Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
201/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä pysty ede lukea, tulee oikeen kuvottava olo. Pihiys on todellakin sairaus. Ja se jopa tuhoaa ihmissuhteita.

Vierailija
202/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei maksa sitä omaa kahvikuppiansakaan ensitreffeillä. 

Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.

En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.

Ihan sama kuka maksaa, mutta jos kahvikupin hinta ahdistaa niin mistä kun naista. Niin kutsuisin pihiksi ihmiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osaa olla äärimmäisen pihi, varmistaa aina lisäksi että kaikki maksetaan aina puoliksi, ettei hän vaan koskaan maksa vahingossakaan enemmän kuin minä. Jouduin sairaalaan vakavan sairauden vuoksi ja mies tuli lasten (3v ja 7v) kanssa katsomaan minua sinne.

Yhdellä kerralla nuorimmaiselle tuli jano ja mies kipaisi ostamaan kahvilasta lapselle pillimehun. Hinta 2e. Rupesi vaatimaan minulta samantien yhtä euroa tuosta kun pääsi takaisin luokseni. Kuuluihan minun maksaa kaikesta puolet. Ihan sama vaikka makasin silloin parhaillaan ties missä laitteissa ja mittareissa kiinni sairaalapedissä kovassa kuumeessa ja kivuissa. Kyllä miehen piti saada rahansa takaisin. Joo-o. Ei ymmärtänyt ollenkaan että olisi ollut jotenkin epäsopivaa. Vanhempansa kyllä sanoivat muutaman valitun sanan hänelle kun kuulivat asiasta.

Herranjumala mitä mä just luin!!!

Sama hämmennys, minä olisin ehkä vain sanonut miehelle, että "Haista sinä P.....A". Ja erittäin todennäköisesti olisi jo ex-mies.

Vierailija
204/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran erään kaverini kanssa pizzalla ja koska minulla ei ollut tuolloin rahaa, lainasi kaverini minulle pizzarahan. Summa ei ollut tasasumma, vaan tyyliin 7,80e.  Seuraavan kerran kun nähtiin, annoin kaverilleni mukanani olleet käteiset kuitatakseni pizzavelan. Summasta jäi puuttumaan 10-20cent, koska minulla ei tuolloin ollut enempää käteistä mukana. Tästä velan takaisinmaksusta kului useampi kuukausi kun sitten eräällä kerralla kaverini kaivoi velkalistansa esiin (hänellä siis oli tällainen lista, johon kirjasi kaikki vipit) ja pyysi, että kuittaisin vielä jäljellä olevan 10cent velkani. Itse en ollut enää koko asiaa muistanut ja hymyilytti kyllä kukkaroa kaivaessani.

:D 

Toi on ehkä liioteltua pitää velkakirjaa noin pienistä summista, mutta mielestäni on hyvä oppia maksamaan se summa täsmälleen samanlaisena takaisin, eikä ottaa erivapauksia itselleen.

Vierailija
205/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs mummu luki kotonaan taskulampun valossa kirjaa kun ei halunnut kuluttaa sähköä , ja sähkön maksoi sosiaalietuus. ..kokonaan.

Vierailija
206/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nuoruuden exä halusi hakea edellisen viikonlopun bileistä jääneet 2 kaljaa kaverinsa jääkaapista+tyhjät pullot palautettavaksi. Matkaakin kaverin luo oli n. 5 km/suunta ja autolla tietysti. Lähikauppaan olisi ollut 800m.

Heidän kaveripiirissä tuo oli ihan yleistä. Nimesivät myös pullonsa ja tölkkinsä ettei kukaan juo tai palauta vahingossa toisen pulloja. Ihan töissäkäyviä oltiin kaikki.

Alkuaikana tuosta tuli riitaa kun olin juonut häneltä minun luokseni jääneet 3 olutta ja joskus myöhemmin palauttanut tyhjät tölkit kyselemättä. Eikä auttanut selittää että kaapissa oli tölkkejä jo pidemmältä ajalta enkä millään jaksanut muistaa mikä tölkki nyt oli minun, hänen ja mitkä kavereiden tyhjentämiä. Olin aina tottunut siihen, ihan opiskeluajoista lähtien, että jos jotain juomia kavereiden luokse jää niin sitten jää, eikä niiden perään kyselty.

