Puolisoiden väliset todella suuret tuloerot ja "statuserot" työelämässä - toimiiko teillä?
Me ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta. Alettiin seurustella lukioikäisinä ja ollaan nyt nelikymppisiä. Tuolloin ei tietenkään tiedetty tulevasta, ei omista työurista tai miten tullaan etenemään urillamme ylipäätään.
Minä kouluttauduin akateemiselle, melko kapea-alaiselle matalapalkka-alalle ja mies sellaiselle akateemiselle alalle, jossa työllistymismahdollisuudet ovat laajemmat. No, kuten kuvitella saattaa, jumitan tietenkin edelleen matalapalkkaisena alalla, jossa työtehtäväni ovat suorittavaa tasoa (sihteeri, assistentti jne.). Mies on johtaja-asemassa ja pelkkä kuukausipalkka on viisinkertaisesti sen, mitä minulla.
Miestä tämä ei häiritse, mutta itseäni kyllä. En tiedä miksi, mutta esim. kadulla miehen tuttavia (työn kautta) tavatessa häpeän itseäni. Mies on menestynyt ja itse tällainen ei kukaan ja ei mitään.
Onko jollain onnistunut tällaiset huomattavan suuret tulo- ja statuserot? MITEN?
Kommentit (42)
Rakkaus on se mikä merkitsee. Kiehtovimmat ja koskettavimmat rakkaustarinat ovat useimmiten niitä, joissa on mukana jotain epätäydellisyyttä ja rajoja rikkovaa.
Et sitten vaivautunut edes lukemaan aloitusta. Öyh öyh oli taas tärkeämpää.