Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te asiakaspalvelussa jaksatte ilman, että teistä tulee ihmisvihaajia?

Vierailija
28.01.2020 |

Itse paloin loppuun tk:n ajanvarauksessa, kun ihmiset olivat niin kamalia ja ilkeitä. En olisi ikinä uskonut miten asiattomia ihmiset voivat olla ja jotenkin tuo koko kokemus jopa katkeroitti ja meni maku ihmisiin.

Itse en ole ikinä ollut epäkohtelias ede ouhelinmyyjälle, työtään hän tekee, mitä se auttaisi että hänet haukun.

Miks ihmiset huutaa ja haukkuu asiakaspalvelijat? Mitä jos ne olisivat teidän tyttäriä, kummipoikia tms. käyttäyttisittekö samoin?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vihaan vain kusipäitä, en kaikkia ihmisiä. Miksi vihaisin mukavaa naapurin mummoa siksi että joku asiakkaani ei osaa käyttäytyä? Ei mitään järkee.

Vierailija
2/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykenlääkkeillä. Ja opettelemalla Kalervo Jankko -tekniìkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä kusipäistä muut asiakkaatkin näkivät kusipäisyyden. Sain tukea hyvistä asiakkaista siellä raivoajan selän takana.

Mutta on se raskasta, etenkin ellei työnantaja tue tarpeeksi.

Vierailija
4/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavaa, jos sellaisia on paljon.

Vierailija
5/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatialla pärjää pitkälle, oikeasti kuuntelemalla ja juttelemalla kivoja. Sillä tavalla asiat hoituu asiakaspalvelussa. Jos ei kuuntele eikä jaksa mitään tehdä asiakkaan hyväksi, ei yritäkään auttaa, niin tämähän siitä sitten seuraa: asiakkaana on pakko olla äkäinen että saa mitä tarvitsee. Tarpeeksi monta kertaa kun saa paskaa palvelua, jokainen ihminen suuttuu eli peiliinkatsomisen paikka asiakaspalvelijoilla. Kyllä, olen ollut asiakaspalvelussa 20 vuotta, puhun kokemuksesta. Someaikakaudella ihmiset on oppineet kommentoimaan, antamaan palautetta, jokohan seuraava sukupolvi oppis myös kuuntelemisen jalon taidon.

Vierailija
6/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjännytkään, joten vaihdoin työhön, jossa saa toimia itsenäisesti ja asiakkaat ovat jonkun toisen firman väkeä ja keskustellaan työasioista eikä mitään hulluja epävakaita huutajia.

Vierailija
7/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kanssa loppuu keskustelu heti, kun huutaminen alkaa. Jatketaan sitten, kun on taas asialinja. Myös syyllistäminen on hyvä keino, kuten huomaatko että muut saavat jonottaa sinun takiasi tai muut häiriintyvät. Kuitenkin teen selväksi, että asia ei etene mihinkään huutamalla.

Vierailija
8/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellaisessa asiakaspalvelussa, mihin ihmiset tulee rauhassa ja hyvällä mielellä. Meillä ei ole koskaan ilkeitä asiakkaita.

Vierailija
9/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut töykeä tilanteissa, joissa homma ei ole sujunut. Esimerkiksi julkinen terveydenhuolto on tällainen paikka ja asiakaspalvelija nyt valitettavasti on se henkilö, jolle pettymykset ensimmäisenä puretaan. Julkinen terveydenhuolto nyt vain ei monessakaan paikassa toimi joten ei ole ihme, ettei ruusuja satele ajanvaraukseen.

Jos on raskasta, vaihda työnantajaa sellaiseen, joka kohtelee asiakkaitaan hyvin. Silloin asiakkaatkin ovat paljon mukavampia! Hankkiudu vaikka yksityiselle lääkäriasemalle ajanvaraajaksi ja varmasti huomaat eron. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

Asiakas on valitettavasti aina oikeassa.

