Miksi naiset väittävät osaavansa helposti miesten työt?
Mutta sitten kuitenkin ostavat nämä palvelut tai pyytävät isää /ystävä miestä avuksi ?
Sitten kuitenkin suuttuvat jos mies ulkoistaa kotitöitä.
Kommentit (85)
Eikös (huonoitsetuntoiset) miehet pidä enemmän naisista, jotka eivät osaa miestenhommia, joten missä ongelma?
Surkuhupaisaa, että tämä heppu pitää pyörän huoltamista jonain näppäryydän multihuipentumana. Tosiasia, jota keskivertoihminen ei halua tunnustaa on, että n. 150 äo:lla varustettu henkilö selviää yhteiskunnassa mistä tahansa työstä ja toimesta, mutta mitä vähemmän älliä on, sitä enemmän mahdollisuudet kapenevat. Sitten sitä jossain vaiheessa rassaa pyöräänsä ja kuvittelee olevansa alfauros.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojat pojat. Jos te ette tunne yhtään ainoata naista äitinne lisäksi, niin missähän te näkisitte naisten tekevän ”miesten” töitä?
No ainakin siskoni ovat ihan toivottomia pyöränsä huollossa vaikka aina heitä auttaessa koitan opettaa kuinka homma sujuisi helposti. No kai siskoni ovat sitten mailman ainoat naiset , jotka kaipaa apua.
Se että osaa "miesten hommia", ei tarkoita että osaisi kaiken tehdä. Ette te ukotkaan kaikkea kaikesta tiedä ja osaa...
Kuka mies on väittänyt, että osaa kaikki kotityöt vähintään yhtä hyvin kuin naiset? Toisinpäin ollaan yksimielisiä, että miesten työt on tosi helppoja¨.
ap
Toi tekeminenhän riippuu ihan siitä, onko kiinnostunut oppimaan vai ei.
Kun muutin maalle, ostin moottorisahan ja opettelin youtubesta ja sahan käyttöohjeesta miten sitä käytetään, miten puut kaadetaan ja miten saha perushuolletaan. Videolta näki hyvin, missä kulmassa viilaa viedään teräketjun hampaita vasten, ja miten ketju kiristetään. Siitä lähtien olen osannut puut kaataa ja sahaa käyttää. Ei nämä asiat ole lopulta kovin vaikeita.
Jos joku normaalilahjainen väittää ettei osaa käyttää pesukonetta tai laittaa ruokaa tai ajaa traktoria, hän tarkoittaa vaan, ettei huvita opetella.
Musta olisi hienoa nähdä sellainen tosi-TV ohjelma missä laitettasi joukkue naisia ja joukkue miehiä vuodeksi keskenään jonnekin erämaahan selviytymään luonnon armoilla ilman minkäänlaisia kontakteja ulkomaailmaan, Annettais vain perustyökalut, viikon setti survival-ruokaam viljansiemeniä, vähän lääkkeitä, jotain ja sidontatarpeita ja sitten tartteis rakentaa kaikki perusyhdyskuntarakenteet ja hyvinvointi niin pitkälle kuin kyvyt riittää. Kaikki tartteis rakentaa ja tehdä ihan ite ihan ruoan hankkimisesta lähtien, asumisen, juomaveden hankinnan ym perusinfran tekemiseen.
Näkisi sitten oikeasti mihin 2000-luvun älykkäiden koulutettujen homo sapiensien kyvyt riittää tuottamaan vuodessa kun lähtotilanne on nolla. Verrattais sitten vuoden päästä mitä kukin joukkue on saanut aikaan. Siinä joutuis molemmat joukkueet skarppaamaan niin naisten kuin miesten työt ihan perustasolta.
Vierailija kirjoitti:
Naisia kinnostaa se, että asiat tulevat tehdyiksi eivätkä jää puheen asteelle. Näin ollen kannattaa mahdollisimman pitkälle osata tehdä itse ja loput ostetaan.
Puoliso on sitten sitä seksiä varten.
Siskontyttö kyllästyi, kun miehensä ja appi jankkasivat auton renkaiden vaihdosta. Kävi itse vaihtamassa renkaat miesten puidessa aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojat pojat. Jos te ette tunne yhtään ainoata naista äitinne lisäksi, niin missähän te näkisitte naisten tekevän ”miesten” töitä?
No ainakin siskoni ovat ihan toivottomia pyöränsä huollossa vaikka aina heitä auttaessa koitan opettaa kuinka homma sujuisi helposti. No kai siskoni ovat sitten mailman ainoat naiset , jotka kaipaa apua.
