Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset väittävät osaavansa helposti miesten työt?

Vierailija
28.01.2020 |

Mutta sitten kuitenkin ostavat nämä palvelut tai pyytävät isää /ystävä miestä avuksi ?
Sitten kuitenkin suuttuvat jos mies ulkoistaa kotitöitä.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä oppii ja aika moni nainen nykyään sisustaa ihan keskenään sitä asuntoa. Naisia lisäksi kiinnostaa enemmän, että jälki on hyvää, kun miehille riittääjuostenkustu ratkaisu, kunhan se kestää ja toimii.

Eli jos tyttäresi pyörän rengas puhkeaisi niin vaihtaisit uuden tilalle jos saisit aikaa viikon? vai veisitkö korjaajalle?

Mihin nainen viikon tarvitsee? Ai kun mieheltä vie viikko - 30 vuotta vaihtaa rengas niin nainenkin tarvitsee saman ajan? Haloo nainen tekee IHMISEN 9KK ajassa, kai nyt hitto yksi rengas vaihtuu käden käänteessä.

Miksi en ole koskaan nähnyt naisen tekemänä pyörän renkaanvaihtoa tai edes kuullut tutuilta? ainoastaan netissä naiset tekee näin.

ap

Pyörän renkaanvaihto? Et ehkä ole kuullut naisen kertovan sellaisesta, koska sitä ei pidetä kovin ihmeellisenä.

Koitin googlata juttua/ videota , jossa kerrotaan naisen vaihtaneen pyörän renkaan. en onnistunut, voisitko auttaa.? 

ap

Mulla on hommana huomenna, tuutko kattomaan? Vaihdan samalla pari pinnaa kun niitä oli mennyt poikki.

Jos asut Mikkelissä. Pistä video youtubeen niin saat maailmanlaajuisen suosion naisilta :)

En asu. Youtube on täynnä renkaanvaihtovideoita. Arvaapa mistä opin? Ja ihan ilman penistä!

Vierailija
42/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani putkiasentaja, olen myös ikäni touhunnut autojen parissa. Kerrotko mihin tarvitsen penistä?

N28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörän renkaan vaihtoon meni noin puolituntia, plus se aika mikä uusien kumien hakuun meni. Ei mielestäni paha ensikertalaiselta, kun piti ne työkalutkin (kiintolenkit ja ruuvari) etsiä mikä mistäkin, mies kun ei osaa mitään viedä takaisin paikalleen. Seuraavalla kerralla sujuu varmaan sutjakammin, työkalutkin toivottavasti löytyvät omilta paikoiltaan. Aijoo, lapsetkin pyöri tallissa jaloissa kun mies (lasten isä siis) ei heitä voi yhden renkaan vaihdon ajan vahtia. Autotalli työkoneineen ja erinäisine kemikaaleineen ei ole se paras leikkiympäristö pikkulapsille... en tiedä ymmärtääkö isät mutta äidit ainakin.

Entäs auton renkaat, vaihtaako niitä enää miehetkään itse? Neljän renkaan vaihtoon menee huomattavasti lyhyempi aika, mitä tuo edellä oleva esimerkkini. Eikä vaikeaa ole auton nesteidenkään lisäys ja määrän tarkistus, sulakkeiden vaihto, polttimojen vaihto (ainakaan vanhemmissa autoissa), akun vaihto, tulppien vaihto... ihan simppeliä!

En nyt sanoisi mitään "naisten hommia" kovinkaan haasteellisiksi niitäkään. Kyllä niistä pitäisi miestenkin selviytyä. Ihan kuten naistenkin miesten hommista. Useimmiten se "osaamattomuus" on lähinnä tahdosta ja viitseliäisyydestä kiinni, moni on laiskaksi syntynyt.

Vierailija
44/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen aina itse ja miehiä ketuttaa.

Anna miesten tehdä, jos siis puhut nyt parisuhdetilanteesta. Me miehet rakastamme sitä tunnetta, että olemme hyödyllisiä naiselle. Sillä ei ole väliä vaikka tietäisimme, että osaisit itsekin.

En yleensäkään ymmärrä, että miksi teet noin vaikka tiedät, että se vetää miehen mielen matalaksi.

Vierailija
45/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä oppii ja aika moni nainen nykyään sisustaa ihan keskenään sitä asuntoa. Naisia lisäksi kiinnostaa enemmän, että jälki on hyvää, kun miehille riittääjuostenkustu ratkaisu, kunhan se kestää ja toimii.

Eli jos tyttäresi pyörän rengas puhkeaisi niin vaihtaisit uuden tilalle jos saisit aikaa viikon? vai veisitkö korjaajalle?

Mihin nainen viikon tarvitsee? Ai kun mieheltä vie viikko - 30 vuotta vaihtaa rengas niin nainenkin tarvitsee saman ajan? Haloo nainen tekee IHMISEN 9KK ajassa, kai nyt hitto yksi rengas vaihtuu käden käänteessä.

Miksi en ole koskaan nähnyt naisen tekemänä pyörän renkaanvaihtoa tai edes kuullut tutuilta? ainoastaan netissä naiset tekee näin.

ap

Pyörän renkaanvaihto? Et ehkä ole kuullut naisen kertovan sellaisesta, koska sitä ei pidetä kovin ihmeellisenä.

Koitin googlata juttua/ videota , jossa kerrotaan naisen vaihtaneen pyörän renkaan. en onnistunut, voisitko auttaa.? 

ap

Missä lasinsiruissa te ajatte pyöräänne? Minulla on ollut sama pyörä yli 15 vuotta ja kerran olen käyttänyt huollossa, kun ruostetta alkoi tulla vaihteisiin. Renkaat vaihdettiin samalla kertaa varmuuden vuoksi, kun oli vähän hapertunut. Eli kertaakaan en ole joutunut omaan pyörääni vaihtamaan elämäni aikana rengasta. Kerran vaihdoin äitini kumin. Siitäkin on jo kymmenisen vuotta. Pitäisikö sitä nyt käydä sitten muistelemassa miehille, kuinka vaihdoin renkaan naisena silloin 10v sitten?

Sen voin myöntää, että autoa en osaisi rassata (jos se on niitä miesten töitä?), mutta enpä ole sellaista ikinä omistanutkaan. Ehkä oppisin, jos haluaisin? Remontoinnit olen sähkö- ja putkitöitä lukuunottamatta tehnyt itse ihan youtuben yms. avustuksella.

Vierailija
46/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse yksin asun omakotitalossa maaseudulla. Traktorilla ja käsin kolalla pihat puhtaaksi lumesta. Auton kaikenlainen fiksailu ja laittaminen onnistuu, olenhan valmistunut mekaanikoksi vaikken niitä hommia enää teekkään. Jos talosta lamppu sammuu, vaihdan sen itse. Jos putket jäätyy(oma kaivo), ne sulatetaan. Puut pilkon itse käsin ja kannan liiteristä sisälle. Talon ja saunan lämmitän. Paljon ei tule mieleen mistä en olisi yksinäni selvinnyt, paitsi kun kaivon pumppu hajosi, siihen pyysin ammattilaisen avuksi.

N27

Kuinka monen naisen sadasta uskot pystyvän samaan?

Aika moni omakotitalossa asuva keskenäinen noita tekee ilman konehommia. Oma äitinikin hoitaa kolalla lumityöt vaikka ikää on 84 vuotta. Täällä pohjoisessa on lunta riittänyt.

Vierailija
47/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat pojat. Jos te ette tunne yhtään ainoata naista äitinne lisäksi, niin missähän te näkisitte naisten tekevän ”miesten” töitä?

Vierailija
48/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse yksin asun omakotitalossa maaseudulla. Traktorilla ja käsin kolalla pihat puhtaaksi lumesta. Auton kaikenlainen fiksailu ja laittaminen onnistuu, olenhan valmistunut mekaanikoksi vaikken niitä hommia enää teekkään. Jos talosta lamppu sammuu, vaihdan sen itse. Jos putket jäätyy(oma kaivo), ne sulatetaan. Puut pilkon itse käsin ja kannan liiteristä sisälle. Talon ja saunan lämmitän. Paljon ei tule mieleen mistä en olisi yksinäni selvinnyt, paitsi kun kaivon pumppu hajosi, siihen pyysin ammattilaisen avuksi.

N27

Kuinka monen naisen sadasta uskot pystyvän samaan?

Pienellä opettelulla 95. 

t. eri, myös maalla asuva kaiken itse tekevä nainen

Vierailija
49/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalosta: mitkä ihmeen miesten työt?

Kuka kantoi sänkysi ja sohvasi asuntoosi? entä uuden jääkaapin kun vanha 

hajosi? Kuka juoksi polkupyörävarkaan perään? Kuka poisti purkan ulkooven lukosta?

Huonekalujen ja kodinkoneiden kohdalla me on otettu kuljetus- ja asennuspalvelut. Se on ihan järkevää. Polkupyörävarasta en ole ikinä nähnyt eikä pyöriä ole varastettu. Kuka sen purkan on lukkoon laittanut ja miten usein sellaista sinulle tapahtuu?

Varmaan aika usein, jos on noin vettumainen ihminen kun ensimmäinen kommentoija.

Vierailija
50/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani putkiasentaja, olen myös ikäni touhunnut autojen parissa. Kerrotko mihin tarvitsen penistä?

N28

No juuri näin. 

Enkä nyt mitenkään vähättele ammattiasi, mutta tästä tulee mieleen, että viime vuonna kävi putkimies viemäripumpun kanssa avaamassa tukoksen. Nyt ostin oman pumpun. Turha kutsua ammattilaista viiden minuutin homman vuoksi. Eikä tarvita penistä, ammattilainen tai kodin asukas kumpikaan. 

Vierailija
51/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna miesten tehdä, jos siis puhut nyt parisuhdetilanteesta. Me miehet rakastamme sitä tunnetta, että olemme hyödyllisiä naiselle. Sillä ei ole väliä vaikka tietäisimme, että osaisit itsekin.

En yleensäkään ymmärrä, että miksi teet noin vaikka tiedät, että se vetää miehen mielen matalaksi.

Voi hyvä luoja.

Vierailija
52/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja.

Häh? Mitä jos nainen vaikka haluaisi tehdä yleensä ruuat, mutta mies tekisikin vittuillakseen ruuat aina ennen naista ja juuri sen takia, että tietää naisen harmistuvan siitä?

Vierailija
53/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja.

Tuo on ihan asiaa. Totta kai sekä nainen että mies haluaa olla tarvittu parisuhteessa ja voida tuntea tekevänsä jotain yhteiseksi hyväksi. Mutta silloin mieskään ei lällättele, että eipä nyt naiselta suju nämä hommat. 

Vierailija
54/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että ap:n kaltaisia miehiä harmittaa se, että naiset ovat sankoin joukoin luopuneet naimasta miehiä, jotta saavat renkaanvaihtajan, vaikka miehet edelleen naivat keittäjän/siivoojan toivossa. Naiset haluavat suhteelta paljon enemmän ja heitä ei haittaa, vaikka renkaat vaihdettaisiin liikkeessä. 

Sitä hämmennystä sitten puretaan irvailemalla, kun ei meinaa keksiä mitä lisäarvoa pystyisi tuottamaan parisuhteessa. 

Vierailija
55/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja.

Häh? Mitä jos nainen vaikka haluaisi tehdä yleensä ruuat, mutta mies tekisikin vittuillakseen ruuat aina ennen naista ja juuri sen takia, että tietää naisen harmistuvan siitä?

Joo varmasti on jonossa asti miljoona naista jotka raivotappelee oikeudestaan tehdä päivittäisiä kotitöitä ja joiden itsetunto romahtaa ja sukuelimet kutistuu kun eivät näin saa tehdä.

Vierailija
56/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen teossa tarvitaan miehen apua, jos unohdit. Lisäksi odotat varmaan, että mies auttaa vauva-arjessa.

Vierailija
57/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat pojat. Jos te ette tunne yhtään ainoata naista äitinne lisäksi, niin missähän te näkisitte naisten tekevän ”miesten” töitä?

No ainakin siskoni ovat ihan toivottomia pyöränsä huollossa vaikka aina heitä auttaessa koitan opettaa kuinka homma sujuisi helposti. No kai siskoni ovat sitten mailman ainoat naiset , jotka kaipaa apua.

Vierailija
58/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tavallaan hyvin perinteinen työnjako perheessä. Eli minä naisena hoidan kotihommat sisällä. Mies hoitaa polttopuut, lämmityksen, autot, pyörät jne. Ja ennen valitusta meillä tosiaan on noita ulkohommia paljon koska huollettavia rakennuksiakin jo 15 kpl.

Mutta meillä on aina ollut tavoitteena että kumpikin osaa alustavasti kaikkia talouden töitä jo ihan sen takia että jos toinen loukkaantuu, sairastuu vakavasti, kuolee jne. Eli kyllä mieskin osaa laittaa perusruuan ihan koko perheelle (ja laittaakin silloin kun tulen töistä häntä myöhemmin).

Mies loukkasi kätensä syksyllä. Minä olen tehnyt jo useamman metsäkärryllisen verran polttopuita moottorisahalla metsässä nyt talvella. Onneksi olin ennenkin käyttänyt sahaa. Toki minulla menee paljon kauemmin kuormallisen tekemiseen kuin miehelläni joka on tehnyt hommaa enemmän ja on isompi ja voimakkaampi. Mutta silti olen juuri nyt parempi polttopuiden tekoon kuin mieheni.

Meillä kumpikin tekee omien taitojen ja tilanteen mukaan kotihommia. Kotitöistä ei ole tarvinnut tapella vaan kumpikin tekee sen minkä jaksaa/kerkeää/pystyy. Ja eipä juurikaan ole löytynyt kotihommaa jonka vain toinen pystyisi tekemään. Tietysti on asioita joita ei osata valmiiksi mutta kumpikin pystyy opettamaan/opettelemaan myös uusia töitä.

Ja tuolle yhdelle pyörän renkaista jankkaajalle. Juu olen vaihtanut pyörään renkaan sinkkuaikoina. Nykyään en koska mies tykkää touhuta tallissa enemmän kuin minä.

Vierailija
59/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin siskoni ovat ihan toivottomia pyöränsä huollossa vaikka aina heitä auttaessa koitan opettaa kuinka homma sujuisi helposti. No kai siskoni ovat sitten mailman ainoat naiset , jotka kaipaa apua.

Se että osaa "miesten hommia", ei tarkoita että osaisi kaiken tehdä. Ette te ukotkaan kaikkea kaikesta tiedä ja osaa...

Vierailija
60/85 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät varmasti ole ainoat naiset, jotka tarvitsevat apua, mutta eivät myöskään kaikki naiset tarvitse tuohon apua. Mitäs, jos alkaisit miettiä ihmisiä ihmisinä eikä sukupuolina. Totta kai sukupuoli muokkaa ihmistä, mutta ei nyt sentään noin paljon. Muistatko poikien piponvirkkausbuumin? Mies osaa vaihtaa vaipat ja hoitaa vauvaa. Ja naiset osaavat matikkaa ja rakentaa pienoismalleja. 

Oma isäni on DI ja alle kouluikäisestä olen ollut mukana kolvin käytössä, kerrottu ohmeista ja ampeereista ja rakenneltu kaikenlaista. Koskaan ei isä esiintynyt sukupuolirasistisesti, vaan oletti minun tajuavan saman kuin poikakin. 

Osaamisen lisäksi on sitten se, että kaikkia ei vaan kiinnosta kaikki asiat. Mies osaa ommella verhot, mutta ei jaksa alkaa keskittyä tehtävään eikä motivaatio riitä.