Vierailija
10/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, mulle maksetaan tästä ja asiakkaalle ei. Erakoitumista kyllä havaittavissa vanhemmiten, vapaalla ei kyllä sitten jaksa yhtään mitään mussuttajia.

Vierailija
11/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä varmasti itse asiallinen ja palvelualtis? Aattelin vaan kun jotkut asiakaspalvelijat ovat asenteeltaan tosi nyrpeitä vaikka heiltä kysyisi ihan normaalin kysymyksen.

Itse en ole asiakaspalvelijana kohdannut huutamista tms. jokunen asiakas on voinut olla hieman töykeä mutta ei sen enempää.

Vierailija
12/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Asiakas ehkä luulee olevansa aina oikeassa, mutta on lähes aina väärässä. Asiakaspalvelijat sitten kuuntelevat päivästä toiseen tonnin seteli ilmeellä taas yhden "tietäjän" pauhausta siitä miten asioiden pitäisi olla. Ne palautteet pitäisi lähettää suoraan firman johdolle, jos haluaa muutosta. Arvatkaa kysyykö firman johto kiinnostuneena tavallisen tallaajan palautteita? Eivat kertaakaan. He suunnittelevat rapujuhliaan tyytyväisinä siitä, että pienipalkkaiset asiakaspalvelijat joutuvat heidän sijaan ottamaan pettyneen asiakkaan loat niskaansa.

Vierailija
13/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut töykeä tilanteissa, joissa homma ei ole sujunut. Esimerkiksi julkinen terveydenhuolto on tällainen paikka ja asiakaspalvelija nyt valitettavasti on se henkilö, jolle pettymykset ensimmäisenä puretaan. Julkinen terveydenhuolto nyt vain ei monessakaan paikassa toimi joten ei ole ihme, ettei ruusuja satele ajanvaraukseen.

Jos on raskasta, vaihda työnantajaa sellaiseen, joka kohtelee asiakkaitaan hyvin. Silloin asiakkaatkin ovat paljon mukavampia! Hankkiudu vaikka yksityiselle lääkäriasemalle ajanvaraajaksi ja varmasti huomaat eron. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

Asiakas ei kylläkään juuri koskaan ole oikeassa.

Vierailija
14/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni asiakaspalvelijan tehtävä on ottaa vastaan palautteet ja kehitysideat provosoitumatta. Muutenhan työnimike olisi asiakashenkilö. Esim. Neuvostoliitossa ei ollut asiakaspalvelijoita ja Venäjällä voi edelleen törmätä virkailijoihin, joita ei palveluasenne kiinnosta.

Olet ap väärässä työssä jos et pysty ottamaan palautetta vastaan. Asiakaspalvelu ei ole helppo ala hoitaa töitään hyvin vaikka alana se ei olekaan arvostettu.

Vierailija
15/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas ei kylläkään juuri koskaan ole oikeassa.

Valitettavasti asiakas on oikeassa ja sanon tämän siksi, että elätän itseni myyntityöllä ja hyvä saamani palaute on siksi kultaakin kalliimpaa. Julkisella puolella voi olla varaa väittää sitä, että asiakas ei ole oikeassa.

Yksikään menestyvä kauppias ei palkkaisi sinun asenteellasi olevaa ihmistä työsuhteeseen. Asiakas on se, joka liikeyrityksen työntekijöiden palkat maksaa eikä ruokkivaa kättä pidä purra.

Vierailija
16/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Asiakas ehkä luulee olevansa aina oikeassa, mutta on lähes aina väärässä. Asiakaspalvelijat sitten kuuntelevat päivästä toiseen tonnin seteli ilmeellä taas yhden "tietäjän" pauhausta siitä miten asioiden pitäisi olla. Ne palautteet pitäisi lähettää suoraan firman johdolle, jos haluaa muutosta. Arvatkaa kysyykö firman johto kiinnostuneena tavallisen tallaajan palautteita? Eivat kertaakaan. He suunnittelevat rapujuhliaan tyytyväisinä siitä, että pienipalkkaiset asiakaspalvelijat joutuvat heidän sijaan ottamaan pettyneen asiakkaan loat niskaansa.

