Pihiyden huippu, kerro esimerkki
Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!
Kommentit (3893)
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttava, jota pyysin lähtemään kahville ja minä tarjoan. Hän sanoi, että voi lähteä, mutta ottaisi mieluumin rahana.
Nyt täytyy myöntää, että kerran oli itselläni vähän kiusallinen olo, kun köyhänä opiskelijana eräs varoissaan oleva kaveri halusi välttämättä baarissa ostaa mulle jonkun 16€ drinksun ja mielessäni mietin, että söisin sillä rahalla parikin päivää. Mutta joo, ei tullu mieleen sanoa "saisko rahana?" :D Eli join sen sitten kiltisti, kun kerran halusi tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko käyttää autoa tanktessaan autoansa jokaisella pistoolilla, jos vaikka olisi "jämiä" jäänyt siihen letkuun.
Kertoisitko edes merkin, mallin, vuosimallin ja värin, polttoaineen ja vaihteistotyypin, ettei kukaan meistä vaan sorru kyseiseen autoon käytettyä metsästäessämme. Mahtaa olla moottori huippukunnossa, jos todellakin kertyy vääränlaista polttoainetta...
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä.
Meillä maksoin minä molemmat kahvit kun käytiin kahvilassa, mutta mitään kahvikuppeja ei sentään ostettu vielä ensitreffeillä. Posliiniostokset meillä vasta yhteenmuutossa :D
Isäni, TV:n kuvaruutu pitää sammuttaa, jos käy välillä hakemassa esimerkiksi välipalaa tai vessassa. Ei käy, että vaikka leffan tai pelin jättää pauselle. Telkkari kuulemma kuluu katsomisesta niin, että saa pitää päällä vain kun siinä istuu edessä ja sitä käyttää joku. Voitte varmaan arvata, että tästä säännöstä otettiin teininä yhteen ja rajusti. Sisarusten kanssa kierrettiin myös joskus tätä sääntöä niin, että kukin kävi vuorollaan vessassa ja keittiössä ja joku istui aina ruudun edessä "katsomassa" sitä pausella olevaa ruutua. Ja sekös faijaa kyrsi.
Yksi kaverini on aivan rasittava piheydessään siten, että kun minä tai joku muu ostaa jotain, ihan mitä tahansa, niin tämä kaveri on aina "mitä järkee oisit tilannu evillestä (tai jostain mistä lie kiinan verkkokaupasta) tai virosta ni oisit saanu ton saman vitosella mistä nyt maksoit 80e mitä järkee hei". Aina sama laulu. Ei jaksa.
Lähipiirissä nähtyä:
- Suodatinpaperit voi käytön jälkeen huuhdella, kuivattaa ja käyttää uudestaan
- sadeveden kerääminen keväällä, kesällä ja syksyllä pesuvedeksi
-vessa vedetään vain ison hädän jälkeen
-patterien poisto seinäkellosta/ herätyskellosta loman ajaksi, kun ei ole itse paikalla
-päivän ruokailut eri kyläilypaikoissa
Yhdellä tutulla yhdessä asuvalla pariskunnalla on eri ruoat. Enemmän tienaava ostaa parempaa, eikä jaa niitä puolisolleen, vaan tämä saa syödä sitä, mihin omat rahat riittävät.
Oli kumpi tahansa sukupuoli, jos treffeillä tai arjessa pitää laskea sentilleen että menee tasan. Ehkä poikkeuksena tilanne jossa todella rahat ovat tiukalla.
Tyttöystävä ansaitsee kai 2tonnia enemmän kuussa kuin minä (ihan ok toimeentuleva olen), mutta ei ole tullut mieleenkään pyytää rahaa, jos vaikka kokkaan meille ruokaa ja hän saa ylijäämät evästarpeiksi. Hän kyllä monesti kysyy maksaakseen. Rakkautta ei mitata rahassa ja siksi tulotasoon nähden mitättömien summien tasailu tuntuu pikkumaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Tapailemani mies pihtasi seksiä, koska seksi kuulemma verotti luovuutta.
Oli ainakin perusteluissa tyyliä XD
Reissussa on raskasta, kun pihi kaveri on lukenut kymmenen vuotta vanhasta turistioppaasta, että kohteessa voi syödä hyvän illallisen viidellä eurolla. Sitten kun alkaa nälkä kurnia, metsästetään tuntikausia sitä myyttistä paikkaa, enempää ei suostuta maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti ja hänen miehensä. Ostellaan kyllä katto- ja ikkunaremonttia ihan suruitta, mutta vessa jätetään vetämättä käynnin jälkeen että vesi säästyy. Myös kun on vieraita, muitakin kun meitä omia lapsia käymässä. Niin älyttömän oksettavaa aina avata se kansi ja löytää useat haisevat kuset sieltä. En noudata tätä sääntöä. Myös hämärässä täytyy siristellä ilman valoja ja yrittää lukea, sitten vasta valot päälle kun on täysin pimeää pihalla. Teki ylioppilaskokeisiin lukemisesta vielä pikkuisen hankalampaa. Suihkussa saa käydä vaan jokatoinen päivä, koska ei joka päivä tartte.