Se että osaa "miesten hommia", ei tarkoita että osaisi kaiken tehdä. Ette te ukotkaan kaikkea kaikesta tiedä ja osaa...
Kuka mies on väittänyt, että osaa kaikki kotityöt vähintään yhtä hyvin kuin naiset? Toisinpäin ollaan yksimielisiä, että miesten työt on tosi helppoja¨.
ap
Tarkoitin, että ette te ukotkaan kaikkia "miesten hommia" osaa täydellisesti. Ymmärtäminen taitaa olla sinulle hieman haastavaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekemällä oppii ja aika moni nainen nykyään sisustaa ihan keskenään sitä asuntoa. Naisia lisäksi kiinnostaa enemmän, että jälki on hyvää, kun miehille riittääjuostenkustu ratkaisu, kunhan se kestää ja toimii.
Eli jos tyttäresi pyörän rengas puhkeaisi niin vaihtaisit uuden tilalle jos saisit aikaa viikon? vai veisitkö korjaajalle?
Mihin nainen viikon tarvitsee? Ai kun mieheltä vie viikko - 30 vuotta vaihtaa rengas niin nainenkin tarvitsee saman ajan? Haloo nainen tekee IHMISEN 9KK ajassa, kai nyt hitto yksi rengas vaihtuu käden käänteessä.
Miksi en ole koskaan nähnyt naisen tekemänä pyörän renkaanvaihtoa tai edes kuullut tutuilta? ainoastaan netissä naiset tekee näin.
ap
Minkäs me sinun rajoittuneelle tuttavapiirille voidaan? Jopa mun 14 v tytär osaa paikata pyöränkumin ja laittaa paikoilleen. Ei ole rakettitiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En minä ainakaan ole. En osaa enkä halua opetella rakentamaan aitaa/ porttia, kantamaan raskaita esineitä, kiipeämään katolle tms. Mutta se iänikuinen lista: hajulukon avaaminen, lamppujen ja renkaidenvaihto ja löystyneiden ruuvien kiristely sekä lumenluonti sujuu todellakin myös naiselta. Kuten pattereiden ilmaus ja sulakkeiden vaihtokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekemällä oppii ja aika moni nainen nykyään sisustaa ihan keskenään sitä asuntoa. Naisia lisäksi kiinnostaa enemmän, että jälki on hyvää, kun miehille riittääjuostenkustu ratkaisu, kunhan se kestää ja toimii.
Eli jos tyttäresi pyörän rengas puhkeaisi niin vaihtaisit uuden tilalle jos saisit aikaa viikon? vai veisitkö korjaajalle?
Mihin nainen viikon tarvitsee? Ai kun mieheltä vie viikko - 30 vuotta vaihtaa rengas niin nainenkin tarvitsee saman ajan? Haloo nainen tekee IHMISEN 9KK ajassa, kai nyt hitto yksi rengas vaihtuu käden käänteessä.
Miksi en ole koskaan nähnyt naisen tekemänä pyörän renkaanvaihtoa tai edes kuullut tutuilta? ainoastaan netissä naiset tekee näin.
ap
No ei pyörän rengasta paikata tai vaihdeta missään julkisella paikalla. Se tehdään tallissa tai kotona sisällä.
En minäkään ole nähnyt, mutta paikannut ja vaihtanut useita renkaita noin 10-vuotiaasta alkaen. Isosisko opetti.
Enpä ole vielä törmännyt yhteenkään hommaan mitä mies ei osaisi, jos synnyttämistä ei lasketa. Sama toisin päin, en tiedä asiaa mitä nainen ei osaisi jne... Voisitteko kertoa pari tällaista asiaa, jotka siis nainen osaa mutta mies ei ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät varmasti ole ainoat naiset, jotka tarvitsevat apua, mutta eivät myöskään kaikki naiset tarvitse tuohon apua. Mitäs, jos alkaisit miettiä ihmisiä ihmisinä eikä sukupuolina. Totta kai sukupuoli muokkaa ihmistä, mutta ei nyt sentään noin paljon. Muistatko poikien piponvirkkausbuumin? Mies osaa vaihtaa vaipat ja hoitaa vauvaa. Ja naiset osaavat matikkaa ja rakentaa pienoismalleja.
Oma isäni on DI ja alle kouluikäisestä olen ollut mukana kolvin käytössä, kerrottu ohmeista ja ampeereista ja rakenneltu kaikenlaista. Koskaan ei isä esiintynyt sukupuolirasistisesti, vaan oletti minun tajuavan saman kuin poikakin.
Osaamisen lisäksi on sitten se, että kaikkia ei vaan kiinnosta kaikki asiat. Mies osaa ommella verhot, mutta ei jaksa alkaa keskittyä tehtävään eikä motivaatio riitä.
Minulla on myös tuollainen veli, joka opetti minua jo, kun olin ihan pikkulikka, korjaamaan pyörän kumit ja ajamaan veneellä jne. Koskaan ei sanonut, että minä en tyttönä jotain osaisi tai oppisi.
Olen mies enkä ole koskaan tehnyt ns. miesten töitä. Auton renkaat vaihdatutan ammattilaisella yms ja näin tekee iso osa muistakin miehistä.
Kymmeniä vuosia asunut yksin ja omistanut ja hoitanut myös mökin. Hyvin on mennyt niin, että ulkoistan remontit, muut teen itse. N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalosta: mitkä ihmeen miesten työt?
Kuka kantoi sänkysi ja sohvasi asuntoosi? entä uuden jääkaapin kun vanha
hajosi? Kuka juoksi polkupyörävarkaan perään? Kuka poisti purkan ulkooven lukosta?
ei hele mitä kysymyksiä. Nauroin ääneen kun mietin omaa miestäni juoksemassa polkupyörävarkaan perään, nimittäin yhden kerran jouduttiin oikeasti uhkaavaan tilanteeseen ja tuolloin mies meni refleksimäisesti TAAKSENI PIILOON! Sain yksin hoitaa puhejudon sekavan narkkarin kanssa.
Yhdessä on kannettu huonekalut kämppään, ihanko tosissaan luulet, että joku äijä kantaa kolmen hengen divaanisohvaa tai parisänkyä ihan itsekseen :D muuttoapua ei ollut...ja mies ei ole osannut poistaa purkkaa edes housunsa peestä, eipä ollut pakasteniksistä ikinä kuullutkaan...
Tervetuloa vuoteen 2020
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät varmasti ole ainoat naiset, jotka tarvitsevat apua, mutta eivät myöskään kaikki naiset tarvitse tuohon apua. Mitäs, jos alkaisit miettiä ihmisiä ihmisinä eikä sukupuolina. Totta kai sukupuoli muokkaa ihmistä, mutta ei nyt sentään noin paljon. Muistatko poikien piponvirkkausbuumin? Mies osaa vaihtaa vaipat ja hoitaa vauvaa. Ja naiset osaavat matikkaa ja rakentaa pienoismalleja.
Oma isäni on DI ja alle kouluikäisestä olen ollut mukana kolvin käytössä, kerrottu ohmeista ja ampeereista ja rakenneltu kaikenlaista. Koskaan ei isä esiintynyt sukupuolirasistisesti, vaan oletti minun tajuavan saman kuin poikakin.
Osaamisen lisäksi on sitten se, että kaikkia ei vaan kiinnosta kaikki asiat. Mies osaa ommella verhot, mutta ei jaksa alkaa keskittyä tehtävään eikä motivaatio riitä.
Minulla on myös tuollainen veli, joka opetti minua jo, kun olin ihan pikkulikka, korjaamaan pyörän kumit ja ajamaan veneellä jne. Koskaan ei sanonut, että minä en tyttönä jotain osaisi tai oppisi.
Minulla oli teininä poikaystävä, joka opetti ajamaan moottoripyörällä ja autolla. Ja oli ylpeä siitä, että tyttöystävä ajoi pelotta, sujuvasti ja hyvin, mutta ei öyhöttänyt siitä, että sai jopa tytön oppimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Pyörän renkaanvaihto? Et ehkä ole kuullut naisen kertovan sellaisesta, koska sitä ei pidetä kovin ihmeellisenä.
Koitin googlata juttua/ videota , jossa kerrotaan naisen vaihtaneen pyörän renkaan. en onnistunut, voisitko auttaa.?
ap
Ja jos jostain asiasta ei ole netissä videota, sitä ei ole ikinä tapahtunutkaan, niinkö?
Koska niin moni nainen on tyhmä...
Jos asuntoon tulee kesällä ampiainen tai muu iso hyönteinen, naisen pitää poistaa se asunnosta, muuten mies ei uskalla tulla ulos vaatehuoneesta.
Mistähän sinäkin kuvittelet miesten maailmaan putkahtavan?