Vaikka asiakas ei olisikaan oikeassa niin asiakaspalvelijan tehtävä on vähintään esittää että asiakas olisi oikeassa tai edes pahoitella tilannetta.

Jos sun asenne on tuollainen niin se todennäköisesti näkyy läpi siinä miten kohtelet asiakkaita. Ei se ole asiakkaan vika että olet siinä asemassa. Vaikuttaa vähän siltä että purat katkeruuden asiakkaisiin.

Eri

Vierailija
17/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan vain tyhmiä ihmisiä, en ihmisiä ylipäänsä.

Aspatyö oli melkoista painajaista. :)

Vierailija
18/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni asiakaspalvelijan tehtävä on ottaa vastaan palautteet ja kehitysideat provosoitumatta. Muutenhan työnimike olisi asiakashenkilö. Esim. Neuvostoliitossa ei ollut asiakaspalvelijoita ja Venäjällä voi edelleen törmätä virkailijoihin, joita ei palveluasenne kiinnosta.

Olet ap väärässä työssä jos et pysty ottamaan palautetta vastaan. Asiakaspalvelu ei ole helppo ala hoitaa töitään hyvin vaikka alana se ei olekaan arvostettu.

Ka kertoa asiakkaalle suoraan jos palaute ei hänelle kuulu ja ohjata laittamaan se oikeaan osoitteeseen. Hyviin tapoihin kuuluu ettei asiakas tästä provosoidu vaan ehkä jopa sanoo kiitos.

Jos taas asiakas alkaa huutaa tai menee henkilökohtaisuuksiin ei ole enää kyse palvelutilanteesta ja se huudon kohde saa antaa takaisin miten haluaa.

Vierailija
19/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että ainakin täällä kommentoivat asiakaspalvelijat ovat menneet / päässeet töihinsä ilman mitään koulutusta asiakaspalveluun ja sen erilaisiin tilanteisiin.

Itse olen ollut asiakaspalvelussa yli 10 vuotta ja viihdyn erittääin hyvin.

Tietenkin tulee eteen hankalia ja ikäviä tilanteita mutta ne kuuluvat siihen työhön.

Meillä on kaikki asiakaspalvelijat koulutettu vaikeisiin tilanteisiin, ja myös työturvallisuustilanteisiin.

Koulutuksissa oli ryhmätyötä ja vaikeita asioita ja asiakaspsykologiaa pohdittiin.

Huonoin asiakaspalvelija on se, joka lähtee riitelemään asiakkaan kanssa ja tämän allekirjoitan täysin.

Kyllä työn onnistuminen on paljolti kiinni asiakaspalvelijasta itsestään, joku osaa joku ei.

Vierailija
20/75 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin aikanaan työstä, jossa puhuin puhelimessa asiakkaiden kanssa puolet päivästä ja toisen puolikkaan ratkaisin heidän ilmoittamiaan ongelmia. Oli erittäin mielenkiintoista ja pidin erityisesti näistä tunnin taisteluista puhelimessa. Käytin kaikkia taitojani löytää ratkaisu ja saada asiakas ymmärtämään, miksi tämä menee tällä tavalla. Oli hyvin palkitsevaa, kun neljännen tunnin puhelun jälkeen asiakas kiitteli, vaikkei ollut saanut lopulta tahtoaan läpi. Joskus asiakkaalla oli mielenterveyspuolen ongelmia, eikä huuto ollut kiinni ongelmasta palveluidemme suhteen, eikä minun tehtävänäni ollut ratkaista mt-ongelmia. Joten ilmoitin, että laitan loput puhelusta nauhalle niin yleensä huuto loppui. Sääli, etten saanut jatkaa työssä. Nykyään tylsistyn paljon yksinkertaisempaa vuorovaikutusta vaativassa työssä.

Ehkä et vain ole itsellesi sopivassa tehtävässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi