En ole ostanut paistopisteistä mitään vuosikausiin
En sen jälkeen kun näin Alepassa jonkun puliukon ottamassa Omar-munkkeja käsillään 😝
Kommentit (13)
Mä en osta irtokarkkeja (ilman paperia olevia) vähän samasta syystä. Olen nähnyt riittävän usein tahmatassujen ottavan niitä käsin. Suoraan suuhun ja uudestaan käsi laariin.
Etenkin mummot ja papat kähmivät paistotuotteita likaisilla käsillään. Eivät vissiin osaa enää käyttää ottimia?
Myös tahmaiset lapset käyvät puristelemassa niitä. Lasten vanhemmat eivät tietenkään kykene estämään tätä asiaa.
Sama. Mutta pidän liian rasvaisina niitä, transrasva, joka on ylikuumennettua. Se voisi aiheuttaa tykytyksiä. Ja ei ole kantta astioissa, vaan ihan kaupan ilmassa säilytetään esillä, samoin säilytys ihan kassan takana ensin. Usein ovat koko päivän siellä lillumassa esillä, tuleeko kerran vaihto, ei tietoa. Ottimet lojuvat miten sattuu alhaalla ja ihmiset vaatepölyineen hengityksineen kulkevat, tuhansia ihmisiä. Lisäksi toisessa kaupassa kaapin ovet auki tai huonosti säilytetty. Hyvää ruokahalua!
Mä en ole ostanut ikinä. En myöskään irtokarkkeja.
Mua ei inhota eikä pelota, ostan hiplattuja irtokarkkeja, paistopistetuotteita ja vaikka tomaatteja ihan niinkuin ennenkin. Enemmän olen huolissani bakteerikammoisista. Uskallatteko te poimia suoraan maasta syötävää, peura on voinut kusta päälle?
Lopetin itse ostamisen, kun näin kesällä, miten paljon niiden ympärillä pyöri ja päällä käveli kärpäsiä :D
Minä ostan. Ja ihan kaikkea mitä irrallaan myydään. Ne Omar munkit....nam.
Juu ja siinä astian äärellä yskitään ihan avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei inhota eikä pelota, ostan hiplattuja irtokarkkeja, paistopistetuotteita ja vaikka tomaatteja ihan niinkuin ennenkin. Enemmän olen huolissani bakteerikammoisista. Uskallatteko te poimia suoraan maasta syötävää, peura on voinut kusta päälle?
Irtokarkeissa on kannet, mutta osa tuntuu jäävän auki. Aika ilmavasti vielä ne laarit, ei tiiviit, vaikka vähän tullut parannusta. Osa tuotteista kaupassa on lattianrajassa, miten iäkkäät rouvat ylettyvät sinne tai selkävaivaiset. Ehkä peuranpissimä haisee ja marjanpoimija ei ota sitä, vaikka voi asialla olla kettu. Nanohiukkaset ilmassa kaupassa ja piik.proteiinit, mitä lie. Yrttipussukat liian avonaisia, ennen oli kiinni ja reikiä laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin itse ostamisen, kun näin kesällä, miten paljon niiden ympärillä pyöri ja päällä käveli kärpäsiä :D
Suomi on ainoa maa jossa tilanne on tämä. Muualla joku hoitaa puhtautta.
Mä en oo vuosiin käynyt kaupassa kun en voi käyttää ostoskärryjä. Näin joskus kun joku kersa istui kurasaappaat jalassa siellä kärryissä. Enkä mä muutenkaan voisi käydä, niihin ovenripoihin, paistopisteen ottimiin, hedelmiin, kortinlukulaitteen näppäimiin ym. on joku sattunut saastaisilla sormillaan, yäk. Ja hengityksestä vapautuu tsiljardeja basiliskoja ilmaan joita sitten menee mun keuhkoihin, hyi. Elän siis vain kotona ja tilaan desinfioidun ruuan kotiovelle.
Ok.