Hyi, tuli oikein kylmät väreet kun tuli vanha muisto mieleen! Opiskeluaikoina kaveri koki jonkun ekologisen herätyksen, hänen luonaan sai vetää vessan vain joka kolmas kerta. Sielläpä sitten oli kaikenlaisia yllätyksiä aina. Myöhemmin keräsivät puolisonsa kanssa omaa virtsaansa, koska ammoniakki tai urea vai mikä olikaan on kuulemma hyvä lannoite. En mennyt koskaan heille kylään, koska siellä olisi kuulemma pitänyt pissata yhteissaaviin, että saadaan virtsaa talteen.
Vierailija kirjoitti:
Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.
Seuraan youtubessa lapsiperhettä joka käyttää "kestovessapaperia", eli ihan oikeasti pyyhkivät räsyillä, jotka pesevät sitten koneessa. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän vanhoja repeytyneitä sukkia perseen pyyhkimiseen,niin säästyy vessapaperia. Pesen ne jokaisen käyttökerran jälkeen ja heitän pois kun pesu ei enää riitä.
Seuraan youtubessa lapsiperhettä joka käyttää "kestovessapaperia", eli ihan oikeasti pyyhkivät räsyillä, jotka pesevät sitten koneessa. 🤢
Kuvottava harrastus. Kuka niin tekee ja vielä suurempi kysymys miksi kukaan viitsii seurata moista youtubesta?
Vierailija kirjoitti:
Oli kumpi tahansa sukupuoli, jos treffeillä tai arjessa pitää laskea sentilleen että menee tasan. Ehkä poikkeuksena tilanne jossa todella rahat ovat tiukalla.
Tyttöystävä ansaitsee kai 2tonnia enemmän kuussa kuin minä (ihan ok toimeentuleva olen), mutta ei ole tullut mieleenkään pyytää rahaa, jos vaikka kokkaan meille ruokaa ja hän saa ylijäämät evästarpeiksi. Hän kyllä monesti kysyy maksaakseen. Rakkautta ei mitata rahassa ja siksi tulotasoon nähden mitättömien summien tasailu tuntuu pikkumaiselta.
Kai laitatte tulojen suhteessa rahaa yhteiseen käyttöön? Meillä mies saa käteen tuplasti sen mitä minä. Meillä on yhteinen tili josta maksetaan yhteiset menot. Minä laitan tilille 500€ ja mies 1000€ /kk. On mielestäni, ja miehenkin mielestä, ihan reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottava harrastus. Kuka niin tekee ja vielä suurempi kysymys miksi kukaan viitsii seurata moista youtubesta?
Perheen elämää on muuten kiinnostavaa seurata koska itse en ole mitenkään poikkeuksellisen ekologinen tai pihi ihminen, mutta tässä kyllä mennään jo liian pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai laitatte tulojen suhteessa rahaa yhteiseen käyttöön? Meillä mies saa käteen tuplasti sen mitä minä. Meillä on yhteinen tili josta maksetaan yhteiset menot. Minä laitan tilille 500€ ja mies 1000€ /kk. On mielestäni, ja miehenkin mielestä, ihan reilua.
Asumme vielä toistaiseksi eri osoitteissa, kun kummallakin on omistusasunto. Maksamme yleensä kumpi nyt sattuu, mutta minä yleensä ulkona syödessä "treffeillä". Ehkä hieman vanhoollista, mutta näin meillä. Jotain lievää tasausta ehkä täytyy miettiä, kunhan yhteisen katon alle päädymme. Ei tosin ole kynnyskysymys sekään mulle, vaikka puoliksi menisi pakolliset kulut.
Mummi käyttää vaatteita nurinpäin ettei oikea puoli kulu tai tahriinnu
Tullaan kylään 300 km päästä. Isäntä istuu pimeässä kylmässä olohuoneessa. Kahvit keitetään tunnin päästä kun emäntä tulee, keitetään kerralla kaikille yksi kuppi niin säästyy sähköä ja suodatinpussi. Ihan tosi.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä tutulla yhdessä asuvalla pariskunnalla on eri ruoat. Enemmän tienaava ostaa parempaa, eikä jaa niitä puolisolleen, vaan tämä saa syödä sitä, mihin omat rahat riittävät.
Naurettavaa ja surullista. Ja kamalaa.
Minä laitan kuivuneen leipäpalan keittolautaselleni. Nammm:)