Sama kaveri myös soitteli yöllä(!!!) baarien mentyä kiinni kaikki kaverinsa läpi ja jopa vanhemmilleen saadakseen ilmaisen kyydin kotiin ettei tarvitse maksaa taksista.

Vierailija
207/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exmieheni halusi pörssisähkön, ja sitte olisi sen sähkön hinnan mukaan pitänyt ratkaista pesenkö pyykkiä tai kuivaanko sitä kuivausrummussa. Ymmärrän että säästöä olisi voinut tulla, mutta en enää koskaan anna jonkun tuollaisen asian ratkaista sitä voinko pestä pyykkiä jonakin päivänä. Tai lämmittää saunan. 

Jotenkin vielä käsittäisi, jos meillä olisi ollut rahasta pulaa, mutta ei todellakaan ollut. 

Vierailija
208/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkoni ei pidä kännykkää päällä eikä myöskään lataa sitä säästääkseen sähkölaskuissa. Yhteyden saa vain lankapuhelimella ja mökillä ei e.m. syystä mitenkään.

Vierailija
209/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömies tilaa omaan kotiinsa sähkölaitteet Kiinasta, siis jostain Wishistä. Ei ole vielä ollut tulipaloa...

Vierailija
210/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkömies tilaa omaan kotiinsa sähkölaitteet Kiinasta, siis jostain Wishistä. Ei ole vielä ollut tulipaloa...

Muistaakseni Kiinan halpavehkeitä oli tutkittu ja 5/6 syttyi palamaan. Kerran oli joku halpa akku syttynyt vaikka ei edes ollut latauksessa.

Vierailija
211/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Tuirassa Kallenkujalla asui taannoin eläkeläismuori, joka ei raskinut käyttää asuntonsa vettä.

Haki sangolla pesutuvasta vedet ja teki jopa tarpeensakin tuvan lattiakaivoon

Vierailija
212/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs nuoruuden exä halusi hakea edellisen viikonlopun bileistä jääneet 2 kaljaa kaverinsa jääkaapista+tyhjät pullot palautettavaksi. Matkaakin kaverin luo oli n. 5 km/suunta ja autolla tietysti. Lähikauppaan olisi ollut 800m.

Heidän kaveripiirissä tuo oli ihan yleistä. Nimesivät myös pullonsa ja tölkkinsä ettei kukaan juo tai palauta vahingossa toisen pulloja. Ihan töissäkäyviä oltiin kaikki.

Alkuaikana tuosta tuli riitaa kun olin juonut häneltä minun luokseni jääneet 3 olutta ja joskus myöhemmin palauttanut tyhjät tölkit kyselemättä. Eikä auttanut selittää että kaapissa oli tölkkejä jo pidemmältä ajalta enkä millään jaksanut muistaa mikä tölkki nyt oli minun, hänen ja mitkä kavereiden tyhjentämiä. Olin aina tottunut siihen, ihan opiskeluajoista lähtien, että jos jotain juomia kavereiden luokse jää niin sitten jää, eikä niiden perään kyselty.

Sama kaveri myös soitteli yöllä(!!!) baarien mentyä kiinni kaikki kaverinsa läpi ja jopa vanhemmilleen saadakseen ilmaisen kyydin kotiin ettei tarvitse maksaa taksista.

Ai bensakulut ei tulleet mieleenkään?

Vierailija
213/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte ihan alottelijoita. Mulla ei oo ees jääkaapissa valo päällä, lämmöt minimissä, ruoat pihalla kylmässä. Himassa lämpö +15C, kosteus ja home puree mut öljyy säästyy. Villasukkii kuluu mut eihän se haittaa. Oon sankarisäästäjä. Ja ihan dorka lisäks.

Vierailija
214/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on kolme lasta ja yhteensä kolme lapsenlasta. Hän on aika rikas ja vanha ja matkustelee paljon. Tuliaisiksi matkoiltaan hän tuo lapsenlapsille iänikuisen jääkaappimagneetin! tai jonkun yhden rupian tarran tai kynän. joululahja oli viime jouluna huippu! sinirrutuinen vihko ja yksi keltainen lyijykynä. kyllä huvittaa. asuntoja on eirassa ja espoossa.. kehtaakin antaa tuommosia lahjoja. 

Vierailija
215/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilla on kolme lasta ja yhteensä kolme lapsenlasta. Hän on aika rikas ja vanha ja matkustelee paljon. Tuliaisiksi matkoiltaan hän tuo lapsenlapsille iänikuisen jääkaappimagneetin! tai jonkun yhden rupian tarran tai kynän. joululahja oli viime jouluna huippu! sinirrutuinen vihko ja yksi keltainen lyijykynä. kyllä huvittaa. asuntoja on eirassa ja espoossa.. kehtaakin antaa tuommosia lahjoja. 

No pihiys on yksi osatekijä rikastumisessa.

Vierailija
216/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien kalsareiden sääriosa on leikattu matonkuteeksi, ei perstunutta housuosaa. Ihan tavallista uusiokäyttöä ennen vanhaan. Ja onhan se ekologista tänä päivänäkin. Ja pitkät kalsarit on pesty ennen leikkaamista. Ei mitään syytä inhoon.

Vierailija
217/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies, joka ei tarjoudu maksamaan kahvikuppia ensitreffeillä. Varsinkaan, jos on itse pyytänyt naisen ulos.

En pysty ymmärtämään miksi ehdotus kahville menosta velvoittaa miehen maksamaan naisen kahvin.

Ihan sama kuka maksaa, mutta jos kahvikupin hinta ahdistaa niin mistä kun naista. Niin kutsuisin pihiksi ihmiseksi. 

Samaan aikaan tuulipuvut ostavat prismojen kahviloista kanta-asiakas bonuksilla kroisantin ja kahvikupin ale-hintaan 4,90€ (Norm 5,90€) minkä jälkeen kiroavat rahojen katoavan aina jonnekin.

Joku pihi toinen taas laskee kuinka kalliiksi kahvit tulevat.

Vierailija
218/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt setäni oli niin pihi, että käänsi kirjekuoretkin. Sen harvan kerran, kun sain häneltä postia, kuori oli siististi käännetty uudelleenkäyttöön. Kerran oli oma lähettämäni kirje. Konekirjoitustekstistä ei tahtonut saada selvää, koska hän ei vaihtanut värinauhaa. Kaikki voimakkaat lyönnit olivat siksi menneet kirjeissä paperin läpi. Tekstin aiheet olivat uskonnollista käännytystä. Joulukortiksi hän lähetti aina ns. virallisen postikortin. Jos joku muistaa. Hän haki perunatkin erikoistarjouksesta polkupyörällään ja kierteli ympäri pikkukaupunkia vaikka kuinka kauan tarjousten perässä. Ikivanhan, rämisevän pyörän sisuskumeissa oli paikka paikan päällä (isäni tiesi kertoa) ja maitokannun kokoinen dynamo. Valot eivät toimineet, mutta hän oli varautunut poliisille selittämään, että lähtiessä toimivat. Kerran olin hautajaisissa hänelle autokuskina. Hautajaisissa ei ollut muistotilaisuutta eikä tarjoilua (vainaja ja hänen leskensä olivat myös suvuin saitureita.) Menimme mäkkäriin ja lupasin tarjota. Hän kieltäytyi, sai ilmaiseksi kassalla hopeateetä ja viittasi meidät nurkkapöytään, jossa alkoi syödä pöydän alla omaa eväsvoileipäänsä. Se oli vanhuuttaan vihertävä, jostakin ruokajaosta haettu kolmioleipä. Itse söin Bic Mac -aterian. Hän laittoi tyhjään kolmioleipärasiaan valtavan määrän Mäkkärin ketsuppeja ja sinappeja ja sulloi taskut täyteen serviettejä. Ja ei kun matkaan.

Vierailija
219/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan tuulipuvut ostavat prismojen kahviloista kanta-asiakas bonuksilla kroisantin ja kahvikupin ale-hintaan 4,90€ (Norm 5,90€) minkä jälkeen kiroavat rahojen katoavan aina jonnekin.

En ymmärrä, keitä nämä tuulipuvut ovat, mutta minusta ei ole mitenkään hillitöntä törsäystä käydä kauppareissulla Prisman kahvilassa. Enemmän minua säälittää ne, jotka eivät ikinä raski käydä kahvilassa vaikka mieli tekisi.

Vierailija
220/3893 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JätkäLahest kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, keitä nämä tuulipuvut ovat, mutta minusta ei ole mitenkään hillitöntä törsäystä käydä kauppareissulla Prisman kahvilassa. Enemmän minua säälittää ne, jotka eivät ikinä raski käydä kahvilassa vaikka mieli tekisi.

Mitäs pari sataa kahvilakäyntiä maksaa vuodessa?