Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ MUN PITÄIS TEHÄ....

22.06.2006 |

meillä lähtee kämppä alta eikä uutta kämppää olla saatu..pitäis muuttaa pois vikaan päivään mennessä...(kiitos vuokra-rästien) eikä tää oo ees eka kerta meille...joten ei saada kaupunginkaan kämppää kun on edellisestä rästit maksamatta...pitäis maksaa 4400e ennenkö ne rupee jatkaa hakemuksen käsittelyä (eli siis rästit pitää olla maksettu kaikki). Muualtakaan ei oikeen helposti saa asuntoa kun ei oo luottotietoja... lokakuussa tulee vielä toinenkin muksu... miten mä jaksan tätä enää :( Töissäkin pitäis muka jaskaa syyskuuhun asti hymyillä...varmaan sitte kodittomana... SOSSUKAAN EI ILMEISESTI VOI TARJOTA KUIN LAPSELLE MAJOITUKSEN...JA SITÄ MÄ EN KYLLÄ KESTÄIS SIT ENÄÄ....

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tässä ihmettelin! Jos yksi tekee ylitöitä ja toinen on normaalisti töissä ja maksetaan vastuullisesti eka laskut pois alta niin ei pitäisi olla tollasessa tilanteessa.

Musta tuntuu että ap (niinkuin moni muu joka velkaantuu eikä Sossu maksa) maksaa ensin elämisensä ja sitten vasta laskut.

Ei voi olettaa että eka ostaa ja maksaa kaikkee muuta ja sitten vasta vuokrat pois JOS rahaa jää!! Semmonen on todella vastuutonta. Kun teillä jotka ette maksa vuokraa vaikka ootte (molemmat) töissä pidätte vielä asiaa pienenä, huomaa asenteen jo siitä että kyllähän Sossun pitäisi " pari pikku asiaa maksaa" , kun pitäisi nimenomaan ajatella että miksi MINÄ en maksa sitä!

Jos mitään tiedät, niin tiedä tämä: Sossun tehtävä on auttaa perheitä selviämään, ei riistämään. Silti J-O-K-A-I-N-E-N on velvollinen maksamaan ensin vuokrat pois, ei elämään leveästi. Eikä varsinkaan liian leveästi. Ei siitä mitään tulisi jos ihmiset käyttäytyisivät noinkuin ap. Joku maksaa! Ja se joku on sun naapurisi ja mummosi.

On todella NOLOA että mummo maksaa. Jos tekee ylitöitä eikä ole rahaa maksaa laskuja niin syvästi pidän asiaa kummana.

Lapsia ei Sossu erota perheestä! Sossu maksaa jos maksaa, ei erota perheitä maksamalla vaan lapsien asumisen.. Mutta jos kaksi tekee töitö niin PITÄÄ PYSTYÄ maksamaan vuokra tai selittämään MIHIN rahat menee!!

Muuttakaa halvempaan.

Tehkää ruoka itse.

Maksatte eka laskut.

Mieti tarkkaan tarvitseeko kaikkea mitä ostoskärryyn sujahtaa (ei hajuvesiä tai muuta " ylellisyyttä" ).

Todella kamalaa että verrataan apua oikeasti tarvitseviin: Pakolaiset on täällä vaan koska muuten olis haudassa tai vankilassa! Jos joku elää niin ettei vaan maksa niin se on kyllä omaa tyhmyyttä, sitä jokanen tekee omat valintansa mihin rahat laittaa kun on palkkapäivä tai tulee sosiaalietuudet jne.

Vierailija
42/48 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkasaneerauksen edellytyksenä on, että velkaongelmat johtuvat maksukyvyn olennaisesta heikentymisestä ilman omaa syytä. Tyypillisiä taustasyitä ovat työttömyys, sairaus tai avioero, ei mikään yli varojen eläminen vaikka se olisi tehty nuoruudessa tai milloin tahansa muuten.

Velkajärjestely voidaan myöntää myös muuten painavilla perusteilla kuten silloin, jos huomattavat velat on jääneet esimerkiksi yritystoiminnasta.

Velkajärjestely voi estyä myös silloin, jos velallinen on toiminut yleisen maksumoraalin vastaisesti. Eli ei tässä toimi se, että ensin velkaannutaan yli varojen ja sitten tullaan vinkumaan, että jonkin muun tahon pitäisi maksaa ne velat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä jos ei ole, voi herranen aika!!!!! Miten tyhmiä ihmiset voi olla???

Itse ryssitään omat asiat, sitten odotellaan, että sossu paikkaa ja kun niin ei tapahdu, aletaan syyttelemään maahanmuuttajia yms!?

Anteeksi vaan, multa ei sääliä heru muille kun lapselle. Jos on kaksi työssäkäyvää aikuista, kyllä vuokrat pitää pystyä maksamaan. Ja sen uo-virastonkin kanssa voi tehdä maksusopimuksen, jos on talous tiukilla. Ei sitä 30% ole pakko maksaa, jos se aiheuttaa kohtuuttoman taloudellisen rasituksen.

On tässä muutkin tehnyt tyhmyyksiä nuorena ja ihan itse olen asiat korjannut. Ja mä olen senään ainoa aikuinen meidän perheessä, pienipalkkaisessa duunissa.

Vierailija
44/48 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettekö jonnekin sukuloimaan vai jäättekö kotiin? Siinäkin on taas yksi juttu missä voisi säästää, eli menkää vaikka vanhempienne luokse, niin saatte luultavasti ilmaisen ruoan ja majoituksen kolmeksi päiväksi.

Vierailija
45/48 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitöineen sun muineen tienaa todella hyvin, pystynyt laittamaan rahaa säästöön jo vuosikausia, vaikka reissaa lomillaan, käy baarissa yms. Ihmettelen vähän mihin teillä kaikki nuo rahat menevät jos sinäkin käyt töissä?

Vierailija
46/48 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkanen täyteen ruokaa.

Jos teille tulee lehtiä, lopetat ne heti. Ja te sitte ootte maksanu pärrän vakuutuksia ennemmin kun vuokraa?? Nyt neiti... katto pitää pitää pään päällä lapsella.

Vierailija
47/48 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotihoidontuella ja mies autokuski. Mutta kyllä me saadaan maksettua isokin vuokra+sähkölaskut. Kuitenkin aina ensimmäisenä on mielessä että katto pään päällä pitää olla ja silloin on kaikki hyvin. Tuollaiset vuokrarästitkin kun olisi ajallaan sopinut pieniin osamaksu eriin niin sekin olisi varmasti saatu hoidettua suht kivasti. Sen kyllä tiedän, että sos. toimisto saa apua myös jos oikeasti sitä tarvitsee.

Vierailija
48/48 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tarttisi ottaa peili käteen ja katsoa mitä siellä näkyy ja muuttaa tapojaan ja kasvaa aikuiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan