MITÄ MUN PITÄIS TEHÄ....
meillä lähtee kämppä alta eikä uutta kämppää olla saatu..pitäis muuttaa pois vikaan päivään mennessä...(kiitos vuokra-rästien) eikä tää oo ees eka kerta meille...joten ei saada kaupunginkaan kämppää kun on edellisestä rästit maksamatta...pitäis maksaa 4400e ennenkö ne rupee jatkaa hakemuksen käsittelyä (eli siis rästit pitää olla maksettu kaikki). Muualtakaan ei oikeen helposti saa asuntoa kun ei oo luottotietoja... lokakuussa tulee vielä toinenkin muksu... miten mä jaksan tätä enää :( Töissäkin pitäis muka jaskaa syyskuuhun asti hymyillä...varmaan sitte kodittomana... SOSSUKAAN EI ILMEISESTI VOI TARJOTA KUIN LAPSELLE MAJOITUKSEN...JA SITÄ MÄ EN KYLLÄ KESTÄIS SIT ENÄÄ....
Kommentit (48)
Jos mummo suostuu tilapäismajoitukseen luonaan, niin vuokrarahat tarkkaan rästeihin, halvinta mahd ruokaa, jne.
on pikkuveljen vanha ja saatu ilmaiseksi... netin lasku on n. 22e/kk ja se ollaan haluttu pitää kun on aika tarpeellinen... ollaan sitten tingitty ruuasta...
oli talvella mummon ostama reimatec..itselläni ei siihen olisi varaa
tietysti myöskin jotain v' ' ' ' ' ' a joka olikin aika odotettavissa.. mutta kiva kun on ihmisiä joille voi täällä puhua
UKKO ON FINNAIRILLA TÖISSÄ JA MEIDÄN LAPSI SAA KYLLÄ IHAN RAVITSEVAA RUOKAA TARPEEKSI..AINA JOS ON TARPEE NIIN MUMMOT AVUSTAA SEN ASIAN SUHTEEN
Eiköhän tua ole aika itse aiheutettua? Lastasi käy sääliksi.
siis tuolla joku toisaalla kysellyt et onko reitti lennoilla juomat ilmasii ja vastasin et on koska ukko tietää sen sillä työskentelee matkalaukkujen parissa
NYT KAUHEESTI JOS JOTAIN HAITTAA KUN KERROIN TILANTEEMME ENKÄ TODELLAKAAN ODOTA MITÄÄN SÄLIÄ YMS. HALUSIN KÄYTÄNNÖLISIÄ VINKKEJÄ JOS JOLLAIN VAIKKA OLISI JOTAIN HYVIÄ IDEOITA!!!!
Tais heittää mun matkalaukun hippasen liian lujaa...
UKON TOUHUT TOSIN EI AINA OLE OLLEET MITÄÄN KAIKKEIN VIISAAMPIA JA SIITÄ ON SITTEN MINÄ JA LAPSI SAANUT " KÄRSIÄ" JA NYT UKKO VÄITTÄÄ ETTÄ TÄMÄ TILANNE ON VAIN MUN SYYTÄ!
finnair korvaa hajonneet matkalaukut ja ukkohan ei niitä tosiaan yksin siellä " heittele" :)
Vierailija:
Tais heittää mun matkalaukun hippasen liian lujaa...
avomieskö? poikaystävä? tarttunu varmaan duunikaverilta toi ukko :)
nukkuu..ku aamulla on neuvola ja sitte pitäis jaksaa hikoilla vielä duunissaki... kiitos kaikille neuvoista ja pitää vielä yrittää tehä kaikki mahdollinen mitä tässä tilanteessa voi tehä...hyvää kesää kuiteski kaikille...kai se elämä joskus paistaa tänne risukasaankin!
Ei multa ainakaan otettu lasta huostaan, vaikkei ollutkaan asuntoa yhdessä vaiheessa.
Mitä tulee tilanteeseesi, kaverillani sama kierre. Mutta sen olen kyllä omalla kohdallani tehnyt, että vuokra, sähkö ja vesilaskut olen suht ajallaan maksanut, sen jälkeen sitten mitä jää niin ruokaan ja muihin laskuihin. Tällä periaatteella olen selvinnyt myös minä todellisesta talousahdingosta. Koskaan ei ole luottotiedot menneet, koska sitten tarpeen tullen olen anonut pankista lainaa laskujen maksuun. Siis joustoluottoa. Samoin pahimmassa hädässä on ruokaostokset maksettu vaikka Stockmann tilikortilla ja vähennetty ihan minimimäärät loppulaskua. Näin olen selvinnyt kuukausista, jolloin en ole saanut kerrassaan mistään mitään rahaa.
kiia83:
myös toi sossun maininta meijän tilanteesta...jos oltais työttömiä maahanmuuttajia tai opsikelijoita tai alkkiksii ni saatais varmasti sossusta paljon enemmän irti... mut meijän ongelmat on just siinä ku ollaan molemmat duunissa mut rahat ei riitä kun just ruokaan ni sit tulee noita velkoja koko ajan ja ne sitten otetaan ulosmittauksilla veke liksasta ja taas jää käteen n. 500e /kk TODELLA V-MÄINEN KIERRE!
Sinulla itselläsikin tulot lienee kuitenkin vähintään se 1500¿/kk Eli jos lasketaan 3500¿/kk, mistä vaikka tonni viissataa veroihin yms, 500-700¿ ulosottoon (jos ulosotto perii enemmän, neuvotelkaa pienemmästä summasta), tonni vuokraan ja laskuihin (pitäisi riittää, jos vuokra n 600¿/kk), 300-500¿ ruokaan (riittää varmasti ruokaan, kun hyvinsyövä 3h perhe käyttää 400¿/kk). Jos tienaatte enemmän, niin käteenkin pitäisi jäädä hiukan enemmän. Missä laskelmani kusee? Siis miksi rahanne ei riitä vuokraan?
kiia83:
on pikkuveljen vanha ja saatu ilmaiseksi... netin lasku on n. 22e/kk ja se ollaan haluttu pitää kun on aika tarpeellinen... ollaan sitten tingitty ruuasta...
olette töissä ja saatte palkkaa ja vielä lapsilisän. Ulosotto ottaa korkeintaan 33 % tuloistanne. Niin kyllä pitäisi riittää rahan vuokraan. Jos esim. molemmat saisitte käteen 1000 euroa palkkaa, ja todennäköisesti saatte enemmän. Kukaan ei Finnairilla varmaan ole töissä noin pienillä palkoilla.
Niin teillä pitäisi olla ainakin 1400 euroa kuussa käteen, jos ulosottoon menee noin 600 euroa. Jos vuokra on 700 euroa jää muuhun elämiseen vielä 700 euroa.
Taidat kusettaa tai ette osaa hallita rahankäyttöänne!!!
kiia83: