englanniksi niin ei kukaan vetänyt herneitä nenään.

Vierailija
165/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rolling Stones.

Niillä on muutama hieno kappale, mutta 60 vuoden ura, kun muuten ovat tehneet aika yhdentekevää rokkia, niin se menee yli ymmärryksen.

Toinen on Oasis.

Jos musiikissa on kaksi sointua, välillä kolme, jos oikein villiksi heittäytyvät, niin wtf?

Molemmissa on jokin kulttuurisidonnainen juttu joka ei meille täysin aukea.

Oasis on supersuosittu nimenomaan kotimaassaan ja veljekset ovat olleet koko ajan suurimpia ja pidetyimpiä julkkiksia heti kuninkaallisten jälkeen vaikka eivät ole tehneet juuri mitään vuosikausiin.

Rollarit on ollut alusta pitäen arvostetuimmillaan ja suosituimmillaan Yhdysvalloissa. Siis umpienglantilainen koulupoika laulaa amerikanenglanniksi ja toinen soittaa kitaraansa afroamerikkalaisen rytmikkäästi kuin Chuck Berry konsanaan!

Vierailija
166/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

U2

Vierailija
167/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2020-luvun Guns n Roses. Axlin ääni on mikkihiirimäistä ja bändi on veivannut samoja biisejä 30-40 vuotta.

Ääni kutistunut, mutta muuten kasvanut. Eikö se kompensoi?

Axl on superihana!

Vierailija
168/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittaa kun aina sanotaant että joku artisti on paska, vaikka on miljonääri. Ei nyt älyttömän paska voi olla kun kummiskin niin hyvin tienannut taiteellaan.

Mutta on se vaikea haukkua niitäkään, joista kukaan ei ole koskaan kuullutkaan. Monet näistä miljonääreistä olisi pennittömiä, jos oikeasti musiikkimakua omaavat saisi päättää.

Vierailija
169/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehosekoitin.

Kuulosti jo tullessaan kulahtaneelta ja tylsältä, eikä aika ole todellakaan tehnyt hyvää, koska nykypäivänä noiden soundi on ihan jumalattoman väsynyttä ja apaattista. Mahdotonta ymmärtää miten tuo bändi on saavuttanut jonkinlaisen kulttisuosion.

Vierailija
170/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2020-luvun Guns n Roses. Axlin ääni on mikkihiirimäistä ja bändi on veivannut samoja biisejä 30-40 vuotta.

Ääni kutistunut, mutta muuten kasvanut. Eikö se kompensoi?

Axl on superihana!

Sama ääni Axl:lla on kuin ennenkin mutta energiataso on romahtanut. Ennen jaksoi huutaa äänellään, nykyään se on kuiskailua.

Paitsi tiettyinä hetkinä, jolloin pakko yrittää repiä ja ääni saattaa osin kestää tai sitten murtua.

Vierailija
171/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metallica. Tykkään metallista ja hevistä ym. kuin hullu puurosta, mutta tämä ei vaan kolahda. Olen aidosti yrittänyt ymmärtää sitä, kun kaikkien mielestä se tuntuu olevan Maailman Paras Bändi Ikinä, mutta kun ei niin ei.

Ja nyt kaikki Metallica-fanit voi surutta alapeukuttaa...

Metallican ainoat siedetävät levyt tehtiin 80-luvulla, kaikki sen jälkeen ovat olleet eriasteista roskaa. Sille on syynsä miksi Radio Rock soittaa aina samoja 3-5 yli kolmekymmentä vuotta vanhaa biisiä kyseiseltä yhtyeeltä.

Vierailija
172/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pink Floyd

En vain ymmärrä tämän myyttistä mainetta vaikka kuinka haluaisin itsekin pitää tästä, ja yrittänyt todella olen!

Alapeukkuja tullut paljon, voisiko joku selittää miten tämän bändin hyvyyttä pystyisi ymmärtämään?

Perustuu siihen, että oli progen "aallonharjalla" luomassa uudenlaista musiikkikulttuuria. Aika ja kulttuurisidonnainen juttu miksi tuo on ollut niin hirveän suosittu aikoinaan ja sama on tosi monen vanhan suositun bändin kanssa. Juice Leskinen on loistava esimerkki, oli nimenomaan oman aikansa juttu, ei pysty nykypäivänä ymmärtämään suosiota.

Vierailija
173/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunrise Avenue sekä Pauli Hanhiniemi millä tahansa kokoonpanolla 

Vierailija
174/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMMP. En voi ymmärtää suosiota. En pidä yleensä  muutenkaan naisten lauluäänistä, kuten Maija Vilkkumaan. (Olen siis itse nainen)

Vierailija
175/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cheekin suosion laajutta en koskaan ymmärtänyt. Miten on niin paljon suositumpi kuin muut suomiräppärit.

Se oli vähän samanlainen ilmiö kuin Taylor Swift tai poikabändit. Jengi fanitti koska muutkin ja halusi kuulua porukkaan. Cheekin stadionkeikalla kun haastateltiin joitain nuoria niin monet ilmoitti että halusivat olla mukana kun ensimmäisen suomalaisen stdionkeikka, tehdään historiaa ym. Ei moni ilmoittanut musiikin tai Cheekin takia tulleensa.

Vierailija
176/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pink Floyd

En vain ymmärrä tämän myyttistä mainetta vaikka kuinka haluaisin itsekin pitää tästä, ja yrittänyt todella olen!

Minulla oli sama mielipide, kunnes eräs henkilö kuuntelutti Dark side of the moonin minulla alusta loppuun, sanotaanko suht erikoisessa paikassa. Hiffasin Pink Floydin.

Aiheeseen: Pobeda. Yksi hyvä biisi, joka sekin on pöllitty. Toinen on Yö. Tavallaan tajuan sen raskaan melankolian kyllä älyn tasolla, mutta raskasta musiikkia se on kuunnella.

Vierailija
177/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

U2

Tämä tuhat kertaa! 

Vierailija
178/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pink Floyd

Minulla oli sama mielipide, kunnes eräs henkilö kuuntelutti Dark side of the moonin minulla alusta loppuun, sanotaanko suht erikoisessa paikassa. Hiffasin Pink Floydin.

Aiheeseen: Pobeda. Yksi hyvä biisi, joka sekin on pöllitty. Toinen on Yö. Tavallaan tajuan sen raskaan melankolian kyllä älyn tasolla, mutta raskasta musiikkia se on kuunnella.

Yö on kammottava! Niin pateettista roskaa, että pelkkä ajatuskin saa kylmät väreet selkäpiihin. Lähes vieläkö-on-villihevosia -tasoa. 

Vierailija
179/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mötley Crue. Sekoilua kyllä, mutta musiikki täyttä skeidaa.

Mötley oli kasarilla kova, olen nähnyt livenäkin kasarilla heidät. Ajan hammas on purrut heihin ehkä pahemmin kuin muihin, Mötley oli tosi kasaribändi. Eka levy on yhä kova.

Vierailija
180/191 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista pahinta kuraa ikinä on Yö ja Mamba.

Ulkomaisista Volbeat. Miten voikaan ihminen kuulostaa yhtä tunkkaiselta kuin tuo laulaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä